• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rosyjski armator wznawia połączenia z Gdańskiem

Robert Kiewlicz
1 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
Statek m/v Delta Hamburg będzie pierwszy statkiem, który zawinie do Gdańska w ramach nowego połączenia. Statek m/v Delta Hamburg będzie pierwszy statkiem, który zawinie do Gdańska w ramach nowego połączenia.

Rosyjski armator, Delta Shipping Lines, wznawia, od 4 lipca 2011, stałe połączenia do Gdańskiego Terminalu Kontenerowego. Statki będą pływały na trasie Gdańsk - St.Petersburg - Gdańsk i będą zawijać do GTK raz w tygodniu.



Armator oferuje przewóz towarów kontenerami standardowymi: 20'dv i 40'dv, jak również w kontenerach specjalistycznych 40'HC, 40'RF, 40'HC-RF, 40'HC-PalletWide, 45'HC-PalletWide. Statki rosyjskiego armatora pływają na krótkich trasach pomiędzy terminalami kontenerowymi w portach europejskich leżących nad Bałtykiem i Morzem Północnym. Przewożą kontenery wyładowane w wielkich portach oceanicznych do mniejszych portów regionalnych. Agentem armatora jest gdyńska firma Safe Shipping.

Delta Shipping Lines zakończyły połączenia z Gdańskiem w 2009 roku. Powodem był kryzys światowy i trudności, jakie dotknęły w tym czasie linie żeglugowe.

Gdański Terminal Kontenerowy rozpoczął działalność w listopadzie 1998 r. na Nabrzeżu Szczecińskim zobacz na mapie Gdańska. Terminal jest przystosowany do obsługi statków o nośności do 20 tys. DWT. Jest wyposażony w jedną nabrzeżową suwnicę kontenerową, dwie suwnice placowe, dwa dźwigi nabrzeżowe, samojezdny dźwig nabrzeżowy o udźwigu 100 ton, wóz podsiębierny i dwa wozy typu reachstacker. Możliwa jest obsługa statków w systemach lo-lo i ro-ro. Przy nabrzeżu znajduje się Magazyn Czasowego Składowania, co pozwala na korzystanie z uproszczonej procedury odprawy kontenerów.

W 2010 roku terminal obsłużył 62 309 TEU w relacji burtowej. W związku ze wzrostem obrotów kontenerowych, planowane jest zwiększenie możliwości składowych terminalu.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (22)

  • Skansen (7)

    GTK powoli umiera...i nawet ostatnie plotki o wykupieniu przez DCT tylko to potwierdzaja...ale czemu sie dziwic: ciagle awarie, braki kadrowe (tylko jeden czlowiek moze obslugiwac duza suwnice), taryfa sobotnia od 23.00 w piatek

    • 4 14

    • Bez przesady

      Taryfa sobotnia od 23:00 w piatek to powszechna praktyka w Gdansku i w Gdyni.
      A Delta hamburg w ten poniedzilek (4.07) nie bedzie jeszcze ;)

      • 8 0

    • taryfa sobotnia

      taryfa sobotnia jest liczona od 23 ej w każdym terminalu kontenerowym, tak są bowiem poukładane zmiany portowe, I zmiana od 23.00 do 7.00, druga od 7.00 do 15.00, a III od 15.00 do 23.00. GTK ma się dobrze, świadczą o tym nowe linie kontenerowe, np. w tym roku po raz pierwszy pokazały się w Gdańsku statki CMA- CGM, a teraz powrócił armator rosyjski. Tak trzymać GTK, trzymam kciuki za tą młodą, prężną załogę i wszystkich sztauerów.

      • 8 1

    • "(tylko jeden czlowiek moze obslugiwac duza suwnice)" - no aż się zakrztusiłem z wrażenia ... :)

      Jak można pisać takie bzdury?

      • 8 2

    • mały ale kozak

      W rankingu wydajności terminali na Morzu Bałtyckim i Północnym ten skromnie wyposazony terminal bije na głowę huby zachodnioeuropwjskie i cały czas trzyma się sztywno w pierwszej 20-tce wśród 60 terminali przeważnie o niebo lepiej wyposażonych. To najlepiej odzwierciedla zaangażowanie pracowników, sprzęt to nie wszystko....

      • 2 1

    • DCT to kolos na glinianych nogach (1)

      jak w temacie. Maersk już traktuje DCT jak swoją własność i tak naprawdę on nimi zamiata, to terminal jednego armatora - znika Maersk i co wtedy??? A już budują swój terminal na Morzu Północnym... pożyjemy zobaczymy czy kiedyś na bramie DCT nie będzie wisiało logo GTK ..;)))) Umrę z beki....

      • 4 3

      • GTK DCT BCT SRETETE

        Mam w pupie jakie jakie logo mam na ubraniu, jeżeli dobrze traktują pracownika i płacą to dla mnie może już od jutra na DeCecie wisieć nazwa GTK! na DCT nawet durne remonty, poprawki, robią firmy z Niemiec, Dyrektor nie zna imion brygadzistów, kierownictwo (Polacy) nie umieją po polsku, żenadaTowarów do przeładowania będzie coraz więcej, zachodnie terminale są już przeładowane, starczy dla wszystkich, pozdrawiam wszystkich pracowników terminali w Polsce! Im nas więcej tym konkurencja płacowa może być wyższa!!

        • 0 1

    • a co by tam można kupić? Przecież GTK prawie nic nie posiada? to co jest i zostało mocno wykorzystane przez GTK należy do portu a nie do GTK...
      Co GTK miałoby sprzedać ? przecież nawet operacje nie są przeprowadzane przez GTK ludzi z portu...

      • 0 3

  • a co na to UNIFEEDER? (3)

    • 0 3

    • DCT trzyma tylko Maersk (2)

      DCT istnieje tylko dzięki jednemu armatorowi . W GTK dzięki public feederom i nowym liniom - przewija się cała plejada armatorów ............

      • 2 3

      • (1)

        no pewnie po 30 kontenerów każdy statek i tek udaje się wam uciułać w miesiącu GTK 4.073 TEU

        A DCT jednym statkiem przekracza wasz CAŁY miesięczny przeładunek:P

        • 2 3

        • moesz sobie mowic jaki DCT to och i ah, ale jak tylko mozna to puszcza sie kotenery przez GTK, to jest duzo tanszy..

          • 3 0

  • Port powinien zostac wyprowadzony na zewntrz, w rejon Portu Polnocnego.

    • 2 5

  • zablokować!

    • 1 3

  • ??? (3)

    Armator oferuje przewóz towarów kontenerami standardowymi: 20'dv i 40'dv - yyyyyy czy nie powinno byc napisane TEU?

    • 0 6

    • ogarnij sie

      • 0 0

    • nie, 20'DV i 40'DV (1TEU / 2 TEU)

      • 0 0

    • nie powinno

      • 0 0

  • rejs do St Petersburga dla turystów (2)

    Chętnie popłynęłabym z Gdańska do St Petersburga w celach turystycznych choćby na kilkudniowy wypad..
    Czy jest taka możliwość? Czy można na tych statkach transportowych wydzielić kabinę dla turystów? Czy są może statki typowo wycieczkowe na tej trasie?

    • 7 0

    • Gdynia-Helsinki promem

      i dalej albo promem albo pociągiem (4,5h).

      • 1 0

    • Jest podana w tekście nazwa agenta obsługującego armatora - wykonać telefon z zapytaniem

      • 0 0

  • Wyższość innego rodzaju

    Na GTK przynajmniej szefostwo operacyjne zawsze przyjmie linię z otwartymi rękami i życzliwością bez traktowania "z góry" niż "niedaleko"

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane