• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk

erka
18 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk

Inwestycje w Porcie Gdańsk.

Zakończono inwestycję w gdańskim porcie, w skład której wchodziła budowa 10 km dróg, 7 km torów, 14 rozjazdów siedmiu obiektów inżynierskich, w tym wiadukty drogowe i przepusty ochronne na rurociągach paliwowych PERN i Lotos, parking buforowy dla aut ciężarowych. Łączna wartości inwestycji to 166 mln zł netto. Generalnym wykonawcą była sopocka firma NDI.



Prace w Porcie Gdańsk rozpoczęły się w sierpniu 2018 r. W tym czasie generalny wykonawca, pracując przy pełnej operacyjności portu i wszystkich baz przeładunkowych, wykonywał kolejne etapy prac. Zasadnicze prace konstrukcyjne udało się zakończyć jeszcze w 2020 r. Ostatnie miesiące to prace wykończeniowe oraz prace brukarskie na ulicy Kontenerowej. Na budowie w Porcie Gdańsk budowlańcy wykorzystali 40 tys. ton masy bitumicznej, 13 tys. m. sześc. betonu konstrukcyjnego, 860 ton stali zbrojeniowej i 1,2 tys. ton szyn.

  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.

- Tę inwestycję realizujemy z myślą o naszych aktualnych i przyszłych kontrahentach, aby prowadzone przez nich procesy przeładunków były jak najbardziej wydajne. Chodzi tu o budowę nowych dróg i układów torowych wyprowadzanych ze stacji kolejowej PKP Port Północy do bram poszczególnych terminali. W przypadku największego z nich, czyli terminalu DCT, będą to dwa dedykowane tory. Dodatkowo zrealizowana właśnie inwestycja drogowa wyprowadzi bezkolizyjnie ruch z terminalu, dalej na południe Polski - komentuje Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. - Co istotne, jest to zupełnie nowy układ drogowy, który umożliwi bezkolizyjny ruch pojazdów, co jest niezwykle istotne przy tak znacznym natężeniu ruchu towarowego. Dwie dedykowane jezdnie w układzie 2 plus 2 do terminalu kontenerowego spowodują, że wyprowadzenie kontenerów będzie spełniało najwyższe europejskie standardy. Jedynym miejscem od wyjazdu z terminalu, w którym trzeba zwolnić, będą bramki na autostradzie.

Nowe ulice, wiadukty i tory w gdańskim porcie



W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanego przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowywane zostały ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Powstały cztery nowe wiadukty, a rozebrane zostały dwa istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, Lotos i Naftoport). Pojawił się dodatkowy tor do terminalu DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstał także parking buforowy dla aut ciężarowych - pierwszy w tej części portu.

- Największym wyzwaniem w trakcie tego projektu była dla nas logistyka - mówi Maciej Szymański, kierownik budowy z firmy NDI. - Niejednokrotnie prace toczyły się 24 godziny na dobę, tak aby np. przywrócić w najkrótszym możliwym czasie ruch pociągów do terminalu DCT. Roboty prowadziliśmy praktycznie we wszystkich branżach i zawsze musieliśmy zachować możliwość normalnego funkcjonowania portu.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (40)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane