• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sylur zastąpił Granita we flocie Petrobaltiku

erka
11 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • "Sylur" to statek typu PSV (statek zaopatrzenia platform). Został zbudowany w 2003 roku w norweskiej stoczni Simek.
  • "Sylur" to statek typu PSV (statek zaopatrzenia platform). Został zbudowany w 2003 roku w norweskiej stoczni Simek.

Po 36 latach, holownik "Granit" opuścił flotę Petrobalticu i udał się w swoją ostatnią podróż. Jednostka odpłynęła do portu Liepaja na Łotwie, gdzie w stoczni złomowej zostanie zutylizowana. Obsługą platform wiertniczych zajmie się nowocześniejszy, bo zbudowany w 2003 roku, statek "Sylur".



"Granit" został zbudowany w 1980 roku w Stoczni im. Adolfa Warskiego w Szczecinie jako statek typu AHTS (holownik zaopatrzeniowy). Petrobaltic przekazał zarządzanie statkiem początkowo holenderskiej spółce Telco Marine, a następnie World Marine Support, dzięki czemu jednostka znajdowała zatrudnienie na wolnym rynku offshore, na Morzu Północnym. "Granit" zajmował się głównie holowaniem platform i ich zaopatrzeniem, asystą przy tankowcach oraz akcjami ratowniczymi. Statek pracował na Morzu Północnym nieprzerwanie do 2009 roku, a następnie wrócił na Bałtyk i pracował przy platformach Petrobalticu.
"Granit" został zbudowany w 1980 roku w Stoczni im. Adolfa Warskiego w Szczecinie.
"Granit" został zbudowany w 1980 roku w Stoczni im. Adolfa Warskiego w Szczecinie.

"Sylur" to statek typu PSV (statek zaopatrzenia platform). Został zbudowany w 2003 roku w norweskiej stoczni Simek. "Sylur ma być docelowo statkiem wielozadaniowym. Petrobaltic planuje jego przebudowę, tak aby mógł wykonywać badania geotechniczne i był przystosowany do wykonywania prac nurkowych.

"Sylur" należy do spółki Miliana Shipholding Company Ltd, która świadczy na rzecz Petrobalticu usługi logistyki morskiej. Obejmują one m.in. usługi magazynowania i transportu ropy naftowej, asysty ratowniczej i przeciwrozlewowej oraz prace geotechniczne. Grupa Miliana prowadzi działalność za pomocą sześciu jednostek własnych: tankowca Icarus III, wielozadaniowych statków St. Barbara, Sylur, Kambr i Aphrodite I, holownika Bazalt oraz jednostek morskich czarterowanych od armatorów zewnętrznych.

Spółka Miliana została zarejestrowana 22 kwietnia 1999 roku na Cyprze. Lotos Petrobaltic jest w posiadaniu 999 udziałów, co stanowi 99,9 proc. kapitału zakładowego spółki.
erka

Miejsca

Opinie (19)

  • Propaganda sukcesu (2)

    Jak przebudowę Sylura przeprowadzą tak jak przebudowę platformy Petrobaltic to lepiej od razu niech płynie z Granitem na złomowanie. Swoją droga ciekawe jak firma, która generuje straty dla Lotosu, rozgrzebany remont ( lub raczej dewastację ) jednej platformy, może mówić o planowanym remoncie nowego statku. Propaganda i tyle. Tak jak propagandą był zakup złomu o nazwie Lotos Petrobaltic, który ledwo dopłynął do stoczni w Gdyni na pobierzny remont, a teraz walczy o utrzymanie odwiertów na złożu B8

    • 18 2

    • Półncocna ma na sprzedaż eleganckie, nowe nieodebrane statki (1)

      Z rynku off-shore, dla Norwegów za gotówkę winni oddać w dobrej cenie

      • 1 0

      • Trzeba mieć jeszcze gotówkę.

        Wolne środki idą na nowe etaty Dojnej Zmiany. Z-cy dyrektorów się pojawili; gabinety, samochody, wysokie pensje to kosztuje. A baza pracowników merytorycznych się cały czas kurczy.

        • 3 2

  • Bazalt (3)

    Z młodych lat pamiętam, że był jeszcze "Bazalt". Czy ktoś wie, co z nim się dzieje ?

    • 4 0

    • Bazalt

      Jeszcze pływa .

      • 3 0

    • Bazalt jeszcze pływa ,lecz to ostatnie dwa lata bo jest w gorszym stanie niż był Granit

      • 3 0

    • pływa dalej

      • 0 0

  • Czy my nie żyjemy w chorym kraju? (4)

    Państwowa firma rejestruje flotę na Cyprze, bo tam płaci obcemu krajowi mniej (niż gdyby w gruncie rzeczy Państwo płaciło samemu-sobie)

    • 22 1

    • (1)

      Zgoda , dobrze chociaż, że pływa pod PRS em.

      • 4 3

      • Ekonomia a nie polityka.

        Dla kogo dobrze? Miałeś na mysli PRS?

        • 3 2

    • PŻB

      A PŻB pod jaką banderą pływa?
      7

      • 0 0

    • Polska bandera jest za droga.

      PŻM też ma stwoje 56 statków zarejestrowanych na Bahama, Cyprze, Liberii, Malcie, Panamie, Vanuatu i Wyspach Marshalla

      • 3 1

  • St.Barbara o roku nie pływa .Ma iść na złom ,ponieważ potężna firma nie ma kasy na remont jednostki

    • 14 0

  • Zabrakło informacji za ile sprzedano Granita (1)

    i czy był przetarg?

    • 5 0

    • odp

      cena sprzedaży minus koszty utrzymania załogi przez prawie rok i wychodzi ze statek został sprzedany za darmo
      tak się robi interesy

      • 2 0

  • opinia

    nie znam się na branży morskiej ale co chwile słyszy się jakie cudowne statki budują Nasze polskie stocznie więc po co kupować 14letni statek z Afryki? mam nadzieję, że jest to tylko powód związany z brakiem możliwości sfinansowania czegoś młodszego/lepszego ?

    • 5 1

  • Szkoda. Fajnie bylo go ogladac z okna jak cumuje w Petrobaltiku

    • 7 0

  • flota?

    Tylko na tyle nas stac. Jestesmy krajem , ktory produkuje swietne owoce ,jablka....i tyle . Tak bylo i bedzie . Np. drogi buduje sie dlugo drogo i zle , patrzac wstecz powiedzmy 90 lat. marynarka Wojenna ma duzo mniejsza i starsza flote .Dziwne , przeciez jestesmy silniejsi bogatsi bardziej doswadczeni .
    Prawda jest taka jakby Polska lezala na terenie Afryki ...to by jej nie bylo .Zjedli by nas.
    Petrobaltic to stara firma z ..Tradycjami . Pracuja tam cale rodziny od pokolen , jak tadziu marynarz zamustrowal na Granita w stoczni to go zezlomuje , no moze jego kuzyn z drugiej zmainy . Jedna wielka pomylka. Nie chcialbym tam pracowac i pewnie nie mialbym szans. na Polnocnym jest w tej chwili kryszys paliwowy i takiego grata 755 mozna kupic za 1-3mln $ ,...w bdb stanie!!. On juz zarobil swoje i powinien pozostac w Afryce ...czyli u nas

    • 0 1

  • cena?

    chcial bym wiedziec za ile zostal kupiony ten grat? pewnie znowu tak samo jak "okazyjnie" byly kupione pola naftowe przed kryzysem w Norwegii oraz wierza wiertnicza na spolke z Topazem, ktora sie nadawala na zlom przyszedl czas na na nowe nabytki profesjinalnie zarzadzanego Pertobalticu. Prosze autora zapytac zarzad czy ten statek bedzie mial zatrudnienie?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane