• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sale konferencyjne w hotelach Trójmiasta

Ewa Budnik
5 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wygodna, z zapasem mieszcząca zaproszonych gości, sala konferencyjna to tylko połowa sukcesu. Liczy się jakość całego obiektu. Wygodna, z zapasem mieszcząca zaproszonych gości, sala konferencyjna to tylko połowa sukcesu. Liczy się jakość całego obiektu.

Miesiące wiosenne i jesienne to czas, kiedy odbywa się wiele konferencji. Oczywiście mamy w Trójmieście takie obiekty jak Muzeum II WŚ, ECS czy Amber Expo, gdzie znajdują się profesjonalnie przygotowane do tego celu sale, ale wielu organizatorów woli urządzać konferencje w hotelach. Przygotowaliśmy przegląd części takich obiektów w Trójmieście, zapytaliśmy też o ceny.



Najlepsze konferencje są:

Trójmiasto nie dorobiło się dotąd centrum konferencyjnego z prawdziwego zdarzenia, czyli obiektu hotelowo-konferencyjnego nastawionego głównie na biznes konferencyjny. Dlatego oferowane przez hotele sale konferencyjne cieszą się dużą popularnością - jest to oferta kompleksowa - pod jednym dachem odbywa się wydarzenie i powiązany z nim bankiet przygotowywany w hotelowej kuchni, a jednocześnie goście mają do dyspozycji pokoje, gdzie nocują i mogą popracować czy odświeżyć się w ciągu dnia, bez potrzeby opuszczania budynku.

Oferta cenowa za usługę wynajmu sali konferencyjnej jest w różnych obiektach zbliżona, przy czym precyzyjne podanie przykładowej ceny za wynajem sali jest niemożliwe. Ceny uzależnione są bowiem od wielu czynników. Pod uwagę brane są między innymi: pora roku, czy w tym samym czasie odbywają się w mieście inne konferencje, czy klient chce tylko wynająć salę czy będzie to wynajem połączony z podaniem kawy i deseru w przerwie. Cena zmienia się jeszcze bardziej, jeśli w czasie konferencji podany ma być również lunch lub jeśli wieczorem hotel przygotowuje związany z wydarzeniem bankiet. Oczywiście jeśli organizator konferencji rezerwuje w hotelu pokoje, cena wynajmu sal konferencyjnych również jest inaczej kalkulowana.

Oferta w Trójmieście: targi i konferencje



Sama dostępność sal jest różnie określana - czasem płaci się za wynajem na godziny, kiedy indziej za cztery lub osiem godzin, zazwyczaj jednak za cały dzień. Ceny są różne, także w zależności od technicznych udogodnień z których korzystać chce organizator. W niektórych przypadkach np. za wynajęcie rzutnika trzeba dopłacić.

Warto wiedzieć także, że liczba osób, które zmieszczą się w danej sali jest uzależniona od układu w jakim zaaranżowana będzie sala:

  • układ teatralny - w ten sposób z pomieszczenia skorzysta największa liczba osób - będą one siedzieć na ustawionych w rzędach krzesłach;
  • układ szkolny - daje możliwość wygodnego notowania lub pracy przy laptopie, goście siedzą przy dwu- lub trzyosobowych stolikach;
  • podkowa - nazwa pochodzi od stołu konferencyjnego ustawionego właśnie w podkowę; umożliwia to prowadzenie dyskusji między uczestnikami spotkania;
  • stół konferencyjny - jeden stół wokół którego zasiadają uczestnicy spotkania; jest on stosowany w mniejszych pomieszczeniach, dla kameralnego grona osób;
  • stoły bankietowe - to układ stosowany w czasie występów, gal, wieczornych wydarzeń; spotkanie odbywa się na stojąco;
  • układ kabaretowy - okrągłe stoły przy których goście zasiadają tak, by widzieć wydarzenia na scenie.


Radisson Hotel&Suits, Gdańsk, ul. Chmielna zobacz na mapie Gdańska



W pomieszczeniach konferencyjnych Radisson Hotel&Suits na Wyspie Spichrzów możliwa jest organizacja wydarzenia nawet dla 700 osób. W pomieszczeniach konferencyjnych Radisson Hotel&Suits na Wyspie Spichrzów możliwa jest organizacja wydarzenia nawet dla 700 osób.
Nowo wybudowany Radisson Hotel&Suites, który znajduje się w kompleksie Deo Plaza na północnym cyplu Wyspy Spichrzów, docelowo dysponował będzie 350 pokojami dla gości, w tym ponad 20 apartamentami. Mieści się tu także bar, czynna przez cały dzień restauracja, siłownia, w tym roku uruchomione zostanie także centrum spa oraz basen. To najnowsza, i największa, hotelowa sala konferencyjna w Gdańsku.

Przestrzenie bankietowo-konferencyjne zajmują obszar 1000 m kw. i obejmują salę balową, 13 pomieszczeń i sal konferencyjnych oraz foyer, które również może być zaaranżowane na potrzeby różnych wydarzeń.

Najmniejsza sala (47 m kw.) może być wynajmowana na warsztaty i zebrania w gronie do 40 osób, największa (83 m kw.) na konferencje dla ponad 70 osób (w układzie teatralnym). Sale można łączyć, dzięki czemu uzyskujemy m.in. miejsce na kongres dla 243 uczestników. Wszystkie przestrzenie pomieszczą jednocześnie 700 osób. Sale są klimatyzowane, wyposażone w ekrany, nagłośnienie i rzutniki. Do celów eventowych można także wykorzystać przestronne foyer (300 m kw.).

Cena wynajmu sali konferencyjnej dla 50 uczestników zaczyna tu się od 1000 zł netto.

Sadova, Gdańsk, ul. Łąkowa zobacz na mapie Gdańska



  • Hotel Sadova. Przed wejściem do sal konferencyjnych jest miejsce na zaaranżowanie przerwy kawowej.
  • Hotel Sadova. Sala konferencyjna Gdynia. Można ją połączyć z sąsiednią, największą salą.
  • Hotel Sadova. Największa sala mieści do 100 osób, jest to uzależnione od układu krzeseł.
  • Hotel Sadova. Najmniejsza sala Sopot mieści maksymalnie 48 osób.
Goście tego hotelu oprócz centrum konferencyjnego korzystać mogą ze 164 pokoi, restauracji, basenu, sauny, spa oraz sali fitness.

Znajdują się tu trzy sale konferencyjne zróżnicowane pod względem powierzchni; mają swoje nazwy: Gdańsk (dla maksymalnie 100 osób), Gdynia (maksymalnie 50 osób) i Sopot (maksymalnie 48 osób). Sale Gdańsk i Gdynia można połączyć w celu stworzenia jednej dużej sali konferencyjnej - w takim układzie z tej przestrzeni korzystać może łącznie 170 osób. W przestrzeni konferencyjnej znajduje się także foyer - miejsce na przerwę kawową i rozmowy indywidualne.

W zależności od wybranej sali, ustawienia miejsc siedzących oraz szeregu innych czynników wynajem sali dla około 50 osób w Hotelu Sadova to koszt od 407 do 1220 zł netto za dzień.

Radisson Blu, Gdańsk, ul. Długi Targ zobacz na mapie Gdańska



Gdańsk, Radisson Blu. Większa sala otwiera się na wygodne foyer. Może pełnić rolę konferencyjną (w różnych układach) lub bankietową. Gdańsk, Radisson Blu. Większa sala otwiera się na wygodne foyer. Może pełnić rolę konferencyjną (w różnych układach) lub bankietową.
W hotelu do dyspozycji gości są 134 pokoje, restauracja, bar, a także centrum rekreacyjne z sauną i łaźnią parową.

Konferencje w Radisson Blu zorganizować można w dwóch dużych salach. Pierwsza z nich jest wielofunkcyjna - może być salą konferencyjną lub bankietową. Mieści się tu wygodnie maksymalnie 200 osób. W razie potrzeby pomieszczenie to można podzielić na dwie lub trzy mniejsze sale.

Druga sala mieści się w innej części budynku (daje to możliwość organizacji dwóch niezależnych wydarzeń) i przewidziana jest dla maksymalnie 60 osób. Można podzielić ją na dwa mniejsze pomieszczenia.

W hotelu jest także mała sala do szybkich spotkań dla ośmiu osób.

Cena wynajmu sali na 60 osób uzależniona jest od wielu czynników, najczęściej waha się od 600 do 1200 zł za dobę.


Hilton Gdańsk, Targ Rybny 1 zobacz na mapie Gdańska



  • Hilton Gdańsk. Dzięki możliwości łączenia sal w centrum konferencyjnym można zorganizować wydarzenie nawet dla 200 osób.
  • Hilton Gdańsk. W każdej z mniejszych sal można dowolnie zaaranżować przestrzeń.
  • Hilton Gdańsk. Najmniejsza sala przewidziana jest dla maksymalnie 14 osób.
Pięciogwiazdkowy Hilton Gdańsk oferuje 150 pokoi i apartamentów. Znajduje się tu także restauracja, dwa bary oraz plaża miejska na zlokalizowanym na najwyższym piętrze tarasie z widokiem na wody Motławy. Znajduje się tutaj także basen, spa oraz fitness.

Centrum konferencyjne w Hilton Gdańsk ma 600 m kw. Na tej powierzchni znajdują się cztery sale konferencyjne i dwie bankietowe, które można ze sobą swobodnie łączyć, by stworzyć przestrzeń na konferencję nawet dla 200 osób. Największa sala ma 142 m kw., dwie mniejsze po ponad 80 m kw. W najmniejszej sali wyposażonej w stół konferencyjny wygodnie spotkać może się 14 osób.

Wynajem sali konferencyjnej w Hilton Gdańsk dla ok. 50 osób na cały dzień kosztuje od 1 do 2 tys. zł netto. W tę cenę wliczona jest możliwość korzystania z rzutnika, ekranu, nagłośnienia.

Focus Hotel Premium, Gdańsk, ul. Nad Stawem zobacz na mapie Gdańska



  • Hotel Focus. W największej sali konferencyjnej w ustawieniu teatralnym jednocześnie zasiąść może maksymalnie 120 osób.
  • Hotel Focus. Sala ze stołem konferencyjnym ustawionym w podkowę.
  • Hotel Focus. Sale konferencyjne mogą być doświetlone naturalnie, istnieje także możliwość zaciemnienia sal.
Focus Hotel Premium Gdańsk oferuje 116 pokoi. W obiekcie znajduje się także restauracja, lobby bar; goście korzystać mogą z siłowni i sauny.

Powierzchnia konferencyjna w hotelu ma 492 m kw. (razem z restauracją i lobby nawet 720 m kw.). Centrum wyposażone jest w system ścian mobilnych, dzięki którym można kreować przestrzeń w zależności od potrzeb. W najwìększej sali o powierzchni 144 m kw. w ustawieniu teatralnym zasiąść może maksymalnie 120 osób.

Cena wynajmu pomieszczeń konferencyjnych dla ok. 50 osób w Focus Hotel Premium to - w zależności od różnych czynników - koszt około 800 zł za dzień.

Sheraton Sopot Hotel, ul. Powstańców Warszawy zobacz na mapie Gdańska



  • Sheraton Sopot. Columbus - największa sala w kompleksie mieści jednorazowo nawet 650 osób.
  • Sheraton Sopot. Sala Baltic Panorama może pełnić rolę konferencyjną lub bankietową. Rozciąga się stąd jeden z najbardziej unikatowych widoków w Trójmieście.
Sheraton Sopot Hotel położony jest bezpośrednio przy plaży. Oferuje 189 pokoi gościnnych i apartamentów (w tym 11 z widokiem na Zatokę Gdańską). Uzupełnieniem oferty jest spa, restauracje i bary.  

Centrum konferencyjne jest całkowicie oddzielone od części hotelowej. Tworzy je w sumie 14 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni ponad 3000 m kw., dzięki czemu od lat jest to największa hotelowa powierzchnia konferencyjna w całym Trójmieście. W zorganizowanym tu wydarzeniu jednocześnie udział wziąć może ponad 1100 osób.

Największa sala (Columbus) ma 545 m kw. i pomieścić może nawet 650 osób. W miarę potrzeb, podzielić ją można na cztery mniejsze pomieszczenia.

Wynajęcie sali konferencyjnej dla ok. 50 osób w Sheraton Sopot Hotel (sala Baltic Panorama) to koszt 5 000 zł, jednak jeśli wynajmujący skorzysta z oferty gastronomicznej na taką kwotę, to salę otrzyma bezpłatnie.

Hotel Nadmorski, Gdynia, ul. Ejmonda zobacz na mapie Gdańska



  • Hotel Nadmorski. Przestrzeń konferencyjna może jednocześnie pomieścić do 500 osób.
  • Hotel Nadmorski. Największą salę konferencyjną podzielić można na cztery mniejsze pomieszczenia.
Hotel Nadmorski zgodnie ze swoją nazwą położony jest nad samym morzem. Do dyspozycji gości znajduje się tutaj 90 pokoi, dwie restauracje, lobby bar, sala klubowa, a także siłownia, sauna i centrum odnowy biologicznej.

Centrum konferencyjne ma powierzchnię 338 m kw., może ono pomieścić maksymalnie 500 osób. Dużą salę konferencyjną podzielić można na cztery mniejsze pomieszczenia. W foyer możliwe jest także zaaranżowanie przestrzeni wystawienniczej powiązanej z organizowaną konferencją.

Cena wynajęcia sali konferencyjnej dla ok. 50 osób to w Hotelu Nadmorskim koszt od 800 zł netto za dzień.

Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront, Gdynia, ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni



  • Courtyard by Mariott Gdynia Waterfront. Z największej sali wyjść można na taras z widokiem na Zatokę Gdańską.
  • Courtyard by Mariott Gdynia Waterfront. W mniejszych salach istnieje możliwość organizacji np. kameralnych szkoleń.
  • Courtyard by Mariott Gdynia Waterfront. Sala w ustawieniu szkolnym.
W hotelu znajduje się 200 pokoi, w tym część z widokiem na Zatokę Gdańską. Do dyspozycji gości jest również restauracja oraz bar z kominkiem, a także fitness z widokiem na Basen Prezydenta.

Centrum konferencyjne o łącznej powierzchni 1100 m kw. to miejsce na organizację spotkań biznesowych, bankietów, wesel oraz kameralnych uroczystości. Znajduje się tu w sumie 9 sal, które można łączyć i dzielić w różnych konfiguracjach. Sala balowa o powierzchni 491 m kw. z widokiem na Zatokę Gdańską ma również własny taras widokowy. W układzie koktajlowym mieści się tu nawet 450 osób.

Wynajem sali dla 50 osób to koszt około 1000 zł netto za dzień
, oczywiście - jak w przypadku wszystkich innych obiektów - każdorazowo jest ona kalkulowana indywidualnie w zależności od potrzeb danego klienta.

Opinie (36) 2 zablokowane

  • Gdańsk jest ubogi w obiekty konferencyjne. Daleko nam do Katowic, Krakowa czy Warszawy. (6)

    Centrum konferencyjne z prawdziwego zdarzenia przyciąga pieniądze. Hotele, gastronomia, taxi i inne branże czerpią z tego profity. Ale nie u nas :(.

    Sale z zapleczem na kilka tysiecy osob przyciągnęły by duże wydarzenia międzynarodowe. Moze i my kiedyś się dozekamy takiego miejsca.

    • 11 8

    • Mamy chociażby Amber Expo, Ergo Arenę, halę AWF, halę Olivię, ECS, Muzeum II WŚ (2)

      Nocleg wcale nie musi być w tym samym obiekcie co targi. Do niedawna problemem było to by goście nie byli rozrzuceni po całym trójmieście ale teraz mamy coraz więcej dużych hoteli

      • 2 5

      • (1)

        To nie są w większości obiekty ktore sa typowo przygotowane pod konferencje na dużą skalę i odpowiedni prestiż. Jesteśmy daleko za Miedzynarodowym Centrum w Katowicach, Narowodym Forum Muzyki we Wrocławiu czy ICE w Krakowie.

        • 4 2

        • g prawda

          • 1 2

    • (1)

      Poruwnujesz nasze obiekty do np: Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach czy Centrum Kongresowego ICE w Krakowie czy Narodowego Forum Muzyki we Wroclawiu?

      My wyglądamy przy nich jak ubodzy krewni.

      • 1 3

      • Poruwnujesz

        Zapraszam do zapoznania się z ortografią

        • 2 2

    • A łączony są

      • 0 0

  • A co z innymi hotelami? (11)

    W samym Gdańsku jest ich kilkadziesiąt. Czym kierowaliście się wybierając akurat te obiekty?

    • 26 2

    • Inne po prostu pewnie nie zaplaciły? (6)

      • 20 0

      • Gdyby to był płatny artykuł to zgodnie z prawem powinna być chyba informacja "artykuł sponsorowany"? (5)

        • 7 0

        • a skąd wiemy, że Twoja opnia jest "niezależna" albo opłacona przez niemiecki kapitał? (4)

          • 2 6

          • (3)

            W mojej opinii nie ma reklamy

            • 3 3

            • Bo reszta Hoteli nie ma sal konferencyjnych sensownych rozmiarów (2)

              • 0 2

              • (1)

                Oczywiście że ma. Na przykład Marina w Jelitkowie.

                • 3 0

              • sala weselna

                to nie przestrzeń konferencyjna a w tym hotelu juz napewno nie nowoczesna

                • 0 0

    • (3)

      mają za małą albo w ogóle nie mają sali konferencyjnej.

      • 2 8

      • Czy np Posejdon w Jelitkowie czy Mercure w Gdańsku nie mają sali konferencyjnej? (2)

        • 9 0

        • posejdon czy mercure czy gdynia (1)

          to relikty prlu dawne orbisowskie smierdzące boazerią i chlorem z basenu, odmalowane i odpicowane betonowe klocki. Zorać je i wybudować w nowoczesnym stylu.

          • 3 9

          • Ok

            A obok radissona masz puro z kilkoma salami.

            Tu z ich designem kazdy beton wymieka.

            • 0 0

  • (1)

    Te hotele to przyszłość inne mogą się zwijać

    • 1 13

    • Mam wrażenie że ten artykuł obchodzi tylko osoby sprzedające salę w swoich obiektach. Cała fala pseudo hejtu to osoby spoza wymienionych obiektów...

      • 0 5

  • Sadova to najgorszy hotel pod kazdym wzgledem

    • 8 8

  • Szczerze (2)

    Znowu wybrancy ktOrzy zaplacili voucherami i kolacjami? Obok tych hoteli jest kilkanascie ladniejszych Z salami. Co jest wytyczna? To samo co w urzedzie przy przetargu? :/ . nie lubie hejtu, ale jesrescie niczym wuecej niz platny portal ogloszen

    • 20 5

    • Aż jestem ciekaw :) (1)

      Drogi EHHHu to proszę wymień te hotele, z ciekawości chciałbym porównać.

      • 1 0

      • Lubudubu google

        Wyspa spichrzow drogi kolego opcjonalnie konczacy zaocznie podstawowke.kazdy potrafi czytac mapy poza toba

        • 0 0

  • kogo to

    • 6 1

  • Całe niepotrzebne ECS to sale konferencyjne! (1)

    • 3 7

    • Tak? W największej sali mieści sie tylko ok 400 osob. To ma być efekt łał?! Ni nie to bida z nędzą.

      • 0 2

  • Hmm (1)

    Prawie wszystkie sale powyżej wyglądają jak schrony przeciwlotnicze. Tylko w Marriott ktoś pomyślał o oknach...

    • 6 4

    • bo nawet jak ktoś przynudza gadaniam to masz na niego patrzeć a nie na okno i co za nim się dzieje gapić

      • 0 0

  • no cóż (2)

    Kurczę, znowu brak obiektywizmu i znajomości rynku. Ludzie do nas z całej Polski przyjeżdżają, a my na naszym własnym (trojmiejskim) portalu nie potrafimy się pochwalić i zareklamować,
    Czasami mam wrażenie, że działamy sami na własną niekorzyść. Przykre ....

    • 5 1

    • Dlaczego?

      • 0 0

    • Przyjeżdzają bo jest Zatoka i Morze

      • 0 1

  • I tak wciąż brakuje obiektu konferencyjnego na więcej niż 1000 osób

    • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane