- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (36 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (51 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (87 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (199 opinii)
- 5 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 6 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
Z Gdyni do Londynu. Nowe połączenie
Operator logistyczny Unifeeder uruchamia kolejne regularne, cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią. Brexit spowodował, że połączenia morskie stały się jeszcze bardziej atrakcyjne.
Unifeeder jest spółką świadczącą usługi transportu kontenerowego na terenie Europy Północnej i Południowo-Zachodniej. Spółka właśnie ogłosiła uruchomienie nowego cotygodniowego połączenia między Portem Gdynia a DP World London Gateway.
Maersk wraca do Portu Gdynia
- Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na skonteneryzowane rozwiązania E2E do i z Wielkiej Brytanii. Zgodnie z harmonogramem statki będą wypływać z Portu Gdynia w poniedziałki, do Londynu docierać w piątki/soboty. Połączenie jest realizowane w ramach pętli obejmującej St. Petersburg, Bremerhaven i Antwerpię - poinformował portal branżowy intermodalnews.pl.
Jak zauważa intermodalnews.pl, po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej coraz więcej importerów i eksporterów decyduje się przenieść ładunki z transportu drogowego na morski. Dlaczego? Obecnie handel z Wielką Brytanią wiąże się z nowymi obowiązkami związanymi z odprawami i kontrolami celnymi. Na przejściach granicznych między UE a Wielką Brytanią w ostatnich miesiącach często dochodziło do zatorów np. z powodu restrykcji sanitarnych, a kierowcy ciężarówek stali w długich kolejkach. Kolejnym czynnikiem wpływającym na organizację przewozów jest brak kierowców chętnych do udania się w tę trasę.
Swoją szansę zobaczyli armatorzy obsługujący połączenia feederowe (mniejsze, dowozowe). Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka takich połączeń kontenerowych. Teraz doszły kolejne.
- Nowe połączenie potwierdza dobrą kondycję Portu Gdynia, który pomimo ogromnych wyzwań zakończył 2020 r. ze wzrostem - 2,9 proc. w stosunku do 2019 r., a wzrost w przeładunkach kontenerów wyniósł 0,9 proc. rok do roku. Kolejne regularne połączenie jest dowodem na niesłabnące zapotrzebowanie na transport skonteneryzowany, w obliczu którego budowa Portu Zewnętrznego zdaje się być koniecznością - powiedział Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-06 11:14
Szansą dla lekkiego odblokowania korkownicy, może być przekop.
Ale jakoś nie słyszałem, żeby ktoś miał w planach małe feederki, takie do 100TEU.
Powinny się zmieścić w tym rowie melioracyjnym.
No i budowa nabrzeża kontenerowego w tym mieście, też jest poza planami rządzących.- 4 3
-
2021-03-08 09:38
Stop przywozowi śmieci. Stop przywozowi lumpeksow ze wszystkich krajów, które musimy potem utylizować i mieszkańcy są tym obciążeni finansowo
- 4 2
-
2021-03-08 06:42
Więcej śmieci będzie mogło do nas przypłynąć z Londynu :) (1)
- 10 0
-
2021-03-08 08:53
Ja też wolę nasze śmieci.
mały gruby jarek
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.