Wodowanie hybrydowego promu w stoczni Crist

20 lutego 2017 (artykuł sprzed 3 lat)
VIK
Najnowszy artukuł na ten temat

Możemy zbudować te promy, złożyliśmy ofertę ministrowi - mówi prezes stoczni Crist


W stoczni Crist rozpoczęły się testy w suchym doku jednostki P310, czyli hybrydowego promu typu "double-ended ferry". Prom powstaje na zlecenie fińskiego armatora Finferries.



Wodowanie statku w suchym doku jest jednym z ostatnich etapów prac nad ekologiczną jednostką dla Finferries. To istotny moment w budowie promu, który jako jeden z nielicznych w Europie posiada napęd hybrydowy (diesel-elektryczny).

- Przed nami ostatnie dwa miesiące prac wykończeniowych na P310. Ich zwieńczeniem będzie uroczyste przekazanie jednostki fińskiemu armatorowi w kwietniu 2017 r. Dzięki realizacji projektów tego typu, stocznia Crist buduje swoją markę na wymagającym, fińskim rynku - mówi Zdzisław Bahyrycz, Crist.
Prom ma pływać pomiędzy Nauvo a Parainen i ma służyć do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.

Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie siedem minut.

VIK