• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wycieczkowce w Trójmieście. Więcej pasażerów, więcej zawinięć

VIK
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
29 lipca 2020 roku do grona wyjątkowych jednostek zawijających do Gdyni dołączy wycieczkowiec Disney Magic. Statek amerykańskiej linii Disney Cruises po raz pierwszy odwiedzi polski port. 29 lipca 2020 roku do grona wyjątkowych jednostek zawijających do Gdyni dołączy wycieczkowiec Disney Magic. Statek amerykańskiej linii Disney Cruises po raz pierwszy odwiedzi polski port.

Wczorajsza wizyta statku AIDAmar w Porcie Gdynia i dzisiejsza Marco Polo w Porcie Gdańsk kończy sezon na wycieczkowce. Sezon udany, bo w sumie 46 statków zawijało ponad 120 razy do trójmiejskich portów. A jak wynika z szacunków, każdy pasażer zostawia w regionie ok. 80 euro.



Do Gdańska wycieczkowce zawijały aż 69 razy, a do Gdyni 54. Jednak liczba zawinięć to nie to samo, co liczba statków, bo niektóre były w portach wiele razy. W sumie w Gdyni było 20 różnych statków, a w Gdańsku 26. Jak zwykle w ostatnich latach Gdańsk wygrywa pod względem liczby zawinięć, jednak Gdynia dalej zdecydowanie prowadzi pod względem wielkości jednostek i liczby pasażerów. Najdłuższy statek, jaki pojawił się w gdyńskim porcie to Norwegian Getaway, mierzący 325,7 m, a w porcie gdańskim Marina, która ma zaledwie 239,3 m.

Tegoroczny sezon statków pasażerskich w Porcie Gdynia rozpoczął się 24 kwietnia i trwał do 7 października. W porównaniu do poprzedniego sezonu liczba zawinięć wzrosła o cztery, taki sam progres dotyczy średniej długości jednostki przypływającej do Portu Gdynia. Liczba pasażerów, którzy skorzystali z atrakcji Pomorza to prawie 118 tys., co stanowi 17-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.

Więcej pasażerów i większy zarobek



- W morskiej branży rejsów turystycznych przychód generuje zarówno port, jak i lokalny biznes. Inne korzyści realizowane poza portem to promocja naszego regionu i impuls dla tutejszych przedsiębiorców, co w rezultacie przekłada się na dodatkowe dochody - mówi Maciej Bąk, wiceprezes ZMPG SA.
- W tym roku każdy pasażer statku wycieczkowego zostawił w regionie około 80 euro. Biorąc pod uwagę, że do portu zawijają coraz większe jednostki, z roku na rok turystów w naszym regionie będzie przybywać. A rozwój Portu Gdynia to rozwój regionu oraz większe wpływy finansowe - powiedziała Magdalena Węgrowicz, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej na spotkaniu kończącym sezon w Gdyni.
Zgodnie z szacunkami PROT, jeśli każdy z pasażerów zostawia ok. 80 euro, to pasażerowie przybywający do Gdyni zostawili w regionie ok. 40 mln zł. Ile osób przypłynęło na pokładach wycieczkowców do Gdańska, jeszcze nie wiadomo. Dziś wpływa Marco Polo - ostatni w tym sezonie statek.

W przyszłym roku Disney Magic



W tym roku rekord w Porcie Gdynia należał do Norwegian Getaway - najdłuższego i jednocześnie największego pod względem tonażu. Statek należący do armatora Norwegian Cruise Line liczy 325,7 m długości (GT 145,655), a na jego pokładzie znajduje się ponad 2000 kabin i apartamentów zdolnych pomieścić niemal 4000 pasażerów. Za to legendarna linia Cunard, będąca od wielu lat synonimem luksusu i ekskluzywnych rejsów turystycznych wysyła w tym roku do Portu Gdynia ponownie Queen Victorię, która gościła tu w 2008 r.

W tym roku w Porcie Gdańsk też było co podziwiać, pojawiły się m.in. cztery Vikingi (Sea, Sun, Jupiter i Sky), Europa, Clio, Saga Sapphire czy Ocean Majesty. Była także najstarsza pływająca jednostka wycieczkowa - Astoria. Największym statkiem, który zawinął do Gdańska była Marina (239,3 m dł.) pływająca pod banderą Wysp Marshalla. Najkrótszym - spod tej samej bandery - 66-metrowy Variety Voyager.

W kolejnym sezonie do Portu Gdynia zawinie statek Disney Magic, którego wystrój i klimat przenoszą do cudownego świata bajek. Polskie miasto będzie czwartym na trasie 11-dniowego rejsu, który wyruszy z Dover, a zakończy się w Kopenhadze. Będzie też kolejny rekord, bo do Portu Gdynia zawinie największy do tej pory wycieczkowiec - MSC Splendida mierzący 333,3 m.

Norwegian Getaway w Gdyni.

VIK

Miejsca

Opinie (66) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Obydwa porty (4)

    zarówno Gdańsk jak i Gdynia, są nieprzygotowane na przyjmowanie jednostek pasażerskich. W Gdyni pył węglowy, z położonego tuż obok nabrzeża Holenderskiego. W Gdańsku nabrzeże schowane pomiędzy kontenerami z kiepskim dostępem do miasta i zerową infrastrukturą wokół.

    • 43 14

    • Ulżyło ci od narzekania? (1)

      Na te raptem pół dnia pobytu turyści na pewno zobaczą kilka fajnych miejsc.

      • 5 5

      • Kto tu narzeka?

        Po prostu dzielę się obserwacją. Ułożyło ci że dołożyłeś nic nie znaczący komentarz?

        • 8 4

    • Pyłu już dawno nie ma, nie siej defetyzmu

      • 8 1

    • Wycieczkowce nie cumują przy bulwarkach. Popatrz na Marsylię (20 minut autobusem przez port), Casablankę (tu z buta przez przemysłowy port), Civitavecchię (60 minut pociągiem)

      • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Takie statki to zakała turystyki odpowiedzialnej, szczególnie w mniejszych miastach. Ci turyści są "pakietowi" - dają zarobić tylko agencjom i pośrednikom, przy czym niszczą wszystko na swej drodze i pogłębiają disneylandyzację. W Gdańsku już to doskonale widać chociażby po nowej zabudowie i jej funkcjach. Niech sobie płyną do Wenecji! Ach, tam też już ich nie chcą :).

    • 46 28

    • Ten hejt na turystów jest pod publiczkę tylko (7)

      Wystarczy popatrzeć, ile pieniędzy miasta wydają na promocje, żeby przyciągnąć jak najwięcej turystów właśnie.

      • 10 11

      • (3)

        Pytanie, czy słusznie?

        • 3 3

        • (2)

          Nie zgadzam się. Spędzają czas wolny w mieście, jedzą, chodzą do kawiarni. Zaopatrują się w sklepach z bursztynową biżuterią. Dają pracę przewodnikom, którzy ich po mieście oprowadzają,

          • 3 2

          • (1)

            Odwiedzają stomatologów, lekarzy, kosmetologów, fryzjerów. Tam zarabiają, tu wydają ...dla nich "grosze".

            • 3 1

            • I salony masażu pewnie też...

              • 0 1

      • (2)

        ale to nie sa zadni turysci,to stonka ktora nie da zarobic ani lokalnym hotelom czy pensjonatom,kasy w restauracjach tez nei zostawia ani w knajpach bo wszystko to maja na pokladzie,jedynie zadeptuja miasta w ktorych cumuja.

        • 9 5

        • Potwierdzam. Jedyną firmą, któa na nich zarabia jest Baltic Gateway. (1)

          Autokary, przewodnicy itd. wynajmowani są za psie pieniądze, bez różnicy jakości, bo i tak wysysają wszystkich z rynku.

          Powiem tylko tyle. Pilot (robiący jednocześnie za przewodnika niemieckojezycznego) wiozący ludzi do Malborka, praca 7 godzin, ciagnący za sobą 50 starych amerykanów - z programem nadmuchanym tak, ze 5 min spóźnienia jest tragedią dostaje wynagrodzenie 350 zł brutto. Minus ZUS, koszty i podatek. Zostaje połowa, a praa równie lekka co w kopalni.

          • 7 2

          • a to jest przymus pracy dla Baltic Gateway???

            Jestem przewodnikiem i takie firmy zlewam ciepłym moczem. Na brak normalnych zleceń nie narzekam.

            • 3 0

  • wpływa do Gdyni a pasażerowie pędzą do Malborka, (5)

    satek zostawia szambo i u bezcłowego dostawcy kupuje alkohol

    • 41 10

    • niedługo dzięki miłościwie nam panującym będą wpływać do Elbląga (1)

      a stamtąd bliziutko do Malborka

      • 13 7

      • Tak, możesz już liczyć zyski nawet. PS. Doczytaj, jaką głębokość toru będzie miał twój przekop (i ile jego pogłębianie będzie kosztować) i jakie zanurzenie mają takie statki. Dobranoc.

        • 12 4

    • Do Malborka 3 autokary, na Długą jeden (1)

      A pozostali biegają po Gdyni. Przespaceruj się choć raz, zobacz jak to działa...

      • 5 7

      • autokarów to jest do 50. uwielbiam teksty ignorantów.

        • 6 0

    • jh

      znasz temat widac z branzy

      • 3 0

  • brawo - jeszcze tylko nieco zadbać o centrum Gdyni, żeby turyści nie byli rozczarowani (3)

    a jest co robić szczurek

    • 20 5

    • Kamienna Góra (1)

      Wczoraj turyści z wycieczkowca byli na kamiennej Górze. kilkanaście osób - duża rodzina polsko-zagraniczna, robiłem im zdjęcie na tle mariny gdyńskiej w tle słoneczny Hel. Podobało im się w Gdyni!

      • 15 2

      • a czy juz usuneli te płotki zagradzające wszystko co się da?

        • 4 1

    • ....

      Wystarczą leżaki.

      • 2 0

  • (7)

    Turysci z takich statków to najgorszy i najmniej dochodowy typ turystów.
    Nie nocują, nie jedzą na mieście.
    Wiele miast zachodniej europy z nimi walczy, i stara się wręcz
    ograniczać ich przybywanie

    • 49 11

    • Ale jak na razie my zaczynamy z tą turystyką. (6)

      Najpierw niech przypłyną statkiem a za jakiś czas przylecą aby zostać na dłużej. Tak jak było na euro 2012, najpierw na mecz a później na dłuższe wakacje. My dopiero stajemy się być atrakcyjni na tle Europy zachodniej.

      • 15 5

      • (5)

        Średnia wieku na takim statku pasażerskim to 75 lat więc tak za bardzo nie ma co liczyć na przyszłość że przyjadą do nas

        • 8 6

        • totalna bzdura (4)

          • 4 1

          • niez bzdura tylko święta prawda. po co miałby wracać w to samo miejsce? (3)

            w polsce już był. nastepnym razem meksyk.

            • 3 3

            • Srednia 75 to kompletna bzdura (1)

              • 5 2

              • Ludzie starzy ibardzo starzy stanowią największą grupę. To prawda

                • 4 4

            • Reklama jednego z niemieckich biur podróży : Przyjedź do Polski, twój samochód już tu jest !

              • 2 0

  • Jak bardzo zanieczyszcza powietrze taki kolos ? (2)

    Czy ZMPG nie powinno płacić podatku od zanieczyszczeń ?

    • 22 11

    • W ogóle nie zanieczyszcza, lepiej się doinformować jakim paliwem sa napędzane i jakie systemy oczyszczania spalin się na nich montuje a nie powielać bzdury

      • 6 5

    • answer

      spalinami prawie nic
      gorzej zdjac fekalia bo tanio w Polsce

      • 0 3

  • mamy w końcu dostęp do morza - niech nas oglądają jak my oglądamy małpy w ZOO !

    jaszcze 30 lat temu byliśmy potęgą !- statki naszej floty narodowej pływały po całym świecie do najodleglejszych jego zakątków ! A dziś ? - no cóż -przyszło nam oglądać i podziwiać innych ! .szkoda !

    • 23 9

  • Hipokryzja władz Trójmiasta (8)

    Ekologia po lewacku tak jak inne wielkie europejskie miasta ograniczają ilość zawinięć wycieczkowców tak my zwiększamy. A tak lewadzkie władze Trójmiasta dbają o środowisko.

    • 16 30

    • (5)

      Naucz się poprawnie pisać nieuku. Co to za słowo "lewadzkie"?

      • 13 2

      • (3)

        Wyjaśniam: jest to tzw. pisownia prawacka. Prawakom nauka słabo idzie, co z resztą widać.

        • 9 4

        • (1)

          W punkt. Uśmiałem się. Miłego dnia :-)

          • 6 1

          • Miłego wdychania czystego powietrza gdyńskiego! Ha,ha!

            • 2 1

        • Edukację zakończyli na lekturze katechizmu.

          • 3 1

      • Przeczytaj i zrozum a czepiaj się błędów. Myślenie boli.

        • 2 2

    • (1)

      Masz rację. Ale ten ciemnogród tego nie widzi ma kasę przed oczami!

      • 4 0

      • Jeszcze dostaniesz od ludzi po pysku za ten ciemnogród pusty dzbanie.

        • 0 3

  • Nie zapomnijcie o jeszcze jednym więcej - spalin. (5)

    Jeden statek zostawia w naszym powietrzu więcej CO2 niż setki samochodów.
    Wycieczkowce zawijają do Gdyni, podjeżdżają autokary, a pasażerowie myk do Gdańska i Malborka.

    • 31 7

    • (3)

      Kolejna powielana bzdura, te statki już dawno jeżdżą na paliwie niskosiarkowym zresztą jak.wszystko na Baltyku i mają poinstalowane systemy płuczkowe oczyszczania spalin z tlenków i weglowodorow tzw scrubbery, także tam z komina wypada para wodna

      • 7 8

      • A to co zostanie, siup - do Zatoki.

        • 3 6

      • (1)

        Bzdury wypisujesz, większość statków używać ciężkie oleje które zawierają wszystkie toksyczne składniki jakie ropa naftowa może nam zaoferować. Dopiero teraz wprowadza się statki z napędem na gaz albo hybrydowe. Te co do nas zawijają spalają mazut !

        • 3 2

        • Na Bałtyku mazutu nie spalają. Nie te czasy. Poza obszarami specjalnymi - jak najbardziej.

          Zgodnie z unijną dyrektywą 2012/23/UE w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz wymogów zawartych w załączniku VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (marpol), od początku 2015 r. maksymalna zawartość siarki w paliwach stosowanych przez statki pływające po takich obszarach jak m.in.: Morze Bałtyckie, Morze Północne, Morze Karaibskie, kanał La Manche oraz wody wzdłuż wybrzeża Ameryki Północnej (wspomniana wcześniej strefa ECA) może wynosić maksymalnie 0,1%. Wcześniej na tych obszarach można było stosować paliwa z zawartością siarki na poziomie 1%.

          Kary tak horrendalnie wysokie, że żaden Stary nie będzie ryzykował.

          • 5 0

    • Wiesz co jeszcze emituje co2? Ludzie. 7 miliardów ludzi. Codziennie. Zróbmy coś z tym!

      • 3 0

  • Do Gdyni wchodzą wycieczkowce (1)

    do Gdańska wchodzi Schlezwig Holstein.

    • 7 17

    • I zwiedzają Infobox.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane