Stocznia Crist buduje prom dla Islandii

18 stycznia 2017 (artykuł sprzed 4 lat)
VIK
Najnowszy artukuł na ten temat Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów
Prom ma być gotowy w czerwcu 2018 r. Więcej zdjęć (1)

Prom ma być gotowy w czerwcu 2018 r.

fot. wizualizacja Crist

Prom ma być gotowy w czerwcu 2018 r.

fot. wizualizacja Crist

Stocznia Crist zbuduje pasażersko-samochodowy prom dla Islandii. Jednostka NB 70 będzie obsługiwała kursy pomiędzy wyspami islandzkiego archipelagu Westmana. Zamawiającym jest Vegageroin - Islandzki Urząd Transportu Drogowego, który zarządza blisko 13 000 km dróg krajowych.



Statek będzie miał prawie 70 m długości i 15 szerokości. Prom pomieści od 390 pasażerów w sezonie zimowym do 540 pasażerów w sezonie letnim (dzięki zewnętrznemu tarasowi). Jednostkę będzie obsługiwać dziesięcioosobowa załoga. Projekt koncepcyjny promu wykonała wiodąca na rynku norweskim firma projektowa Polarkonsult AS. Projekt klasyfikacyjny i roboczy wykona biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering. Statek ma być gotowy w czerwcu 2018 roku.

Prom NB70 obsługiwać będzie trasę pomiędzy Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar - wyspami leżącymi w archipelagu Westmana, położonym dziewięć kilometrów od południa Islandii. Vestmannaeyjar znane jest jako urokliwe, powulkaniczne miejsce wycieczek oraz ze słynnego zdjęcia samotnego domu położonego nieopodal urwiska. Czas podróży na tej trasie wyniesie zaledwie 20 minut. Będzie to możliwe dzięki świetnym parametrom jednostki zapewniającym wysoką zwrotność oraz wydajnemu układowi napędowemu.

- NB 70 będzie dodatkowo przystosowany do okazjonalnych wyjazdów do innych, dalszych portów, stąd projekt oraz wykonanie jednostki są wysoce specjalistyczne - podsumowuje Radosław Pallach, project manager Crist.
Serce jednostki to zespół hybrydowych silników wysokoprężnych pozwalający na jednoczesne zasilanie elektryczne - to właśnie one umożliwią płynną regulację prędkości płynięcia. Właściwa budowa oraz spełniane normy pozwolą NB 70 na operowanie w bardzo trudnych warunkach morskich - południowe wody Islandii zdominowane są przez długie fale oceaniczne oraz krótkie fale lokalne wywołane przez wiatr.

VIK

Opinie (56) 3 zablokowane

  • Piękna grafika (5)

    • 68 0

    • Chyba w Panu Kleksie

      ....były dużo lepsze efekty specjalne niż to coś :)

      • 16 1

    • (1)

      Klasa sama w sobie

      • 5 2

      • Islandczycy nie są wymagający...

        Byle był niezatapialny!

        • 6 0

    • Wygląda jak statek "sigma i pi"

      • 7 0

    • prawda

      nie ma nic piękniejszego niż okręt na fali...

      • 1 0

  • miejmy nadzieję, że prom będzie wyglądał lepiej niż obrazek :)

    • 32 0

  • w Niemczech do takiego projektu stoczna dostałaby dopłatę od państwa! (2)

    • 9 9

    • W Polsce też państwo dopładzi!

      Klerowi jak będzie święcił to coś.

      • 10 5

    • nieprawda

      W Niemczech nie dopłaca się do stoczni od 2006 roku. Tam dopłaca i dopłacało się się do armatorów i innych osób, które chcą budować statki dla siebie nawet gdy zamówią je w Chinach. Od wielu lat nie rozumiemy co robią

      W Niemczech nie dopłaca się do stoczni od 2006 roku. Tam dopłaca i dopłacało się się do armatorów i innych osób, które chcą budować statki dla siebie nawet gdy zamówią je w Chinach. Od wielu lat nie rozumiemy co robią Niemcy. Stocznie Wschodnich Niemiec sa w rękach Hong Kongu a idąc dalej na wschód to właścicielami stoczni sa osoby z Abu Dabi. Jedna czy dwie stocznie maja Rosjanie. A w rękach niemieckich pozostało 40% stoczni z 45 % jakie zostały. Nie ma ani jednej stoczni państwowej tak samo jak nie ma ani jednej fabryki zbrojeniowej która nie byłaby w prywatnych rękach

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.