Słynny falowiec na T-shirtach Reserved

22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 1 roku)
Wioletta Kakowska-Mehring

Gdańska firma odzieżowa LPP przygotowała kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART Reserved, tworzonej we współpracy z grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest stary Gdańsk i bardzo klimatyczne zdjęcia Zbigniewa Kosycarza.



W ubiegłym roku w ramach RE ART Reserved przygotował kolekcję, której motywem przewodnim była Stocznia Gdańska. Na bluzach i koszulkach umieszczono wówczas prace m.in. Michała Szlagi, autora fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską, oraz Agnieszki Nagórskiej, której obrazy i grafiki przedstawiają stoczniowe żurawie.

Tym razem gdańska firma odzieżowa sięgnęła po zdjęcia Zbigniewa Kosycarza (1925-1995), legendarnego i najbardziej rozpoznawalnego fotoreportera z Gdańska, który przez kilkadziesiąt lat zrobił około miliona zdjęć na negatywach. Jego dorobek przez wiele lat w formie cenionych przez czytelników albumów wydawał jego syn Maciej Kosycarz (1964-2020). Teraz prace trafiły do... popkultury. Co można kupić? Na przykład bluzę bawełnianą z kadrem z Targu Węglowego czy T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.

Koszulki są już w sklepach w Gdańsku. Więcej zdjęć (8)

Koszulki są już w sklepach w Gdańsku.

fot. Magda/czytelniczka Trojmiasto.pl

Koszulki są już w sklepach w Gdańsku.

fot. Magda/czytelniczka Trojmiasto.pl

Tramwaj Zbigniewa i Macieja Kosycarzy już wozi gdańszczan



Skąd pomysł na kolekcję?

- RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób LPP postanowiło promować polskich artystów, a jednocześnie podkreślić, że historia firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają projekty - informuje LPP.


Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie. Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firma odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży.



Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.
Czy umieszczanie prac uznanych fotografów i plastyków na ubraniach to dobry pomysł?
86%

tak, wówczas produkt zyskuje na oryginalności

14%

nie, najważniejsze jest to, czy rzecz jest dobra i estetyczna

zakończona

łącznie głosów: 786

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • chce taką mieć (9)

    • 64 18

    • Ja też, ja też (1)

      Tą z falowcę najlepiej i z lemingradę w drugej kolejności

      • 1 3

      • Brakuje lokalnych

        meneli pod klatką i zdjęcie stanie się autentyczne.

        • 4 0

    • To se kup (4)

      Lpp już wie jak na POmatolach zarabiać, podejrzewam, że ok 50 zl

      • 3 5

      • Zrób sobie sam. Koszulka bez nadruku (3)

        15 zł. A3 termotransfer 1 arkusz 8 zł plus przesyłka. No i jakaś drukarka atramentowa za 300 zł. Jeszcze musisz mieć kompa z softem do przygotowania grafiki no i żelazko. Pranie ręczne ....

        • 2 0

        • Koszulki w Diverse są po 30 zł !!! (2)

          Twój pomysł wyjdzie dużo drożej.

          • 0 1

          • ale ponosi rok a nie tydzień (1)

            • 0 0

            • no własnie nie

              takie domowe robótki niestety nie wytrzymują tyle co sklepowe

              • 0 0

    • Nie dostaniesz bo jesteś z Gdyni (1)

      Kup sobie koszulkę z widokiem na lotnisko

      • 6 0

      • Koszulke ze starym zdjeciem Hai Targowej w Gdyni to bym kupil.

        • 0 0

  • (1)

    fajne

    • 47 11

    • Hipstery za koszulke z bawełny wartą 19 zł dadzą 99 zł

      To i za mieszkanie w kultowym falowcu zaplaca 900 000 zł

      • 3 2

  • (6)

    Ciekawe czy jakość ubrań taka sama jak tych falowców?

    • 38 34

    • (2)

      ze niby takie solidne? no nie sądzę. myślę że raczej do 3 prań.

      • 24 2

      • (1)

        Nie pocieszaj się.
        To slams z robactwem.
        Stoi bo musi, co można zrobić z tymi ludźmi?

        • 6 22

        • covid zrobi co trzeba ;P

          • 2 6

    • W Diverse zawsze.

      Najlepiej sam sprawdź

      • 2 0

    • Jakoś twoich wypowiedzi również slaba

      • 5 0

    • Ten falowiec przeżyje każdą współczesną developerke

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.