• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Base Group zbuduje elementy okrętów podwodnych

VIK
8 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Firma Base Group z Koszwał pod Gdańskiem podpisała umowę z koncernem Saab. Na zdjęciu Gunnar Wieslander, szef stoczni Saab Kockums oraz Jakub Kaszuba, prezes Base Group. Firma Base Group z Koszwał pod Gdańskiem podpisała umowę z koncernem Saab. Na zdjęciu Gunnar Wieslander, szef stoczni Saab Kockums oraz Jakub Kaszuba, prezes Base Group.

Firma Base Group z Koszwał pod Gdańskiem będzie budować komponenty dla szwedzkich okrętów podwodnych A26. Zadanie to powierzył firmie koncern Saab.



Spółka Base Group specjalizująca się w wykonywaniu konstrukcji spawanych w całości wyprodukuje stalowe konstrukcje wraz z wyposażeniem, w których umiejscowione zostaną główne moduły napędowe szwedzkich okrętów. Podpisano umowę na dostawę komponentów dla dwóch okrętów podwodnych A26 budowanych w stoczni w Karlskronie.

- Saab jest w trakcie poszukiwania partnerów do realizacji dostaw komponentów, elementów wyposażenia oraz systemów, które mogą być wykorzystywane na okrętach podwodnych A26. Wyroby Base Group idealnie spełniają nasze wymagania. Spółka ma duże doświadczenie przy wykonywaniu konstrukcji spawanych ze stali i jestem bardzo zadowolony, iż dołącza do łańcucha dostaw dla szwedzkich okrętów A26. Dużym ułatwieniem wzajemnej współpracy jest bliska odległość pomiędzy naszymi krajami. Relacje biznesowe pomiędzy Szwecją a Polską są silne i możemy skorzystać na doświadczeniu i umiejętnościach polskich partnerów przemysłowych przy dostarczaniu wyposażenia dla szwedzkich okrętów A26. Base Group to pierwsza spółka na długiej liście potencjalnych partnerów z Polski - powiedział Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab na Polskę i kraje bałtyckie.
Spółka Base Group będzie odpowiedzialna za przygotowanie i dostawę unikalnego rozwiązania konstrukcyjnego dla szwedzkich okrętów, a wyprodukowane w Polsce komponenty będą stanowić ważny element wyposażenia szwedzkich jednostek opartych na koncepcjach modułowej budowy i rozproszonej produkcji.

- Umowa z grupą Saab jest prestiżowym wyróżnieniem dla naszej firmy i jesteśmy gotowi do rozpoczęcia jej realizacji. Wybór ten jest dowodem na to, że jesteśmy w stanie sprostać wysokim wymaganiom grupy Saab pod kątem jakości produkcji oraz terminów realizacji - powiedział Jakub Kaszuba, prezes Base Group.
Spółka Base Group koncentruje działalność biznesową na wykonywaniu różnych typów wysokiej jakości spawanych konstrukcji metalowych z szerokim zakresem zastosowań w branży morskiej, energetycznej, kolejowej i chemicznej. Saab dostarcza produkty, usługi i rozwiązania w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa publicznego na całym świecie.

To już kolejna umowa Saab podpisana z firmą z Pomorza. Wcześniej koncern powierzył budowę okrętu wywiadowczego szwedzkiej marynarki wojennej Stoczni Remontowej Nauta. Współpraca działa jednak w dwie strony. Saab dostarczył do Sił Zbrojnych RP m.in. rakiety morskie oraz radary wykorzystywane na okrętach rakietowych klasy Orkan, granatniki dla operatorów wojsk specjalnych oraz laserowy system strzelań do szkoleń oficerów WSOWL we Wrocławiu. Grupa podpisała ponadto w październiku 2016 r. porozumienie o współpracy przy realizacji projektów modernizacyjnych z Polską Grupą Zbrojeniową.
VIK

Opinie (29) 1 zablokowana

  • (1)

    wszystko pięknie tylko najpierw trzeba te okręty wybrać w przetargu (A26 bardzo perspektywiczna konstrukcja)
    a sorry zapomniałem że obecne MON przetargów nie poważa, no i wskazany w artykule okręt ma kluczową wadę nie jest ani niemiecki/francuski ani hamerykański

    • 12 13

    • A przeczytałeś artykuł?

      To nie nasz kraj kupił te A26 od Szwedów tylko jakiś inny!

      • 3 1

  • Saab 9.3 Viggen

    • 2 1

  • A-26 nie istnieje nie ma nawet 1egzemplarza! (8)

    Marketing ruszył brawo.Kluczowe elementytego składaka i tak powstaną w Szwecji silnik sterlinga to juź na pewno kraj nie jest w NATO RU mocniej tupnie nogą i zero serwisu!Poza tym część unikalnych systemów i technologi i tak mają tylko Niemcy i Francuzi .Jedynie BRD do czasu wybudowania OP wypożycza 1 okręt podwodny !Poza tym to kłamca-AM i tak nic nie kupi ani zm. OHP od Australijczyków ani Mistrala za 1euro nie kupił a była okazja!OT na kajakach bojowych nas obroni;-)

    • 14 5

    • Silnik Stirlinga w łodzi podwodnej ? Jesteś pewien ? (2)

      Jeśli chodzi o resztę, to się zgadza. Wojsko Polskie to siły stabilizacyjne wypadek wewnętrznych rozruchów, buntu, niepokojów społecznych, itp. Silnej armii do takiej roli nie potrzeba. Ba, nawet to, że jest zawodowa ułatwia sprawę, bo poborowego za 150pln żołdu nie przekonasz do strzelania do tłumu.

      • 3 4

      • (1)

        Tak klasyczny pracujacy bez dostepu powietrza silnik stirlinga...a o co chodzi panu znawcy?

        • 2 0

        • Skąd weźmiesz ciepło by napędzić taki silnik ?

          • 0 2

    • Jestem niestety-(awaryjność Sterlinga nieznana) pewny (1)

      A-26 to interesujący modułowy projekt ale tylko projekt ale np Hiszpanie kilka lat temu opracowali i wyprodukowali swój własny Op i w morzu okazało się że miał wielkie problemy z wynurzaniem !!! i do dziś je ma-horror- amatorów -czy Szwedzi tego unikną?. Z EU w światowej elicie producentów klasycznych op liczy się tylko Francja i Niemcy

      • 6 1

      • A Rosja gdzie?

        • 1 0

    • Czujesz się z zewnątrz zagrożony? Bo ja nie .Jedynym zagrożeniem dla nas są polskojęzyczni (1)

      Politycy. Zagrożeniem wewnętrznym są również krajowe bezmózgi . Tymczasem w cyniczny sposób cyniczni "politycy" robią wszystko aby wcisnąć nam kit o zagrożeniu ze wschodu ,tfu

      • 0 2

      • To jest budowanie scenariusza przyszłych konfilktów. Nikt nie wie jaki interes ma Rosja i Polska by się nie lubić.

        Ale ta wzajemna niechęć musi być budowana, by przyszły scenariusz spełnił oczekiwania reżyserów całego przedstawienia.

        • 0 1

    • !

      ...ale się opluł!

      • 0 0

  • Brak konkretów (2)

    Komponenetem też może być blaszka lub śrubka, więc na razie mało szczegółów. Dużo dymu.

    • 15 3

    • Poczytaj mi mamo odcinek pierwszy (1)

      "w całości wyprodukuje stalowe konstrukcje wraz z wyposażeniem, w których umiejscowione zostaną główne moduły napędowe szwedzkich okrętów"

      • 6 2

      • To może być zawieszenie silnika i tyle.

        • 4 1

  • Jakby jeszcze (7)

    Zaczęli płacić odpowiednie stawki pracownikom...

    • 24 2

    • A co malo zarabiasz?
      Pewnie o 13:59 jest przy bramie wyjsciowej tak mocno sie angazujesz.

      • 4 10

    • (1)

      Pewnie o 13:59 jestes pierwszym w kolejce na bramie wyjsciowej. Pelne zaangazowanie.

      • 4 11

      • Jeszcze...

        Podbijam odpowiedź nr 1 i 2. Niestety!!!

        • 0 0

    • Stawki (1)

      Ja tam jestem zadowolony ze stawek.. placimy pracownika grosze, i co najlepsze zawsze szukamy czegos na sile aby zabrac im premie

      • 8 0

      • Śmiech

        Jak chcesz uderzyć psa to zawsze znajdziesz kija...........

        • 0 0

    • Nie narzekaj

      Najniższa krajowa to też stawka ☺

      • 4 0

    • Jeśli chcesz uderzyć psa to kija zawsze znajdziesz...........

      • 0 0

  • (1)

    Współpracowałem kiedyś z Panem Jakubem Kaszubą.
    Miał właściwe podejście do klienta.
    Piszę wyłącznie o swoich doświadczeniach.

    • 0 11

    • Haha

      Widac po polubieniach, że jest on bardzo lubiany....

      • 2 0

  • Podwodne

    A juz pomyślałem ze to Antoś je zamówił bo on kupuje, kupuje i konca nie widac - zresztą jak i samych "zakupów"

    • 3 3

  • A gdzie tysiące dronów i setki helikopterów?

    • 3 1

  • Swiecidelka dla mamienia ciemnego ludu. Klasyczne Op tylko francuskie lub niemieckie z tomahawkami na pokladzie. Poprzedni szwedzki op to kupa niedzialajacego zlomu

    • 1 0

  • Jakim cudem....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane