• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Londynu. Nowe połączenie

VIK
5 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka połączeń kontenerowych. Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka połączeń kontenerowych.

Operator logistyczny Unifeeder uruchamia kolejne regularne, cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią. Brexit spowodował, że połączenia morskie stały się jeszcze bardziej atrakcyjne.



Unifeeder jest spółką świadczącą usługi transportu kontenerowego na terenie Europy Północnej i Południowo-Zachodniej. Spółka właśnie ogłosiła uruchomienie nowego cotygodniowego połączenia między Portem Gdynia a DP World London Gateway.

Maersk wraca do Portu Gdynia



- Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na skonteneryzowane rozwiązania E2E do i z Wielkiej Brytanii. Zgodnie z harmonogramem statki będą wypływać z Portu Gdynia w poniedziałki, do Londynu docierać w piątki/soboty. Połączenie jest realizowane w ramach pętli obejmującej St. Petersburg, Bremerhaven i Antwerpię - poinformował portal branżowy intermodalnews.pl.
Jak zauważa intermodalnews.pl, po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej coraz więcej importerów i eksporterów decyduje się przenieść ładunki z transportu drogowego na morski. Dlaczego? Obecnie handel z Wielką Brytanią wiąże się z nowymi obowiązkami związanymi z odprawami i kontrolami celnymi. Na przejściach granicznych między UE a Wielką Brytanią w ostatnich miesiącach często dochodziło do zatorów np. z powodu restrykcji sanitarnych, a kierowcy ciężarówek stali w długich kolejkach. Kolejnym czynnikiem wpływającym na organizację przewozów jest brak kierowców chętnych do udania się w tę trasę.

Nowe połączenie Unifeeder. Nowe połączenie Unifeeder.

Swoją szansę zobaczyli armatorzy obsługujący połączenia feederowe (mniejsze, dowozowe). Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka takich połączeń kontenerowych. Teraz doszły kolejne.

- Nowe połączenie potwierdza dobrą kondycję Portu Gdynia, który pomimo ogromnych wyzwań zakończył 2020 r. ze wzrostem - 2,9 proc. w stosunku do 2019 r., a wzrost w przeładunkach kontenerów wyniósł 0,9 proc. rok do roku. Kolejne regularne połączenie jest dowodem na niesłabnące zapotrzebowanie na transport skonteneryzowany, w obliczu którego budowa Portu Zewnętrznego zdaje się być koniecznością - powiedział Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (54)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane