• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Złote Kotwice targów Baltexpo dla Remontowa Shipbuilding i DNV GL Poland

Wioletta Kakowska-Mehring
12 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej
  • "Złote Kotwice" nagrody Krajowej Izby Gospodarki Morskiej
  • Minister transportu i komunikacji Kataru Jassim Saif Ahmed Al-Sulaiti.
  • Uczestnicy targów Baltexpo.
  • Piotr Soyka, prezes Remontowa Holding
  • kpt. ż.w. inż. Zbigniew Sulatycki
  • Laureaci "Złotych Kotwic".

Remontowa Shipbuilding, DNV GL Poland oraz Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej to laureaci "Złotej Kotwicy" 19 edycji Międzynarodowych Targów Morskich Baltexpo. Nagrodę specjalną kapituły otrzymał kpt. ż.w. inż. Zbigniewa Sulatyckigo.



W tym roku już po raz 19. uderzenie w dzwon okrętowy obwieściło rozpoczęcie Międzynarodowych Targów Morskich Baltexpo. Jedno z największych spotkań tego sektora w Europie odbywa się w centrum targowym AmberExpo w Gdańsku. Baltexpo to największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej, organizowane co dwa lata nieprzerwanie od 1982 roku.

Tradycyjnie z okazji targów Krajowa Izba Gospodarki Morskiej przyznała nagrody branżowe "Złote Kotwice". W kategorii "Produkt" nagrodę otrzymała Remontowa Shipbuilding za serię trzech nowoczesnych promów z napędem dual fuel. Promy Salish to jedne z najbardziej innowacyjnych i nowoczesnych jednostek tego typu na świecie. Zostały w całości zaprojektowane i zbudowane w Polsce. Ze względu na możliwość wykorzystania paliwa gazowego czyni te statki ekologicznymi i przyjaznymi dla środowiska. Szczególną i unikalną w skali światowej cechą tych jednostek jest możliwość bunkrowania LNG z użyciem cysterny wjeżdżającej na pokład samochodowy, co pozwala na pobranie paliwa w sytuacji braku odpowiedniej infrastruktury nabrzeżowej umożliwiającej standardowe bunkrowanie przez drzwi burtowe.

Nagroda "Złota Kotwica" w kategorii "Usługa" została przyznana firmie DNV GL Poland za inspekcje dronowe. Pomysł ten narodził się w polskim oddziale tej firmy. Inspektorzy bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu w przeprowadzaniu inspekcji klasyfikacyjnych statków i innych obiektów pływających opracowali metodę wykonywania przeglądów z pomocą dronów. DNV GL w Gdyni rozpoczęło i wykonuje tego typu przeglądy na zlecenie klientów jako pierwsze na świecie.

W tym roku kapituła postanowiła również wyróżnić Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej i przyznać jej wyróżnienie w kategorii "Produkt" za dwu-zadaniowy pojazd podwodny typu UUV/AUV Stealth przeznaczony do celów patrolowych związanych z infrastrukturą krytyczną. Kapituła przyznała tę nagrodę za prace nad pojazdem doceniając innowacyjność projektu, jego funkcjonalność a przede wszystkim polską, niezwykle obiecującą myśl techniczną.

Z kolei nagrodę specjalną "Osobowość Roku Gospodarki Morskiej" otrzymał kpt. ż.w. inż. Zbigniew Sulatycki. Kapituła doceniła jego ogromne wysiłki dla integracji różnych środowisk na rzecz budowy silnej gospodarki morskiej, która jego zdaniem powinna być jednym z najważniejszych filarów gospodarki narodowej.
  • Targi Baltexpo
  • Mieczysław Struk, marszałek pomorski
  • Targi Baltexpo
  • Targi Baltexpo
  • Targi Baltexpo
  • Targi Baltexpo
  • Targi Baltexpo

W rozpoczętych w poniedziałek targach Baltexpo bierze udział ponad 280 firm i instytucji z 19 krajów. Spotkanie potrwa do środy 13 września. Tegorocznym partnerem wydarzenia jest Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Na spotkaniu inaugurującym targi, minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk zapowiedział, że do końca roku zaproponuje kompletny kształt Morskiego Funduszu Inwestycyjnego, który ma pomóc w pozyskiwaniu funduszy na budowę statków.

- Jednym z celów tworzenia Morskiego Funduszu Inwestycyjnego jest pozyskanie jak największej liczby zleceń. Da on ogromne możliwości a przede wszystkim buduje stabilną gospodarkę finansową w zakresie inwestycji żeglugowych a przede wszystkim stoczniowych - powiedział minister Gróbarczyk.
Podczas inauguracji Baltexpo podpisane zostało memorandum o współpracy pomiędzy portem w Gdańsku a największym portem na Bliskim Wschodzie, Hamad Port. Minister transportu i komunikacji Kataru Jassim Saif Ahmed Al-Sulaiti obecny na Baltexpo poinformował, że w ramach współpracy mogą być otwarte nowe połączenia morskie pomiędzy Polską a Katarem, ale nie tylko. Stwierdził, że współpraca z Polska może też dotyczyć budowy statków.

Wydarzenia

Międzynarodowe Targi Morskie Baltexpo (3 opinie)

(3 opinie)
targi

Miejsca

Zobacz także

Opinie (15) 1 zablokowana

  • Inspekcje dronem (2)

    Ciekawa innowacja ale chyba wyłącznie do general inspection. Jak za jej pomocą ocenić np. stan blach kadłuba?

    Czy ktoś może powiedzieć coś więcej na temat zakresu inspekcji realizowanych przy użyciu tych urządzeń?

    • 5 0

    • DNV GL (1)

      Polecam kontakt bezpośredni z firmą.

      • 1 2

      • Nie jestem przedstawicielem Armatora

        Tylko zainteresowaną osobą z branży ale OK :)

        • 6 0

  • Złota czy nie

    kotwica zawsze ciągnie na dno.

    • 9 5

  • Jak zwykle (3)

    Złota kotwica dla grupy remontowa jako opoki tych niby targów.
    Facet, który ją odebrał to gość który jest jednym z pierwotnych źródeł problemów RSB.
    PS odwołał go swego czsu z dyrektora produkcji bo by tych promów nigdy by nie zbudowali z nim na czele. A teraz proszę - prezes. O co chodzi w tej i innych z,ianach w tym holdingu ?

    • 17 3

    • Wszystko teraz w REM zależy od Kormorana.
      Jak dostanie kontrakt na następne to przeżyje i ta kotwica ich nie pociągnie.
      Warto pamiętać że za tym sukcesem stoją BP ciągle obecny i AW oraz WN wywaleni za zbyt duże sukcesy bez PS.

      • 7 3

    • Nauta (1)

      Powinna dostać za najdłużej budowane statki naukowo badawcze na świecie i awansem za niedokończony trawler dla szkockiego armatora. Za dwa badawcze statki strata na poziomie 60mln a za trawler jeszcze nie wiadomo ale wiadomo, że kontrakt podpisany już za cenę około 30% poniżej kosztu budowy takiego statku. Dokończony będzie zamiast do końca tego roku to może w połowie 2018. Gratulacje dla misiowiczowego zarządu pełnego dumy i przekonania o swojej nieomylności, wielkości i nieskończoności.
      Niech się trzymają za kieszenie podwykonawcy i setki pracowników na działalności gospodarczej.

      • 2 1

      • Nauta jest teraz państwowa, to się dokapitalizuje ... Energa czy inny Lotos wpłaci 200 mln zł i będzie git.

        Dokładnie ten sam model mamy przy "ratowaniu" kopalni, to i stocznie też będą tak ratować.

        • 2 0

  • Dla mnie kotwica to jakieś przywązanie i brak możliwości rozwoju. Co za durna nagroda ! Ale się wysilili.
    Targi teraz to taki powrót do historii sprzed kilkudziesięciu lat temu. Bo tak naprawdę, wszystko jest w internecie bez potrzeby wydawania pieniędzy na stoiska. Da mnie zmarnowany czas i pieniądze.

    • 11 1

  • Wyróżnienie

    "Produkt" za dwu-zadaniowy pojazd podwodny typu UUV/AUV Stealth przeznaczony do celów patrolowych związanych z infrastrukturą krytyczną. Kapituła przyznała tę nagrodę za prace nad pojazdem doceniając innowacyjność projektu, jego funkcjonalność a przede wszystkim polską, niezwykle obiecującą myśl techniczną.
    Kolejna lipa. Przytachali pudło które wygląda jak mydelniczka. W konkursie mogły tylko brać udział produkty spełniające wymagania norm. Kapituła może się czuć dobrze, ale dała wyróżnienie za coś co nie istnieje. Brawo, czas na bankiet dla autorów spektaklu.

    • 9 0

  • Nie wierze..... (2)

    Ja Grobarczykowi nie wierze.
    Polska kiedys budowala. I to dobrze.
    Bylismy jedni z lepszych. Dzis bieda. Nasi buduja w Norv i na zachodzie.

    Wygnaliscie bieda specjalistow z kraju a zostaly sie wam gimby ze smartphonami nic nie umiejace. Zamiast portow robicie osiedla zamiast stoczni place do zabudowy blokami.....ostatni zgasi swiatlo.

    • 11 1

    • zamiast kształcić specjalistów na polibudzie zamyka się na przykład wydział hydrotechniki, który wg opinii dziekana daje pseudowykształcenie drugiej kategorii, bo hydrotechnika jak mówi nie ma żadnej przyszłości.

      • 5 0

    • Fakt

      POpaprancy faktycznie dokończyli dzieła i pociągnęli przemysł stoczniowy na dno. Dostał za to jeden taki posadkę w Brukseli. Ale w Gdańsku nadal na nich głosują, wiec dobrze im tak, maja to co chcieli

      • 1 1

  • a co z Polskim Rejestrem Statków? (1)

    niewidzialny?

    • 6 0

    • Dynamicznie się rozwija z nowym, PIS-skim Prezesem

      Jak inne państwowe firmy - głównie w propagandzie w mediach ;)

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane