- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (125 opinii)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (89 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
W Gdyni rozpoczęto budowę największego hybrydowego promu świata
W Stocznia Crist rozpoczęto prace produkcyjne nad budową w części wyposażonego promu pasażersko-samochodowego dla norweskiego armatora. Jednostka jest określana mianem największego promu hybrydowego świata. Ma być gotowa latem 2019 roku.
Prom o numerze stoczniowy NB 311 i nazwie Color Hybrid będzie miał 160 m długości i 27 m szerokości. Będzie mógł zabierać na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Prom zastąpi na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.
Czytaj też: Crist będzie budował elementy luksusowych wycieczkowców
Czas podróży na trasie nowej jednostki wyniesie 2 godziny i 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.
Czytaj też: Crist buduje prom dla Islandii
- Cieszymy się, że największy prom hybrydowy świata powstanie w dużej części w naszej stoczni. To kolejny projekt, który potwierdza naszą silną pozycję na rynku innowacyjnych jednostek pasażerskich - mówi Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
Miejsca
Opinie (77) 8 zablokowanych
-
2017-07-17 18:10
(2)
I co pisiory, jak tam wasza stocznia w Radomiu? Patrzcie jak to trójmiasto robi! Tylko nam nie przeszkadzać !
- 11 3
-
2017-07-17 21:24
leming a ty chodziarz wiesz co bredzisz :) (1)
- 2 6
-
2017-07-18 11:47
nie jestem lemingiem, ale nie chcę żyć w kacogrodzi i mówić że jest fajnie, bo nie jest, świat się śmieje z tego co tu się dzieje
- 1 1
-
2017-07-17 18:44
Nauta (3)
Po przewróceniu doku ze statkiem chyba szybko nie dostanie zlecenia.
- 4 6
-
2017-07-17 18:53
(1)
Co ma Crist do Nauty inteligencie
- 6 2
-
2017-07-17 19:45
Hehe
Pan chyba pracuje w naucie. Czytaj ze zrozumieniem ynteligencie.
- 2 1
-
2017-07-17 18:59
Nauta to nie tylko Czechoslowacka
Waszyngtona i Gdanskie Zurawie to jest centrum dowdzenia
- 1 2
-
2017-07-17 19:42
Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.
jak jest na pokładzie to po co ładowac?- 1 2
-
2017-07-17 21:12
20min????
Taki kabanos na 20min plywania?
- 2 2
-
2017-07-18 04:26
Vistal (2)
Coś mało o nim ostatnio ? Tam jest dopiero burdel
- 4 0
-
2017-07-18 10:58
(1)
Dobrze ze stamtad ucieklem :)
- 1 0
-
2017-07-18 10:59
Spawac wszedzie mozna...
- 2 0
-
2017-07-18 08:51
fajnie by bylo
gdyby FSO budowalo statki a crist samochody i je wodowal :) to by bylo dopiero cud w 21 wieku
- 1 0
-
2017-07-18 12:04
I co na to likwidator Tusk
- 7 6
-
2017-07-18 15:53
Największy prom hybrydowy świata powstanie w (1)
dużej części w naszej stoczni. To znaczy kadlub, czesc systemow silowych oraz ewentualnie wyposazenie pomieszczen zalogowych i pasazerskich. A caly ten skomputeryzowany naped hybrydowy Norwegowie zostawiaja dla siebie. Dlaczego w Polsce nie wykonuje sie wszystkiego? Kiedys nasze stocznie budowaly statki od A do Z. Srednia satysfakcja...
- 2 2
-
2017-07-19 17:20
Botak
Bo tak już jest ze norweski armator kupuje statek od swoich tam dbają o to żeby kasa nie uciekała.
- 1 0
-
2017-07-18 18:29
coraz lepiej (1)
jutro do nauty przecholowana bedzie platforma petrobaltic na dalsza przebudowe.juz robia 2,5 roku wiec jeszcze ze dwa i bedzie skonczona
- 5 0
-
2017-07-19 16:55
Przynajmniej robota dla ludzi będzie.
- 1 0
-
2017-07-18 19:22
Polacy nie mają już tam czego szukać (2)
Stocznia Crist nie chce zatrudniać Polaków, masowo ściągają Ukraińców do pracy za połowę wynagrodzenia:(
- 3 1
-
2017-07-18 19:28
Juz wrota Europy (1)
dla Ukraińców są otwarte. zatem nie długo koledzy Ukraińcy wyjadą dalej na zachód i o posadę martwić się nie musisz.
fakt ze mgliby podnieść stawki, bo to co jest teraz płacone to śmiech na sali.
jak to się dzieje ze polak w norge zarabia na tej pracy 4-5 razy więcej za godz a nadal się tam bardziej opłaca robić statki- 2 1
-
2017-07-18 23:12
I bezpieczniej do tego
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.