• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szansa na innowacje w branży stoczniowej

erka
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Szczegóły programu INNOship zostały zaprezentowane podczas specjalnej konferencji jaka odbyła się w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii  w Gdyni. Szczegóły programu INNOship zostały zaprezentowane podczas specjalnej konferencji jaka odbyła się w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii  w Gdyni.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło pierwszy konkurs w ramach programu INNOship. Inicjatywa NCBR i Związku Pracodawców Forum Okrętowe to pierwszy w Polsce kompleksowy program wsparcia prac badawczo-rozwojowych w przemyśle stoczniowym.



Głównym celem programu INNOship jest wzrost konkurencyjności polskiego sektora stoczniowego w perspektywie roku 2023. Osiągnięcie tego celu będzie możliwe poprzez zwiększenie poziomu innowacji produktowej i technologicznej, a także aktywności podmiotów przemysłu stoczniowego w zakresie ich działalności badawczo-rozwojowej. 

- Program jest odpowiedzią na potrzeby pracodawców związanych z rynkiem stoczniowym. To oni dali impuls do stworzenia projektu, który umożliwi lepsze prowadzenie prac badawczo-rozwojowych. Dziś przemysł stawia na wiedzę i innowacje, ponieważ wie, że to one mogą być źródłem przewagi konkurencyjnej - mówi wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Piotr Dardziński
Pierwszy, pilotażowy etap programu potrwa dwa lata - w tym czasie planowane jest przeprowadzenie dwóch konkursów, których łączny budżet wyniesie ok. 240 mln zł (I konkurs - alokacja: 120 mln zł, II konkurs: dokładna alokacja środków zostanie podana po zakończeniu I konkursu).

Nabór wniosków w pierwszym konkursie rozpocznie się już 30 kwietnia i potrwa do 29 czerwca 2018 roku. W ramach programu finansowane będą projekty obejmujące badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe, lub tylko eksperymentalne prace rozwojowe. Elementem projektu mogą być również prace przedwdrożeniowe.

Program INNOship przewiduje finansowanie innowacyjnych projektów w zakresie projektowania i produkcji jednostek pływających, w tym m.in. nowych systemów zasilania w energię, a także nowatorskich technologii wspierających infrastrukturę stoczniową oraz portową. 
 
Program powstał we współpracy ze Związkiem Pracodawców Forum Okrętowe, którego członkami są stocznie produkcyjne i remontowe, dostawcy usług, kooperanci i producenci wyposażenia okrętowego, a także inne firmy i instytucje aktywne w branży przemysłu stoczniowego.

- Program INNOship to ważny element kompleksowej strategii na rzecz rozwoju polskiego przemysłu stoczniowego. Mamy ambicję, aby konkurować z najlepszymi, a to będzie możliwe tylko wtedy, gdy postawimy na innowacje - mówi Jerzy Czuczman, prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowe. 
- Program INNOship z pewnością pozwoli rozwinąć skrzydła firmom z branży stoczniowej i podnieść konkurencyjność całego sektora, który wyczekiwał takich inicjatyw. Z własnych doświadczeń wiemy, że stworzenie  właściwych warunków  i systemowej pomocy ułatwia wdrażanie i  transfer nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań - podkreśla Paweł Lulewicz, wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
erka

Miejsca

Opinie (13)

  • Tylko montex (3)

    • 2 11

    • co to montex? (2)

      co to znaczy , czy to jakas spolka misioewiczow

      • 1 3

      • tak

        geszeft montujo

        • 1 1

      • motex

        podobno to jacys cwaniacy...

        • 1 1

  • A pieniądze i tak pójdą na ratowanie Nauty czy Stoczni MarWoja...

    • 13 2

  • Dajcie normalne stawki w branży okrętowej to część ludzi doświadczonych może wrócić. A tak podpieranie się ludzmi z Ukrainy, Indii itd to nie jest na dłuższą metę bo pieniądz zarobiony nie wraca w nasz rynek.

    • 10 1

  • (1)

    Czekam na ten Wysokogórski Okręt Podwodny

    • 7 1

    • Już niedługo wodowanie w Radomiu

      • 2 2

  • najsłabiej na pomorzu płaci Nauta i Remontowa Shipbulding

    • 10 1

  • Stocznie potrzebują dokapitalizowania na unowocześnienie procesów produkcyjnych.

    A innowacje... Brzmi cudownie.

    • 11 0

  • Polskie stocznie :Wymagania zachodnie - warunki wschodnie

    • 14 1

  • Fachowcy w Norwegii już pękają ze śmiechu..

    Pełny socjal,kosmiczne zarobki ,po 5 latach min.upr.emerytalne.Polska: podłe stawki,śmieszny socjal,głodowa emerytura.A i Koreańczycy w swoich stoczniach teraz będą pękać ze strachu(śmiechu)przed konkurencją z R.P.

    • 12 2

  • Ściema

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane