• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej towarów w trójmiejskich portach dzięki inwestycji PLK

erka
10 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Stacja Port Gdynia
  • Stacja Port Gdynia
  • Stacja Port Gdynia
  • Stacja Port Gdynia
  • Stacja Port Gdynia

PKP Polskie Linie Kolejowe poprawiają kolejowy dostęp do trójmiejskich portów. Postępuje elektryfikacja linii do portów w Gdyni i Gdańsku. W sierpniu na gotowych konstrukcjach rozwieszana będzie sieć trakcyjna. Do trójmiejskich terminali dojadą też dłuższe składy z większą liczbą towarów. Projekt wart ponad 2,6 mld zł współfinansowany jest z unijnego instrumentu CEF "Łącząc Europę".



Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych u bram trójmiejskich portów to szybszy przewóz większej liczby towarów. Będą mogły dojechać dłuższe, nawet 740-metrowe i cięższe, o obciążeniu 221 kN na oś, pociągi. Dzięki nowym urządzeniom systemu sterowania ruchem kolejowym przewóz ładunków będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy.

- Dzięki elektryfikacji i przebudowie linii do portów pociągi będą jeździć szybciej i przewozić więcej towarów. O około 50 proc. zwiększy się przepustowość torów dojazdowych do portów. Inwestycje w Gdańsku i Gdyni są bardzo ważne dla rozwoju portów, ale wpisują się także w modernizację całej sieci kolejowej i rozwój transportu przyjaznego dla środowiska - powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Nowe tory i sieć trakcyjna na stacji Zaspa Towarowa



Na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa stoją już słupy i bramki, czyli elementy konstrukcji, na których w sierpniu będzie rozwieszana sieć trakcyjna. Na stacji oraz na szlakach Gdańsk Główny - Gdańska Zaspa Towarowa i Gdańsk Zaspa Towarowa - Gdańsk Wiślany, w miejscu 30 km starych torów oraz 76 starych rozjazdów przygotowano teren pod nowy układ torowy. Do wzmocnienia gruntu wykorzystano ponad 6,5 tys. żelbetowych pali, a do odwodnienia blisko 150 studni. Układane są nowe tory. Zamontowano blisko 8 km nowej linii oraz 32 rozjazdy. Kończą się prace w nowej nastawni.

Przebudowa linii obejmuje również most na rzece Strzyża oraz przejście podziemne w obrębie byłego przystanku Gdańsk Kolonia. Mieszkańcy zyskają lepsze warunki komunikacji. Dzięki windom przejście stanie się dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

  • Stacja Zaspa_Towarowa
  • Stacja Zaspa_Towarowa
  • Stacja Zaspa_Towarowa
  • Stacja Zaspa_Towarowa
  • Stacja Port Północny
  • Stacja Port Północny
  • Stacja Port Północny
  • Stacja Port Północny

Przebudowa stacji Port Północny



Na stacji Gdańsk Port Północny po usunięciu 15 km starych torów i 20 rozjazdów wzmocniono grunt oraz odwodniono teren. Gotowy jest nasyp, na którym ułożono około 7 km toru i 20 nowych rozjazdów. Postępuje elektryfikacja linii. Sieć trakcyjną na nowych konstrukcjach wieszają pracownicy specjalistycznych pociągów. Układana jest instalacja teletechniczna, elektroenergetyczna. Instalowany jest nowy system sterowania ruchem kolejowym. Na terenie prac kładzione są kilometry kabli. Budowane jest oświetlenie torów. Na półmetku znajdują się prace przy modernizacji toru na WesterplatteMapka oraz toru na stacji Gdańsk Kanał KaszubskiMapka.

W październiku zaplanowano budowę ponad 100-metrowego wiaduktu w ciągu ul. Ku UjściuMapka, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Bezkolizyjne skrzyżowanie wraz z nowymi lub wyremontowanymi drogami dojazdowymi usprawni komunikację w dzielnicy. Na torze na Westerplatte trwa remont przejazdów kolejowo-drogowych  - wymiana jezdni i płyt usprawni przejazd przez tory.

W ramach projektu "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk" przebudowanych zostanie ponad 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymienionych zostanie 221 rozjazdów. Przebudowane będą trzy mosty, dwa wiadukty oraz 18 przepustów.

Więcej pociągów do portu w Gdyni




Na stacji Gdynia Port wykonawca zgromadził 167 tys. podkładów oraz około 170 km szyn. Zdemontował już ponad 65 km starych torów oraz blisko 170 rozjazdów. Przygotowywane jest odwodnienie torów, sieć wodociągowa i kanalizacja. Gotowe są cztery podziemne zbiorniki retencyjne. Budowane są dwie nastawnie oraz lokalne centrum sterowania, które będą wyposażone w nowe systemy i urządzenia. Zapewniona będzie sprawna i bezpieczna obsługa większej liczby pociągów towarowych.

Projekt "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" to m.in. przebudowa i elektryfikacja 115 km torów oraz wymiana 356 rozjazdów. Będą dwa nowe wiadukty kolejowe. Przebudowanych zostanie także 13 km dróg, most kolejowy oraz dwa przejazdy kolejowo-drogowe w ciągu ul. Puckiej.
erka

Miejsca

Opinie (73)

  • (4)

    Widziałem w Australii pociąg ciągniony przez 18 lokomotyw i pchany przez 8 . Doliczyłem się 560 wagonów ile było rzeczywiście nie wiem.Nigdy przedtem ani później nie widziałem podobnego składu.

    • 13 1

    • (2)

      A ja w Rosji widziałem pociąg ciągniący od Moskwy do Władywostoku przez 20 rakiet sojuz

      • 1 4

      • (1)

        A co bierzesz?

        • 5 0

        • To samo co ty

          • 1 1

    • ciekawostką i specyfiką Australii

      są też "pociągi" drogowe - ciężarówki ciągnące wiele przyczep.

      • 4 0

  • Jaka zaspa (3)

    Toc to letnica/Niu port..

    • 8 0

    • (2)

      do momentu wybudowania przystanku skm zaspa - stacja w letnicy była nazwana jako zaspa - teraz to zaspa towarowa. poczytaj troche o histori

      • 2 0

      • Gdańsk lotnisko (1)

        Przystanek skm Zaspa wybudowali przed I wojną, jako Gdańsk Lotnisko. A dzisiejsza Zaspa towarowa nazywała się Lauenthal. Po I wojnie przemieniona na stację Zaspa.

        • 2 0

        • jezioro saspe

          od wieków to tereny od Letnicy przez Brzeźno i Zaspę; dlatego molo należy do Zaspy, a nie do Brzeźna

          • 1 0

  • brawo PiS, za peło to by rozkradli i nakupowali zegarków (3)

    • 16 14

    • (1)

      Bo najpierw trzeba umieć odczytać godzinę na zegarku , po co ci zegarek jak się na nim nie znasz.

      • 3 3

      • a po co "Zegramistrzowi"?

        z tego samego powodu - chyba nie do mierzenia czasu?

        • 3 1

    • tobie to kupić młotek żebyś trzasnał się nim w czerep

      • 1 1

  • Tytuł powinien brzemiec ,,pociagi beda krótsze tylko 740 metrowe ... (1)

    do tej pory mogły wjeżdzać 750 metrowe....

    • 7 4

    • 740m

      A jak to się ma do długości torów w terminalu kolejowym BCT ?

      • 3 0

  • to kiedy kolej

    na północ Gdyni?

    • 4 0

  • Elektryfikacja...

    Jest się czym chwalić w 21 wieku...

    • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane