Najdrożej sprzedane auta w 2020 roku w Trójmieście

30 grudnia 2020 (artykuł sprzed 1 roku)
mJ
W roku 2020 sprzedaż w salonach samochodowych nie była tak dobra jak w latach poprzednich. Mimo to nie brakowało drogich zakupów. Więcej zdjęć (7)

W roku 2020 sprzedaż w salonach samochodowych nie była tak dobra jak w latach poprzednich. Mimo to nie brakowało drogich zakupów.

fot. Mercedes-AMG

W roku 2020 sprzedaż w salonach samochodowych nie była tak dobra jak w latach poprzednich. Mimo to nie brakowało drogich zakupów.

fot. Mercedes-AMG

W ubiegłym roku zestawienie najdrożej sprzedanych aut w trójmiejskich salonach wygrało Audi R8 Decennium. Dwa lata temu najdroższe było Porsche 911 GT2 RS, a w 2017 roku wyraźnie zwyciężył Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. Kosztował bagatela 4 mln zł. A jaki samochód był najdroższy w roku 2020?



O tym, jak dziwny i trudny był to rok, wie każdy. Pandemia wywołała kryzys, który boleśnie dotknął niemal każdą branżę. Mocno w kość dostali producenci aut, którzy odnotowali wyraźny spadek sprzedaży. I choć nowych samochodów z salonów wyjechało mniej - to nie zmniejszył się apetyt tych najbogatszych klientów na zakup horrendalnie drogich modeli.

W tym roku podnieśliśmy poprzeczkę jeszcze wyżej - w tym artykule skupiliśmy się na autach, które kosztowały powyżej... 1 mln zł. Z jednym małym wyjątkiem.

NAJDROŻEJ SPRZEDANE AUTA W LATACH: 2019, 2018, 2017, 2016.

Do "bańki" zabrakło niewiele



Range Rover Autobiography. Więcej zdjęć (7)

Range Rover Autobiography.

fot. Land Rover

Range Rover Autobiography.

fot. Land Rover

To właśnie ten wyjątek. Postanowiliśmy wyróżnić dealera, który w roku 2020 sprzedał cztery bardzo drogie egzemplarze. Co prawda trochę zabrakło do przekroczenia magicznej granicy miliona złotych, ale sumy, za które te auta zostały sprzedane, robią ogromne wrażenie. To firma British Automotive Gdańsk, a najdroższym modelem, który opuścił nowy salon w 2020 roku, był 525-konny Range Rover Autobiography. Cena tego egzemplarza to 877 920 zł. Nieco mniej, bo 812 tys. zł kosztował 339-konny Range Rover. Pozostałe dwa egzemplarze to Range Rover Sport (791 tys. zł) i trzeci w tym zestawieniu Range Rover (751 tys. zł).

Audi z jednym milionem



R8 to model, który każdorazowo zajmuje wysokie miejsca w rankingu. Więcej zdjęć (7)

R8 to model, który każdorazowo zajmuje wysokie miejsca w rankingu.

fot. Audi Centrum Gdańsk

R8 to model, który każdorazowo zajmuje wysokie miejsca w rankingu.

fot. Audi Centrum Gdańsk

Przechodzimy do meritum. Ma silnik V10, 620 KM mocy, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w nieco ponad 3 sekundy - to model Audi R8 Coupe, który otwiera nasze zestawienie. Samochód kosztował 1 mln 9 tys. zł i został sprzedany przez dealera Audi Centrum Gdańsk. R8 to model, który rokrocznie zajmuje bardzo wysokie miejsce w naszych zestawieniach. Przypomnijmy tylko, że w 2019 r. Audi R8 w limitowanej edycji Decennium wygrało ranking, a dwa lata wcześniej R8 Coupe uplasowało się na drugim miejscu.

Najdroższe z BMW



Tym najdroższym egzemplarzem marki BMW, który został sprzedany w roku 2020 w trójmiejskich salonach, jest model M8 Cabrio. Samochód sprzedany przez firmę BMW Zdunek kosztował 1 mln 63 tys. zł. W gdańskim salonie Bawaria Motors również odnotowano sprzedaż auta wycenionego powyżej 1 mln zł. To luksusowa limuzyna M760Li. Kosztowała 1 mln 28 tys. zł.

Najwięcej drogich aut ma Porsche



911 Turbo S Cabrio - jeden z wielu egzemplarzy Porsche, który kosztował powyżej 1 mln zł. Więcej zdjęć (7)

911 Turbo S Cabrio - jeden z wielu egzemplarzy Porsche, który kosztował powyżej 1 mln zł.

fot. Porsche

911 Turbo S Cabrio - jeden z wielu egzemplarzy Porsche, który kosztował powyżej 1 mln zł.

fot. Porsche

Porsche wygrało nasze zestawienie w roku 2018. Wówczas zwycięstwo sopockiemu dealerowi dał model 911 GT2 RS, który kosztował... 1 mln 638 tys. zł. Co prawda w roku 2020 model ze stajni Porsche nie otrzymał tytułu "najdrożej sprzedanego auta w Trójmieście", ale na pocieszenie, to właśnie z salonu Porsche Centrum Sopot wyjechało najwięcej samochodów kosztujących powyżej miliona złotych. Było ich aż 10, a ceny wahały się od 1 mln 76 tys. zł do 1 mln 281 tys. zł. To modele Cayenne Turbo S E-Hybrid, 911 Turbo S Coupe i 911 Turbo S Cabrio. Tym najdroższym autem sprzedanym przez sopockiego dealera była 911-tka Turbo S bez dachu.

Bez gwiazdy nie ma jazdy



Najdrożej sprzedanym samochodem w 2020 r. w trójmiejskich salonach był Mercedes-AMG GT Black Series. Więcej zdjęć (7)

Najdrożej sprzedanym samochodem w 2020 r. w trójmiejskich salonach był Mercedes-AMG GT Black Series.

fot. Mercedes-AMG

Najdrożej sprzedanym samochodem w 2020 r. w trójmiejskich salonach był Mercedes-AMG GT Black Series.

fot. Mercedes-AMG

W 2017 roku dealer BMG Goworowski sprzedał jeden z 99 wyprodukowanych egzemplarzy Mercedesa-Maybacha G 650 Landaulet. Cena tego niezwykłego samochodu to 4 mln zł. Zdaje się, że długo nie zostanie przebita przez żaden inny samochód. W roku 2020 firma BMG wróciła na szczyt rankingu za sprawą modelu Mercedes-AMG GT Black Series. To najdrożej sprzedany samochód w Trójmieście. Kosztował 1 mln 874 tys. zł. Można śmiało napisać, że to wyczynowe, torowe auto na... drogi, które napędzane jest podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4 litrów, generującym moc 730 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do "setki" trwa 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

To nie koniec sportowych, ociekających luksusem i bardzo drogich Mercedesów. Imponującą sprzedażą może pochwalić się także firma Witman. Gdański dealer w roku 2020 sprzedał pięć aut kosztujących powyżej 1 mln zł. To Mercedes-AMG GT R Pro (1,2 mln zł), Mercedes-AMG S 63 (1,1 mln zł), Mercedes-Maybach S 560 (1,08 mln zł), Mercedes-AMG S 63 (1,01 mln zł) oraz Mercedes-AMG GT 63 S (1 mln zł).

TRÓJMIEJSKIE SALONY SAMOCHODOWE

mJ

Opinie (78) 5 zablokowanych

  • Niemcy lepiej zarabiaja (2)

    A sprzedawcy dostaje na dzialonosci 0.00001%. Nawet za4mil tylko 40tys salon dostał prowizji....

    • 12 10

    • To wychodzi 1% a nie 0.00001%

      • 12 0

    • Na czym zarabiaja Koncerny

      w Polsce najlepiej zarabia importer. W detalu raczej prowizje sa znikome.
      W Niemczech konzern typu np. Daimler zarabia najwiecej nie na produkcji swocih samochodow (Mercedes, Smart, amg, eq, setra, Maybach, itd.) a na uslugach finansowych i inwestycjach.

      Pozdrawiam ze Stutgartu.

      • 0 0

  • A ja wam polecam mercedesa cls amg 63 z np. Z 2014 (4)

    Prawie 600km 730nm 3,7 do 100kmh w 9.5 do 200km h i tylko za max. 200tys.cisza luksus naped na tył można kółka pokręcić. Po co płacić mln.

    • 25 7

    • 200 tys to i tak dużo

      a później tysiące za utrzymanie. Jak do upalania to za 200 tys można flotę aut kupić ;)

      • 7 0

    • wolę Tico

      Andzia

      • 1 1

    • a ja ci polecam Sandero Daczję

      5 latkę wyhaczasz za 20 dychy nawet

      • 1 2

    • Mercedesy to specjalnie takie obrzydliwe robią, czy im przypadkowo wychodzi?

      • 2 3

  • Może artykuł co zrobią dilerzy w związku z normą euro 6d? (1)

    Jakie mają pomysły i co z niesprzedanymi egzemplarzami? To ciekawsze niż jakieś r8 za bańke którymi podnieca się autor.

    • 27 13

    • Zarejestrują z odroczoną płatnością od importera i sprzedadzą.

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Mogłeś jeszcze nie czytać