- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (31 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (31 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (33 opinie)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (29 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (222 opinie)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding
PSV Cooper Viking
Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.
Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.
Czytaj też:
Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody
Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.
Gospodarka morska w Trójmieście
Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-05 16:54
Gratulacje. (2)
Tylko prywatne stocznie są w stanie konkurować na rynku. Państwowe są sztucznie utrzymywane przy życiu kroplówką. Generują tylko straty. Mam nadzieję że za jakieś 2 lata to się skończy.
- 39 12
-
2021-05-10 20:26
Prywaciarze
Państwowe dobrze się.mialy dopóki d**ile z prywatnych nie zaczęli nimi zarządzać.
- 0 0
-
2021-05-05 18:35
Do postaci z kreskówki
Za dwa lata zas przegra jak zwykle przegrany sort.
- 3 4
-
2021-05-05 19:59
Wszystko się sypie (3)
Ciekawe jak długo RSB jeszcze pociągnie i po co Polsce w dobie rakiet poławiacze min ze stali nierdzewnej? I w końcu kto dzisiaj będzie minował jakieś morskie sadzawki typu Bałtyk?
- 16 19
-
2021-05-07 10:58
niedługo, mieli ogłaszać upadłość, ale jakoś tego nie widać.
- 0 0
-
2021-05-07 10:40
Raf (1)
Nie masz pojęcia ile min jest w Bałtyku z drugiej wojny światowej.
- 0 0
-
2021-05-07 10:42
Ale te okręty mają podejmować nowe miny
Nie te 80-letnie.
- 0 0
-
2021-05-05 18:51
chłodzenia baterii ulegnie awarii, to może dojść do zapłonu, a wtedy bum (6)
Z tą baterią wcale tak super nie jest. Jak system chłodzenia baterii ulegnie awarii, to może dojść do zapłonu, a w następstwie do eksplozji. Dodatkowo system LNG na burcie. Wszystko fajnie, jak to chodzi.
- 12 14
-
2021-05-07 20:19
Bardzo malo prawdopodobne
U mnie na statku, baterie maja zdublowany system chlodzenia - zdarzylo sie, ze system padl (ludzki blad), a baterie zostaly odlaczone od sieci natychmiast - mimo iz ich temperatura byla wlasciwa. Jest zabezpieczenie, ktore nie pozwala na ich uzycie, jesli nie chodza wentylatory nadmuchowe plus zabezpieczenie temperaturowe, gdyby ktos chcial obejsc zabezp. na krotko ;)
- 0 0
-
2021-05-06 10:34
No to sie musza mechanicy przylozyc do pracy, zeby wszystko dzialalo :) Inaczej spelni sie przepowiednia.
- 0 1
-
2021-05-06 09:59
Chłodzenie batetii
Battery pack Corvus,'a jest chłodzony powietrzem, ma zabezpieczenia i derateing... Również od wysokiej temperatury. Wszystko jest bezpiecznie... Aż nadto. Proszę się nie martwić i nie siać defetyzmu na wyrost.
- 7 0
-
2021-05-05 19:03
Hybryda (1)
Sama idea ciekawa w teorii. Natomiast gorzej w praktyce. Na Baterii statek nie pojedzie. Bateria działa na zasadzie stabilnej pracy elektrowni okrętowej, a dokładniej w przypadku nagłego spadku zapotrzebowania energii el, bateria utrzyma zasilanie, w tym czasie drugi agregat prądotwórczy będzie mógł się uruchomić, zsynchronizować i połączyć się z
Sama idea ciekawa w teorii. Natomiast gorzej w praktyce. Na Baterii statek nie pojedzie. Bateria działa na zasadzie stabilnej pracy elektrowni okrętowej, a dokładniej w przypadku nagłego spadku zapotrzebowania energii el, bateria utrzyma zasilanie, w tym czasie drugi agregat prądotwórczy będzie mógł się uruchomić, zsynchronizować i połączyć się z siecią.
Następna sprawa bezpieczeństwo. W przypadku przegrzania baterii w wyniku np awarii układu chłodzenia, może dojść nawet do eksplozji. Jest to taka "bomba" a w połączeniu z systemem LNG może dojść do ogromnej katastrofy. Oczywiście wszystko w teorii, ale trzeba dmuchać na zimne. No i fajnie jak wszystko działa i automatyka wraz z zabezpieczeniami funkcjonuje bez zastrzeżeń.- 13 7
-
2021-05-05 23:36
kto zaminusowal?
Wcale nie fajnie
- 0 2
-
2021-05-06 08:50
to zupełnie jak z helikopterem! dopóki śmigła się kręcą to może latać, gorzej jak w czasie lotu przestanie ;)
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.