W piątkowy wieczór sopocki hotel Haffner ugościł drugą już edycję Pomorskie Fashion - wydarzenia poświęconego lokalnemu rynkowi odzieżowemu. Pięć pokazów mody pozwoliło zaprezentować w sumie sześć marek, w tym dwie z Trójmiasta. Na wybiegu pojawiała się m.in. najnowsza kolekcja Patryka Wojciechowskiego.
Pomorskie Fashion, obok Sopot Wave, to druga, cykliczna impreza organizowana przez trójmiejski miesięcznik
Prestiż. Rangą tej pierwszej nie dorównuje, ale cel ma podobny - jest nim prezentacja marek współpracujących z pismem, w tym wypadku odzieżowych. Dlaczego tych właśnie? Rok temu
Michał Stankiewicz - założyciel i wydawca magazynu - tłumaczył, że zarówno Trójmiasto, jak i Pomorskie to silne zagłębie odzieżowe z potencjałem budowanym przez firmy takie jak: Aryton,
Taranko, Apia, Grey Wolf, LPP, Diverse oraz Gino Rossi.
Czy Pomorskie Fashion ma szansę stać się wydarzeniem istotnym dla lokalnego rynku, rokrocznie podsumowującym jego największe dokonania? Być może w przyszłości będzie to nadrzędny cel imprezy (tym bardziej, że zainteresowanych nie zabrakło - wąskimi korytarzami hotelu trudno było momentami przejść). Druga jej odsłona postawiła w tym kierunku pierwsze, nieśmiałe kroki.
Podobnie jak w roku ubiegłym trwające około dwóch godzin spotkanie zagospodarowały pokazy mody oraz mini-bankiet bezpośrednio po nich.
Przeczytaj relację z ubiegłorocznego Pomorskie Fashion Nowe, wiosenne kolekcje pokazało sześć marek, w tym cztery zagraniczne, dostępne w gdyńskich butikach:
Felina (bielizna ekskluzywna), Guess, Marciano Guess oraz
Dasea People - gdyński sklep z odzieżą sportową, który do Sopotu przyjechał z produktami amerykańskiej firmy Patagonia. Region reprezentowali - w ramach jednego pokazu -
Patryk Wojciechowski oraz firma biżuteryjna
Szews. Na piątkowy wieczór młody projektant z Gdyni przygotował w sumie piętnaście sylwetek.
- Zarówno dla najnowszej kolekcji, jak i poprzednich, najsilniejszą inspiracją pozostaje liczba Fi. W odróżnieniu do wcześniejszych projektów, utrzymanych w ciemnej kolorystyce, na wiosnę proponuję kolor. Na dzianinach widoczny jest głównie dzięki kwiecistym nadrukom. Kolekcję dedykuję Trójmiastu - nosi wyraźny sportowo-surferski charakter - powiedział nam przed pokazem Patryk Wojciechowski. Czytaj także: Patryk Wojciechowski o współpracy z Anją Rubik i Młody projektant z Gdyni z głową pełną pomysłów. Lokalnym akcentem wieczoru był także krótki pokaz fryzjerski
Macieja Kubuja, współwłaściciela gdańskiego salonu
Excellentq - zaprezentował sprawną zmianę uczesania dziennego, biznesowego na wieczorowe, wyjściowe.
Czytaj także: Maciej Kubuj: Fryzjerstwo jest jak rzeźba, której uczyłem się na ASP