• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Suchy port w Bydgoszczy wsparciem dla Gdyni

VIK
7 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Głównym celem budowy suchych portów jest usprawnienie transportu pomiędzy portami morskimi a pozostałą częścią kraju. Głównym celem budowy suchych portów jest usprawnienie transportu pomiędzy portami morskimi a pozostałą częścią kraju.

Port Gdynia zaangażował się w projekt budowy suchego portu w Bydgoszczy, czyli terminala przeładunkowego, który będzie bramą lądową dla trójmiejskich portów. Właśnie powołano spółkę celową Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo. Inwestycja powstanie na końcu linii kolejowej nr 201.



Wzrost przeładunku portów morskich w coraz większym stopniu związany jest z potencjałem transportu intermodalnego. Rosnący wolumen przeładunków sprawia, że konieczna jest budowa zaplecza logistycznego i modernizacje linii kolejowych. Duże porty zachodnioeuropejskie już wiele lat temu postanowiły przenieść część operacji logistycznych do terminali przeładunkowych zlokalizowanych w głębi lądu, które stanowią zaplecze magazynowo-logistyczne i odciążają terminale morskie. Przeniesienie części zadań przeładunkowych i składowania jednostek intermodalnych poza port morski pozwala zwiększyć jego możliwości operacyjne. Terminale morskie mogą wówczas przyjmować więcej statków i skupić na swoim core business, czyli na przeładunkach między transportem morskim a lądowym.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Głównym celem budowy suchych portów jest usprawnienie transportu pomiędzy portami morskimi a pozostałą częścią kraju. Budowa terminalu intermodalnego w Bydgoszczy Emilianowie wpisuje się w Strategię Rozwoju Portu do 2027 roku, która zakłada zwiększenie udziału transportu kolejowego w obsłudze towarów obsługiwanych przez Port Gdynia. Terminal ten zlokalizowany będzie na końcu linii nr 201, która po modernizacji zapewni szybki i sprawny przewóz towarów do naszego portu. Liczymy, że wpłynie to na wzrost zainteresowania korzystaniem z usług przeładunkowych Portu Gdynia nie tylko wśród polskich operatorów logistycznych, ale też wśród potencjalnych klientów z innych krajów. Jest szczególnie ważne dla realizowanych w Porcie Gdynia inwestycji takich jak Port Zewnętrzny - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Pod koniec lipca powołano spółkę celową Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo. To realizacja zawartego w 2019 r. porozumienia, którego sygnatariuszami byli PKP, Zarząd Morskiego Portu Gdynia, PKP Cargo, Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, gmina Nowa Wieś Wielka i wojewoda kujawsko-pomorski. Spółka celowa przygotuje projekt oraz dokumentację nowego centrum logistycznego.

Inwestycja powstanie na końcu linii kolejowej nr 201. Plany inwestycyjne PKP PLK odnośnie do tej linii są ambitne i są odpowiedzią na wzrost przeładunków w Porcie Gdynia (o 2,3 proc. w I kw. 2020 r.). Modernizacja obejmie dobudowę drugiego toru na odcinku Maksymilianowo - Gdańsk-Osowa oraz trzeciego toru na odcinku Gdańsk-Osowa - Gdynia Główna. Ponadto linia zostanie zelektryfikowana oraz dostosowana do prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla składów towarowych, co jest obecnie standardem w przypadku kolei intermodalnej.
VIK

Miejsca

Opinie (16) 1 zablokowana

  • chciałbym zobaczyć te 120 km/h składu towarowego w praktyce (1)

    skonczmy z podawaniem prędkości max, a podawajmy te praktyczne.

    • 17 7

    • eh

      no dobra 80 na prostej, 40 na łukach, razem 120

      • 10 2

  • Trzymajcie się zdala od Skarbu Państwa to będą zyski w portach!

    • 9 9

  • (2)

    Co ciekawego można zobaczyć w Bydgoszczy?
    - Toruń przy ładnej pogodzie

    • 13 18

    • Wymyślone przez mieszkańców Torunia. Na pewno nie jest to perła turystyczna, ale warto zobaczyć Wyspę Młyńską, Stare Miasto, Myślęcinek czy też zoo. Studiowałem w Toruniu. Stancje miałem niedaleko Empiku na starówce. Najbardziej charakterystyczna rzezc która utkwiła mi w głowie to wszędobylski zapach kupy i kupy wszędzie na chodnikach (ma się rozumieć poza sezonem). Nie wien dlaczego panuje przekonanie, że Toruń to wyśmienita atrakcja turystyczna...tam poza Uniwerkiem i starym miastem dosłownie nic nie ma. (Kupy na chodnikach są). No chyba, że ktoś pisze książkę o reliktach PRL w takim wypadku warto odwiedzić Rubinkowo.

      • 8 0

    • Nuda

      Co można fajnego kupić w Toruniu? Bilet do Bydgoszczy

      • 4 0

  • Dziki w lasach na Kaszubach - bójcie się !!! (3)

    Teraz PKM jedzie max 90 km/h a skład towarowy ma jechać 120 ?! Wow ! To będzie taki Kaszubski Maglev. Ciekawe kto taki pomysł konsultował z mieszkańcami osiedli mieszkaniowych na trasie: Gdynia-Osowa, Banino-Żukowo, Żukowo-Kościerzyna ?!

    • 5 17

    • a kto konsultowal z PKP budowy osiedli przy torach, takie raczej powinno paść pytanie.

      • 16 0

    • A ja myśle, ze prawda jest raczej gdzieś po środku

      • 1 1

    • może ktoś, kiedyś zwróci uwagę, że sytuacja z czasu budowy węglówki od 70 lat jest nieaktualna

      i do "szczęścia" brakuje 20km torów między Sierakowicami a Skorzewem?
      A potem odbudowa zamkniętej linii przez Linię do Lęborka.
      Nie ma potrzeby przebijania się przez pas wzgórz morenowych. Zostawić to PKM, zobaczymy jak sobie poradzą... ;)
      To by ocaliło "hacjendy" postawione praktycznie na torach...

      • 1 1

  • Suchy dok w Radomiu :D

    • 12 6

  • I się skończy dwa kontynerki wozić

    • 6 2

  • Bydzia rulez!

    Jo he ej.

    • 7 0

  • gdzie jest Złoty Pociąg?

    • 1 1

  • Bydgoszcz jest ok,

    polecam Wyspę Młyńska, Starowke, Bydgoska Wenecje, Myslecinek, ogólnie fajne miejsce na weekend i mili ludzie

    • 4 0

  • bydgoszcz

    potwierdzam bydgoszcz jest super

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane