• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sieć ładowarek elektrycznych przejmuje konkurencję

erka
29 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
GreenWay to największa sieć ładowarek do samochodów elektrycznych w regionie. GreenWay to największa sieć ładowarek do samochodów elektrycznych w regionie.

Spółka zajmująca się świadczeniem usług ładowania i zarządzania stacjami - gdyńska GreenWay Polska, podpisała umowę z firmą Indigo Tech na przejęcie jej działalności w zakresie sprzedaży i wynajmu stacji ładowania dla samochodów elektrycznych. Transakcja objęła zawarte umowy z klientami dotyczące wynajmu stacji oraz ich obsługę serwisową. To pierwsza tego typu transakcja przejęcia biznesu na tworzącym się dopiero rynku elektromobilności.



Spółka Indigo Tech od 2017 roku zajmowała się sprzedażą oraz dzierżawą stacji ładowania dla samochodów elektrycznych. Do tej pory pozyskała łącznie kilkudziesięciu klientów takich jak hotele, centra handlowe, dealerzy samochodów, a także prywatnych odbiorców. Większość tych urządzeń jest publicznie dostępna dla użytkowników samochodów elektrycznych, a część została już włączona do sieci GreenWay.

W ramach transakcji GreenWay Polska nabył składniki majątkowe Indigo Tech w postaci m.in. stacji ładowania oraz praw i obowiązków wynikających z zawartych umów. Firma przejęła także know-how związane z oferowaniem stacji ładowania w modelu wynajmu. Zawarcie umowy związane jest z decyzją GreenWay Polska o rozszerzeniu oferty o sprzedaż i wynajem ładowarek, co wzmocni pozycję firmy na rynku elektromobilności.

- Jesteśmy liderem w Polsce w zakresie oferowania usług szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Nasza sieć liczy obecnie ponad 100 punktów - mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - Przejęcie działalności Indigo Tech jest krokiem w kierunku rozszerzenia działalności na oferowanie kompleksowych rozwiązań dla naszych klientów. Chcemy zapewniać nie tylko usługi ładowania, ale także zarządzać stacjami należącymi do naszych klientów i oferować im ładowarki, również w formie wynajmu. Co ważne, ma to być połączone z kompleksową obsługą obejmującą montaż, zarządzanie stacjami i ich serwisowanie.
GreenWay to największa sieć ładowarek do samochodów elektrycznych w regionie. W sieci GreenWay znajduje się aktualnie 150 stacji ładowania, z czego w ponad 110 w Polsce. Spółka jest częścią międzynarodowej grupy GreenWay, działającej w obszarze elektromobilności.
erka

Miejsca

Opinie (63)

  • Polak (2)

    AJ myslalem ze info jakies zwiazane z mevo. Proponuje zmiane nazwy portalu na gdzietomevo.pl

    • 5 13

    • kacper zmień pieluchę i nie kwicz juz

      • 3 6

    • gdzietomevo.pl

      w Gdańsku Bystrzaku Polaku

      • 0 0

  • Jeszcze daleko nam do Norwegii (2)

    Gdyby na autostradach i drogach ekspresowych w Polsce były ładowarki to rozważyłbym zakup "elektryka" . Na razie jest tego za mało i dopiero raczkuje, więc się wstrzymam :)

    • 18 1

    • To nie tak do końca

      Najczęściej na dużych stacjach możesz se auto naładować tylko trzeba o to zapytać.

      • 1 0

    • elektryka? -jednego z miliona zbudowanych przez morawieckiego?

      • 4 5

  • 110 ładowarek w Polsce - Brawo ! Ja jednak zostaję przy benzynie, nie chcę niszczyć środowiska. (12)

    (Mam na myśli koszt energetyczny wyprodukowania jednej baterii do samochodu elektrycznego).

    • 38 12

    • zgoda, (5)

      ale jak to się ma do kosztu energetycznego do wydobycia/transportu/rafinacji jednego litra benzyny/ropy ?

      • 7 4

      • Oczy by ci wypadły w głowy

        gdybyś wiedział ile trzeba materiału i związków chemicznych do wytworzenia takich baterii!!
        Ale ciemny lud kupuje...bo trzeba być 'trendy',.. i ECO

        • 16 6

      • Dokładnie tak samo jak (1)

        Ilość zanieczyszczeń z węglą i uwzględniając sprawność turbiny parowej elektrowni, transformatorów w stacjach trafo, linii przesyłowych, ładowarki auta i sprawność baterii i warunki atmosferyczne w jakich się znajduje. Dla elektrycznych aut wychodzi sprawność energetyczna na poziomie ok 10%, podczas gdy silniki przetwarzają paliwo zwykle z ok 25-30% sprawnością. Prąd nie bierze się z powietrza, a masowe ładowanie elektryków spowoduje gigantyczne straty energii.

        • 11 8

        • Czyli lepiej mieć w domu agregat spalinowy niż podłączenie do sieci?

          Bo sprawność ładowarki w samochodzie to 80-95%, a baterii 95%, więc z tego wynika wg Twoich obliczeń sprawność dostarczenia prądu do domu rzędu 15%. Genialne.

          • 0 0

      • zgoda, energia nie bierze się znikąd, tak czy inaczej musi powstać ta benzyna lub bateria (1)

        • 2 1

        • to prad sie bierze z baterii????

          • 1 0

    • (5)

      Bo to sie zwyczajnie nie oplaca. Drogie samochody, uciazliwe w obsludze. Do tego wcale nie takie eko, bo powietrze nadal jest zanieczyszczane, tylko ze przez elektrownie, a do tego produkcja akumulatorow tez nie jest szczegolnie czysta. Proponuje cofnac sie 20kilka lat i przypomniec sobie jak szybko i sprawnie powstal rynek LPG. Bez zadnych dotacji. To sie zwyczajnie oplacalo i oplaca sie do teraz. I smiem twierdzic, ze jest bardziej przyczynilo sie do ograniczenia emisji szkodliwych zwiazkow niz samochody elektryczne.

      • 9 2

      • Elektrownie węglowe/gazowe nie zanieczyszczają powietrza. (4)

        Owszem, emitują dwutlenek węgla do atmosfery, jednak nie powodując smogu.

        • 5 0

        • Elektrownie węglowe są eko (1)

          • 1 0

          • Czarne jest czarne a białe jest białe

            • 0 0

        • (1)

          No patrz to jednak niepotrzebnie na całym świecie zamykają elektrownie węglowe

          • 1 0

          • Mi w twarz dymią rury wydechowe, a nie kominy elektrowni

            No ale Ty może mieszkasz na kominie, to współczuję.

            • 0 0

  • po co to komu, energia elektyczna to brudna energia, lepiej wspierać LPG i CNG (5)

    • 29 4

    • czysta - powstaje z węgla brunatnego i kamiennego, czyli paliwa tyle że stałego (4)

      • 2 2

      • Tyle że zanim energia z tej bryłki węgla trafi do silnika twojego elektryka (3)

        w dużej części uleci pod postacią ciepła (turbina, transformatory, linia przesyłowa, ładowarka, bateria). Jakieś 90% energii zgubi się po drodze.

        • 9 5

        • (2)

          No przesadziłeś, myśle ze straty już razem z akumulatorem to max 30%

          • 1 0

          • (1)

            30% to chyba samorozladowanie baterii / ogniwa .....

            • 2 0

            • Zgadza się - w 5 lat pewnie tyle zniknie z baterii

              Ale która stoi 5 lat w garażu?

              • 0 0

  • to nadal niestety mało i kiepskie pokrycie

    wystarczy porównać ilość stacji w Polsce i na zachodzie - choćby na mapach googla

    • 11 0

  • Zanim zaczniecie sie cieszyc wejdzcie na strone GreeWaya i sprawdzcie ile kosztuje ladowanie. (22)

    Jak juz sprawdzicie to policzcie, ze przejazd 100km elektrykiem to koszt 15-25 kwh/100km. Policzcie i porownajcie z dieslem a nawet benzyniakiem. ELektryk wychodzi najdrozej.

    • 17 2

    • (11)

      Wychodzi drogo ale nie takie jest założenie. Założenie jest takie ze jeździsz nim codziennie do max 150 -200 km i rozładowujesz go do połowy. Wracasz do domu, auto do garażu na matę indukcyjna albo wspinasz do ładowarki (domowy prąd jest tani) i masz rano naładowany, gotowy do drogi. Z ładowarek korzystasz tylko na trasach. Samochodu elektrycznego nie kupuje się dlatego ze jeździ za gorsze tylko dlatego ze jest mało awaryjny, ekologiczny (miejscowo) i co najważniejsze ma przyspieszenie bez opóźnień.

      • 4 6

      • Dobrze powiedziane: ekologiczny miejscowo. (5)

        No bo recycling baterii to już w Bangladzeszu, przy użyciu dzieci i kobiet.

        • 10 1

        • (4)

          do tego ludzie nie zdaja sobie sprawy jak szybko te baterie beda padac. optymisci mówią o 5 latach... koszt bateri to nawet polowa wartosci auta.... a balgan zwiazany z wytworzeniem i utylizacja jest niewyobrazalny. poki to niszowy rynek to jakos ladnie wygląda. jak 3/4 produkowanych aut bedzie potrzebować baterii to przy obecnej technologii czeka nas kleska ekologiczna.

          • 7 2

          • (2)

            Po 8 latach baterie powinny mieć 80-90% sprawności

            • 1 8

            • Jak sprawnosc (1)

              Masz bakterii w szmartfonie po dwoch zimach na nartach? Wiec nie opowiadaj dyrdymalow.

              • 2 1

              • A wiesz że Twoja bateria w smartfonie 50 5 latach też mogłaby mieć 90% oryginalnej pojemności?

                Tylko trzeba by ją używać w zakresie 10-90% pojemności, tj. nie ładować do pełna i nie rozładowywać do zera, telefon sam mógłby tego pilnować. Ale po co skoro po 2 latach i tak ją wyrzucasz razem z telefonem?

                • 0 1

          • Dobrze zrobione baterie wytrzymają w samochodzie i 20 lat

            A jak chcesz zobaczyć jaki to problematyczny odpad to popatrz na portale aukcyjne z częściami z rozbitych samochodów - pojawiają się tam baterie, znikają szybko, bo mają przed sobą kilkadziesiąt lat pracy w przydomowych magazynach energii.

            • 0 1

      • Kazdy ma garaż? (2)

        • 3 0

        • (1)

          Piwnicę

          • 0 1

          • A w piwnicy kilo gwoździ.

            • 0 0

      • Tani prąd w domu (1)

        .. dopóki liczba elektryków nie wzrośnie do poziomu przy którym spadek dochodów państwa z akcyzy i VAT od paliw będzie odczuwalny.
        Wtedy ceny pójdą w górę.

        • 6 0

        • Zawsze możesz sobie założyć panele

          I wtedy już full eko.

          • 1 0

    • Ładowanie (3)

      80% ładowań samochodów elektrycznych odbywa się w domu, gdzie koszt energii jest dużo tańszy. Polecam namalować diesla w domowego gniazdka.

      Cena energii na fastcharger jest porównywalna do ceny benzyny, ale ładowania dokonujemy sporadycznie kiedy chcemy dostać się np z Gdańska do Warszawy. Poza tym koszt eksploatacji jest dużo niższy niż silników diesla.

      • 1 3

      • Dolicz wysoki koszt zakupu i tu się kończy sensowny rachunek ekonomiczny (2)

        • 5 2

        • (1)

          i jak to dobrze okreslili w Top Gear- w normalnym aucie bak nie zuzywa sie po 5ciu latach...

          • 5 1

          • A po 5 latach silnik spalinowy ma tyle samo koni i pali tyle samo co nówka z salonu

            • 0 0

    • (3)

      to nie są ładowarki do codziennego ładowania.
      Mają być drogie, bo służą do ładowania okazjonalnego - w trasie, na wyjeździe.
      Normalnie elektryka ładuje się w domu z nocnej taryfy i jest 3x taniej niż smrodziaki.

      • 1 4

      • (2)

        Już widzę z falowcow z każdego okna wystajace i zwisające kable niczym makarony do ładowania samochodów...

        • 15 0

        • (1)

          i krzyki pod oknem... "Halinaaaaa rzuc przedluzacz..... "

          • 9 0

          • I daj złodziejkę to twój podłącze

            • 6 0

    • Do tego wymiana akumulatorow co 4 lata... (1)

      • 0 2

      • No jak szajs kupujesz to co 4 lata wymianiasz

        Ja po 6,5 roku mam nadal taką samą baterię.

        • 0 0

  • Tylko LPG (2)

    Jeżdżę nową Skodą Octavia z fabryczną instalacją gazową. Na 40 litrowym baku gazu przejeżdżam średnio 580km, benzynę (pełen bak) tankuję, co 5-6 tankowań gazu, czyli benzyny wystarcza na 3000-3500km. Pełen bak, to ok. 250zł, pełen bak gazu, to 86zł. 100km kosztuje mnie, uśredniając, 12 złotych.

    • 7 1

    • poczekaj aż nie będzie nowa, to ją przeklniesz

      • 1 1

    • Może napisz jeszcze że 700 km będzie wiarygodniej, a tak serio to 1 tankowanie gazu ok 75-80zl to ok 450 km plus benzyna , dotrysk powyżej pewnych obrotów ale i tak się jeszcze opłaca

      • 2 0

  • dają radę

    O to właśnie chodzi że łądowarek pojawia się coraz wiecej. Są przeciez w glownych miastach i na trasach. Greenway zreszta wlasnie podsumował na zjeździe w Brukseli swoj trzyletni projekt NCE Fast EV Net dotyczacy dzialan w Polsce i na Słowacji. W tej chwili jesli chodzi o szybkie ładowarki mamy ich 75 szybkich stacji ładowania w Polsce i 10 w Słowacji. Wyniki są jak dla mnie zdumiewajace biorac pod uwage tempo wdrożeń

    • 1 3

  • Niestety w Polsce ani jeden elektryk (6)

    nie jest eko. Nie pozyskujemy energii za słońca, wiatru, atomu. Prawie całość spalanie węgla. I zanieczyszczanie środowiska

    • 12 1

    • (3)

      czemu ludzie uwazaja ze energia z wiatru wody i słońca jest ekologiczna...?? zaburzamy energetyczna gospodarke planety, zmieniamy prady wodne doprowadzajac do zmian klimatu a ostatnio Chiny zbudowaly tak wielka zaporę przy elektrowni wodnej ze zmienili predkosc obrotowa ziemi... naprawde to ma byc bez wplywu na ekosystem?????

      • 3 1

      • Niestety tylko atom jest eko (1)

        • 2 0

        • tez tak uwazam dlatego pominalem el. atomowe w swoim komentarzu... i kolega ponizej z tym ze energia jest ze slonca tez ma racje.... i w sumie z tego co wymienilem to fotowoltaika najmniej mnie martwi, w kazdym razie do pewnej skali... natomiast wykorzystywanie pradow morskich czy wspomniane zapory i farmy wiatrakow przyprawiają mnie o dreszcze a jeszcze ciagle slysze jakie to cudowne dla ekosystemu....

          • 0 0

      • Z panelami się nie zgodzę.

        Energia ze słońca pada na ziemię podgrzewając ją lub na panel podgzewając go o 10% słabiej, bo tyle idzie w samochód. Samochód te 10% odda potem ogrzewając asfalt i powietrze, więc gdzie tu problem?

        • 0 0

    • cała energia na ziemi jest ze słońca.

      ropa węgiel i reszta też ze słońca.

      • 2 0

    • Kłamstwo

      Kolega ładuje swoje dwa prawie wyłącznie z paneli. A w Polsce jest na pewno więcej takich przypadków.

      • 0 0

  • powrot do wieku pary?

    prad w tych "zielonych" ladowarkach pochodzi za elektrowni weglowych gdzie jest wytwarzany w oparciu o tyrbiny parowe.... polska "zielona" schizofrenia part II

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane