• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odświeżony Mercedes-Maybach już w Trójmieście

Michał Jelionek
17 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
To pierwszy w Trójmieście Mercedes-Maybach po kuracji odmładzającej. To pierwszy w Trójmieście Mercedes-Maybach po kuracji odmładzającej.

Powiedzieć luksus w przypadku Mercedesa-Maybacha, to jak nie powiedzieć nic. To samochód, dla którego od lat w hierarchii najbardziej ekskluzywnych aut zarezerwowane jest miejsce w ścisłej czołówce. Po czterech latach limuzyna doczekała się kuracji odmładzającej, a pierwszy odświeżony egzemplarz jest już w Trójmieście i niebawem zostanie przekazany szczęśliwemu właścicielowi.



Niedawno pisaliśmy o imponującej dostawie dwóch Mercedesów-AMG GT C Roadster wartych ponad 2 mln zł, które zamówili klienci dealera BMG Goworowski. Tym razem na parkingu przed gdyńskim salonem zobacz na mapie Gdyni zaparkował najbardziej luksusowy model ze stajni niemieckiego producenta - to oczywiście Klasa S Mercedes-Maybach.

W naszym kraju szczęśliwych posiadaczy Mercedesów oznaczonych emblematem z podwójnym "M" jest niewielu. Największymi rynkami zbytu tych luksusowych aut są Chiny, Rosja oraz Korea Południowa. Jak dużo nowych Maybachów sprzedawanych jest w Trójmieście? Niestety, takie informacje owiane są tajemnicą.

Przypomnijmy, że w lipcu 2013 roku rozpoczęła się produkcja najnowszej generacji Mercedesa-Benz Klasy S (W222). Auto zostało zaprezentowane w różnych wariantach - od klasycznej limuzyny, przez wersję AMG, skończywszy na ociekającym luksusem Maybachu. Po blisko czterech latach przyszedł czas na odświeżenie flagowych okrętów.

Mercedes-Maybach, którego zbudowano na bazie przedłużonej Klasy S, mierzy aż 5,5 metra długości (od Klasy S w wersji Long jest dłuższy o 207 mm). Jego głównymi konkurentami w walce o klientów są przedstawiciele brytyjskiej motoryzacji - Bentley Mulsanne oraz bohater naszego niedawnego artykułu, czyli Rolls-Royce Ghost.

Charakterystyczne reflektory i przestylizowany zderzak - to najbardziej widoczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym Klasy S Mercedesa-Maybacha. Charakterystyczne reflektory i przestylizowany zderzak - to najbardziej widoczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym Klasy S Mercedesa-Maybacha.
Pierwszym trójmiejskim Maybachem po modernizacji jest model S560 (następca S500). Pod maską niemieckiej limuzyny pracuje silnik V8 biturbo o pojemności 4 litrów i mocy 469 KM (700 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Ważące 2295 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Jednostka współpracuje z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów, a moment obrotowy przekazywany jest na tylną oś (ta wersja występuje również z napędem 4MATIC). Cennik Mercedesa-Maybacha S560 otwiera kwota 651 500 zł.

Bardziej mocarną wersją jest S650, które zostało wyposażone w widlastą dwunastkę o pojemności 6 litrów, legitymujące się mocą 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ceny topowego Maybacha rozpoczynają się od 873 500 zł.

Ociekające luksusem wnętrze Mercedesa-Maybacha. Ociekające luksusem wnętrze Mercedesa-Maybacha.
Przy odpowiednim doposażeniu wspomniane wyżej kwoty znacząco się zmieniają. Wystarczy, że do podstawowej konfiguracji dorzucimy chociażby 20-calowe obręcze kół (28 tys. zł), system nagłaśniający Burmester (30 tys. zł), panoramiczny dach z funkcją Magic Sky Control (28 tys. zł), poduszkę powietrzną w pasach (2,8 tys. zł) czy lodówkę w tylnym podłokietniku środkowym (6,2 tys. zł). 8,5-litrowa lodówka spokojnie pomieści butelkę wybornego szampana, do której wypadałoby dokupić kieliszki, a te kosztują bagatela... 18 tys. zł.

Co nowego w odświeżonym Mercedesie-Maybachu? Z zewnątrz auto niewiele różni się od wcześniej oferowanej wersji. Przede wszystkim w oczy rzucają się... oczy limuzyny z charakterystycznymi listwami świetlnymi w technologii Multibeam LED, które dają zasięg nawet do 650 metrów. Przy okazji zmienił się również profil tylnych lamp. Ponadto delikatnie przestylizowano zderzak przedni, którego ozdobnikami są chromowane wstawki. Zadaniem nowego zderzaka jest zapewnienie jeszcze lepszego chłodzenia silnika.

Drugi rząd, czyli miejsce relaksu albo mobilne biuro. Drugi rząd, czyli miejsce relaksu albo mobilne biuro.
Podobnie jak w przypadku Rolls-Royce'a, bardziej od wyglądu zewnętrznego interesuje nas to, jak bardzo wygodne i funkcjonalne jest wnętrze Mercedesa-Maybacha. Jak na 5,5-metrowy samochód przystało, limuzyna posiada gigantyczną przestrzeń pasażerską. Pan prezes, który zasiądzie w drugim rzędzie będzie mógł komfortowo wypocząć albo zamienić kabinę w mobilne biuro. Warto zaznaczyć, że Niemcy chwalą się perfekcyjnie wyciszonym wnętrzem Maybacha. To ponoć najcichsza produkowana seryjnie limuzyna na świecie.

Limuzyna zyskała nowy wzór kierownicy z touchpadami służącymi do sterowania opcjami wyświetlanymi na dwóch ponad 12-calowych ekranach. Warto dodać, że systemem informacyjno-rozrywkowym można sterować za pomocą głosu (Linguatronic). Urządzenie rozpoznaje 450 komend.

  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
O relaksacyjny klimat w kabinie dba Energizing. Inteligentny system odpowiednio dostosowuje działanie klimatyzacji, masaży foteli, zapachu powietrza, podgrzewanych foteli, oświetlenia Ambient oraz muzyki.

Nowy Maybach od kół po sam dach naszpikowany jest innowacyjnymi systemami i asystentami, których zadaniem jest podnoszenie poziomu komfortu i bezpieczeństwa. Asystent utrzymywania auta w pasie ruchu, asystent pasa martwego pola, asystent jazdy nocnej czy asystent rozpoznawania znaków drogowych - to już raczej standard na liście wyposażenia aut z wyższej półki.

Do ciekawych systemów, w które wyposażono Mercedesa-Maybacha na pewno należy zaliczyć Magic Body Control z funkcją Road Surface Scan, który dzięki kamerom i radarom z wyprzedzeniem rozpoznaje nierówności nawierzchni i je wytłumia.

  • Limuzyna mierzy blisko 5,5 metra długości, a rozstaw osi to 3365 mm.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.
  • Klasa S Mercedes-Maybach S560.

Miejsca

Opinie (83) ponad 50 zablokowanych

  • (7)

    Piękny samochód!

    • 50 17

    • tylko dla biznesmenów (3)

      bo zwykły kowalski głupio by w takim wyglądał

      • 15 9

      • (1)

        Wiekdzosc polskich biznesmenow też w nim wyglada głupio

        • 27 2

        • Czas rozbic swinke skarbonke

          • 9 2

      • Dlatego biznesmen Rydzyk już szybuje następną "zbiórkę" :)

        • 18 2

    • Rozumiem, że takie auto to oznaka pewnego statusu materialnego (1)

      Ale mi się on najzwyczajniej w świecie nie podoba. Wizualnie, przynajmniej z zewnątrz nie to i wrażenia, zresztą od jakiegoś czasu uważam że mercedesy powinny zmienić projektanta, bo nie są to auta robiące wrażenie na obserwatorach. Wiadomo, ze kosztują, Ok, ale tak poza tym... sredniaczki

      • 6 11

      • mam zgoła odmienne zdanie

        Wg mnie Merce wyglądają najlepiej od 20 lat. Każdy element mi się podoba, a chyba najbardziej linia boczna, w szczególności tylny słupek (taki trochę Bentleyowski). No dobra liczniki mogłyby być analogowe z eleganckimi cyferblatami. Ale dziś w dobie elektroniki gdzieś te ekrany trzeba upchać więc można wybaczyć.

        • 5 1

    • Akurat dla Rydzyka.

      Musza tyko zainstalować wieksza lodowke . Na wypadek podrozy z Flaszka Glodziem.

      • 8 1

  • Dawniej mercedes to była marka premium (5)

    teraz wygląda jak opel czy renault niestety.
    Za dużo wodotrysków za mało kunsztu i artyzmu. Do tego części dokładnie te same co w autach tanich marek. No i ta korozja.
    Tak szczerze to są nawet vw i skody lepiej zaprojektowane i mogące uchodzić za limuzyny w przeciwieństwie do tego auta. Niestety poziom ekskluzywności niski i do tego te linie jak od azjatyckich marek.

    • 61 47

    • Dokładnie zgadzam się... pamiętam S W140 do tej pory robi wrażenie

      Klocek jak BMW E65 ale mają coś w sobie....

      • 14 3

    • Była premium, a teraz PRenault (3)

      Silniki od Renaulta, nowy Merc pick-up to rebrandowana Navarra.
      O bez-bezawaryjności nie wspomnę.
      Merc jakim go podziwiałem skończył się na R129, W140 (przed liftem) i W124 przed liftem.
      Teraz to odpady oklejone plastikowym "chromem", innowacje ograniczają się do przeszczepiania silników Renault i wymyślaniu powodów nie uznania naprawy na gwarancji.

      • 11 4

      • (2)

        Popieram w stu procentach ale uwazam ze 124 był ładniejszy po lifcie juz jako e klasa, a 129 i 140 to ikony motoryzacji pozdrawiam

        • 4 2

        • W124 po lifcie ładniejszy.... (1)

          .... Ale w ramach liftingu obcięto trochę jakość. W R129 też - np wewnętrzne lusterko już nie było elektrycznie ustawiane, uprząż silnika bio-degradowalna itp.

          • 2 1

          • najlepszy był W123

            • 5 2

  • 700 000 (2)

    .. a rezerwa sie swieci xD..

    • 74 4

    • (1)

      U każdego dealera to samo - przy odbiorze samochodu paliwa w baku tyle, że może uda się dojechać a nie pchać do najbliższej stacji... Mercedes czy VW czy Dacia - bez różnicy.

      • 23 0

      • Z "do pełna" kosztowałoby 800 000.

        • 19 0

  • A co 20000 km serwis za 20000 PLN (5)

    Bo jak nie, to komp odstawi napęd i tylko można w środku posiedzieć przy browarku z Tych.

    • 68 4

    • (3)

      A co, myślałeś że u szwagra na kanale przy piwku go naprawisz? Pewnie teraz go nie kupisz... :-D

      • 5 3

      • (2)

        Oni już że szwagrem mają plan jak dwumasa się rozleci to wstawią od beczki 200D i gitara

        • 12 0

        • Od Beczki.. (1)

          to ty synku mógłbyś zdrowego rozsadku zaczerpnąć, a nie dwumasy do swojej golfiny.

          • 2 2

          • a ty porządnego piwa a nie biedronkowego z Tych

            "posiadaczu S klasy " :D

            • 2 1

    • Nawet jeśli, to i tak procentowo pewnie mniej niż wymiana oleju i filtrów w twoim tedeiku za 3.5 tysi...
      Myślałeś że to auto dla biedaków?

      • 5 0

  • Ładne auto. Ciekawe jakie są koszty utrzymania.

    • 18 8

  • Fajne auto, jak wygram miliona w extra-pensji to sobie takiego kupie :) (1)

    • 8 22

    • I tak Ci zabraknie na połowę auta :D

      • 1 0

  • k(l)asa (1)

    Bardziej podoba mi się niż Rolls-Royce. Kosztuje podobnie, ale wygląda skromniej, w dobrym tego słowa znaczeniu - tzn. nie wali przepychem po oczach, ale go ma. Dyskretna elegancja. Poza tym, tak jak w przypadku każdego auta za milion, uważam, że to zabawka dla wyzyskiwaczy.

    • 33 12

    • bez przesady, zaraz wyzyskiwaczy

      • 5 3

  • :) (1)

    Fajna bryka, ale oplaty juz nie:)

    • 16 5

    • Jeśli kogoś stać na takie auto to opłaty nie stanowią problemu.

      • 5 0

  • Jak o samochód dbasz to i Passat będzie luksusowy. Taka prawda (4)

    Jak jeździ niechluj, niewiadomo nawet czym to zawsze będzie z tego dziadostwo, a jak jeździ ktoś kto o to dba, myje itp. itd. to nawet z na pierwszy rzut oka rzęcha, może mieć naprawdę luksusowy tyłkowóz.

    • 31 15

    • Tak
      Pewnie typ co go kupił bedzie sam go mył i pryskał plakiem z tesco
      A serwis regularnie u szwagra pod Kartuzami

      • 9 6

    • Passat nawet jako nowy nie jest luksusowy.

      Chyba, że wcześniej ktoś jeździł Tico.

      • 10 5

    • co Ty tam wiesz?! Luksusowy to był Tarpan z plandeką

      • 7 2

    • prawda taka nie jest

      • 1 0

  • Maybach

    byl, ale juz nie ma.

    • 20 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja