• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kosmetyki gwiazd. Jakość warta każdej ceny czy tylko dobry marketing?

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
13 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wielką popularnością cieszą się zarówno kosmetyki wyprodukowane przez Rihannę, jak i te stworzone przez siostry Kardashian: Kim i Kylie. Wielką popularnością cieszą się zarówno kosmetyki wyprodukowane przez Rihannę, jak i te stworzone przez siostry Kardashian: Kim i Kylie.

W branży kosmetycznej co rusz pojawiają się nowości. Coraz więcej gwiazd otwiera własne marki z produktami do makijażu. Ogromną popularnością cieszą się kosmetyki stworzone przez Rihannę czy siostry Kardashian. Postanowiliśmy sprawdzić, w czym tkwi fenomen tych marek i dlaczego tak wiele kobiet chce je mieć.



Czy chciałabyś mieć kosmetyki celebrytek?

Dla wielu kobiet makijaż jest nieodłączną częścią wizerunku, dlatego wszystkie znaczące nowości, które pojawiają się na rynku, wywołują zamieszanie. Dobrze wiedzą o tym gwiazdy, które zaczęły wykorzystywać popularność do tworzenia własnych marek, także kosmetycznych.

Ikony kina i muzyki coraz częściej prowadzą dodatkowe biznesy, które przynoszą im spore zyski. Czasem wręcz trudno zapamiętać długą listę marek promowanych przez jedną gwiazdę.

- Kobiety chcą być takie jak gwiazdy, które oglądają, używać tych samych kosmetyków, a co za tym idzie - wyglądać tak jak one. Dzięki rozpoznawalności aktorki czy piosenkarki mogą liczyć na wysoką sprzedaż kosmetyków. To jest głównym elementem napędzającym popularność tych marek. Najważniejsze jest to, że rynek kosmetyczny nas rozpieszcza i mamy bardzo duży wybór, dzięki temu łatwiej znaleźć idealny produkt dla siebie - twierdzi Karolina Mech z firmy Zalotka Make-up.
Branża kosmetyczna wykorzystywana jest przede wszystkim przez celebrytki. Piosenkarki, aktorki, które są ikonami stylu, proponują stworzone przez siebie kosmetyki, które zapewnić mają tzw. "celebrity look". Duże poruszenie wywołała ostatnio marka Fenty Beauty, założona przez Rihannę. Powstała we wrześniu tego roku pierwsza marka kosmetyczna piosenkarki przypadła już do gustu tysiącom fanek. Niestety, Polki muszą jeszcze chwilę poczekać, aż produkty zostaną wprowadzone na nasz rynek.

- Rihanna weszła w kooperację z globalną firmą Kendo, odpowiedzialną za takie marki jak Marc Jacobs czy Kat Von D Beauty. Dzięki temu ma dostęp do najlepszych laboratoriów i specjalistów, a to sprawia, że cały świat zachwyca się jakością kosmetyków. Dodatkowy plus to fakt, że kosmetyki są wegańskie - dodaje Karolina Mech.
Największe zainteresowanie wzbudza seria podkładów, na którą składa się aż 40 odcieni. Rihanna przyznała, że jej celem było stworzenie odpowiedniego podkładu dla każdego rodzaju cery. Drugim czołowym produktem są rozświetlacze w sztyfcie. Oprócz tego stworzono pomadki do ust oraz pędzle do konturowania twarzy. Uwagę przykuwają również ich opakowania - minimalistyczne, w odcieniu bladego różu i bieli, o charakterystycznym kanciastym kształcie.

Mimo że kosmetyki jeszcze nie są u nas dostępne, to ilość informacji na ich temat - w mediach, na forach, na portalach społecznościowych - jest nie do zliczenia. Opisane produkty wyróżniają się oczywiście designem, futurystycznymi opakowaniami bądź nowoczesnością, ale za popularnością marki stoi osoba Rihanny.

  • Fenty Beauty to marka kosmetyczna Rihanny, której głównym produktem są podkłady w 40 odcieniach oraz rozświetlacze do twarzy.
  • Opakowania kosmetyków Fenty Beauty urzekają minimalistyczną formą w kolorach bladego różu i bieli.
  • Rihanna podczas premiery swoich kosmetyków.
  • Kolekcja Fenty Beauty wyróżnia się aż 40 odcieniami podkładów.
  • Kim Kardashian promuje swoją markę KKW Beauty.
  • Pędzle do makijażu KKW Beauty.
Od lat swoje pięć minut przeżywają również marki stworzone przez siostry Kardashian. Pierwsza z nich, czyli Kardashian Beauty, to przede wszystkim produkty do pielęgnacji włosów i sprzęt do stylizowania fryzur. Natomiast w czerwcu tego roku powstała "solowa" kolekcja Kim Kardashian West o nazwie KKW Beauty, której głównym produktem są rozświetlacze i kremowe konturówki, które mają pomóc wykonać makijaż w stylu gwiazdy. Również w tym roku przyrodnie siostry - Kim Kardashian i Kylie Jenner - stworzyły razem nową linię kosmetyków. W wyniku współpracy KKWxKylie powstały 4 pomadki do ust w odcieniach nude.

- Nie wszystkie produkty promowane przez największe gwiazdy są wysokiej jakości. Najlepszym przykładem jest marka jednej z sióstr Kardashian - Kylie Jenner. Fanki gwiazdy wyczekiwały z utęsknieniem reklamowanych pomadek do ust. Niestety, po ich premierze pojawiło się bardzo wiele negatywnych opinii dotyczących wytrzymałości produktów bądź samej ich dystrybucji. Według mnie pomadki czy konturówki marki Kylie Jenner są przyzwoite i przyjemne w użyciu, jednakże z pewnością nie są warte swojej ceny. Zdecydowanie bardziej godne uwagi są kosmetyki znanej artystki i tatuażystki Kat von D, dostępne od niedawna w drogeriach. Są to kosmetyki ciekawe i dobre jakościowo, przede wszystkim eyelinery czy palety do konturowania twarzy. Najbardziej oczekiwanymi kosmetykami obecnie są produkty marki Fenty Beauty, których twórcą jest Rihanna. Marka szczyci się dużą różnorodnością kolorystyczną. Osobiście ciekawa jestem, czy będzie to "strzał w 10" czy może wielkie rozczarowanie - zdradza Karina Kosowska, makijażystka.
Wiele gwiazd promuje swoją twarzą poszczególne kosmetyki. Gwyneth Paltrow, oprócz promocji, została również dyrektorem linii makijażowej marki Juicy Beauty, której celem było stworzenie produktów, które nie będą negatywnie wpływać na proces starzenia skóry. Aktorka utożsamiła się z produktami, co zdecydowało o nawiązaniu współpracy i inwestycji w udziały marki.

- We współcześnie zglobalizowanym świecie nie ma wielu marek kosmetycznych, które same miałyby laboratoria, hale produkcyjne, maszyny, aby wyprodukować całą gamę kosmetyków. Dlatego na międzynarodowych rynkach z powodzeniem działają fabryki specjalizujące się w produkcji konkretnego kosmetyku. Kilku renomowanych producentów na świecie tworzy np. lakiery do paznokci dla prawie wszystkich wiodących marek (Dior, Chanel, Lancome, Versace, Guerlain, itd). Tak samo działa to przy produkcji każdego innego kosmetyku - opowiada Beata MałachowskaBeauty-art.
Kolejną gwiazdą, która postanowiła zainwestować w kosmetyki do makijażu jest Drew Barrymore. Jej marka Flower to kobiece opakowania nawiązujące do nazwy. W ofercie jest cała gama produktów, za pomocą których wykonamy makijaż.

Kilka lat temu szeroką gamę kosmetyków zaczęła produkować również Salma Hayek. Linia Nuance to ponad 100 kosmetyków do pielęgnacji skóry, włosów i ciała, jak również produkty do makijażu. 50-letnia aktorka swoim wyglądem potwierdza jakość kosmetyków, które bazują na naturalnych składnikach i przedłużają młodość skóry.

Dużą popularnością poszczycić się mogą również australijskie ekokosmetyki marki Kora. Miranda Kerr to światowa topmodelka, która od wielu lat produkuje kosmetyki do pielęgnacji na bazie naturalnych składników: peelingujący z bambusem, olejek z owocem dzikiej róży, balsam z masłem kakaowym oraz rewitalizująca mgiełka cytrusowa.

Na naszym lokalnym podwórku również znalazło się kilka gwiazd, które próbują swoich sił w branży kosmetycznej. Jedną z nich jest Kinga Rusin i jej kosmetyki Pat&Rub. Od dłuższego czasu prezenterka jest ambasadorką zdrowego stylu życia. Swoje kremy ma również Grażyna Szapołowska czy Krystyna Janda.

  • Zestaw rozświetlaczy KKW Beauty
  • Kosmetyki i urządzenia do stylizacji włosów marki Kardashian Beauty.
  • Seria kosmetyków Kylie Jenner.
  • Przyrodnie siostry, Kim Kardashian i Kylie Jenner, reklamują stworzoną wspólnie serię pomadek do ust. Kampania jest skomponowana w taki sposób, żeby podkreślić podobieństwo sióstr.
  • FLOWERBEAUTY to kosmetyki wyprodukowane przez Drew Barrymore.
  • Topmodelka, Miranda Kerr, stworzyła własną linię ekokosmetyków Kora.
  • Aktorka, Salma Hayek jest twarzą własnej serii kosmetyków Nuance.
  • Kinga Rusin swoje kosmetyki Pat&Rub reklamuje w bardzo naturalnym makijażu pokazując, że można dbać o siebie używając naturalnych metod.

Moda na kosmetyki sygnowane nazwiskami celebrytów stale się rozwija. Wkrótce zapewne usłyszymy o kolejnej piosenkarce czy aktorce, która postanowiła spróbować swoich sił w biznesie kosmetycznym. Nie powinno to dziwić, bo marki te przynoszą ogromne zyski, a samym właścicielkom pomagają w jeszcze większej rozpoznawalności. Klientów zaś przyciąga znana twarz i ogromne kampanie reklamowe, które towarzyszą wprowadzeniu każdej z takich marek na rynek.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (23) 7 zablokowanych

  • Jeśli coś kupię to tylko od Kat von D. (1)

    Kat to naprawdę bardzo utalentowana i pracowita dziewczyna. Ona nie jest tylko celebrytką, nie prowadzi swoich biznesów, w których tak naprawdę pracują za nią inni ludzie. Ona pracuje własnymi rękami. Projekty graficzne, które widnieją na jej kosmetykach zrobiła też sama. Jeśli mam zapłacić za kosmetyki kogoś znanego, to wybiorę te od Kat von D.

    • 13 23

    • Warto

      Nie wiem ile jest jej rzeczywistej pracy przy kosmetykach, ale ostatnio na próbę kupiłam kredkę do ust jej marki i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolona. Nawet nie potrzeba nakładać pomadki i wielki plus za to, że nie ściera się w brzydki sposób jak wiele tego typu kosmetyków, a i kolor jest bardzo trwały :)

      • 3 0

  • Britney ma dobre perfumy. (2)

    Długo się utrzymują.

    • 2 23

    • to prawda

      nie trzeba się myć, trzy dni trzymają!

      • 21 0

    • Wars i Brutal też długo sie utrzymują

      a wcale nie są dobre

      • 19 0

  • Celebrytki ,gwiazdy zachodnie one nawet nie uzywaja kosmetyków które firmują swoją osobą ! (2)

    To jest tylko dla naiwniaczek ,liczy sie tylko kasa kto da więcej !

    • 42 2

    • (1)

      Naucz się pisać po polsku głupia dzido.

      • 2 13

      • Celowo tak pisze by taki frustrat jak ty sie mugł zapluc :)

        • 6 1

  • ale po co to w ogóle? (5)

    kosmetyki? serio dziewczyny musicie się malować? malujecie się, żeby zatuszować niedoskonałości, a niedoskonałości są wtedy, gdy skóra nie oddycha (np pod maską z kosmetyków) - koło się zamyka :)
    nie mówię, jakiś tusz (nie gwiazdorski, po prostu dobrzejszej firmy) żeby podkreślić oko, pomadka żeby usta błyszczały i gotowe :)

    a perfumy od gwiazd to też ściema, wystarczy mydło, antyperspirant, fawkulce i skropienie ulubionym zapachem

    • 12 23

    • (3)

      nie wiem czy dziewczyny muszą się malować, ale ty musisz zainwestować w słownik

      • 11 7

      • (2)

        Post perfekcyjnie napisany, więc po co słownik?

        • 1 7

        • (1)

          A, 'dobrzejszej' i 'fawkulce'....to chyba celowo :]

          • 7 2

          • "fafkulce" pewnie w ramach "żartu", ale "dobrzejszej" mogło być zupełnie na serio.

            • 2 1

    • Serio?

      Dziewczyna nieumalowana - kochanie, jedtes chora?
      Dziewczyna umalowana DOBRZE:) - w klubie, pubie, na ulicy każdy sie obejrzy ze smakiem

      • 8 1

  • powrót mumii 3?

    • 10 0

  • Ja też nie lubię tapet, farbowanych włosów i ogólnie zgadzam się z przedmówcą. Ciekawi mnie tylko czy jakaś kobieta potrafi szczerze odpowiedzieć dla kogo tak naprawdę ten odpust? Nie ma sensu wmawiać że dla siebie, bo prawda jest taka, że po przyjściu do domu czy w wolnym dniu -generalnie kiedy nie muszą być wśród ludzi to nie bawią się w żadne cienie, podkłady i fryzury. Taka jest prawda.

    • 23 13

  • Prawda

    Nie ma sie co oszukiwac-makijaz to oszukiwanie facetow. Bez niego kobiety wygladaja o wiele gorzej.

    • 18 19

  • Ja tam używam Jandy. Żart oczywiście. Pani Janda powiedziała niedawno, że czuje na głowie różne rzeczy i jej kremy kojarzą już mi się tylko z TYM. :-)

    • 1 3

  • A co te celebrytki mają wspólnego z kosmetykami poza użyczeniemużyczeniem swojego

    wizerunku jako marki produktu za kasę?

    • 9 0

  • artykuł

    Bardzo wyczerpujący artykuł

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja