Restauracje hotelowe oferują dania na wynos

21 marca 2020, 10:00
Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz

Hotele i restauracje w hotelach przechodzą trudny okres. Zmusza ich do zmian, zadbania o bezpieczeństwo gości, a czasami również motywuje do wprowadzenia nowej oferty. W sytuacji spowodowanej przez koronawirusa wiele obiektów zmienia swój standardowy sposób działania, a tym samym np. hotelowe restauracje wprowadzają możliwość zamówienia jedzenia do domu.



Czytaj też: Jedzenie na telefon: testujemy dania zamówione do domu

W większości hoteli wprowadzono dodatkowe środki ostrożności. Systematycznie dezynfekowane są miejsca zarówno w pokojach, jak i częściach wspólnych. Naczynia myte są w wyparzarkach po każdym użyciu, a pracownicy używają rękawiczek i odzieży ochronnej. W hotelach ustawiono również środki dezynfekujące dla gości.

Dyskusyjnie wygląda kwestia spa: wiele hoteli decyduje się na zamknięcie tej strefy, jednak niektóre stawiają głównie na dezynfekcję i ograniczenie liczby osób korzystających ze spa w jednym czasie.

Ze względu na ograniczenie kontaktu między gośćmi, wprowadzono darmową usługę "room service", dzięki której wszystkie posiłki podawane są do pokoi gości bez dodatkowej opłaty.

- W tych trudnych czasach, kiedy nic nie jest pewne, również i my dostosowaliśmy nasze działania do obecnej sytuacji. Naszym gościom zapewniamy śniadania dostarczane do pokoi, zaś w ciągu dnia mogą oni skorzystać z oferty Baru 512, w której każdy gość znajdzie coś dla siebie. Dania wydajemy jedynie na miejscu tak, by goście mogli w spokoju, w hotelowym lobby skonsumować zamówienie - mówi Krzysztof Gbur, manager ds. marketingu w hotelu Sheraton Sopot.

Dania na wynos z restauracji hotelowych



W Hotelu Sopot działa Restauracja No.88, która wychodząc naprzeciw oczekiwaniom gości, wprowadziła możliwość zamówienia dań na wynos z odbiorem osobistym. Zamówienia można składać ze skróconej karty menu.

- W naszej hotelowej Restauracji No. 88, w obliczu obecnej sytuacji, w trosce o bezpieczeństwo naszych gości, uruchomiliśmy możliwość zamówienia dań na wynos z odbiorem osobistym. Nasz szef kuchni, Rafał Błoński, przygotował skrócona kartę, którą można znaleźć na naszej stronie internetowej. Są tam m.in owoce morza, burgery, sałatki, a także zupy. Zamówienia przyjmujemy na wybraną godzinę telefonicznie. Sugerujemy płatności wyłącznie kartą - opowiada Jakub Bałazy, Marketing Manager Hotelu Sopot.
Domowe dania z dostawą do domu oferuje Restauracja Brovarnia. W menu znajdziemy klasyki polskiej kuchni (żurek, pierogi ruskie lub z gęsiną, udko z kaczki z kopytkami), jak również sałatkę z szarpaną wołowiną albo kurczakiem i grillowanymi warzywami, dorsz z ziemniakami czy żeberka BBQ. A na deser domową szarlotkę.

Taką możliwość wprowadziła również restauracja Hotelu Haffner w Sopocie, informując klientów:

- Świadczymy usługę dań na wynos i w tym celu została przygotowana specjalna karta menu. Dla gości aktualnie przebywających w hotelu wszystkie dania, łącznie ze śniadaniami są serwowane w formie room service przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz higieny. Zamówienia przyjmowane są telefonicznie, a dania o ustalonej godzinie pozostawiane pod drzwiami pokoju - mówi Rafał Starobrat, Dyrektor Sprzedaży w Hotelu Haffner.
Restauracje związane z hotelami, które obecnie nie oferują dań gościom, starają się wykorzystywać ten czas produktywnie, nawiązując współpracę z lokalnymi firmami lub pomagając innym.

- Szefowie Rafał Koziorzemski i Marcin Popielarz wykorzystują ten czas na intensywną współpracę z lokalnymi partnerami. I tak wypiekają chleby dla Zakwasowni, tworzą proste przepisy na bazie warzyw dla Lilu Fruits oraz produkują autorską linię produktów wegańskich, która już niebawem będzie dostępna w naszym sklepie internetowym. W międzyczasie starają się wspierać Pomorskie Szpitale, przygotowując jedzenie dla lekarzy - mówi Marta Dworak, PR&Marketing Manager restauracji Biały Królik.
Restauracje wspierają lekarzy

Zarówno gości hotelowych, jak i zamawiających dania na wynos, zachęca się do płacenia bezgotówkowego.


Czy teraz chętnie zamawiasz dania na wynos?
9%

tak, przynajmniej kilka razy w tygodniu

2%

tak, codziennie

26%

tak, ale raz na jakiś czas

63%

nie, gotuję sam(a)

zakończona

łącznie głosów: 462