SentiOne w Emiratach Arabskich. Umowa z założycielem linii Emirates

15 czerwca 2021, 8:15
erka
Najnowszy artukuł na ten temat Prawie 19 mln zł od NCBiR dla SentiOne
SentiOne, gdańska firma wspierająca marki w automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem AI, wchodzi na rynek MENA, czyli Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki, na zaproszenie funduszu inwestycyjnego Seed Group. Na zdjęciu panorama Dubaju. Więcej zdjęć (1)

SentiOne, gdańska firma wspierająca marki w automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem AI, wchodzi na rynek MENA, czyli Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki, na zaproszenie funduszu inwestycyjnego Seed Group. Na zdjęciu panorama Dubaju.

mat.prasowe

SentiOne, gdańska firma wspierająca marki w automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem AI, wchodzi na rynek MENA, czyli Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki, na zaproszenie funduszu inwestycyjnego Seed Group. Na zdjęciu panorama Dubaju.

mat.prasowe

Gdański start-up SentiOne wchodzi do Zjednoczonych Emiratów Arabskich z funduszem inwestycyjnym Seed Group należącym do szejka Saeeda bin Ahmeda Al Maktoum, członka dubajskiej rodziny królewskiej.



SentiOne wspiera marki w automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem AI. Do końca grudnia 2021 r. firma planuje przeprowadzić co najmniej cztery pilotażowe wdrożenia w spółkach z branży bankowości, opieki zdrowotnej, użyteczności publicznej i telekomunikacji, o średniej wartości 1,6 mln dolarów na jednego klienta. W perspektywie trzech lat spodziewa się przekroczyć 5 mln dolarów rocznego przychodu z regionu. To pierwsza polska firma, z którą zdecydował się na współpracę fundusz należący do jednego z najbogatszych ludzi na Bliskim Wschodzie - założyciela linii lotniczych Emirates.

Gdańska firma ma umowę z funduszem ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich



Współpraca SentiOne z Seed Group w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz regionie MENA, czyli Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki, ma na celu zwiększenie wykorzystania sztucznej inteligencji w regionie oraz przeprowadzenie rewolucji cyfrowej w zakresie automatyzacji obsługi klienta w kluczowych bankach, firmach ubezpieczeniowych oraz instytucjach użytku publicznego i opieki zdrowotnej. W ramach umowy Seed Group wesprze SentiOne w dotarciu do właściwych odbiorców, znalezieniu nowych potencjalnych klientów, uzyskaniu dostępu do najważniejszych decydentów w spółkach państwowych i sektorze prywatnym oraz skutecznym promowaniu technologii i usług opartych na sztucznej inteligencji w regionie. Dotychczas fundusz zainwestował w 42 start-upy z całego świata, a SentiOne to pierwsza Polska firma, którą zaprosił do współpracy.

AI gdańskiej firmy rozpozna nasz stosunek do marki



- W perspektywie trzech lat spodziewamy się przekroczyć 5 mln dolarów przychodu rocznie z regionu MENA. Szacuje się, że do 2025 r. 85 proc. obsługi klienta na Bliskim Wschodzie przejmą boty - a my będziemy mieli w tym swój udział - mówi Kamil Bargiel, CEO i założyciel SentiOne. - Aktualnie szkolimy nowych partnerów z wykorzystania naszej technologii, szykujemy się do udziału w pierwszych przetargach i pracujemy nad materiałami sprzedażowymi. Do końca grudnia planujemy przeprowadzić co najmniej cztery pilotażowe wdrożenia w firmach z branży bankowości, opieki zdrowotnej, użyteczności publicznej i telekomunikacji, o średniej wartości 1,6 mln dolarów na jednego klienta. W tej chwili jesteśmy już w trakcie przetargu na automatyzację obsługi klienta i wdrożenie botów dla klienta z branży logistyki.

SentiOne rozwija biznes na Dalekim Wschodzie



Założony w 2004 r. fundusz inwestycyjny Seed Group należy do szejka Saeeda bin Ahmeda Al Maktoum, jednego z najbogatszych przedstawicieli rodzin królewskich na świecie, założyciela linii lotniczych Emirates i szefa Dubai World. Seed Group wspiera zagraniczne firmy, chcące rozwijać się w rejonie MENA, pomagając we wprowadzaniu produktów na tamtejszy rynek i dzieląc się swoim know-how. W ciągu 17 lat swojej działalności fundusz przeprowadził dziesiątki wielomilionowych transakcji i zarządzał inwestycjami o wartości ponad 1,6 mld dolarów.

Lokalny startup podbija europejskie rynki



Obecnie SentiOne współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach, w tym z Procter & Gamble, McDonald's, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom, Saatchi & Saatchi i wieloma innymi. Pod koniec 2020 r. spółka pozyskała już strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W 2020 r. SentiOne otrzymało tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazło się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie.
Czy polskim start-upom łatwo przebić się z pomysłem na biznes?
14%

tak, świadczy o tym duża liczba młodych firm na rynku

26%

tak, jednak nie wystarczy tylko dobry pomysł; najtrudniej zdobyć finansowanie

60%

nie, większość młodych firm bardzo szybko upada; udaje się jedynie nielicznym

zakończona

łącznie głosów: 82

erka