- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (21 opinii)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (66 opinii)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 4 Energa z zyskiem za 2023 r. (67 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (279 opinii)
Rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk
Inwestycje w Porcie Gdańsk.
Zakończono inwestycję w gdańskim porcie, w skład której wchodziła budowa 10 km dróg, 7 km torów, 14 rozjazdów siedmiu obiektów inżynierskich, w tym wiadukty drogowe i przepusty ochronne na rurociągach paliwowych PERN i Lotos, parking buforowy dla aut ciężarowych. Łączna wartości inwestycji to 166 mln zł netto. Generalnym wykonawcą była sopocka firma NDI.
Prace w Porcie Gdańsk rozpoczęły się w sierpniu 2018 r. W tym czasie generalny wykonawca, pracując przy pełnej operacyjności portu i wszystkich baz przeładunkowych, wykonywał kolejne etapy prac. Zasadnicze prace konstrukcyjne udało się zakończyć jeszcze w 2020 r. Ostatnie miesiące to prace wykończeniowe oraz prace brukarskie na ulicy Kontenerowej. Na budowie w Porcie Gdańsk budowlańcy wykorzystali 40 tys. ton masy bitumicznej, 13 tys. m. sześc. betonu konstrukcyjnego, 860 ton stali zbrojeniowej i 1,2 tys. ton szyn.
- Tę inwestycję realizujemy z myślą o naszych aktualnych i przyszłych kontrahentach, aby prowadzone przez nich procesy przeładunków były jak najbardziej wydajne. Chodzi tu o budowę nowych dróg i układów torowych wyprowadzanych ze stacji kolejowej PKP Port Północy do bram poszczególnych terminali. W przypadku największego z nich, czyli terminalu DCT, będą to dwa dedykowane tory. Dodatkowo zrealizowana właśnie inwestycja drogowa wyprowadzi bezkolizyjnie ruch z terminalu, dalej na południe Polski - komentuje Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. - Co istotne, jest to zupełnie nowy układ drogowy, który umożliwi bezkolizyjny ruch pojazdów, co jest niezwykle istotne przy tak znacznym natężeniu ruchu towarowego. Dwie dedykowane jezdnie w układzie 2 plus 2 do terminalu kontenerowego spowodują, że wyprowadzenie kontenerów będzie spełniało najwyższe europejskie standardy. Jedynym miejscem od wyjazdu z terminalu, w którym trzeba zwolnić, będą bramki na autostradzie.
Nowe ulice, wiadukty i tory w gdańskim porcie
W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanego przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowywane zostały ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Powstały cztery nowe wiadukty, a rozebrane zostały dwa istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, Lotos i Naftoport). Pojawił się dodatkowy tor do terminalu DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstał także parking buforowy dla aut ciężarowych - pierwszy w tej części portu.
- Największym wyzwaniem w trakcie tego projektu była dla nas logistyka - mówi Maciej Szymański, kierownik budowy z firmy NDI. - Niejednokrotnie prace toczyły się 24 godziny na dobę, tak aby np. przywrócić w najkrótszym możliwym czasie ruch pociągów do terminalu DCT. Roboty prowadziliśmy praktycznie we wszystkich branżach i zawsze musieliśmy zachować możliwość normalnego funkcjonowania portu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-18 19:24
Port "zapomniał" wybudować drogi wyjazdowej (1)
Ul. Wyzwolenia to ulica osiedlowa!
tu nie możecie jeździć TIRami pod oknami tysięcy mieszkańców- 17 4
-
2021-03-18 22:44
Tiry
Od pilnowania porządku na drogach są zieloni. Niestety to kierowcy tirów mają gdzieś przepisy, jeżdżą jak chcą i parkują gdzie chcą. Cała handlowa bywa zawalona tymi trupami, bo stojąc na parkingu mogli by wypaść z kolejki. Podobnie na ul. Przeteocznej i ul. Ku Ujściu. Polecam używanie klaksonu i długich świateł by "zawodowi" kierowcy nie pospali sobie za wygodnie stojąc na ulicy!
- 1 1
-
2021-03-19 10:31
Szkoda (1)
Że zapomniano o ścieżce rowerowej do DCT, kiedy w okresie wiosna-jesień sporo ludzi dojeżdża rowerem, zarówno do terminalu, jak i centrum logistycznego na jego zapleczu. Teraz przynajmniej jest po 2 pasy w każdą stronę, to będzie miejsce na ominięcie rowerzysty.
- 8 3
-
2021-03-19 18:57
Dwa pasy w jedną stronę, uuu łaa! Teraz to dopiero będą wyścigi!
- 0 0
-
2021-03-18 19:52
Tragedia (4)
Budowa oddana z opóźnieniem, a to co zrobiło ndi to szkoda gadać, nawierzchnia betonowa na wiadukcie jest tak nierówna, ze aż dziwne ze ktoś to odebral. Organizacja ruchu w czasie budowy to dramat
- 16 3
-
2021-03-19 19:10
(2)
Betonowa nierówność jest celowa aby poprawić przyczepność podczas deszczu.
- 0 2
-
2021-03-19 23:18
Haha (1)
Tak, jasne proszę się douczyc
- 0 0
-
2021-03-22 16:42
Głupie pytanie, głupia odpowiedź.
- 0 0
-
2021-03-18 20:58
oznakowanie w czasie budowy!!!!
Czy ta firma pierwszy raz robiła drogę? Brak albo mylne oznakowanie powodowały ze auta leciały na czołówkę i każde z nich jechało zgodnie z przepisami
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.