• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Związkowcy PKP Cargo nie chcą Pendolino w swojej hali

Robert Kiewlicz
7 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek.

PKP Intercity chce przejąć halę naprawy taboru PKP Cargo w Gdyni Grabówku. W budynku tym spółka ma zamiar garażować składy pociągu Pendolino. Na takie rozwiązanie nie chcą się zgodzić kolejowe związki zawodowe twierdząc, że grozi to utratą licznych miejsc pracy. Obecnie halę użytkuje spółka-córka PKP Cargo - Cargowag. W gdyńskiej hali wykonuje ona głównie naprawy rożnego typu wagonów towarowych. Pracuje w niej ok. 100 osób.



Halą w Gdyni Grabówku zobacz na mapie Gdyni PKP Intercity interesuje się już od dawna. Początkowo spółka starała się o wydzielenie części hali dla potrzeb Pendolino. Okazało się jednak, że budynek nie spełnia wymogów technicznych dla tego typu pociągów. Intercity wystąpiła więc z propozycją przejęcia hali w całości z zamiarem jej przebudowy.

Pendolino na targach TRAKO w Gdańsku.

Pociąg przechodzi ostatnie kosmetyczne poprawki w Cisowej.



- PKP IC wyraziła chęć przejęcia hali w całości bądź części dla własnych potrzeb pod pretekstem złego stanu infrastruktury kolejowej na użytkowanych przez siebie obiektach stacji Gdynia Główna Postojowa (Gdynia Leszczynki) - twierdzą w przesłanym do zarządu spółki piśmie związkowcy z Międzyzakładowego Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych RP w Gdyni Cargo. - Jednocześnie PKP Cargo miałoby przejąć w rozliczeniu halę w Gdyni Leszczynkach zobacz na mapie Gdyni użytkowaną obecnie przez PKP IC.

Związkowcy ostrzegają, że takie rozwiązanie może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Dodatkowo spowodowałoby to, że naprawy taboru kolejowego odbywałyby nie w Gdyni, a w Tczewie. Co związane jest ze wzrostem kosztów napraw, a hala w Gdyni Grabówku jest bezpośrednim zabezpieczeniem potrzeb przewozowych portów Trójmiasta.

Co na to PKP Intercity? Spółka nie chce komentować tej sprawy, a jej przedstawiciele twierdzą, że rozwiązanie sporu powinna znaleźć spółka PKP Cargo, do której hala pośrednio należy. PKP Cargo zastrzega natomiast, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły.

- Trwają rozmowy z PKP Intercity i analizy wewnętrzne dotyczące ewentualnego podziału hali w Gdyni Grabówku. Jest to kluczowy obiekt dla PKP Cargo ze względu na bliskość portu morskiego, skalę prowadzonych tam prac naprawczo-modernizacyjnych i zależy nam na wypracowaniu optymalnego rozwiązania - twierdzi Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Jednocześnie dostrzegamy potencjał lepszego wykorzystania hali dla PKP Cargo, nawet w przypadku jej podziału. Ale ostateczne rozwiązanie musi być zatwierdzone przez zarządy spółek: PKP Cargo i jej spółki zależnej - Cargowag, oraz PKP Intercity.

Inwestycje związane z Pendolino spółka PKP Intercity planuje już od ubiegłego roku. Składy mają być serwisowane właśnie w Gdyni Grabówku. Przewoźnik do budowy stacji końcowej chce zagospodarować będące jego własnością tory odstawcze zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (74) 3 zablokowane

  • Hugoboss (8)

    W głowie sie nie mieści dla nas to nowość dla nich to kłopot ....

    Koniec ze związkami zawodowymi w takiej formie ..

    Mam dość po i PiS ... I innych na wiejskiej ....

    • 76 45

    • Akurat w tym wypadku związki chronią miejsca pracy i know how. (2)

      To niedorzeczne aby likwidować miejsca pracy w dużym mieście i przenosić je na pipiduwę z tradycjami kolejowymi. Druga sprawa to klienci którzy są w trójmieście a nie tczewie.

      • 23 17

      • W Polsce (1)

        Związki zawodowe przyczyniły się do upadku wielu przedsiębiorstw jak stocznie, PKP itp. To jest rak polskiej gospodarki.

        • 37 14

        • Argumenty związku utożsamiasz z niechęcią do związku

          Argumenty są logiczne ale to normalne że dyrekcja zakładu zależnego nie może protestować tylko związki z tego zakładu. Nie zmienia to faktu że maja rację a do tego nie ustosonkowują się oponenci. Problem powstał wyłącznie dlatego że dopiero teraz jak Pendolino ma ruszyc na trasę ocknęli się z błogiego niebytu i zorientowali że... hali im brakuje na końcu. Najszybszym sposobem zaradzenia jest zabranie jej komuś innemu. Mogliby wyremontować swoją dotychczasową ale pewnie czasu brakuje oraz nie chcą płacić za remont. Zwracam uwagę że wbrew pozorom wspólna lokalizacja wielu halkolejowych pomaga w wzajemnej pomocy i tymczasowym wspólnym korzystaniu. Najlepszym sposobem jest więc scalanie a nie rozczłonkowywanie zakładów o wspólnym profilu. W Polsce jednak jak widać zamiast merytorycznej dyskusji o argumentach szybko zwala się wszystko na najmniej winnych... związkowców.

          • 7 3

    • korupcja jest nowością?

      • 8 2

    • Związki

      Taka jest prawda, mi związki nigdy nic nie pomogły, byłem kiedyś świadkiem jak prezes firmy opier... związkowca przy załodze, powiedział mu że już czas na jego gadanie minął a teraz pora brać się do roboty. Większość zakładów gdzie funkcjonują związki zawodowe ma kłopoty, związek powinien być ogólnokrajowy, dla wszystkich pracowników i na terenie neutralnym a nie jak w stoczniach, 5 - 7 związków. Bzdura!!!

      • 20 4

    • (2)

      tylko że Pendolino to gniot i przestarzała konstrukcja, na ostatnich targach kolejowych Traco można było podsłuchać fachowców z branży. śmiali się do rozpuku

      • 8 9

      • A możesz to poprzec jakimis argumentami? Bo chyba nie odrożniasz tzw mikoli (milosnikow kolei) czyli malkontentow ktorzy wszędzie by widzieli parowozy i gagariny bo to "prawdziwa kolej" od specjalistow i ekspertow ktorzy chwalą ten zakup. W jaki sposob nowy pociąg (projekt z 2008) moze byc przestarzały i w czym? Tym bardziej że dobrze sie sprzedaje na całym swiecie.

        • 8 7

      • nawet gdyby byly najnowoczesniejsze na swiecie to nie warto rzucac sie na obsluge kilku pociagow w zamian z obsluge kilkudziesieciu tys wagonow. Zwiazkowcy maja 100% racji. A tytul newsa to zwykla manipulacja. Cos jakby napisac "pracownicy nie chca dostac 100 zl" ale nie napisac, ze w zamian za zwolnienie.

        • 0 1

  • Nowe pociągi towarowe z Polski będą szybsze niż Pendolino za sprawą polskich lokomotyw! (11)

    Dobrze że minister zegarek już jest na wylocie. Ale zmarnowanych pieniędzy nikt nie zwróci.

    • 79 16

    • Co ma Nowak do Pendolino? To nie on te pociągi kupił ignorancie. (10)

      Niezłe brednie, jak już jesteś taki "mądry" to się podziel co to za polski pociąg towarowy który jest w stanie pojechać 250 km/h?

      • 13 20

      • A Ty dopiero z Moskwy wrociles? (9)

        To On bezpośrednio kupował.
        A afera zegarkowa miała przycmic Pendoafere

        • 24 8

        • (5)

          O kupnie Pendolino (tej właśnie konkretnej marki) mówiło się już 15 lat temu...
          ...ale skąd to możesz wiedzieć, skoro wtedy lałeś w pieluche.

          • 12 12

          • (3)

            co dowodzi jak uczciwy był to "przetarg" i dlaczego się nie odbył
            coś jak przetrag na zlomiaste f16

            • 8 5

            • kzyn (2)

              Jakie masz zarzuty co do uczciwości przetargu na Pendolino? Warunki przetargu były takie, że mogło bez problemu startować kilku producentów. Już 15 lat temu mówiono o Pendolino jako przykład szybkich pociągów które mogłyby jeździć w Polsce.

              • 7 10

              • tia (1)

                zwłąszcza kilka opcji, które ma tylko i wyłącznie pendolino pozwalało startować innym... Zamiast kupić nasz rodzimy tabor za 1/4 mniej kasy to sobie rakietę kupili, która się nie rozbuja do max swoich mozliwości nawet na wyremontowanych torach...

                • 2 1

              • brednie

                "które ma tylko i wyłącznie pendolino pozwalało startować innym."
                Brednia nr 1, początkowo startowały 3 firmy. Tym bardziej, że nie było warunku wychylnego pudła więc mogło jeszcze więcej firm startować.

                "Zamiast kupić nasz rodzimy tabor za 1/4 mniej kasy"
                Brednia nr 2, pociąg polskiej produkcji tylko na 160 km/h, o 2 razy mniejszej mocy i jednosystemowy kosztuje 80% ceny Pendolino.

                "która się nie rozbuja do max swoich mozliwości nawet na wyremontowanych torach..."
                No to co, jak nie będzie jeździł z vmax to zamiast 230 km/h jeździć 160 km/h? Żaden pociąg tej klasy nie jeździ z maksymalną prędkością, zawsze jest jakaś rezerwa. U nas będzie jeździł 200-230 km/h przy vmax 250 km/h. Niewykluczone także, że podwyższą w przyszłości prędkość na CMK do 250 km/h bo testy w listopadzie wyszły pozytywnie, zasilanie (największy problem) dawało radę nawet przy 293 km/h.

                • 2 1

          • pierwszy zakup skończył się aferą

            wtedy kupili pendolino i wyszła afera bo do torów nie pasowały. PKP zapłaciło odszkodowanie włoskiej firmie i teraz znowu w to bagno poszli!!!

            • 0 0

        • Kłamiesz (2)

          Kłamiesz ignorancie, piszesz kompletne bzdury. O marnym poziomie twojej wypowiedzi świadczy, że jak ktoś nie jest w twoim urojonym światku to od razu zarzucasz koligacje polityczne.
          Pociągi zakupiło PKP IC, a rozpisywanie przetargu rozpoczęło się za rządów PISu i bardzo dobrze, że rząd PO (i podległa spółka kolejowa) kontynuowały ten projekt. Ale to jest przede wszystkim projekt kolejarzy.

          • 14 6

          • leming brawo ze sie popisałes swoją głupotą tego własnie oczekiwalismy :) (1)

            • 4 13

            • argument wyznawcow pewnych partii - pisze prawde=leming

              Dziecko, pokaż mi gdzie napisałem nieprawde a potem włączaj sie do dyskusji. Czy teraz nie masz przypadkiem szkoły?

              • 10 5

  • Pomalowaly olejno na nebiesko pistoletem...

    Pół hali jest nebeska...pojedli kiełbachy z ogórem ...nic dziwnego, że nie chco Pendolino bo nie będzie nic do roboty!

    • 27 12

  • Puscic je na trase Pomorskiej Koleji Metropolitalnej (5)

    I po klopocie:)

    • 26 5

    • Sam sobie puść w majtkach, Ten pociąg nie spełnia norm PKM i na pierwszym zakręcie by się wykoleił.

      • 6 4

    • przecież nikt poza POlitykami tym jecvhac niebedzie bo latac mozna do Warszawy za 39 zł (3)

      teraz nawet jest taniej niz 100zł!!

      • 4 5

      • (2)

        No i co z tego? A Pendolino bedzie od 49 zl, a czas podrozy bedzie podobny, na lotnisko na modlinie jest daleko i jeszcze odprawa. Nowoczesny pociag jest wiele wygodniejszy, masz wiecej przestrzeni, mozesz rozmawiac przez komorke i bedziesz mial szybki internet. Samolot sie nadaje na dalsze trasy.

        • 3 5

        • kazdy leming łyka bajeczki ze kupi bilet za 50 zł tylko ze 50 zł to bedą 2 bilety reszta po 200-300 (1)

          Pseudolino by nieprzynosiło strat bedzie musiało miec bilety po 200zł inaczej ty leming i kazdy podatnik bedzie spłacał starty PKP

          • 2 3

          • ale gadasz głupoty

            Wiesz, że specjalne przekręcanie nazw własnych jest infantylne? Skąd masz takie informacje, że bilety mają być tak drogie? Wiesz dzieciaku jakie w Polsce są zarobki? Pójdziesz kiedyś do pracy to będziesz wiedział, że mało kogo byłoby stać na bilety po 200-300 zł. Nawet ignorancie za granicą bilety na TGV czy ICE nie są tak drogie. I dajesz pokaz niezłego oszołomstwa, że jak się z kimś nie zgadzasz to od razu wyskakujesz z mitycznym "lemingiem".

            Informacji o cenach biletu jest tyle: minimalna cena biletu 49 zł, średnia ok. 110 zł. Plus do tego ustawowe zniżki. Jak kupisz bilet w 1 klasie zaraz przed odjazdem to pewnie zapłacisz 200 zł.

            • 1 1

  • .

    gonić związkowców, te głąby nieroby tylko ferment sieją i dbają o własne stołki do roboty z****ńców zagonić

    • 36 25

  • Złodziejskie przetagi... (4)

    Przetargi po-wstały po to , ażeby jakiś bogaty szwab czy żabojad , zniszczył mniejsze i zarazem biedniejsze polskie firmy. Co za złodziejskie prawo ? Czy w tej polsce nie ma już mądrego , uczciwego i dobrego gospodarza ? Kiedy w końcu ci będący przy władzy pomyślą o polakach ? W całej polsce rządzą tzw. Złodziejskie korporacje .Dlaczego polacy mają za nędzne grosze pracować u obcego ? Przecież niech ta polska będzie dla polaków . Z pendolino podobnie . Ktoś obcy wygrał przetarg , ktoś z politycznie poprawnych miał w tym swój interes . I tzw. Pendolino 13 minut będzie jechało szybciej niż nasze , polskie pociągi , wyprodukowane w polsce .
    kolejarze ! Nie pozwólce , ażeby was kolejny raz oszukano i ograbiono z ostatniego miejsca pracy i płacy . Trzyman za was kciuki !

    • 41 14

    • Kłamiesz ignorancie (2)

      Po pierwsze marny pisiorku, rozpisywanie przetargu na Pendolino rozpoczęło się za rządów PISu, a przetarg przyklepał prezes PKP IC Warsewicz (nominowany przez rząd PIS, notabene teraz hipokryta piszący do redakcji wRzyci). I bardzo dobrze, że projekt szybkich pociągów był kontynuowany po zmianie rządów.
      I MANIPULUJESZ, Pendolino będzie jechało (na razie!) tylko te 13 min szybciej bo będzie zatrzymywał się w wielu mniejszych miejscowościach aby objąć ofertą jak najwięcej osób! I będzie jechało SZYBCIEJ mimo, że czasy dla starych pociągów są liczone BEZ ZATRZYMYWANIA SIĘ. Gdzie tutaj sprawiedliwość w liczeniu?

      • 8 9

      • Dużo polityki (1)

        A ja nie jestem jakims zapiekłym wrogiem pendolino ale nie mogę się oprzeć przekonaniu, że jednak EZTy na 190km/h byłyby lepsze, bo tańsze imogłyby być robione u nas, nawet jako flirty. Co najważniejsze byłoby w nich więcej miejsca bo te pendolino sa węższe.

        • 4 0

        • ja tutaj nie wpycham polityki na silejak inni

          Flirty i inne pociagi na 160-190 km/h sa ledwie kilkanascie % tansze a Wwa-Gda modernizujemy do 160-200 km/h a CMK do 200-250 km/h wiec 190 jest za wolno.

          • 3 0

    • Tak postanowili w Magdalence,

      a i Jaro tam był też. Idź kup wódkę, bo trzeba świętować 25 rocznicę ostatecznych rozbiorów Polski.

      • 4 0

  • Zlikwidowac związki zawodowe, urzedy "pracy", NFZ i ZUS. (3)

    • 49 19

    • jeszcze tylko pozostaje liberałom stanąć z tym hasłami do wyborów i je wygrać:-) Powodzenia

      • 4 4

    • OK, a co dalej moja mała blondyneczko? (1)

      • 3 1

      • Dalej mozesz marzyc bawiac sie reka pod koldrą

        • 2 1

  • Ale akurat związkowcy mają rację (4)

    Z punktu widzenia interesu Trójmiasta lepiej, żeby naprawa pociągów towarowych odbywała się u nas, pseudolino może poszukać sobie hali w Zajączkowie Tczewskim

    • 50 12

    • wybudować halę (3)

      Wiadomo, że całą zimę musi być garażowany, bo na nasz klimat się nie nadaje.
      Niech spróbują po śniegu pojeździć. Spalinowe lokomotywy będą ciągnąć.

      • 9 5

      • brednie (2)

        Kto ci płaci za pisanie bredni? Pendolino jest w pełni dostosowany do naszych warunków i będzie jeździł w zimie. Identyczne składy jeżdżą w surowszym klimacie w Alpach. A jak oblodzenie uszkodzi trakcję to będzie stał i EN57 jadący wcześniej 40 km/h i Pendolino jadący 200 km/h, bo w każdym kraju gdzie występuje gołoledź to się po prostu zdarza.

        • 8 10

        • Związkowcy mają rację (1)

          Hala do remontów winna być umiejscowiona wraz z całym zakładem w jednym miejscu. Tak wskazuje logika i koszty. Rozsypywanie zakładu remontowego po różnych lokalizacjach jest nieekonomiczne. Hala do remontów także winna spełniać określone parametry a więc równie dobrze IC może dać kasę na budowę nowej hali dla Cargo a wziąść jej halę. Co więcej remontówka w takim miejscu ma uzasadnienie ekonomiczne z uwagi na bliskość portu oraz tym samym konieczności szybkich napraw. Sądzę że cały spór jest wynikiem braku planowania bo kupili Pendolino już dawniej ale dopiero teraz ktoś zaczął sprawdzać jak to będzie jeśli to Pendolino pojedzie no i odkrył ze nowy skład nie ma hali na końcu. Najprostszym sposobem łatania dziury jest więc capnięcie gotowej hali od kogoś innego. Ot nasza prowozorka.

          • 2 1

          • Koleje nalezaloby odciac od publicznych pieniedzy, wtedy moga sobie robic co im sie podoba. Jeszcze 10 lat temu uwazalem, ze trzeba je dotowac ale jesli zeby dojechac z Sopotu do Malborka do pracy na 7:30 musze wstawac o 4 rano to szkoda na nie pieniedzy. Robia tylko nieuczciwa, bo dotowana, konkurencje innym przewoznikom.

            • 0 0

  • niech znajdą sobie inny obszar

    pracuję w tej hali od kilku lat. i niech inter city znajdzie sobie inne miejsce - chocby teren po dawnym paliwie - jest to duzy obecnie nie wykozystywany obszar i niech tam sobie utrzymuja pendolino - a to doslownie raptem pare metrow dalej od naszej hali

    • 42 7

  • (1)

    Związkowcy czyli największa zakała naszej gospodarki.

    • 36 22

    • w tym wypadku maja racje

      najlatwiej capnac cudze. Niech intercity sobie hale wybuduje

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane