- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (32 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (40 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (84 opinie)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (195 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Wycieczkowce w Trójmieście. Więcej pasażerów, więcej zawinięć
Wczorajsza wizyta statku AIDAmar w Porcie Gdynia i dzisiejsza Marco Polo w Porcie Gdańsk kończy sezon na wycieczkowce. Sezon udany, bo w sumie 46 statków zawijało ponad 120 razy do trójmiejskich portów. A jak wynika z szacunków, każdy pasażer zostawia w regionie ok. 80 euro.
Do Gdańska wycieczkowce zawijały aż 69 razy, a do Gdyni 54. Jednak liczba zawinięć to nie to samo, co liczba statków, bo niektóre były w portach wiele razy. W sumie w Gdyni było 20 różnych statków, a w Gdańsku 26. Jak zwykle w ostatnich latach Gdańsk wygrywa pod względem liczby zawinięć, jednak Gdynia dalej zdecydowanie prowadzi pod względem wielkości jednostek i liczby pasażerów. Najdłuższy statek, jaki pojawił się w gdyńskim porcie to Norwegian Getaway, mierzący 325,7 m, a w porcie gdańskim Marina, która ma zaledwie 239,3 m.
Tegoroczny sezon statków pasażerskich w Porcie Gdynia rozpoczął się 24 kwietnia i trwał do 7 października. W porównaniu do poprzedniego sezonu liczba zawinięć wzrosła o cztery, taki sam progres dotyczy średniej długości jednostki przypływającej do Portu Gdynia. Liczba pasażerów, którzy skorzystali z atrakcji Pomorza to prawie 118 tys., co stanowi 17-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
Więcej pasażerów i większy zarobek
- W morskiej branży rejsów turystycznych przychód generuje zarówno port, jak i lokalny biznes. Inne korzyści realizowane poza portem to promocja naszego regionu i impuls dla tutejszych przedsiębiorców, co w rezultacie przekłada się na dodatkowe dochody - mówi Maciej Bąk, wiceprezes ZMPG SA.
- W tym roku każdy pasażer statku wycieczkowego zostawił w regionie około 80 euro. Biorąc pod uwagę, że do portu zawijają coraz większe jednostki, z roku na rok turystów w naszym regionie będzie przybywać. A rozwój Portu Gdynia to rozwój regionu oraz większe wpływy finansowe - powiedziała Magdalena Węgrowicz, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej na spotkaniu kończącym sezon w Gdyni.
Zgodnie z szacunkami PROT, jeśli każdy z pasażerów zostawia ok. 80 euro, to pasażerowie przybywający do Gdyni zostawili w regionie ok. 40 mln zł. Ile osób przypłynęło na pokładach wycieczkowców do Gdańska, jeszcze nie wiadomo. Dziś wpływa Marco Polo - ostatni w tym sezonie statek.
W przyszłym roku Disney Magic
W tym roku rekord w Porcie Gdynia należał do Norwegian Getaway - najdłuższego i jednocześnie największego pod względem tonażu. Statek należący do armatora Norwegian Cruise Line liczy 325,7 m długości (GT 145,655), a na jego pokładzie znajduje się ponad 2000 kabin i apartamentów zdolnych pomieścić niemal 4000 pasażerów. Za to legendarna linia Cunard, będąca od wielu lat synonimem luksusu i ekskluzywnych rejsów turystycznych wysyła w tym roku do Portu Gdynia ponownie Queen Victorię, która gościła tu w 2008 r.
W tym roku w Porcie Gdańsk też było co podziwiać, pojawiły się m.in. cztery Vikingi (Sea, Sun, Jupiter i Sky), Europa, Clio, Saga Sapphire czy Ocean Majesty. Była także najstarsza pływająca jednostka wycieczkowa - Astoria. Największym statkiem, który zawinął do Gdańska była Marina (239,3 m dł.) pływająca pod banderą Wysp Marshalla. Najkrótszym - spod tej samej bandery - 66-metrowy Variety Voyager.
W kolejnym sezonie do Portu Gdynia zawinie statek Disney Magic, którego wystrój i klimat przenoszą do cudownego świata bajek. Polskie miasto będzie czwartym na trasie 11-dniowego rejsu, który wyruszy z Dover, a zakończy się w Kopenhadze. Będzie też kolejny rekord, bo do Portu Gdynia zawinie największy do tej pory wycieczkowiec - MSC Splendida mierzący 333,3 m.
Norwegian Getaway w Gdyni.
Miejsca
Opinie (66) 1 zablokowana
-
2019-10-08 09:39
Opinia wyróżniona
(8)
Takie statki to zakała turystyki odpowiedzialnej, szczególnie w mniejszych miastach. Ci turyści są "pakietowi" - dają zarobić tylko agencjom i pośrednikom, przy czym niszczą wszystko na swej drodze i pogłębiają disneylandyzację. W Gdańsku już to doskonale widać chociażby po nowej zabudowie i jej funkcjach. Niech sobie płyną do Wenecji! Ach, tam też już ich nie chcą :).
- 46 28
-
2019-10-08 09:44
Ten hejt na turystów jest pod publiczkę tylko (7)
Wystarczy popatrzeć, ile pieniędzy miasta wydają na promocje, żeby przyciągnąć jak najwięcej turystów właśnie.
- 10 11
-
2019-10-08 19:34
(2)
ale to nie sa zadni turysci,to stonka ktora nie da zarobic ani lokalnym hotelom czy pensjonatom,kasy w restauracjach tez nei zostawia ani w knajpach bo wszystko to maja na pokladzie,jedynie zadeptuja miasta w ktorych cumuja.
- 9 5
-
2019-10-08 19:50
Potwierdzam. Jedyną firmą, któa na nich zarabia jest Baltic Gateway. (1)
Autokary, przewodnicy itd. wynajmowani są za psie pieniądze, bez różnicy jakości, bo i tak wysysają wszystkich z rynku.
Powiem tylko tyle. Pilot (robiący jednocześnie za przewodnika niemieckojezycznego) wiozący ludzi do Malborka, praca 7 godzin, ciagnący za sobą 50 starych amerykanów - z programem nadmuchanym tak, ze 5 min spóźnienia jest tragedią dostaje wynagrodzenie 350 zł brutto. Minus ZUS, koszty i podatek. Zostaje połowa, a praa równie lekka co w kopalni.- 7 2
-
2019-10-09 20:31
a to jest przymus pracy dla Baltic Gateway???
Jestem przewodnikiem i takie firmy zlewam ciepłym moczem. Na brak normalnych zleceń nie narzekam.
- 3 0
-
2019-10-08 14:30
(3)
Pytanie, czy słusznie?
- 3 3
-
2019-10-08 23:14
(2)
Nie zgadzam się. Spędzają czas wolny w mieście, jedzą, chodzą do kawiarni. Zaopatrują się w sklepach z bursztynową biżuterią. Dają pracę przewodnikom, którzy ich po mieście oprowadzają,
- 3 2
-
2019-10-09 00:05
(1)
Odwiedzają stomatologów, lekarzy, kosmetologów, fryzjerów. Tam zarabiają, tu wydają ...dla nich "grosze".
- 3 1
-
2019-10-13 12:35
I salony masażu pewnie też...
- 0 1
-
2019-10-08 09:25
Opinia wyróżniona
Obydwa porty (4)
zarówno Gdańsk jak i Gdynia, są nieprzygotowane na przyjmowanie jednostek pasażerskich. W Gdyni pył węglowy, z położonego tuż obok nabrzeża Holenderskiego. W Gdańsku nabrzeże schowane pomiędzy kontenerami z kiepskim dostępem do miasta i zerową infrastrukturą wokół.
- 43 14
-
2019-10-08 14:30
Wycieczkowce nie cumują przy bulwarkach. Popatrz na Marsylię (20 minut autobusem przez port), Casablankę (tu z buta przez przemysłowy port), Civitavecchię (60 minut pociągiem)
- 10 0
-
2019-10-08 13:51
Pyłu już dawno nie ma, nie siej defetyzmu
- 8 1
-
2019-10-08 10:52
Ulżyło ci od narzekania? (1)
Na te raptem pół dnia pobytu turyści na pewno zobaczą kilka fajnych miejsc.
- 5 5
-
2019-10-08 13:21
Kto tu narzeka?
Po prostu dzielę się obserwacją. Ułożyło ci że dołożyłeś nic nie znaczący komentarz?
- 8 4
Wszystkie opinie
-
2019-10-08 09:25
Opinia wyróżniona
Obydwa porty (4)
zarówno Gdańsk jak i Gdynia, są nieprzygotowane na przyjmowanie jednostek pasażerskich. W Gdyni pył węglowy, z położonego tuż obok nabrzeża Holenderskiego. W Gdańsku nabrzeże schowane pomiędzy kontenerami z kiepskim dostępem do miasta i zerową infrastrukturą wokół.
- 43 14
-
2019-10-08 10:52
Ulżyło ci od narzekania? (1)
Na te raptem pół dnia pobytu turyści na pewno zobaczą kilka fajnych miejsc.
- 5 5
-
2019-10-08 13:21
Kto tu narzeka?
Po prostu dzielę się obserwacją. Ułożyło ci że dołożyłeś nic nie znaczący komentarz?
- 8 4
-
2019-10-08 13:51
Pyłu już dawno nie ma, nie siej defetyzmu
- 8 1
-
2019-10-08 14:30
Wycieczkowce nie cumują przy bulwarkach. Popatrz na Marsylię (20 minut autobusem przez port), Casablankę (tu z buta przez przemysłowy port), Civitavecchię (60 minut pociągiem)
- 10 0
-
2019-10-08 09:39
Opinia wyróżniona
(8)
Takie statki to zakała turystyki odpowiedzialnej, szczególnie w mniejszych miastach. Ci turyści są "pakietowi" - dają zarobić tylko agencjom i pośrednikom, przy czym niszczą wszystko na swej drodze i pogłębiają disneylandyzację. W Gdańsku już to doskonale widać chociażby po nowej zabudowie i jej funkcjach. Niech sobie płyną do Wenecji! Ach, tam też już ich nie chcą :).
- 46 28
-
2019-10-08 09:44
Ten hejt na turystów jest pod publiczkę tylko (7)
Wystarczy popatrzeć, ile pieniędzy miasta wydają na promocje, żeby przyciągnąć jak najwięcej turystów właśnie.
- 10 11
-
2019-10-08 14:30
(3)
Pytanie, czy słusznie?
- 3 3
-
2019-10-08 23:14
(2)
Nie zgadzam się. Spędzają czas wolny w mieście, jedzą, chodzą do kawiarni. Zaopatrują się w sklepach z bursztynową biżuterią. Dają pracę przewodnikom, którzy ich po mieście oprowadzają,
- 3 2
-
2019-10-09 00:05
(1)
Odwiedzają stomatologów, lekarzy, kosmetologów, fryzjerów. Tam zarabiają, tu wydają ...dla nich "grosze".
- 3 1
-
2019-10-13 12:35
I salony masażu pewnie też...
- 0 1
-
2019-10-08 19:34
(2)
ale to nie sa zadni turysci,to stonka ktora nie da zarobic ani lokalnym hotelom czy pensjonatom,kasy w restauracjach tez nei zostawia ani w knajpach bo wszystko to maja na pokladzie,jedynie zadeptuja miasta w ktorych cumuja.
- 9 5
-
2019-10-08 19:50
Potwierdzam. Jedyną firmą, któa na nich zarabia jest Baltic Gateway. (1)
Autokary, przewodnicy itd. wynajmowani są za psie pieniądze, bez różnicy jakości, bo i tak wysysają wszystkich z rynku.
Powiem tylko tyle. Pilot (robiący jednocześnie za przewodnika niemieckojezycznego) wiozący ludzi do Malborka, praca 7 godzin, ciagnący za sobą 50 starych amerykanów - z programem nadmuchanym tak, ze 5 min spóźnienia jest tragedią dostaje wynagrodzenie 350 zł brutto. Minus ZUS, koszty i podatek. Zostaje połowa, a praa równie lekka co w kopalni.- 7 2
-
2019-10-09 20:31
a to jest przymus pracy dla Baltic Gateway???
Jestem przewodnikiem i takie firmy zlewam ciepłym moczem. Na brak normalnych zleceń nie narzekam.
- 3 0
-
2019-10-08 09:44
wpływa do Gdyni a pasażerowie pędzą do Malborka, (5)
satek zostawia szambo i u bezcłowego dostawcy kupuje alkohol
- 41 10
-
2019-10-08 09:48
niedługo dzięki miłościwie nam panującym będą wpływać do Elbląga (1)
a stamtąd bliziutko do Malborka
- 13 7
-
2019-10-08 14:33
Tak, możesz już liczyć zyski nawet. PS. Doczytaj, jaką głębokość toru będzie miał twój przekop (i ile jego pogłębianie będzie kosztować) i jakie zanurzenie mają takie statki. Dobranoc.
- 12 4
-
2019-10-08 14:32
Do Malborka 3 autokary, na Długą jeden (1)
A pozostali biegają po Gdyni. Przespaceruj się choć raz, zobacz jak to działa...
- 5 7
-
2019-10-08 23:10
autokarów to jest do 50. uwielbiam teksty ignorantów.
- 6 0
-
2019-10-08 20:52
jh
znasz temat widac z branzy
- 3 0
-
2019-10-08 09:50
brawo - jeszcze tylko nieco zadbać o centrum Gdyni, żeby turyści nie byli rozczarowani (3)
a jest co robić szczurek
- 20 5
-
2019-10-08 10:08
Kamienna Góra (1)
Wczoraj turyści z wycieczkowca byli na kamiennej Górze. kilkanaście osób - duża rodzina polsko-zagraniczna, robiłem im zdjęcie na tle mariny gdyńskiej w tle słoneczny Hel. Podobało im się w Gdyni!
- 15 2
-
2019-10-08 15:43
a czy juz usuneli te płotki zagradzające wszystko co się da?
- 4 1
-
2019-10-09 10:08
....
Wystarczą leżaki.
- 2 0
-
2019-10-08 09:50
(7)
Turysci z takich statków to najgorszy i najmniej dochodowy typ turystów.
Nie nocują, nie jedzą na mieście.
Wiele miast zachodniej europy z nimi walczy, i stara się wręcz
ograniczać ich przybywanie- 49 11
-
2019-10-08 14:19
Ale jak na razie my zaczynamy z tą turystyką. (6)
Najpierw niech przypłyną statkiem a za jakiś czas przylecą aby zostać na dłużej. Tak jak było na euro 2012, najpierw na mecz a później na dłuższe wakacje. My dopiero stajemy się być atrakcyjni na tle Europy zachodniej.
- 15 5
-
2019-10-08 18:47
(5)
Średnia wieku na takim statku pasażerskim to 75 lat więc tak za bardzo nie ma co liczyć na przyszłość że przyjadą do nas
- 8 6
-
2019-10-08 19:42
totalna bzdura (4)
- 4 1
-
2019-10-08 19:57
niez bzdura tylko święta prawda. po co miałby wracać w to samo miejsce? (3)
w polsce już był. nastepnym razem meksyk.
- 3 3
-
2019-10-08 20:24
Srednia 75 to kompletna bzdura (1)
- 5 2
-
2019-10-08 20:42
Ludzie starzy ibardzo starzy stanowią największą grupę. To prawda
- 4 4
-
2019-10-13 12:50
Reklama jednego z niemieckich biur podróży : Przyjedź do Polski, twój samochód już tu jest !
- 2 0
-
2019-10-08 09:53
Jak bardzo zanieczyszcza powietrze taki kolos ? (2)
Czy ZMPG nie powinno płacić podatku od zanieczyszczeń ?
- 22 11
-
2019-10-08 14:06
W ogóle nie zanieczyszcza, lepiej się doinformować jakim paliwem sa napędzane i jakie systemy oczyszczania spalin się na nich montuje a nie powielać bzdury
- 6 5
-
2019-10-08 20:51
answer
spalinami prawie nic
gorzej zdjac fekalia bo tanio w Polsce- 0 3
-
2019-10-08 09:55
mamy w końcu dostęp do morza - niech nas oglądają jak my oglądamy małpy w ZOO !
jaszcze 30 lat temu byliśmy potęgą !- statki naszej floty narodowej pływały po całym świecie do najodleglejszych jego zakątków ! A dziś ? - no cóż -przyszło nam oglądać i podziwiać innych ! .szkoda !
- 23 9
-
2019-10-08 11:08
Hipokryzja władz Trójmiasta (8)
Ekologia po lewacku tak jak inne wielkie europejskie miasta ograniczają ilość zawinięć wycieczkowców tak my zwiększamy. A tak lewadzkie władze Trójmiasta dbają o środowisko.
- 16 30
-
2019-10-08 11:19
(5)
Naucz się poprawnie pisać nieuku. Co to za słowo "lewadzkie"?
- 13 2
-
2019-10-08 14:34
(3)
Wyjaśniam: jest to tzw. pisownia prawacka. Prawakom nauka słabo idzie, co z resztą widać.
- 9 4
-
2019-10-08 15:26
(1)
W punkt. Uśmiałem się. Miłego dnia :-)
- 6 1
-
2019-10-09 10:13
Miłego wdychania czystego powietrza gdyńskiego! Ha,ha!
- 2 1
-
2019-10-09 04:06
Edukację zakończyli na lekturze katechizmu.
- 3 1
-
2019-10-09 10:12
Przeczytaj i zrozum a czepiaj się błędów. Myślenie boli.
- 2 2
-
2019-10-09 10:10
(1)
Masz rację. Ale ten ciemnogród tego nie widzi ma kasę przed oczami!
- 4 0
-
2019-10-09 15:48
Jeszcze dostaniesz od ludzi po pysku za ten ciemnogród pusty dzbanie.
- 0 3
-
2019-10-08 11:30
Nie zapomnijcie o jeszcze jednym więcej - spalin. (5)
Jeden statek zostawia w naszym powietrzu więcej CO2 niż setki samochodów.
Wycieczkowce zawijają do Gdyni, podjeżdżają autokary, a pasażerowie myk do Gdańska i Malborka.- 31 7
-
2019-10-08 14:01
(3)
Kolejna powielana bzdura, te statki już dawno jeżdżą na paliwie niskosiarkowym zresztą jak.wszystko na Baltyku i mają poinstalowane systemy płuczkowe oczyszczania spalin z tlenków i weglowodorow tzw scrubbery, także tam z komina wypada para wodna
- 7 8
-
2019-10-08 14:36
A to co zostanie, siup - do Zatoki.
- 3 6
-
2019-10-08 18:45
(1)
Bzdury wypisujesz, większość statków używać ciężkie oleje które zawierają wszystkie toksyczne składniki jakie ropa naftowa może nam zaoferować. Dopiero teraz wprowadza się statki z napędem na gaz albo hybrydowe. Te co do nas zawijają spalają mazut !
- 3 2
-
2019-10-09 04:10
Na Bałtyku mazutu nie spalają. Nie te czasy. Poza obszarami specjalnymi - jak najbardziej.
Zgodnie z unijną dyrektywą 2012/23/UE w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz wymogów zawartych w załączniku VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (marpol), od początku 2015 r. maksymalna zawartość siarki w paliwach stosowanych przez statki pływające po takich obszarach jak m.in.: Morze Bałtyckie, Morze Północne, Morze Karaibskie, kanał La Manche oraz wody wzdłuż wybrzeża Ameryki Północnej (wspomniana wcześniej strefa ECA) może wynosić maksymalnie 0,1%. Wcześniej na tych obszarach można było stosować paliwa z zawartością siarki na poziomie 1%.
Kary tak horrendalnie wysokie, że żaden Stary nie będzie ryzykował.- 5 0
-
2019-10-09 08:33
Wiesz co jeszcze emituje co2? Ludzie. 7 miliardów ludzi. Codziennie. Zróbmy coś z tym!
- 3 0
-
2019-10-08 11:42
Do Gdyni wchodzą wycieczkowce (1)
do Gdańska wchodzi Schlezwig Holstein.
- 7 17
-
2019-10-11 14:53
I zwiedzają Infobox.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.