• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line zmienia prom

VIK
23 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Statek jest przeznaczony do przewozów frachtowych. Statek jest przeznaczony do przewozów frachtowych.

Nazywa się "Bore Bay" i od kwietnia będzie wpływał do gdyńskiego portu. Stena Line wymienia statek na linii z Gdyni do Nynäshamn.



Na linii promowej z Gdyni do Nynäshamn pojawi się nowy statek. Jednostka typu ro-ro o nazwie "Bore Bay" zastąpi dotychczas wykorzystywany prom "Elisabeth Russ". Chodzi o połączenie towarowe uruchomione w październiku ub. roku. Nowy statek jest mniejszy, bo ma 138 m długości, 22 szerokości, a pojemność ładunkowa wynosi 1511 m. "Statek Elisabeth Russ" ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m.

Statek jest przeznaczony do przewozów frachtowych, w tym pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, natomiast nie będzie zabierał ani pasażerów, ani samochodów osobowych. Będzie kursował trzy razy w tygodniu z Gdyni oraz trzy razy w tygodniu z Nynäshamn.

Wymiana statku na linii Gdynia-Nynäshamn to jedna z wielu inwestycji Stena Line w połączenia promowe z Gdyni. Ostatnio armator zwiększył częstotliwość rejsów oraz pojemność ładunkową na trasie Gdynia-Karlskrona poprzez wprowadzenie czwartego statku na tę linię - m/v Gute. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 44 do Karlskrony, Stena Line oferuje obecnie aż 50 połączeń tygodniowo z Gdyni do Szwecji, pięcioma promami.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 3 zablokowane

  • (14)

    Dziwna ta inwestycja, jak statek mniejszy niż poprzednio.
    Również mapka ciekawa - Gdynia pod Władysławowem, a statki pływają tunelem pod Półwyspem Helskim.

    • 56 13

    • Może dają po prostu nowszy? (1)

      Polferries też coś nowego ma wprowadzić do Nynashamn, rośnie handel ze Skandynawią. :)

      • 6 2

      • no tak ale ładowność jest mniejsza - poza tym dziennikarze (powiedzmy) powinni się o takie dziwne rzeczy dopytywac

        • 11 0

    • Tak, tak. Tunelem. Z tragarzami.

      Bardzo Cię polubiłem Rysiu.

      • 9 1

    • Dlaczego zmiana (9)

      Sprawa jest prosta. Statek Elisabeth Russ jeździł załadowany na maxymalnie 20% więc pomniejszenie linii ładunkowej nie ma tu żadnego znaczenia. Co jednak jest ważne statek "Bore Boy" co widać na zdjęciu ma zainstalowaną instalację płukania spalin. Za tym idą oszczędności w cenie paliwa dla czarterującego Stena Line w wysokości około 40%-50% na tonę. Statek Elisabeth Russ nie posiada takiej instalacji i do eksploatacji używa droższego paliwa ciężkiego.

      • 8 3

      • (4)

        Chyba nie jesteś w temacie. Wszystkie statki Russa mają przerobiony system na lekkie paliwo. Za pewne mało ładunku i zmniejszają linię ładunkową.

        • 3 0

        • Przerobiony na paliwo o zawartości siarki poniżej 0.1% kiedy taki Bore Bay jeździ na paliwie o zasiarczeniu 1%.
          ULSFO jest droższe od LSFO o jakieś 40-50%.

          • 4 1

        • (2)

          Nie trzeba przerabiać niczego na paliwo lekkie wystarczy w pompach paliwowych wysokiego ciśnienia wymienić pary precyzyjne bo na ciężkie są inne i na lekkie inne.

          • 2 0

          • (1)

            W specyfikacji statku można przeczytać, że Bore Bay jeździ na paliwo IF-380 czyli takie, którego zawartość siarki wynosi 1%.

            • 1 0

            • pływa nie jeździ :)

              • 0 1

      • Statek był kilka lat temu przebudowany w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni na samochodowiec (dobudowano mu na pokładzie górnym nadbudówkę z kilkoma pokładami samochodowymi). Statek był eksploatowany, jako samochodowiec, przez UECC.

        Ostatnio, w roku 2017, właściciel przebudował jednostkę do pierwotnej postaci towarowego ro-ro, usuwając dużą nadbudówkę z pokładami dla samochodów. Pozostałością tych przebudów jest charakterystyczny wysoki szyb maszynowy (uprzednio cały "schowany" w nadbudówce samochodowca), na którym ustawiony jest komin.

        • 2 0

      • Pozostałość po przebudowie a nie instalacja. Raczej nie masz pojęcia ile miejsca zajmuje instalacja scruberów.

        • 2 0

      • Coś dzwoni ale nie do końca wiemy gdzie.

        Paliwo ciężki jest tańsze panie kolego ale emituje więcej siarki dla tego by na nim pływać i spełniać normy montuje się scrubery (min. w Stoczni Remontowej za około 5 mln. euro)ale i tak się opłaca bo oszczędza się na paliwie właśnie "ciężkim".Tzw. lekkie paliwo jest droższe.

        • 2 0

      • Czyli nie inwestycja a optymalizacja kosztow

        • 1 0

    • To raczej Chałupy :)

      • 3 0

  • ankiete o piciu alkoholu na promie trzeba podpisywac ;)

    • 21 1

  • Czemu nie bylo sondy pod artykulem? (2)

    • 18 4

    • Jej wynik mógłby zmienić strategię Steny gdyby zarząd zapoznał się z jej wynikami

      Opinia znawców z trojmiasto.pl jest jak wyrok boga.

      • 13 0

    • nie sonda..

      tylko kolonoskopia przyda się niektórym

      • 2 0

  • Znowu zdrożeją bilety

    • 10 6

  • Robote tam mata w maszynie? (2)

    • 15 1

    • (1)

      Nie wiem czy akurat jest wakat, ale tak dla informacji - do Steny mustruje Clyde Marine Recruitment. Olej oddział w Gdyni i ślij aplikację bezpośrednio do głownego biura w Glasgow.

      • 1 0

      • Dokładnie. Wyświetlają w Gdyni 1 ogłoszenie na Portalu Morskim i mają 100 chętnych.

        • 0 0

  • GD

    GD - Nynasham nowy prom...w koncu polska firma bije skandynawska, a nie na odwrot jak do tej pory bywalo... sorry stena, pzb wstaje z kolan...

    • 11 9

  • Estakada kwiatkiwskiego (1)

    A co z juz mocno wyeksploatowana I przestarzala estakada kwiatkowskiego? Okazuje sie,ze to jedyna droga ,ktora wyjezdzaja te cholerne tiry na obwodnice....szok

    • 12 4

    • Nie tylko w Gdańsku cisną obwodnica południowa i trasa Sucharskiego ale fakt nasza nie jest tak często remontowana hej

      • 1 0

  • I w ten sposób nasze PŻB zostaje z ręką w nocniku i pięknymi planami PiS budowy promów w Stoczni Szczecińskiej... (1)

    Bo nowy prom, chociaż mniejszy, zabierze ładunki towarowe w którym to segmencie wzrost ruchu jest największy. A pasażerowie pływać będą pozostałymi promami. Dla PŻB zostaje dużo...powietrza.

    • 16 7

    • katastrofa

      Przypominam ze minister z PISu obiecal ze Stocznia Szczecinska odda nowy prom na gaz do eksploatacji w 2019 roku. Tymczasem nawet nie zaczeli budowy. Taki pic jak za komuny.

      • 6 1

  • Pisownia (1)

    CYTAT: "....a pojemność ładunkowa to 1625 m
    Od kiedy to miarą pojemności jednostka miary, czyli metr?????? Jeśli już to powinno się napisać, że długość linii ładunkowej wynosi 1625 metrów...

    • 16 0

    • Widzisz

      Linia ładunkowa, linia maksymalnego zanurzenia, do jakiej statek może być bezpiecznie załadowany.
      Teraz policz, to co wskazałeś - w pisowni pominięto, metry sześcienne.
      Dla wiedzy zupełnej:
      - zgodnie z międzynarodową konwencją z 1969 o pomiarze statków, pojemność brutto oblicza się wg wzoru GT = V(0,2 + 0,02 lg V), gdzie V jest całkowitą objętością wszystkich zamkniętych pomieszczeń statku (w m3) - źródło: internet

      • 0 1

  • Kiedy Stena Line przenosi się do Gdańska? (1)

    tyle się o tym mówi od jakiegoś czasu, kiedy ostatecznie to nastąpi?

    • 6 4

    • chyba nigdy. Gdynia właśnie buduje nowy terminal promowy pod Stene. Mówią to głównie trolle nie zorientowane w temacie

      • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane