- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (32 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (40 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (84 opinie)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (195 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Stena Nordica wraca na linię Gdynia-Karlskrona
Prom Stena Nordica pod koniec października powróci na linię Gdynia-Karlskrona, gdzie zastąpi jednostkę bardziej ukierunkowaną na fracht, czyli statek Stena Baltica. Będzie kursował pięć razy w tygodniu w każdym kierunku, przewożąc ładunki, samochody osobowe oraz więcej pasażerów.
Obecnie na linii Gdynia-Karlskrona kursują trzy promy, w tym dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz ropax Stena Baltica, nastawiony bardziej na transport frachtu. Pod koniec października tę ostatnią jednostkę zastąpi Stena Nordica.
- Ten prom pływał już wcześniej na linii Gdynia-Karlskrona i jest najlepszym uzupełnieniem dla pozostałych statków w naszej flocie, czyli Stena Vision i Stena Spirit. Dzięki tej zmianie będziemy w stanie zapewnić bardziej zunifikowany serwis, zarówno dla pasażerów, jak i klientów frachtowych - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.
Statek ten pływał na trasie Gdynia-Karlskrona, w tym stale w latach 2004-2008. W 2018 roku wrócił na linię, ale w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach Stena Line, na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.
Stena Nordica to prom typu ropax przewożący ładunki, samochody osobowe i pasażerów. Ma 170 metrów długości i może zabrać jednocześnie około 450 pasażerów i 100 ciężarówek lub 300 samochodów osobowych. Stena Baltica ma mniejsze możliwości, zabiera na pokład jedynie 100 samochodów i 176 pasażerów.
Jak informuje armator, oferta pokładowa Stena Nordica jest znacznie szersza niż na Stena Baltica i obejmuje restaurację oraz bar z widokiem na morze, sklep, pokój zabaw dla dzieci, większy wybór kabin oraz fotele lotnicze. Prom będzie kursował pięć razy w tygodniu w każdym kierunku. Podróż w jedną stronę będzie trwa przeciętnie 10,5 godziny.
Miejsca
Opinie (21) 6 zablokowanych
-
2020-10-09 14:33
I bardzo dobrze ! Niech wszystko wraca do normy ! (1)
- 20 5
-
2020-10-12 08:38
Czemu z Gdańska nie odpływają promy?na westerpllate taki duży terminal nie wykorzystany od lat a w Gdyni tłok ?!
- 0 0
-
2020-10-09 16:02
To bardzo fajnie !
- 13 1
-
2020-10-09 17:00
Nie do konca rzetelne informacje (1)
Byc może Stena Nordica wybór kabin ma większy, ale samych kabin ma prawie dwa razy mniej niż Stena Baltica. W czasach covidu ich fotele lotnicze są bezużyteczne, gdyż jest obowiązek posiadania kabiny przez cały rejs. Natomiast ilość zabieranego frachtu jest porównywalna. Kto to redagował?
- 32 1
-
2020-10-10 15:11
PiAr
Agencja PR Human-cośtam.
Kończy się czarter na Stena Baltica ex. Cotentin. Jedyne co dobre, to że na Stena Nordica każda kabina ma swoją łazienkę.- 2 0
-
2020-10-09 17:33
akurat teraz jak za chwile będzie lockdown, powinni wrócić ten statek ale w maju (1)
- 3 8
-
2020-10-09 19:55
Nie będzie żadnego lockdownu bo nikogo na to już nie stać.
- 5 2
-
2020-10-09 19:04
A ja tam się cieszę, że wraca na linię do Gdynia.
- 10 2
-
2020-10-09 19:12
Stenę Nordicę to ja dzisiaj widziałem w doku w Remontowej.
Więc pewnie ostatnie prace naprawcze i przeglądy przed powrotem na trasę.
- 8 1
-
2020-10-09 19:28
samoloty nie lataja do szwecji to kaske wywachali
do czasu !
- 8 10
-
2020-10-09 19:52
Straszne ceny stena line/// wóz 2 osoby - 1100zl (6)
Za to samo przez świnoujście niecałe 500zł. Pare razy juz jechaliśmy z kolegą specialnie do świnoujścia bo ceny w stenaline były ponad dwa razy droższe .to chyba nie jest normalne że bardziej opłaca się jechać do innego miasta 300 km bo ceny odstraszają
- 15 4
-
2020-10-09 19:56
Ceny paranoja + obowiązkowa kabina (1)
Korzystają jak mogą
- 5 4
-
2020-10-10 02:05
Jak cię nie stać to nie pływaj ! I nie biadol !
- 5 0
-
2020-10-09 20:32
Inne długości tras
A teraz porównaj długość tras: z Gdyni do Karlskrony i ze Świnoujścia do Ystad.
- 13 1
-
2020-10-10 15:15
Drogo musi być (1)
W Świnoujściu jest walka TT Line, Unity i Polferries. Ceny są zaniżone, a i trasa o połowę krótsza.
Choć fakt, że Stena przesądza z cenami, do tego prom Steny ten że szwedzką załogą jest brudny i obskurny.
Zawsze można płynąć też przez Gdańsk :D- 3 0
-
2020-10-11 07:32
Przeciez przez Gdansk jest jeszcze drozej - fakt, ze trasa do Nynashamn znaczaco dluzsza.
A Stena ma bardzo dobre promocje.- 1 1
-
2020-10-11 11:01
Rozumiem, że paliwo masz za darmo by jechać do Świnoujścia?
- 1 1
-
2020-10-09 21:52
GSR (1)
odpicujemy na doku 3 jak trzeba ;)
- 9 0
-
2020-10-11 12:31
Taaa wy nie roby cos odpicujecie haha
Ukraince pomaluja i będzie jak "nowa"
- 0 3
-
2021-09-26 14:48
Żenada
25.9.2021 o godz 18 wypływałem do karlskrony, kabina komfort plus, 2 osobowa bez okna. Pod prysznicem brudno, włosy (łonowe) odpływ umywalki nieczynny,woda stała w umywalce. Po zgłoszeniu do recepcji obiecali mnie przenieść lub naprawić usterkę. Nikt się nie pofatygował. Płynąłem tak do 4 rano. O 3 proszą już opuszczać kabiny, aby udostępniać je ekipom spszatajacym... Nie polecam.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.