• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding przekazała Planetę I

VIK
30 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br. Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br.

Wielozadaniowy statek Zodiak II trafił do służby we wrześniu, teraz czas na Planetę I. Remontowa Shipbuidling przekazała kolejną jednostkę Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.



W piątek, 30 października odbył się odbiór końcowy i przekazanie nowego statku wielozadaniowego Planeta I budowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Jednostka powstała według projektu wykonanego przez należące do grupy kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.

Planeta I to drugi z serii dwóch bliźniaczych statków wielozadaniowych budowanych w ramach projektu "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności.

Nowe jednostki zastąpią wysłużone, 38-letnie statki eksploatowane dotąd przez Urząd Morski w Szczecinie i Urząd Morski w Gdyni. Pierwszy z dwóch tego typu statków - Zodiak II - został już formalnie przekazany Urzędowi Morskiemu w Gdyni i pełni swoją służbę na podległych mu akwenach. Chrzest i uroczyste podniesienie bandery odbyło się 25 września. Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br.

Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding.


Oba statki, o długości 60 m, szerokości prawie 13 m i zanurzeniu 3,5 m, będą osiągać prędkość 13 węzłów. Przeznaczone są m.in. do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, wykonywania pomiarów hydrograficznych, prac holowniczych, zwalczania rozlewów olejowych i łamania lodów na akwenach. Dodatkowo będą mogły służyć jako jednostki wspierające inne służby w ratownictwie morskim i gaszeniu pożarów.

Pomimo pandemii Remontowej Shipbuilding udaje się realizować zadania. W tym roku stocznia przekazała zamawiającemu, czyli polskiej Marynarce Wojennej trzy holowniki (Bolko, Gniewko i Mieszko), oddano też norweskiemu armatorowi dwa promy dwustronne - Festoya i Solavagen. Aktualnie trwają próby morskie trzeciego z serii promu (Mannheller) oraz czwartego z serii holownika (Semko).
VIK

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • O jak cudownie, wielozadaniowy statek jaki piękny, Gdańsk jest szczodry (3)

    brawo gratulacje stop hejt

    • 27 12

    • sama strocznia wymaga remontu (1)

      a to co robi obecnie to kpina. pudrowanie starego soldka pomnika komunizmu.

      • 0 6

      • Sam się przypudruj

        I nie odzywaj, nikt nie pozna, żeś kretyn

        • 1 0

    • Stop propagandzie pseudosukcesu

      Jak Gdańsk jest szczodry ? Za darmo wybudowali ? To podatnicy z całej Polski są szczodrzy że dali im takie przepłacone zlecenie . Mogli przecież, jak to zrobiła Straż Graniczna, zamówić sobie za granicą 2 razy tańszy i 3 razy lepszy. Mogli tez stocznie potraktować jak kumple Mobutu czyli jak szmatę tzn. zakontraktować za 50 % wartości, a potem zrezygnować i jak Mobutu będzie miał nóż na gardle z brakiem pieniędzy na wypłatę, wykupić jeszcze o 50 % niżej. Dulkiewicz to powinna ukłonić się w pas podatnikom i im podziękować, bo gdyby nie oni już by na bezrobociu kuroniówka kilku tysiącom się kończyła. A ilu podwykonawców by się wychuśtało ? Nie wierzcie fałszywym prorokom. Mobutu kapitalizmu stoczniowego i jego spadkobiercom zapisującym jego "złote myśli" w czerwonej książeczce. Ja to rozumiem. Ciężko jest Murzynowi w Kongo tak jak Koreańczykowi z KRLD w tej całej propagandzie uwierzyć że Kim ciął w , a jak wierzy to nigdy ze strachu tego nie wypowie. Ważne żeby jego następcy przestali czytać te jego książeczki. Nie stosujcie dumpingu jak Wasz Mobutu, bo kiedyś podatnicy i MON naprawdę się wkurzą i to źle się dla Was skończy. Czas kończyć z tym Kongo !

      • 1 0

  • RSB (17)

    Brawo. Trzymaj się Remontowo!

    • 48 6

    • Można? (5)

      Można? Można! Gratulacje Krzysiek za świętną robotę. Pozdrowienia dla całej ekipy.

      • 26 6

      • Dobrze że nie świętą :)

        • 3 0

      • Tak akurat Krzysiek (3)

        Może jeszcze Krzysiek Żmuda,

        • 1 3

        • Artur a ty dalej na l4? (2)

          • 4 1

          • :)

            • 2 1

          • Jeszcze

            Jeszcze

            • 2 1

    • (2)

      Kolejny statek przekazany. Dwa następne w kolejne. Niezła końcówka roku, szalonego roku. Oby kolejny był też łaskawy. 75-lecia hucznego nie będzie, ale to bardzo ładny prezent dla solenizanta ;)

      • 24 5

      • (1)

        Brak kolejnych zamówień,niestety niema z czego się cieszyć

        • 7 3

        • Pokaz mi stocznie ktora ma zamowienia w Polsce. Robota jest jeszcze i bedzie kolejna.

          • 2 7

    • Dawać (1)

      W tych trudnych czasach, zdawanie statków to nie lada wyczyn. Przy podejściu armatora olewającego przepisy, jest jeszcze ciekawiej

      • 11 6

      • Najlepsi sa Norwedzy. Krytykuja ale jak na nich wypadnie to udaja Greka ;)

        • 3 0

    • Jeszcze 2 (1)

      Teraz b619/3 i b860/4 i spokoj na ten rok
      A i wodowanie 258/3 ;)

      • 11 2

      • Pora jeszcze zwodowac 860/6

        • 6 0

    • Gratki

      • 5 0

    • Gratulacje chłopaki.

      Nie dajcie się tej epidemii i polityce.

      • 15 2

    • (1)

      Jeszcze dwa promy ,trzy holowniki dla wojska, dwa niszczyciele min i lodołamacze (te co miał robić Szczecim) i można zamknąć Północną

      • 8 5

      • Nie martw sie. Polnocna bedzie jak nas juz nie bedzie.

        • 4 6

  • Stop dłużnikom!

    Może w końcu zapłacą za wykonane prace na tym statku.

    • 34 4

  • No i (5)

    pięknie tylko, że kończą się kontrakty jeden za drugim a długi i straty zostają.
    Brak widoków na na nowe zlecenia a to oznacza, ze kolejny rok może być ostatnim.
    Czyli panowie prezesie nie duma i samo zachwyt tylko do roboty szukać wyjścia z problemów i nowych kontraktów. Pan Piotr patrzy z góry i siłą już nic nie popchnie.

    • 35 1

    • (3)

      są widoki na nowe kontrakty - trwa zacięta walka o nie

      • 9 3

      • (2)

        Walcza o wydluzenie serii na Norleda, jest temat dokonczenia jednej jednostki, i pare innych. Konkurencja jest duza ale jest spora szansa

        • 4 5

        • (1)

          Od podpisanoa do wodowania bardzo długa droga , a z czegoś trzeba płacić

          • 4 2

          • Północna już 5 lat próbuje do grobu wsadzić a ona cały czas z niego wychodzi

            • 7 0

    • Kooperanci dobrze że komentujesz na Trójmiasto.pl, zarząd przeczyta i odniesie się

      • 4 2

  • Model statku z lat 2000 (1)

    Można było zbudować statek,bardziej nowocześniejszy,chodzi o kadłub.Zobaczcie statki offshorowe budowane w Norwegii.Ale to i tak sukces.

    • 17 9

    • ale to była wizja klienta, ciężko się kłócić :) poza tym jak przejdą z poloneza do mercedesa to by powariowali

      • 10 1

  • stepka promu ze szczecina (2)

    to moze Remontowa machnie od razu ten prom co go od dwoch lat buduje pinokio w szczecinie. Stepka zarysowana jego nosem od dwoch lat rdzewieje i czeka na spelnienie obietnic.

    • 23 2

    • stępka

      nie od 2 lat tylko od pięciu

      • 3 1

    • statek

      Zawsze znajdzie się malkontent , który tylko narzeka ale sam niczym nie może się pochwalić ,żadnym osiągnięciem.

      • 0 4

  • Taka prawda (5)

    W sprawozdaniu finansowym 180 mln długu. Nie tylko nie zapłacony CIT i podwykonawcy ale i państwo musiało pomóc. Gdyby nie Kormorany to już byłyby bramy zamknięte.

    • 3 11

    • (4)

      Jasne. CIT zaplacony inne podatki tez. Panstwo nie dalo zadnej zlotowki. Strata wynika z rozliczenia zerwanych kontraktow. Z kooperantami i dostawcami podpisane porozumienia ktore sa realizowane

      • 5 2

      • (3)

        Po co płacili CIT jak mieli straty ? Zysk 0 * 19 = 0. Nie musieli tego robić. Zgłupieli ? A porozumienia z podwykonawcami bez przyszłego dochodu to kolejna ściema. Trzeba iść na kolanach do Mateusza dziękować za przerabiane Kormorany he he

        • 1 4

        • Kruk (2)

          Puknij sie w czolo. Jak czytam frustratow ktorzy chcieliby zamknac Stocznie to mi rynce opadaja ... jest robota zle nie ma roboty zle. Remontowa da rade, robi projekty na warunkach rynkowych a nie ze trzeba ukryc straty. Firma jest prywatna i inwestuje prywatne srodki.

          • 6 1

          • (1)

            Sam się puknij. Nikt nie chce zamykać stoczni tylko ona z powodu braku roboty będzie musiała zamknąć się sama. Żadne zaklęcia nie zmienią też tego smutnego wyniku finansowego i ilości długów. Więcej realizmu mniej fałszywego PR-u.

            • 4 7

            • Stocznia się nie zamknie tylko dostosuje sie do rynku i wymagań klientów.

              • 4 1

  • Pracuję w tej Stoczni

    To piękny statek. Wielokrotnie pisałem, że jestem niezmiernie dumny, że od wielu lat pracuję w tej stoczni. Stocznia ma swoje dobre i złe chwile ale jako jedyna w Polsce wciąż buduje. Kłopoty były są i będą. To taki biznes.
    Pozdrawiam koleżanki i kolegów i życzmy sobie aby było coraz lepiej.

    • 30 4

  • No to może zaczną płacić

    Firmom na wykonaną robotę...

    • 14 3

  • Znów złodzieje? (19)

    Czy zarząd shipbilding,znowu nie umie logicznie zarządzać kapitałem firmy. Zamiast zarabiać i mieć na wypłaty dla pracowników jak i firmą zewnętrznym za wykonanie prac na jednostce. To traci i napych sobie kieszenie???

    • 8 8

    • Złodzieje i napychanie kiszeni (18)

      To już było, dziś jest ogromna walka o przetrwanie. Stocznia kilka lat temu została z czterema statkami a to był cios niesamowity. Od marca mamy pandemię ale stocznia normalnie funkcjonuje a dowodem jest przekazywanie kolejnych jednostek armatorom, do zdania, w tym roku, jeszcze dwie i trzy wodowania. Pokaż inną Polską a nawet europejską stocznię, która w tym roku ma taką sprzedaż. Nowe kontrakty na całym świecie, oprócz Chin i Korei , praktycznie nie są zawierane a nasz Zarząd czyni wiele starań aby zapewnić pracę i podpisać nowe kontrakty. Jak jesteś pracownikiem to przypomnę tylko przypowieść - żaden ptak nie kala swojego gniazda. Więcej optymizmu i wiary, że wyjdziemy z tej jakże trudnej sytuacji.

      • 8 6

      • Fajnie tylko!!!

        Fajnie czytać o sukcesach firmy tylko szkoda że praca odbywa się za talerz ryżu.

        Pozdrawiam i gratuluję wszystkim pracownikom .

        • 3 4

      • Jest robota (16)

        Wszystkie stocznie w Europie są zawalone robotą. Problem jest w tym że nikt normalny nie zamówi Ślązaka czy Kormorana czy statku badawczego w Polsce. I jeszcze długo długo nie.

        • 2 6

        • (6)

          Proszę o wskazanie konkretnie jakie i jakie mają zlecenia, chętnie się dokształcę, bo mam inne dane

          • 5 2

          • (5)

            Portal to nie szkoła, żeby się dokształcać publicznie na takie rzeczy. Wszyscy żyją i mają się dobrze i śmieją się z "sukcesów" Polskich stoczni. Covid to nie jest przecież przyczyna ich problemów. Normalnie pracowały, narażając życie pracowników i podwykonawców oraz ich rodzin. Armatorzy z powodu Covida nie zrezygnowali im z kontraktów przez siłę wyższą. Muszę więc wziąć Covida w obronę, bo jest traktowany jak chłopiec do bicia, a to "porządny" wirus jest na którego można zwalić własne nieudactwa i dzięki któremu wyrwać od Państwa zlecenie na przepłacony statek czy okręt, który do niczego nie będzie się nadawał. Co by to było jak by nie było Covida ? Strach pomyśleć.

            • 2 4

            • Ktoś zapytał o coś merytorycznego ...

              ... szybko trzeba coś wymyślę . .. może błędy językowe ... nie ... słabe ... wiem! - "Portal to nie szkoła, żeby się dokształcać publicznie na takie rzeczy: - zaorane :) punkt dla mnie :)

              • 6 1

            • To ja odpowiem koledze jak się niechce lub nie wie (2)

              Kleven Verft
              Vard
              Damen (3 stocznie zamknięte, Mangalia w Rumunii na pół gwizdka) + dotacja od Państwa - inaczej byliby bankrutem
              Royal IHC - dotacja od Państwa - inaczej byliby bankrutem
              Meyer Turku - 1/4 załogi zwolniona
              MV Werften i Flensburger - szkoda gadać
              i to są największe ....

              • 8 0

              • Jeszcze do kretyna (1)

                i uzupełnienie MIC
                Stocznia Royal IHC - 500 milionów euro dotacji od państwa
                Stocznia Damen - 460 milionów euro dotacji
                Stocznie w Niemczech i Francji - zlecenia od tych państw budowy okrętów, żeby przetrwały trudne czasy i utrzymały najwyższe kompetencje i rozwój technologii, bo za takie uznawane są budowy okrętów

                • 1 0

              • Dotacje na technologię ???

                I taki mądry ten Wasz Lenin kapitalizmu był, tak mądrze zarzadzał i rynki wszystkie znał, wszystkie rozumy pozjadał, że teraz byście chcieli wydoić budżet na dotację na nowoczesne technologie montowania zagranicznych urządzeń i materiałów za darmo dla jego kumpli. Nie ma !. Podatnik nie będzie dokładał do prywatnych firm rodziny waszego Lenina. Zróbcie to z własnej albo jego kieszeni albo poszukajcie sobie klienta zagranicą na Kormorana za miliard hehe. Dotacje byście dostali to zaraz Mauzoleum byłoby wybudowane. Otrzeźwienie przez pusty żołądek dobrze Wam zrobi.

                • 0 0

            • po prostu

              Pan kretyn jesteś

              • 0 0

        • Wszystkie pracują ????? (1)

          Myślę, że informacja Pracodawców Europejskiego Sektora Okrętowego pozwoli na pewne przemyślenia cyt. ,, Pandemia COVID-19 miała straszny wpływ na europejski sektor technologii morskiej, z zamknięciami stoczni (np. MV Werften w Wismar i Flensburger Schiffbau-Gesellschaft) i zwolnieniami (np. 450 zwolnień i 900 tymczasowych zwolnień w Meyer Turku) " . To chyba wystarczy, a co u innych to też można sprawdzić u źródeł zanim się bzdury napisze.

          • 5 1

          • Akurat FSG to zaczęło bankrutować grubo przed nadejściem covida.

            • 2 0

        • Jest robota ????????? (6)

          Jak twierdzisz że jest robota to poczytaj co o tym piszą fachowcy zajmujący się badaniem rynku stoczniowego w Europie i na Świecie. cyt. ,, Do tej pory na całym świecie zamówiono zaledwie 356 sztuk o łącznej wartości 5,3 mln CGT, o 44% mniej niż w tym samym okresie w 2019 r. Według Clarksons, wolumen zamówień w pierwszej połowie 2020 r. był rekordowo niski od 25 lat . Produkcja stoczniowa w okresie styczeń-czerwiec 2020 r. spadła na świecie o 19% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ryzyko poślizgu pozostaje znaczące przez resztę roku, ponieważ światowe dostawy stoczni będą prawdopodobnie nadal opóźniane z powodu zamykania stoczni, niedoborów sprzętu, zakłóceń w podróży i napięć finansowych po stronie klientów. Clarksons prognozuje, że wielkość dostaw w pozostałej części 2020 r. będzie o 16% niższa niż pierwotnie oczekiwano na początku tego roku. Należy zauważyć, że europejska produkcja stoczniowa w okresie 2010-2019 spadła już średnio o prawie 50% w porównaniu z okresem 2000-2010. Zamówienia w europejskich stoczniach były w ubiegłym roku bardzo ograniczone - zamówiono jedynie 58 sztuk ( 0,6 mln CGT ), co oznacza spadek o 63% w porównaniu z zeszłym rokiem w CGT ".

          • 7 2

          • (5)

            Nie ma co czytać opłacanych analiz Clarksona. Powinna być uwaga jak na paczkach papierosów. Czytanie analiz Clarksona szkodzi życiu i zdrowiu. Jak ogłosili że Holding Remontowa to jedna z najlepszych stoczni na świecie, to na drugi dzień jeden gościu, aż sobie w łeb palnął z wrażenia. Także spokojnie z tymi Clarksonami i podobnymi PR-ami za kasę. Nie podniecać się i nie powoływać. Lepiej zastanowić się jak wejść w Zachodni, cenowy rynek klientów, żeby na przyszły rok długi pospłacać niż tłumaczyć się Covidem i Clarksonem.

            • 2 2

            • Człowieku (2)

              A raczej baranie! Zrozum - obecnie zachodni cenowy rynek klientów nie istnieje - oni poza budową okrętów niw mają żadnych zleceń!

              • 1 0

              • Osły !

                Cały czas, latami nie korzystaliście z zachodniego rynku cenowego tylko kontraktowano za połowę. Nie chodzi tylko o okres od marca tego roku. Kontrakty podpisywano przed Covidem. W Covidzie tylko pracowano. Teraz chcecie żeby Państwo zamawiało wasze fest c..we Kormorany 10 razy przepłacone, co się do niczego innego nie nadają, jak bezużyteczne stanie latami przy keji. I każdy następny to też prototyp, żeby więcej kasy wyciągnąć. Nie ma tak. Kupimy sobie fajne wypasione korwety w Zachodnich stoczniach za połowę tego co u Was, a reszta pójdzie na walkę z Covidem. A Wam jak kiszki z głodu marsza zagrają to się nauczycie marketingu. Czas skończyć z tym cwaniactwem. Nie będziemy z budżetu spłacać firmowych długów prywatnych osób i ich rodzin spowodowanych powyższymi praktykami. O państwowych firmach już nie wspomnę bo szkoda się denerwować.

                • 0 0

              • Ośle !

                Zrozum że 180 mln długu to jest rezultat kontraktów podpisanych przed Covidem. Jeszcze raz. Odpi.cie się od Covida i przestańcie na niego zwalać swoje nieudactwo, czyli to że zapłacili Wam tyle ile im zbywało. Jak w dżungli He he. Tak sobie wynegocjonowaliście dla swojej firmy. A teraz podatnik ma przepłacać Kormorana ?

                • 0 1

            • Sam jesteś opłacanym trolem (1)

              • 0 0

              • Zapewniam że nikt mi za to nie płaci. Obywatelski obowiązek odgłupiania społeczeństwa. Ta propaganda pseudosukcesu niszczy umysł szybciej niż Alzheimer. W szczególności u młodej gawiedzi. Później zdziwieni skąd kilkaset milionów długu , choć wszyscy ostro zape.. ją.

                • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane