• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Sopot" nowym statkiem we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej

erka
28 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy nabytek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.



"Sopot" jest klasycznym masowcem wyposażonym w specjalny dźwig. Jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stoczni Yangfan w w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2018 r. flota PŻM wzbogaciła się o pięć statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy tzw. jeziorowce pływające między portami znajdującymi się na brzegach Wielkich Jezior w USA i Kanady: "Gardno", "Jamno", "Narie".


Masowiec "Sopot" we flocie PŻM



W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Armator kompletuje obecnie załogę statku.



"Trójmiejskie" nazwy statków



"Sopot" to nie pierwszy z "trójmiejskich" statków towarowych. W 2011 r. Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Kontenerowiec był jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178, zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3,1 tys. TEU.

Wcześniej do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
erka

Opinie (106) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Marynarz (14)

    Tak wszystko fajnie tylko wypłaty słabe że szkoda gadać. I co z tego ze firma sie rozwija jak zarobki sie cofaja .

    • 72 8

    • (12)

      Pływanie było dobre 30 lat temu,teraz kasjerka w Lidlu ma więcej niż marynarz.

      • 20 6

      • (11)

        Czy ty taki głupi od urodzenia ? Pływan prawie 40 lat .Aktualnie pod niemiecką banderą .Pensja 4.880 tys. euro + dodatek 350 czyli 5.130. to jest ok.20.500zł/miesiąc.Nawet jeżeli zrobię sobie planowe 2 miesiące wolne /za które nie ma takiej kasy/to i tak mam pieniądze o których Ty możesz tylko pomarzyć. Nie obrażaj więc ludzi którzy swoje życie spędzili na morzu i nie opowiadają takich bajek .
        P.S. proponuję wykreśl w podpisie słowo furman i wszystko będzie się zgadzało.

        • 19 11

        • (2)

          Za marynarza?Ciekawe,ciekawe.Fajna bajka,te 5000 ojro dzielisz na 2 a więc masz marne 10000zl/mies.Tyle co początkujący w branży IT.30 lat temu to było przebicie A teraz to strata czasu i życia.

          • 13 12

          • Trochę Cię poniosło z tymi zarobkami początkujących w IT...

            • 19 2

          • Robię na sejsmicach

            Za freelancera. OK 40k pln/miecha

            • 2 5

        • A ty taki mundry??? od kiedy..

          5130 euro za 360 h/m-c , to nie wiem czy taki miód.. ok. 14 euro/h ales mi zaimponował w tym "momencie" - wąski... a jak masz jakieś do odróbki to jeszcze mniej.. faktycznie jest o czym marzyć... to teraz pomarz sobie o mojej wypłacie.. za 168 h/ 2 tyg. - mam około 20 000 zł , w rotacji 2/2 . obrażać ciebie nie trzeba , sam to robisz swoimi wpisami..
          PS. proponuję - naucz się podpisywać , i będziemy znać kto ty zacz.. biedny AB-ku

          • 7 7

        • (6)

          Ty masz tyle za chiefa, a Furman pisał o marynarzach czyli O/S'ach.

          • 10 0

          • Kultura widać wymiata na tym forum..
            Ci co dużo gadają g---o mają także piszcie wincyj..

            • 1 3

          • (4)

            Pierwsze z brzegu ogłoszenie z Portalu Morskiego z gdyńskiej agencji załogowej.

            Marynarz wachtowy (O/S) z doświadczeniem i dobrą znajomością języka angielskiego. Kontrakt 4 miesięczny. 1100 dolarów miesięcznie, płatne tylko w czasie pobytu na statku czyli ok. 4 237 złotych. W domu na bezpłatnym bezrobociu.

            Oczywiście zero składek emerytalno-rentowych i NFZ, więc jak ktoś z tego zarobionego "miodu" sam sobie nie opłaci składek to na starość pod most. Dodatkowo parę tysięcy za ewentualny pobyt w szpitalu w czasie pobytu w domu.

            • 10 1

            • (3)

              Kolego jak nie pływasz to nie pisz bzdur.
              - za OS-a pracują przeważnie studenci 3,4 roku nawigacji ,bardzo rzadko ktoś bez studiow decyduje się na prace na morzu
              -po skończeniu studiow zwykle robia 1,2 kontrakty jako AB i awansują na 3/off.Mam w firmie 34 letniego kapitana Polaka a wiec bardzo szybko poszlo z awansami
              -na stanowiskach oficerskich wiekszosc firm oplaca jakies HMS-y albo Medica wiec opieka medyczna jest o niebo lepsza niż przez NFZ
              -tak jak w każdej firmie na ladzie nie zostajesz od razu prezesem tak samo i na morzu potrzeba troche praktyki żeby awansować
              -nie wiem czy sa jeszcze ludzie którzy decydują się na prace na morzu bez studiow,malo firm wogole zatrudnia Polakow na stanowiskach os,ab,oiler lub MM
              -w domu to nie jest bezpłatne bezrobocie jak to nazywasz tylko urlop,zwykly urlop
              A tak na koniec zycze Ci zebys znalazł na ladzie prace gdzie masz 6 miesięcy wolnego w roku tak jak ja.Jak już tak przeglądasz PM to zobacz jakie sa pensje C/O,C/E,2/E

              • 4 0

              • (2)

                Pracuję od poniedziałku do piątku. 8 godzin dziennie. Wszystkie święta i weekendy wolne. W 2020 będę miał dokładnie 113 dni wolnych od pracy. Pływanie było dobre u schyłku PRLu, na początku lat 90, gdy w Polsce pensja wynosiła równowartość 40 dolarów, a chief zarabiał równowartość 1550 USD. Ps. Na nic się przyda HMS, gdy dopadnie kogoś poważna choroba lub wypadek. Lądujesz w szpitalu i za każdy dzień płacisz takie pieniądze, że nawet Stary, by osiwiał.

                • 2 2

              • Wystarczy się na dłuższym urlopie między rejsami zarejestrować do UP dla samego ubezpieczenia, a potem się wyrejestrować. To nie jest niezgodne z.przepisami

                • 1 1

              • 113 dni - nie no, wypas. Te niecałe 4 miesiące wolnego w roku to przecież jakiś kierat jest. I te wolne weekendy - wprost szaleństwo. A ubezpieczam się prywatnie, bez dotowania tego państwowego żłoba. Floty starcza z wielkim zapasem na głupoty. Aha, i nie muszę dojeżdżać codziennie do roboty.

                • 2 1

    • dzwigowy

      trzeba sie było uczyć, rozwijać i szkolić :) ja na dzwigu na platformie mam 750 papiera dziennie i jakoś żyje. fakt w domu płacone 50% ale da się jakoś zyć. 2/2 tygodnie i dramatu nie ma.

      • 2 2

  • Te masowce i sprowadzany nimi tani węgiel i zboża.

    • 25 4

  • (4)

    Statek dla nas, a wybudowany u Chińczyków, a u nas stocznie nie rentowne... No tak to my dobrobytu w tym kraju nie zbudujemy.

    • 75 12

    • napewno nie zbuduje (1)

      zaczynamy nie z tej strony. Najpierw kraj i ludzie muszą sie wzbogacić, a potem socjal rozdawać. A u nas na odwrót.

      • 13 1

      • kto ma się

        wzbogacić?

        • 1 0

    • zeby chociaż projekt był polski

      ale gdzie tam. nawet tego nie zlecili. lipa.

      • 2 1

    • Dla nas, a jaka banderą??

      • 0 0

  • A PO zwijał flote, czemu hmm? (9)

    • 50 54

    • (2)

      Bo niemiecką trzeba było rozwijać., ale do końca nie wyszło hehe.

      • 14 14

      • Tusk zamowil okret w polsce Kaxzynski woli chinczykow (1)

        • 12 7

        • Jak Tusk

          Zamówił jedwn okręt to do dzisiaj to nie skonczyli

          • 12 9

    • bo za po nie potrzba było masowców (2)

      do importu węgla z Mozambiku a poza tym czemu pisole pozwalaja państwowej spółce budować statki w chinach

      • 13 8

      • Za czasów PO import węgla statkami również szedł pełną parą. (1)

        Nieubłagane prawa rynku.

        • 8 8

        • teraz jednak importują 3 razy więcej

          podobno na barbórkę górnicy z Mozambiku dostaną trzynastkę z Polski

          • 9 4

    • Żeby PiS mógł teraz odbudowywać polskie stocznie zleceniami dla Chińczyków.

      • 4 2

    • Te statki zostaly zamowione w stoczni za czasow PO

      Cala seria. Wiec raczej PO niczego nie zwijalo . Nie opowiadaj bzdur

      • 7 0

    • Dlaczego tak propaństwowy pis buduje w Chinach ???

      • 0 1

  • wszystko ok... ale ta Chinska tandeta... (5)

    Bywalem na 6- 8 letnich statkach zakupionych przez PZM w Chinach i sa tak zgnite ze szkoda gadac.... Chinska stal moze i jest tania ale jakosc fatalna.Kilku letnie statki a sa zjadane przez korozje ze asz milo.... Potem przechodza kosztowne remony wiec niewiem czy taniej by nie bylo zbudowac je w Europie i z Europejskiej stali...

    • 58 10

    • Typowe, nie wiem ale się wypowiem. Sami eksperci za dychę. I to "asz, analfabeta udający eksperta hahaha

      • 7 13

    • Asz, asz... (2)

      Bzdury pleciesz.
      Zresztą w Europie też buduje się ze stali chińskiej i od Hindusów (Tata Steel).
      Ojciec pływał na statkach zbudowanych w Chinach jako Master - i nie narzekał. Statki funkcjonowały dobrze, a najwięcej awarii dotykało niemieckich dźwigów (Liebherr) i amerykańskich/angielskich urządzeń nawigacyjnych (Sperry). A to, że statki bywają zajeżdżone, wynika z oszczędności w nakładach eksploatacyjnych i niskiej kultury technicznej załóg, w tym ruskich mechaników.

      • 16 2

      • wow .. master .. ależ to brzmi... (1)

        • 3 9

        • Bo tak sie nazywa dyplom

          Master mariner

          • 1 0

    • Potwierdzam

      Obecnie jestem zamustrowany na chińskim statku, co prawda zupełnie inny typ i rodzaj (położenie stepki w 2016) i jeśli chodzi o jakość to jest dramat. Marynarze powinni teraz kurze scierac, a nie jechać dzień w dzień na mlotku

      • 0 1

  • (5)

    Sopot to w STM taki statek też jest jeśli dobrze kojarzę

    • 14 1

    • Smt oczywiście

      • 3 0

    • Całe Trójmiasto mieli :)

      Były też we flocie SMT: Gdansk, Gdynia, Warsaw

      • 3 0

    • Nie STM tylko w SMT (1)

      SMT - Szykuj Mamo Trumnę - choć osobiście dobrze mi się tam pracowało

      • 4 0

      • Do Michała

        Michał to Ty?

        • 0 0

    • Jak już to SMT

      • 1 0

  • (7)

    Brawo PŻM! Pokazują, że jednak można prowadzic firmę armatorską w Polsce. I to firmę, która się rozwija. Ostatni chyba płomyk nadziei...

    • 24 18

    • Dlaczego tego nie zbudowała Stocznia Polska? (2)

      przecież PiS obiecywał odbudowę 'zrujnowanego' przemysłu stoczniowego

      • 9 6

      • Bo kontrakt na budowę podpisała świta z nadania poprzedniej waaadzy (1)

        Chińczycy oczywiście przeciągneli kontrakt. I trzeba było dopłacać.

        • 5 11

        • gubisz sie w zeznaniach

          zdecyduj się albo pis rozwija PŻM budując statki w chinach albo wszystko to robota po a pis woli wydawać kasę na nieudolnych troli

          • 9 2

    • Taaa (1)

      Tylko że bandera... Liberia ...

      • 7 0

      • ojtam ojtam

        Monrovia brzmi prawie jak Mrągowo

        • 4 0

    • Nie nazwa decyduje tylko port rejestracji. A ten w Polsce na pewno nie jest, he he...

      • 1 0

    • Od kiedy to Monrovia (port rejestracji) leży Polsce?,...Idź ty lepiej pooglądać TVPiS

      • 0 1

  • (1)

    Ratują polskie stocznie.
    Budowa statków to często strata dla stoczni . Zakup statków za granicą, chroni polskie stocznie. Dobra zmiana

    • 37 10

    • kupili masowiec, żeby pływał do Elbląga

      tylko nie sprawdzili, bo się nie zmieści w przekopie. Nie ma już statków które przepłyną przez przekop, co najwyżej yachty

      • 2 1

  • Z jednej strony fajnie, że polski armator kupił nowy statek (5)

    Z drugiej smutne to, że zbudowany w Chinach...

    • 38 5

    • Za Tuska zbudowali w Szczecinie za Morawieckiego wolą wspierać chinskie stocznie (1)

      • 4 4

      • Tusk zamknął stocznie w Szczecinie

        • 0 1

    • Bo taniej i lepiej (1)

      miał być budowany lokalnie drożej i gorzej? :D

      • 1 3

      • O co ci chodzi?

        Napisał, że to smutne bo to smutne i tyle, a nie że ma być budowane drożej. I lepiej akurat nie jest, tylko taniej.

        • 1 0

    • Gdyby zamówili go w polskiej "stoczni", odebrali by go w momencie, kiedy Konfederacja uzyska większość konstytucyjną w sejmie.

      • 4 1

  • Jakim cudem dumna patriotyczna polska spółka państwowa buduje statki w chinach (3)

    A co z obiecanym przez PiS podnoszeniem z kolan przemysłu stoczniowego - który sami zamykali (jaworski)

    • 52 11

    • Bo oni jedno mowia a zupelnie co innego robia.. (1)

      • 12 0

      • Ba

        nawet mówią, że mówią prawdę

        • 5 0

    • Statki dla Szczecina buduje stocznia z Gdańska :-)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane