Restauracje hotelowe otwierają się na gości

19 maja 2020, 13:00
Alicja Olkowska
Najnowszy artukuł na ten temat

Restauratorzy przeciwni obostrzeniom

Trzeci etap odmrażania obostrzeń wszedł w życie 18 maja. Ruszyły restauracje, także te hotelowe, choć wszystkie lokale wciąż obowiązują wytyczne dot. bezpieczeństwa. Jak to wygląda w Trójmieście? Sytuacja powoli się klaruje, na razie jest spokojnie, ale hotelarze spodziewają się, że wkrótce wszystko zacznie wracać do normy.



Hotele w Trójmieście - duża baza


Nowe rozporządzenie mówi, że "od 18 maja 2020 r. do odwołania" dopuszczalne będzie prowadzenie działalności polegającej "na przygotowywaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach lub gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu" oraz konsumpcja i podawanie napojów.

Wciąż jednak restauracje "zwykłe", jak i te hotelowe obowiązują obostrzenia, czyli właściciele muszą zastosować się do następujących wytycznych:

  • pracownicy będą musieli mieć zapewnione rękawiczki oraz płyny do dezynfekcji dłoni
  • klienci będą musieli siedzieć przy stolikach oddalonych od siebie o co najmniej 1,5 m
  • stoliki i inne powierzchnie wspólne będą musiały być regularnie dezynfekowane
  • wdrożyć odpowiednie procedury w razie podejrzenia zakażenia koronawirusem klienta lub pracownika

W Hiltonie w Gdańsku wiele się zmieniło ze względu na obostrzenia. Hotel bardzo dba, aby goście czuli się podczas pobytu dobrze i swobodnie, jednak liczy również na zdrowy rozsądek z ich strony. Ważne, by dbać o siebie nawzajem.

- Serdecznie zapraszamy, jesteśmy bardziej niż zmotywowani do tego, aby nasi goście nie odczuli niedogodności i komfortowo spędzili czas - mówi Magdalena Mucha, general manager hotelu Hilton.

Nowe menu, prezenty i promocje. Restauracje wracają po przerwie



Co się zmieniło? M.in. każda osoba, która wchodzi do hotelu, ma mierzoną temperaturę bezdotykowym termometrem. Goście wypełniają oświadczenie dot. świadomości stanu zdrowia. Przy stanowisku recepcyjnym może przebywać tylko jeden gość, a osoby oczekujące na obsługę recepcji zobowiązane są zachować bezpieczny odstęp dwóch metrów.

- Wszystkie posiłki przygotowywane są w sterylnych warunkach zgodnie z zasadami HACCP oraz wytycznymi GIS przez personel przeszkolony z zasad bezpieczeństwa i higieny. Wprowadziliśmy odpowiednie odległości stolików, które też są dezynfekowane po każdym gościu. Śniadanie jest podawane przez obsługę. Pilnujemy też odpowiednich limitów co do liczby gości jednocześnie przebywających w restauracji, barze i na tarasach - dodaje Magdalena Mucha. - Tęsknimy za naszymi gośćmi, dlatego włączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji hotelarzy #WypocznijBezpiecznie.
W hotelu Quadrille w Gdyni-Orłowie, w którym działa restauracja Biały Królik, do niedawna serwowano gościom jedynie śniadania do pokoju. Teraz dostęp ma do niej każdy, nie tylko gość hotelowy.

- Goście wybierali konkretne dania z bogatej listy propozycji. Do odwołania nie proponujemy śniadań bufetowych. W ciągu dnia i wieczorem istnieje możliwość zamówienia skróconego menu restauracyjnego i pubowego także w ramach room service. Od 18 maja goście będą dodatkowo mogli zjeść posiłek także przy stoliku restauracyjnym - mówi Marta Dworak, PR & marketing manager hotel Quadrille Relais & Châteaux.
5
miejsce: Hotele
w rankingu Hotele
Hotel Cztery Brzozy
Kowale, Skromna 1
8.2/10
+ Oceń


Biały Królik został przystosowany do obowiązujących wymogów, m.in. ograniczono liczbę stolików oraz wprowadzono co najmniej dwumetrową odległość między nimi.

- Serwis w restauracji także się zmieni: wprowadzamy maseczki, przyłbice i rękawiczki u naszej obsługi. Stoły nakrywane będą dopiero w momencie, gdy gość przy nich usiądzie - wcześniej czekają puste. Tace będą wyparzane po każdym użyciu. Ograniczymy także do minimum czas spędzany przez kelnera przy stoliku. Wprowadzamy dezynfekcję klamek, monitora komputera itp. co godzinę. Na sali restauracyjnej będzie także do dyspozycji gości bezdotykowy dozownik płynu do dezynfekcji. Sam wydruk menu będzie jednorazowy - dodaje Marta Dworak.
18 maja ruszył także zadbany ogródek w przyhotelowym parku, który jest ciekawą alternatywą do spędzania czasu w restauracji. Tam również będą obowiązywały zalecenia dot. bezpieczeństwa.

Na nowy etap w gastronomii przygotowywał się od jakiegoś czasu Mercure Gdańsk Stare Miasto i działająca w nim restauracja Winestone.

- Doświadczenie już mamy, ponieważ wszelkie wzmożone procedury reżimu sanitarnego wdrożyliśmy w naszym hotelu już w pierwszym etapie pandemii. Teraz dostosowujemy się do pozostałych obostrzeń - mówi Monika Gajewska. - Zespół Mercure Gdańsk Stare Miasto zapewnia swym gościom pełną atencję połączoną z gwarancją bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. Zależy nam, aby cały pobyt gościa odbywał się w przyjaznej i spokojnej atmosferze. Skupiamy się na gościnności bez "cienia" stresu.
- Restauracja hotelowa przeszła znaczną metamorfozę - teraz działa w dużej sali śniadaniowej i przy zachowaniu wszelkich wymogów bezpieczeństwa pomieści nawet 70 osób. W menu znajdziemy dobrze znane i lubiane klasyki oraz przemyślaną kartę win - dodaje Adam Uradziński, manager restauracji oraz sommelier.
Kolejnym atutem hotelu jest m.in. duży taras z widokiem na okolicę. Tutaj także już wkrótce będą serwowane dania z restauracji Winestone - obecnie trwają ostatnie prace porządkowe. W planach poszerzona karta menu, spory wybór letnich koktajli, grill na świeżym powietrzu oraz muzyka na żywo.

- Powoli przymierzamy się też do kameralnych degustacji z winem. Jesteśmy świetnie zaopatrzeni, mamy bardzo ciekawe etykiety, a do tego czynny jest sklep z winami. Klienci znajdą tu fajną selekcję win i, co ważne, w bardzo przystępnych cenach - mówi Adam Uradziński.
Także restauracja No. 88 w hotelu Sopot jest już otwarta dla wszystkich gości, zarówno hotelowych, jak i z zewnątrz.

- W związku z obecnymi restrykcjami wprowadziliśmy zmiany w funkcjonowaniu restauracji, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych gości, jak i personelu - mówi Jakub Bałazy, marketing manager. - M.in. zmniejszyliśmy liczbę miejsc oraz wprowadziliśmy odstępy między stolikami. Wszystkie przestrzenie samoobsługowe zostały wyłączone z użycia, w tym bary sałatkowe, bufety oraz dozowniki do samodzielnego nalewania napojów przez gości. Przed wejściem do restauracji dostępny jest płyn do dezynfekcji, a wszyscy nasi pracownicy pracują w maseczkach i rękawiczkach.
Po wyjściu gości miejsca są od razu dezynfekowane przez pracownika restauracji, a na stolikach personel kładzie tabliczki z napisem "Zdezynfekowane".