• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z portu w Gdyni do terminali w USA

VIK
18 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Suwnice trafią do amerykańskich terminali kontenerowych.
  • Suwnice jeszcze na placu przed załadunkiem.
  • W tym roku Portowy Zakład Techniczny zmontuje ok. 200 urządzeń kontenerowych.

Wietrzna pogoda nie przeszkodziła w załadunku przy nabrzeżu Bułgarskim w Gdyni potężnych suwnic dla dwóch amerykańskich terminali kontenerowych. Montaż urządzeń kontenerowych stał się prawdziwą specjalizacją Portowego Zakładu Technicznego.



- Z roku na rok wzrasta liczba zamówień na montaże urządzeń typu "straddle carrier", na które jest rosnące zapotrzebowanie w terminalach kontenerowych na świecie, dlatego też przeciętnie cztery tego typu urządzenia są tygodniowo przez nas montowane przy ulicy Warsztatowej. W sumie w roku 2019 zmontujemy ich ponad 200 i jest to naprawdę rekord - mówi Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego SA.
W Porcie Gdynia przy nabrzeżu Bułgarskim trwa jeszcze realizacja - rozpoczętego wiosną 2017 roku - montażu 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane) dla dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Od stycznia 2020 roku pracować będziemy w terminalu Khalifa w Abu Dhabi w Emiratach Arabskich, gdzie zmontujemy 24 suwnice automatyczne, a na naszych placach montażowych w Gdyni rozpoczniemy budowę kolejnego terminala automatycznego - tym razem do Izraela. Powrócimy także do Bremerhaven, gdzie montujemy kolejne cztery duże suwnice nabrzeżowe STS. Mamy już pełen pakiet zamówień aż do końca trzeciego kwartału 2020 roku włącznie. Jak więc widać, PZT stoi przed szansą na następny znakomity wynik roczny - mówi Krzysztof Bąk.
Rekordowym rokiem pod względem obrotów był również rok 2018, kiedy to zmontowano 140 suwnic S.C. i SHC dla terminali kontenerowych znajdujących się dosłownie na każdej półkuli, począwszy od Nowego Jorku, poprzez Maroko i Francję, a skończywszy na urządzeniach dla terminalu w Petersburgu czy Australii. Sukcesem została zakończona dostawa sześciu sztuk potężnych (każda o wadze ok 2,3 tys. ton) suwnic nabrzeżowych - STS do Terminala NTB w Bremerhaven. Sfinalizowano również montaż - w nowym terminalu T2 w DCT w Gdańsku - trzech dużych suwnic STS nabrzeżnych, pięciu suwnic RTG oraz trzech suwnic kolejowych RMG.

- Jedyny problem, z jakim się borykamy, to brak wykwalifikowanej kadry. Szczególnie poszukujemy elektryków i mechaników - dodaje Krzysztof Bąk.
VIK

Miejsca

Opinie (46) 2 zablokowane

  • (10)

    to oznacza rozwój portów na całym świecie, a u nas?

    • 26 10

    • (1)

      nci dziwnego dobra zmiana

      • 11 9

      • a wcześniej było lepiej? też nie

        • 2 5

    • Co u nas? (3)

      Mało masz inwestycji w portach?

      • 6 2

      • (2)

        o których inwestycjach mówisz? PERN ok i wymiana dróg żelaznych, co poza tym?

        • 1 6

        • Pogłębianie portu i budowa obrotnicy w Gdyni, remont nabrzeży w porcie wewnętrznym w Gdańsku. (1)

          Do tego znaczna ilość nabrzeży przebudowanych i zmodernizowanych w ostatnich latach. Powstaje terminal promowy w Gdyni. Masz nowy terminal DCT2 wraz z właśnie rozbudowywanym dojazdem kolejowo-drogowym. Sporo nowych lub używanych STS-ów na wszystkich terminalach kontenerowych (pod oceaniki), nowe dźwigi Liebherra do przeładunków masowych. Duza ilosc nowych magazynów, w tym olbrzymie do zboza, pasz, nowy terminal cukrowy w Gdańsku i masowy w porcie północnym. Zapewne i tak o czyms zapomnialem. Wiekszosc naszych terminali prezentuje juz poziom zachodni. Trzeba być ślepym by nie dostrzec jak bardzo zmieniły się nasze porty na przestrzeni ostatnich lat.

          • 14 0

          • proszę Cię to tylko kosmetyka, gdzie jest zwiększanie przepustowości? nowe połączenia, szybkie przeładunki, dywersyfikacja transportu z i do portu? rozbudowa i budowa nowych pirsów ?

            • 3 1

    • A u nas nie.

      • 4 6

    • u nas

      wczoraj szukaliśmy jednej (słownie: jednej) sprawnej łopaty.

      • 5 4

    • U nas też. Jak widać na prdlnm obrazku. (1)

      Masz krw artykuł, masz zdjęcia i jeszcze się pytasz. Narysować ci to jeszcze? Czy może wolisz zapoznać się z portalami ekonomicznym i branżowymi?

      • 5 1

      • krw jeżdżę po portach w Europie brnie i widzę jak wygląda tam rozwój a jak u nas, zsrłbyś się gdybyś Zobaczył porty w Chinach czy USA

        • 2 1

  • Zawsze się zastanawiałem, dlaczego na suwnicach w porcie w Gdyni jest (3)

    napis "The port of Virginia"... Myślałem, że sprowadzono stamtąd... a tu się okazuje, że to oni od nas sprowadzają... Ktoś wie?

    • 34 4

    • Virginia (1)

      Masz racje cały świat kupuje suwnice a ich część wykonywana jest w Polsce ale wszystkie mają nazwy producenta spoza Polski. Jesteś dobrymi wykonawcami i montażystami. Elementy do tych suwnic wykonywała firma w której pracuję.

      • 16 0

      • Mostostal Chojnice

        :D

        • 0 0

    • Haha już nowe mają czego w tej Gdyni sprzedawać

      • 1 1

  • ...montuja je rowniez w Nowym Porcie

    • 29 2

  • (5)

    Zaplacicie godnie to wrocimy z Anglii, Norwegii czy Niemiec .

    • 70 6

    • Spoko, nie boj sie...

      Zaraz jedyna sluszna partia doprowadzi do tego, ze chleb bedzie srednio kosztowac 15zl. Wtedy srednia placa bedzie na poziomie 20tys zł. Było jak na zielonej wyspie, będzie jak w Norwegii...

      • 16 6

    • Chcesz równie godnych kosztów za mieszkanie czy dom? (2)

      • 12 3

      • niebawem będzie je miał

        • 5 0

      • te to juz

        "godne" sa...

        • 6 0

    • Jeżeli ktoś pisze że szuka wykwalifikowanych

      Pracowników ,a proponuje wynagrodzenie na poziomie 3k złotych/MSC to się zastanawiam czy sobie jaj z ludzi nie robią?za Odrą u pośrednika można dostać od 14 euro a bezpośrednio od 18 euro ...

      • 21 0

  • O proszę a ja myślałem, że to zakupione przez port (1)

    A tu się okazuje, że to produkowane w Gdyni, tylko ten kolor jakiś taki seledynowy ...

    • 13 0

    • Konstrukcja budowana w zamecie w Chojnicach a reszta osprzętu z Finlandii jest taka polsko fińska suwnica

      • 3 0

  • Nie macie o czym pisać już któryś raz piszecie o tych sownicach obuch zaladunku (1)

    • 1 19

    • Następnym razem napiszą o cielakach którzy nie skończyli podstawówki i mają deficyty intelektualne. A, przepraszam, to będzie artykuł o tobie. P. S. Kup sobie słownik zamiast smartfona :-)

      • 6 0

  • to benda rejsy pasazerskie?

    • 4 3

  • Ja jestem

    Wykwalifikowaną kadrą,ale chce europejskich pensji,cos kołe 2000 euro na początek wystarczy,przecież ceny już dawno zachodnie,suwnice tez idą na zachód wiec w czym problem pracodawcy?

    • 31 7

  • Ja chętnie jako mechanik (5)

    Pracuje w Gdańsku w DCT, tam gdzie PZT montował sownice RTG i STS, i chętnie przeniósł bym się do waszej firmy bo w DCT to jakaś porażka się dzieje nie dość że słabo płacą a wymagania bardzo duże, to jeszcze w Dziale Technicznym awansują ludzi bez kompetencji, był na ur na kierownika który miał biegle mówić po angielsku mieć wyższe wykształcenie a wybrano gościa co jest jaki jest a to dlatego bo dyrektorowi za darmo naprawia samochód. Zaproponuj ie 8000 zł netto na początek i kadrę wykfalikowana będzie w ciągu kwartału.

    • 34 7

    • Smiesznie... w mojej firmie i firmach moich znajomych Dyrektorzy maja auta w leasing

      i nie martwia sie o naprawy... To faktycznie jest u was zle...

      • 6 2

    • Trąbki Wlk

      Słyszałem że u was to większość się podpierała jak tylko idzie.

      • 7 1

    • No dyrektor z DUR u faktycznie jest jakimś statystą i nie ma pojęcia o pracy naprawach sprzętu terminalowego a o zakupie ciągników i naczep chyba najbardziej.Najtsnsze i najgorsze jakie mogą być.Kto w temacie to wie o co chodzi

      • 11 1

    • Mechanik w DCT

      Kilka lat temu byłem na rozmowie w HR DCT, idziewczynka nawet nie miała pojęcia, o jakim stanowisku była rozmowa. Odpuściłem sobie kolejne spotkanie.

      • 3 0

    • Spawacz rur z gdyni

      Za 8 tys ja sie nie ruszam z domu a poruszam sieax 15 km od domu

      • 1 0

  • Wielce zdziwieni (4)

    Cieźko im zrozumieć ze fachowiec nie chce pracować za 2800 na rękę dajcie 5000tyś to pracowników będziecie mieli na pęczki

    • 35 5

    • (1)

      To pojechaleś...5 mln powiadasz?
      bo...pięć tysięcy... " 5 tysięcy " to pisze się tak

      • 3 3

      • 5 milionów już kiedyś zarabiałem.

        Ale potem była denominacja :D

        • 5 0

    • Tylko zeby firma zdecydowala sie podniesc prace to musi miec zapewniona (1)

      przyszlosc na kilka lat w przod. To znaczy miec zabezpieczone kontrakty na zamowienia z kilku zrodel a nie z jednego i potem za kazdym razem polowac na cos nowego. Crist nie wie co bedzie za dwa lata.

      • 0 0

      • Nie podniosą pensji... choć kasa jest..

        Potrzebują niewolników do pracy najlepiej 6 dni w tygodniu po 10 godzin więc trzeba jakoś ludzi przymusić do nadgodzin.

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane