stat

Wiceprezes Portu Gdańsk Marcin Osowski odwołany

26 listopada 2019, 9:15
Wioletta Kakowska-Mehring

W połowie listopada odwołano wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem w Porcie Gdynia. Wczoraj zmian dokonano w Porcie Gdańsk. Stanowisko stracił także wiceprezes ds. infrastruktury.



Marcin Osowski stanowisko objął w październiku 2016 roku. Wcześniej był prezesem spółki Przychodnia Lekarska Witomino w Gdyni, zatrudniony był także w Siemens Healthcare, pełnił funkcję dyrektora w Saritor Group, był kierownikiem regionalnym British Polish Chamber of Commerce i prezesem spółki World Connect. Zajmował też stanowisko handlowca w Robert Bosch Sp. z o.o. oraz w Philip Morris Polska SA.

Niestety nie podano przyczyny odwołania. Nie poinformowano też o tym, czy skład zarządu zostanie uzupełniony i w jakim trybie.

Karuzela stanowisk



Zaledwie kilkanaście dni temu zmiany zaszły też w składzie Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Stanowisko stracił Grzegorz Dyrmo, wiceprezes i dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, na razie obowiązki wiceprezesa przejmie sam prezes Meller i dyrektorzy odpowiednich pionów. Nie będzie też konkursu na stanowisko wiceprezesa.

To nie jedyna zmiana w tym roku w Porcie Gdynia. W połowie czerwca tego roku ze stanowiska wiceprezesa i dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami odwołano Piotra Nowaka. To stanowisko objął po nim Maciej Bąk.

W gdańskim porcie w tej kadencji też doszło do zmiany na stanowisku wiceprezesa ds. finansowych. Przypomnijmy, że w czerwcu 2018 roku stanowisko straciła Bożena Jankowska, zajmowała je od maja 2016 roku. Jej miejsce zajął Sławomir Michalewski.

Kluczowe projekty infrastrukturalne



Pytanie, jak częste zmiany na najwyższych stanowiskach wpływają na pracę obu zarządów. Przypomnijmy, że oba porty pracują obecnie nad bardzo ważnymi projektami, które wyznaczą kierunek i pozycję obu portów na najbliższe dziesięciolecia. Port Gdynia przygotowuje się do budowy Portu Zewnętrznego, czyli portu na wodzie. Według zapowiedzi dzięki tej inwestycji powierzchnia portu zwiększy się o 151 ha, a zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU. Port Gdańsk z kolei planuje powstanie Portu Centralnego, również portu na wodzie. Na ok. 410 zalądowionych hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa.
Z czego wynikają zmiany na wysokich stanowiskach w portach?
90%

z przetasowań politycznych i walki frakcji partyjnych

3%

ze zmiany zakresu obowiązków członków zarządów portów

7%

z indywidualnej oceny pracy każdego menadżera

zakończona

łącznie głosów: 841