• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding

VIK
5 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

PSV Cooper Viking

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.

Czytaj też:

Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody



Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo  zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.


Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.

Gospodarka morska w Trójmieście



Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z  serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (53)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane