• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z morza na tory. Pociąg do Chin

VIK
10 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin. Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.

Morska Agencja Gdynia znana głównie z usług żeglugowych, wprowadziła do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Transport kontenerów koleją to najdynamiczniej rozwijająca się gałąź logistyki. Nic dziwnego. Transport kolejowy z Dalekiego Wschodu to doskonała alternatywa pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego.


Terminale kolejowe Morskiej Agencji Gdynia w Chinach. Terminale kolejowe Morskiej Agencji Gdynia w Chinach.

- Wiemy że eksport produktów spożywczych w ekspresowym tempie w dodatku w temperaturze kontrolowanej, to najważniejsze z zadań stojących przed polskim eksporterami. Mięso, owoce, miody i warzywa, czyli polskie produkty które cieszą się największą popularnością na świecie mają teraz możliwość dotarcia do krajów WNP oraz w każdy region Chin w przeciągu 14 dni - mówi Kamil Skoneczny, rail operation manager z Morskiej Agencji Gdynia.

Na razie pierwszym klientem gdyńskiej firmy została francuska fabryka, i to do Francji właśnie MAG wysłał pierwsze kontenery koleją z Chin.

Morska Agencja Gdynia jest kolejną firmą z Trójmiasta, która postawiła na transport kontenerów do Chin pociągami. W czerwcu ub. roku połączenie na trasie Kutno-Chongqing uruchomiła gdyńska firma PCC Intermodal. Operatorem połączenia kolejowego na trasie Kutno - Chongqing jest Yuxinou Logistics, a partnerami tego przedsięwzięcia - PPC Intermodal oraz Hellmann Worldwide Logistics.

MAG oferuje połączenie kolejowe przesyłek FCL (pełne kontenery) i LCL (drobnicy) w imporcie oraz eksporcie pomiędzy Chinami i Europą. Połączenia pomiędzy siedmioma terminalami w Chinach, dwoma w Polsce, czterema w Niemczech oraz po jednym we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Jest to największa sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą na polskim rynku logistycznym.

- Rozwijając ideę "Tiry na tory" chcemy by kontenery przyjeżdzające pociągiem z Chin do Polski również docierały do klienta ekologicznym środkiem transportu - mówi Kamil Skoneczny. - Połączenie Małaszewicz lub Warszawy, czyli miejsc gdzie wjeżdżają pociągi z Chin z Trójmiastem, Śląskiem czy Poznaniem nie stanowi żadnego problemu.

Morska Agencja w Gdyni powstała w 1951 roku. Reprezentowała wówczas w Polsce zagraniczne linie żeglugowe, armatorów i kluby ubezpieczeniowe (P&I). W polskich portach świadczyła usługi agencyjne dla statków polskich oraz obcych bander, z czasem poszerzając zakres działania o czarterowanie statków, spedycję portową i kontenerową, a także pośrednictwo pracy dla polskich marynarzy na statkach obcych bander. Do tej pory Morska Agencja Gdynia zajmowała się głównie spedycją morską.

- Niewątpliwie z tego jesteśmy najbardziej znani. Agencje statków, crewing, usługi maklerskie, obsługa elektrowni wiatrowych. Ale MAG to też magazyny, składy celne, własny tabor pojazdów, transport kontenerów drogą morską a nawet własny terminal morski w Darłowie. Teraz skupiamy się na rozwoju kolei - mówi Skoneczny. - Transport kolejowy w naszej firmie istnieje od dawna. MAG posiada swój oddział kolejowy w Małaszewiczach który organizuje regularne transporty pomiędzy Niemcami, Polską i naszymi wschodnimi sąsiadami. Zamówione przez nas pociągi docierają nawet do Turcji czy też Gruzji. Kiedy posiada się swój bardzo dobrze działający oddział w największym suchym porcie w Europie, to transport pomiędzy dalekim wschodem a Europą musi znaleźć się w naszym portfelu usług kolejowych. Przede wszystkim oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. Zależało nam na tym, aby nie ograniczać się na eksporcie tylko z jednej prowincji, ale by zaoferować usługę door to door z każdego regionu Chin. W Polsce kontenery jak i drobnica kolejowa trafiają do Małaszewicz i Warszawy. Ale nie zamykamy się tylko na Polskę. W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo.
VIK

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Fajnie by było sobie tak pojechać, pooglądać widoki... (14)

    • 112 4

    • (5)

      Więc w czym problem? Jedź.

      • 6 8

      • nie mam urlopu, na zlecenie robie (3)

        a co !

        • 11 1

        • Na zleceniu urlop zależy od ciebie.. (2)

          • 1 6

          • teoretycznie tylko ! (1)

            a praktycznie : niewolnik nie ma urlopu...

            • 11 1

            • To, jak mówi nasz, miłościwie nam panujący, Prezydent: "weź kredyt i znajdź lepszą pracę"

              • 7 0

      • Mało widać z kontenera

        • 3 1

    • Znajomi jechali Transyberyjską do Chin. (5)

      Przeżycie ciekawe, ale widoki przez 10% czasu tylko, przez pozostałe 90% to albo step albo las.

      • 6 3

      • (3)

        Czy znajomi mają jakąś fotorelację lub szersze info gdzieś na swojej stronie internetowej?
        Jestem zainteresowany takim projektem, na razie zbieram wszelkie informacje.

        • 9 0

        • Nie, nic publicznego. (2)

          Zresztą ta podróż miała miejsce 4 lata temu, więc trochę czasu minęło.

          Co tylko bardzo ważne, nie jedź w pojedynkę. W transsyberyjskiej aż roi się od złodziei.

          Powrót lepiej samolotem już, w dwie strony koleją to trochę za długo.

          I co bardzo ważne, przygotuj się na tęgie picie, w tych pociągach trwa ciągła libacja w sumie (jak to w centralnej Rosji).

          • 10 1

          • (1)

            Tak to wiem :-)
            Którą klasę w pociągu brali?

            • 2 0

            • Tylko w plackarcie jest prawdziwy klimat transsiba

              • 4 0

      • A step czy las to nie widoki?

        Jeśli jechali do Chin to chyba raczej transmandżurską lub transmongolską bo transsyberyjska prowadzi do Władywostoku. Niemniej jechałem zarówno tenassyberyjską jak i transmandżurską trasą i muszę powiedzieć, że były to jedne z najfajniejszych i najwygodniejszych długich podróży. Wiadomo, że widok za oknem może się znudzić po kilku godzinach oglądania ale nie tylko po to się tą koleją jedzie. Polecam.

        • 2 0

    • Kontener z dziurką

      i jedziesz ;)

      • 2 0

    • super

      Przeciez można jechać i zwiedzać. Super jest Kolei TransSyberyjska.

      • 0 1

  • Tiry na tory. (3)

    W końcu naprawdę tiry na tory poszły!
    Tylko skład z jedną taką lokomotywą to będzie krótki...

    • 55 10

    • TIR'y? Chyba statki

      między dalekim wschodem a europą TIRami nikt nie śmiga, to raczej konkurencja dla DCT

      • 11 3

    • a może na zdjęciu nie widac tej drugiej lokomotywy z tyłu która zamyka peleton i pcha cały ten złom...

      • 1 1

    • A później z torów do morza.

      • 0 0

  • (3)

    Super firma, profesjonalni i do tego bardzo życzliwi ludzie.

    • 32 44

    • gdzie pracujesz? (1)

      • 20 0

      • ...

        Zarabia na premie ;)

        • 11 0

    • hahahaha, a Lenckowski jeszcze tam prezesuje?

      • 5 3

  • (16)

    Za to pracownicy w ich służbowych autach (głównie Avensis) są piratami na drodze. Mam pełno filmików na DVR z ich wyczynami.

    • 47 16

    • Konfident (4)

      czy ITD?

      • 10 10

      • Konferansjer.

        • 8 3

      • konkurencja

        • 8 2

      • konkurencja

        co jeździ z tyłu punto

        • 10 3

      • Konkurencja w skodzie ;))))))

        ;)

        • 8 1

    • zbok

      • 7 2

    • Ludzie listy piszo

      Jeździsz specjalnie za autami z Morskiej? Dobre! : )

      • 10 3

    • Czujemy sie winni. Wszystkich kierowców bardzo przepraszamy!!!! Zawsze spieszymy sie do naszych klientów !!!!! Dziękuje i pozdrawiam

      • 7 2

    • avensis (4)

      Szczególnie Jacus K (tzw wioskowy głupek w Mag) bryluje na drodze. Ale tu marka nie ma znaczenia bo połówka mózgu nie uprawnia do prowadzenia auta.

      • 8 7

      • Dziadek do orzechów (1)

        Pewnie Koleś ma więcej mózgu niż cała Twoja rodzina; )
        Najpierw dostań się do firmy i pracuj na wysokim stanowisku, a potem oceniaj
        GWE g**no wiejskie eUROPEJSKIE

        • 5 1

        • Babcia klozetowa

          Pracuj to w tym przypadku duże słowo :-)

          • 1 5

      • żenujące (1)

        jest obrażanie ludzi podpisując się anonimowo

        • 7 2

        • bajka grajka

          Kubusiu /zapytal Prosiaczek/ dlaczego kazdy na tym forum mnie hejtuje? Przeciez ja spokojnie jezdze po tym lesie. Daczego wszyscy mnie tu dymaja? Prosiaczku /rzecze Kubus/ - nie martw sie - ja Cie obronie , bo dymac prosiaczka moze tylko Kubus...

          • 2 4

    • Nie dość że muszą jeździć guanianymi toyotami firmowymi, to jeszcze ich obrażasz, konfidencie jeden???

      • 1 5

    • a mozna je gdzies obejrzeć? (1)

      • 1 2

      • Prawo zabrania

        Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

        • 3 0

  • Pani Kamilu, a co z pustymi kontenerami? (1)

    Gdzie podejmować?

    • 15 6

    • My się tym zajmiemy

      zapraszamy

      • 5 4

  • Torami do Chin. (15)

    Koncepcja i realizacja super!! Tylko walnięci ruscy zablokują tory i wiadomo, że nici w przyszłości z tego będą.

    • 31 15

    • (2)

      Nie muszą blokować tylko podniosa oplaty za przejazd i biznes stanie sie nieoplacalny.Z drugiej strony tego typu dzialalnosc M.A. jest szkodliwa dlatrujmiejskich portow,ktore w znacznym stopniu są nastawione na obslugę kontenerowcow.

      • 9 5

      • (1)

        "Trujmiejski" inteligent.

        • 14 0

        • Pułóczony

          • 8 0

    • (9)

      to Chiny przy współpracy właśnie z Rosją przez której terytorium przebiegać będzie rozbudowywana trasa zapewnią ze trasa będzie działać i nikt nic nie będzie blokować
      zajmij się handlem na osiedlu bo w transporcie międzynarodowym nie ma miejsca na rasizm i uprzedzenia
      jak już wylewać żale do do ue że niszczy europejski przemysł i handel głupimi regulacjami oraz do usa że truje ludzkość dotowaną i modyfikowaną "żywnością" przemysłową która jest sprzedawana po cenach dumpingowych

      • 12 3

      • Ta ;w transporcie i handlu międzynarodowym nie ma uprzedzeń;.Jasne ale bywało,że dochodzilo do wojen.

        • 3 5

      • Uprzedzeń nie ma? (7)

        Ale polityka już jest ;)

        A i uprzedzenia się znajdą, patrz embargo na Polską żywność nałożone przez Rosję, totalnie dla niej nie opłacalne (muszą importować po wyższych cenach).

        • 6 5

        • (4)

          a kto to embargo sprowokował? jak nie wasi idole z wiejskiej i cały ten "rząd" wspierający brunatny amerykański reżim z kijowa?

          • 6 16

          • no proszę

            ruskie trolle dotarły aż tu..

            • 12 4

          • A co to ma za znaczenie? (2)

            Odniosłem się do tezy, że nie ma w handlu międzynarodowym uprzedzeń i liczy się tylko interes. I podałem przykład, iż są. A kto to prowokuje, to nie ma znaczenia w tym temacie.

            • 4 0

            • (1)

              nie w tego rodzaju projektach międzynarodowych
              dwa mowa była o uprzedzeniach rasowych

              • 0 0

              • Nie.

                Jasno stoi napisane na rasizm i uprzedzenia. Czyli porządek logiczny zdania wskazuje, na to, że mowa była o obu elementach.

                • 0 0

        • Tyle, że na transporcie koleją oni zarobią, a ze statków mają g...o

          Więc Rosjanie nie będą blokować tego, a wręcz odwrotnie, bo w ten sposób przyłożą Amerykanom :P.

          • 3 1

        • Nie dla Rosji jako władz nieopłacalne tylko co najwyżej dla szarego obywatela, bo to on na końcu za to zapłaci.
          A po drugie, popatrz jeszcze na skalę i pozycję w świecie potencjalnych kontrahentów. Jakby Rosjanie zaczęli blokować korytarz transportowy między Chinami a Europą, to konsekwencje będą jednak nieco inne niż embargo na polskie jabłka. Jakoś sankcje UE i oficjalna "niechęć" nie przeszkadzają temu, aby niemieckie inwestycje w Rosji i handel z Niemcami płynęły szerokim strumieniem.

          • 3 1

    • Tak i pozbędą się źródła dochodu które z łatwościa można zastapić transportem morskim. (1)

      • 4 1

      • dokładnie

        • 2 0

  • Super (1)

    Już dawni mówiłem TIR-y na tory tzn. kontenery na tory. Terminale kontenerowe pod deweloperkę.

    • 16 21

    • a bocznice kolejowe to miejsca nie zajmują? Takie Międzytorze na przykład..

      • 5 2

  • Może by tak gryzonia i klikę zapakować na wagony i wio...? (4)

    • 36 14

    • tak leming bo ty tego przezyc niemozesz ze jest miasto gdzie partyjniacy jak budyniolandi nie rządzą! (3)

      to najpierw wyslij partyjniaków z Budyniolandi i Sopotu

      • 5 20

      • nie uzywaj słów których nie rozumiesz paziu... (2)

        bo lemingi ciebie robiły i po połowie dostałes braki w mózgu dlatego jestes 100% lemingiem ktory niestety nie ma pojecia co sie dzieje na świecie

        • 15 4

        • To taki polski chłopek-roztropek,

          nie potrafiący nawet prostego rzeczownika przez przypadki odmienić.

          • 4 1

        • Dajcie spokój człowiekowi..

          on musi PiSać te komentarze, inaczej by na kromkę jabola nie zarobił. Do normalnej, uczciwej pracy jest za głupi, niech więc sobie PiSze te komentarze po 60 groszy sztuka.

          • 5 3

  • Pociąg (3)

    To jest uzupełnienie dla transportu morskiego a nie jego alternatywa.

    • 35 6

    • Nie (2)

      To nie ma nic wspólnego z transportem morskim, to jest bardziej alternatywa dla wszechobecnych ciągników siodłowych, zwanych popularnie TIR-ami, które to są ślepą uliczką w rozwoju transportu i powinny jak najszybciej zniknąć.

      • 8 8

      • to jest konkurencja dla lotniczych przesylek cargo

        • 8 0

      • yhm...

        ciągniki siodłowe na trasie chiny UE...

        • 7 1

  • (2)

    Dla mnie ten artykuł to reklama jednej firmy, a tymczasem w transporcie nawet na trasie Chiny UE konkurencja jest duża.
    Notabene dużo o tej agencji mówi posługiwanie się terminem WNP, który od lat de facto jest martwy.

    • 25 11

    • Martwy? (1)

      Termin jest martwy?

      • 5 2

      • Nie jest martwy - poza banderowską Ukrainą, która wyrwała przed szereg.... Cała reszta WNP fajnie funkcjonuje i nie narzeka

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane