• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach

Wioletta Kakowska-Mehring
20 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na lepszy wynik trójmiejskich portów wpłynął m.in. wzrost przeładunku kontenerów. Na lepszy wynik trójmiejskich portów wpłynął m.in. wzrost przeładunku kontenerów.

52 mln ton w Gdańsku i 24 mln ton w Gdyni. Przeładunki w trójmiejskich portach wciąż rosną. Na razie porty podały ogólne dane, na wyniki których, według grup towarowych, musimy jeszcze poczekać.



Zgodnie z oficjalnymi danymi Port Gdańsk przez 2019 rok przeładował 52 mln 150 tys. ton towarów. Jest to o 4 proc. lepszy wynik od prognozowanego na poziomie 50 mln ton. W stosunku do roku 2018 gdański port zwiększył swoje przeładunki o ponad 3 mln ton (z 49 mln ton). Jednak w stosunku do 2017 roku skok jest bardzo znaczący. Dwa lata temu w Gdańsku przeładowano zaledwie 40,6 mln ton towarów.

W Porcie Gdynia też odnotowano wzrost. Tam przeładowano 24 mln ton. To nie tak duży, ale jednak wzrost w stosunku do roku 2018, który zamknięto wynikiem 23 mln 492 tys. ton przeładowanych towarów.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Może ten wynik nie jest taki znamienity, jak w ostatnich latach, ale jednak zanotowaliśmy 2 proc. przyrostu. Tendencja wzrostowa jest więc utrzymana, co nas niebywale cieszy. Paliwa nadal są bardzo atrakcyjnym towarem, z kolei przeładunki węgla się nieco zmniejszyły. Poza tym poprawia się koniunktura przeładunku kontenerów - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Na ruch w kontenerach wskazują wyniki terminali zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku. W grudniu ub. roku informowaliśmy o dobrych wynikach gdyńskiego BCT i gdańskiego DCT.

Już 20 grudnia BCT pochwalił się, że po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków, a dwa dni później terminal kontenerowy DCT Gdańsk poinformował, że przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku.

O tym, jakie grupy towarowe pozwoliły zwiększyć przeładunki i zarobić, ile było w eksporcie, a ile w imporcie - trójmiejskie porty mają poinformować w najbliższych dniach.

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • Brawo (19)

    Widać efekty troski o polska gospodarkę , nareszcie mamy dobrego gospodarza .

    Cieszmy się , pracujmy i nie pozwólmy tego zniszczyć .

    Jesteśmy to winni poprzednim jak i przyszłym pokoleniom Polaków

    Pozdrawiam

    • 51 100

    • kim jest ten niby gospodarz ? (13)

      nie troluj pisowski przegrywie

      • 39 22

      • Odpowiadam (12)

        To nie jest Tusk , to widac golym okiem .

        Daruj sobie inwektywy

        • 21 28

        • .drobna korekta (11)

          ;; nie pozwolmy tego zniszczyć;;; . A co robicie .wlasnie niszczycie !

          • 22 16

          • Niszczymy ? (10)

            Dlatego przeładunki rosną , oto cala twoja logika

            • 19 21

            • to nie kwestia logiki . (9)

              Rosną ale nie ze względówpolitycznych . Po prostu zbudowano sensowne terminale które od lat zwiekszają efektywnośc i nie ma to nic wspolnego z Napoleonem z Zolborza.

              • 26 17

              • A co w tych terminalach sie przeladowuje (8)

                Ano rozne produkty , ktore sa produkowane w Polsce i ktore kupujemy z zagranicy .

                A Napoleon z Zoliborza pilnuje zebyscie wiecej juz nie mogli krasc i dzieki temu to sie wszystko calkiem dobrze kreci .

                Nie przeszkadzajcie .....logiczne ?

                • 14 32

              • .drobna korekta (4)

                skoro z logiką nic już nie ugrasz bierzesz się za boks w klatce .TA faszystowska banda daje popis złodziejstwa zarówno na poziomie instynucjonalnym jak izwyklych towarzyszy na tzw dole upojonych władzą. Do pelni szczescia brakuje im tylko władza nad sądami,prokuraturę i propagande juz mają .

                • 11 10

              • Buahahah Co ty bierzesz? Dobry towar!

                Tak na serio to odstaw, narkotyki są niezdrowe.

                • 5 2

              • (1)

                PiSofob - z tego można się leczyć.

                • 4 4

              • Dureń się odezwał i tyle.

                • 1 1

              • Energetyka wypiles ?

                Przeczytaj co napisales , napewno sie zawstydzisz .

                • 1 1

              • najwiecej wyeksportowalismy aut elektrycznych (2)

                zwą się one Pinokio 3MLN.
                A tak poważnie to jednak sukces pisowski, nie zniszczyć czegoś co dobrze prosperuje od lat.
                A ja nadal czekam na mieszkanie plus.... może napoleon z Żoliborza wbije wreszcie łopatę pod fundament 100 000 mieszkania?

                • 11 10

              • Ty za robote sie wez (1)

                A nie czekaj na konfitury , ktore ci odebrano

                • 2 2

              • Za robotę to się biorą pisowskie trole ale tylko gdy zwolni się miejsce w spółce skarbu państwa.

                Zaś człowiek kulturalny i oczytany, chodzi do pracy i nie głosuje na partie szczerbatego, który w życiu nie przepracował godziny poza korytem budżetowym.

                • 6 6

    • brawo towarzyszu (1)

      • 10 7

      • Towarzysze

        Drogi kolego , towarzysze z Berlina i Brukseli nogami przebierają żeby sie dobrać do tego tortu

        • 10 17

    • Jak widac

      Wystarczy nie kraść.

      Gratuluję pracownikom postów i życzę powodzenia .

      A dobrym gospodarzom życzę spokoju , zdrowia i kolejnych kadrncji

      • 14 21

    • (1)

      Te przeładunki robią prywatne firmy, które nie są zależne od naszego śmiesznego rządu. Tam gdzie piss przyłoży swe złodziejskie łapy tam jest koniec. Przykładem jest stadnina w Janowie

      • 23 14

      • NO chyba juz czas

        Odwiedzić profesora Grodzkiego .........a tak on od klatki piersiowej a nie od głowy ale napewno kogos poleci .

        Tylko przedtem bankomat odwiedzić trzeba

        • 14 24

  • gratulacje dla Gdańska - znacznie wyprzedza od wielu lat Gdynię (8)

    choć oczywiście zawsze to był większy port (jedynie kiedyś przeładunek kontenerów był w Gdyni większy, ale dawno, dawno temu)

    • 48 28

    • (4)

      Wyprzedzał zawsze bo to większy port. Gdynia też co roku zwiększa przeładunek. Tylko trolle gadają, że jest inaczej

      • 16 9

      • Tak ale (1)

        procentowo port w Gdańsku rośnie o wiele szybciej niż ten w Gdyni więc rozwija się szybciej. Takie są fakty, tu nie ma żadnego trollowania.

        • 13 9

        • skoro grupa maersk pompuje kasę w Gdański port to nie ma się czemu dziwić że się szybciej rozwija.. poza tym Gdynia nie jest dostosowana do przyjmowania dużych statków ( co miejmy nadzieje niedługo się zmieni )

          • 3 0

      • Co z tego ze zwieksza jak inni zwiekszaja bardziej (1)

        Gdynia zostaje w tyle

        • 12 7

        • Pole do popisu

          Gdańsk jako większe miasto ma sporo większy budżet i pole do popisu przy rozbudowie nabrzeży i infrastruktury przyportowej w głąb lądu. DCT Gdańsk ma 1400m nabrzeża, 6 suwnic 18 rzędowych i 8 suwnic 25cio rzędowych. Gdyński port jest zamknięty przez osiedla i jedynie gdzie może powiększyć swój obszar działania to nowe usypane nabrzeże wychodzące w morze oraz ulepszanie już istniejącej supra i infrastruktury. Biorąc pod uwagę zdolności przeładunkowe obu portów to Gdynia pod względem wydajności bije Gdańsk na łeb na szyję. W przeładunkach drobnicowych Gdańsk względem Gdyni jest tylko o ćwierć miliona ton do przodu. Jednak nie zmienia to faktu, że Gdańsk za paredziesiąt lat będzie potęgą w skali Europy. W XVII wieku Gdańsk był jednym z największych punktów przeładunkowych w Europie kiedy jeszcze istniała nasza żegluga śródlądowa. Nie bez powodu nazywano nas spichlerzem Europy. Niestety Polska w I wojnie dostała ostro od sąsiadów. Teraz dzięki temu, że nasz naród jest coraz bardziej wykształcony Polska gospodarka pędzi do przodu. Młode pokolenie nie da się już tak łatwo złapać na haczyki takie jak np. dotacje z Unii. Nacje takie jak Niemcy to imperatorzy i trzeba się ich wystrzegać. Unia Europejska to idealny przykład tego jak Niemcy potrafią okupować inne Państwa bez działań militarnych. Unia ma na celu zdławić Polską gospodarkę i wchłonąć ją do siebie. Dzisiaj świat kręci się wokół pieniądza, a dzisiaj rządzący (niektórzy) to dostrzegają. Całe szczęście i oby tak dalej.

          • 4 3

    • (1)

      nie ma co gratulować, po prostu port jest większy

      • 9 2

      • GdynioFobizm urzędników z Gdańska.

        • 6 3

    • nie sztuka się narobić,

      sztuka jest zarobić...

      • 2 0

  • dalszy ciąg marginalizacji Gdyni (3)

    na mapie portów Bałtyku ten port praktycznie nieistnieje

    • 26 38

    • ... i wtedy się obudziłeś i zrozumiałeś, że to był tylko sen

      • 17 5

    • co za bzdura z tą wojną gdańsko gdyńską

      zzagranicy nie widać różnicy

      • 10 5

    • wystarczy zobaczyć gdzie szły pieniądze na rozwój i sprawa będzie jasna

      Gdańsk ma drogę do Portu a Gdynia wciąż nie i minister infrastruktury i premier wciąż tego nie rozumieją z jakiej by nie byli opcji, to bardzo smutne ponieważ port w Gdyni odprowadza do budżetu tyle pieniędzy że trzy drogi czerwone rocznie można by było wybudować co roku...

      Poza tym przecież Gdańsk bardzo znacząco powiększył port, więc efekty są.

      Myślę że możemy być dumni z naszych portów trójmiejskich a naparzanka Gdańsk-Gdynia jest dla dzieci i niepoważnych ludzi. Pozdrawiam.

      • 6 0

  • czy jedyną inwestycją (3)

    • 0 1

    • czy jedyną inwestycją (1)

      w tej czterolatce w portach jest..pogłębienie toru wodnego w Porcie Północnym.??
      może przypomnę że Port Pólnocny..budowano cztery lata..
      i poza DTC..staraniem obcego kapitału..przez 30 lat zbyt wiele nie uczyniono..
      uczyniono natomiast staraniem Czesia.. zbudowano bunkry co miały zboze do Rosji tranzytować.
      No może Rampa dla promów DSDF ..Kopenchaga itd..po pół roku DSDF zszedł z tej linii.
      No i w Gdyni też rampa dla Promów..sluży do dzisiaj.. KUpiona jako złom z Portu Helsinki..
      coś tam palce maczałem..( dla niedowiarków )

      • 14 7

      • "pogłębienie toru wodnego w Porcie Północnym"

        zrealizowane przez firmę (nominalnie) z kraju, który nie ma dostępu do morza... ;)

        • 3 0

    • wszystko zakorkowane po dach, a nich chcą jeszcze więcej, to może jakąś nową drogę ?? a nie wszystko za czasów 2 wojny

      • 0 2

  • Port Gdańsk (1)

    Port Gdański powinien się wypowiedzieć jak zarządza swoimi spółkami córkami - Port Gdański Eksploatacja, Rezerwa, Straź Ochrony Portu - czy tam też tak wszystko pięknie się rozwija. Tak łatwo chwalić się operatorami zewnętrznym, za które się nie odpowiada,

    • 40 2

    • Dokładnie, te przeładunki robią firmy niezależne od politycznych nadań

      • 15 1

  • Wiecej wiecej a pieniadze te same

    • 23 5

  • Gdynia ma juz tylko ulamek udzialow w rynku jaki miala 15 lat temu

    • 16 4

  • (2)

    Dlaczego na bramach jest tylko jeden ochroniarz trzeba stać kilka minut przed bramą aby wjechać
    Port Gdansk ma pieniądze dlaczego nie poprawi ruchu na bramie
    Skandal

    • 15 2

    • Korki na bramach. (1)

      ZMPG zamiast dofinansować Straż Ochrony Portu to sprzedał ją Orlenowi.Płaci teraz ogromne pieniądze. Orlen ma za nic wartowników więc się zwalniają. Przyjmowani są ludzie po kursach ale jak zobaczą w co wdepnęli to też się zwolnią. Prawdopodobnie będzie więcej zwolnień a " postarają" się o to Kontrolerzy z Orlenu. Bo liczy się kasa zabrana z premii ukaranych wartowników i ich dowódców. A to przez jakąś aferę finansową w Orlenie.

      • 2 0

      • nie sprzedał , proszę nie wprowadzać czytelników w błąd.

        • 1 2

  • Sorki ale już niedobrze się robi od tej nachalnej propagandy "sukcesu". (2)

    • 16 20

    • (1)

      Weź na uspokojenie.

      • 3 3

      • Sam weź. Ja jestem oazą spokoju q... m.ć!!

        • 2 1

  • To efekt "Pisowskiej Dobrej Zmiany"

    Kto minusuje, ten jest za!

    • 2 13

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane