• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zuo Corp zdradzili, jak przetrwać w branży mody

Monika Sołoduszkiewicz
4 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pierwsze spotkanie branży projektowej poprowadził duet Zuo Corp. Pierwsze spotkanie branży projektowej poprowadził duet Zuo Corp.

Niezawodna mieszanka wiedzy i umiejętności, doprawiona dużą dozą szczęścia, pozwala osiągnąć sukces w branży mody. Czy to uniwersalny przepis na sukces? Czy warto iść własną drogą? Co można powiedzieć o polskim rynku? Jak utrzymać się w branży? Na te i wiele innych pytań w środowy wieczór odpowiedzieli Bartek Michalec i Łukasz Laskowski z duetu Zuo Corp.



Jak postrzegasz ubrania od polskich projektantów?

Pomorski Park Naukowo - Technologiczny w Gdyni przeżywał prawdziwe oblężenie za sprawą inauguracyjnego spotkania branży projektowej. Na sali znaleźli się trójmiejscy projektanci, styliści, blogerzy, dziennikarze i wszyscy zainteresowani polską modą. To pierwsze spotkanie z cyklu, którego celem ma być poszerzanie wiedzy o rynku mody. Wszystkie spotkania będą prowadzone przez specjalistów z określonych dziedzin.

- Jestem szczerze zaskoczona, że nasze pierwsze spotkanie cieszy się tak ogromnym zainteresowaniem. Chciałabym bardzo podziękować pomysłodawczyni spotkania, Dorocie Próchnickiej, właścicielce marki Keyce oraz partnerom, którzy tak chętnie zaangażowali się w ten projekt, Elsce i Polish Fashion Show. Dzisiejsze spotkanie poprowadzą Bartek Michalec i Łukasz Laskowski. Opowiedzą o tym, jak przetrwali pierwsze trzy lata na rynku mody - tymi słowy przywitała zgromadzonych gości Izabela Kotkowska z Centrum Designu Gdynia, organizatorka spotkania.

Zuo Corp pojawiło się na polskim rynku w 2010 roku i szturmem zdobyło serca jego miłośników. Działalność rozpoczęli od tymczasowego sklepu (tzw. pop up shop, czyli pojawiający się sklep, to idea, która pojawiła się na początku XXI wieku w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych) ustawionego w sercu stolicy, który działał przez trzy miesiące. Charakterystyczny, przestrzenny kubik składał się z dwóch kontenerów biurowych wyłożonych blisko 100 metrami kwadratowymi luster i niezliczoną ilością pasków z ledowym oświetleniem. Po raz kolejny okazało się, że niesztampowy pomysł jest idealnym sposobem, by zwrócić uwagę branży mody na młodą markę.

Organizatorka spotkania - Izabela Kotkowska oraz jego pomysłodawczyni - Dorota Próchnicka. Organizatorka spotkania - Izabela Kotkowska oraz jego pomysłodawczyni - Dorota Próchnicka.
- Wszystkie lustra się potłukły, więc nawet nie chcę się zastanawiać, ile lat nieszczęść przed nami - żartował Łukasz Laskowski.

Zuo Corp tworzą Bartek Michalec (zajmujący się projektowaniem) oraz Łukasz Laskowski (odpowiedzialny za wizerunek marki). Zuo Corp tworzą Bartek Michalec (zajmujący się projektowaniem) oraz Łukasz Laskowski (odpowiedzialny za wizerunek marki).
Duet z rozbrajającą szczerością przyznał, że do swojego debiutu podchodzili z pewną dozą sceptycyzmu, mocno ograniczonym budżetem, ale za to bezcennymi kontaktami w branży. Bartek przez wiele lat pracował w kraju i za granicą jako stylista, a Łukasz działał w firmie organizującej imprezy.

Wczorajsze spotkanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Wczorajsze spotkanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.
- Jeśli chcemy zajmować się modą, powinniśmy robić to w Warszawie. Zwłaszcza z uwagi na to, że polski rynek jest bardzo chłonny i coraz trudniej się na nim przebić. Rozeznanie w branży pomogą zdobyć staże u doświadczonych projektantów - powiedział Bartek Michalec.

W 2011 roku pojawiła się okazja zaprezentowania kolekcji na Fashion Week Poland. Entuzjastyczne recenzje i zainteresowanie prasy otworzyły przed nimi wiele nowych możliwości. Koncepcja miarowego szycia przyciągnęła nie tylko gwiazdy, ale też klientki poszukujące nowych rozwiązań i nietypowego podejścia do mody. Wraz z nowymi sukcesami, pojawiła się pracownia oraz własna szwalnia.

- Kiedy zaczynaliśmy, wśród polskich projektantów dominowała moda wieczorowa. Chcieliśmy mody, która będzie miała artystyczny sznyt i pomimo przystępnej oferty cenowej, zdecydowanie będzie się wyróżniać na tle propozycji sieciówek - zaznaczył Łukasz Laskowski.

Nowatorskie, architektoniczne, zapadające w pamięć, to najczęściej pojawiające się przymiotniki, opisujące kolejne kolekcje marki. Jak sami przyznają, nie chcieli skupiać się na szyciu sukienek na czerwony dywan, zależało im na wprowadzeniu nowej jakości w polskiej modzie, zabawie formą i eksperymentowaniu z technologiami, np. drukiem 3D.

- Dopiero po czterech latach udało nam się poznać ten rynek. Polska wciąż jest jeszcze "Dzikim Zachodem", nieco ograniczonym estetycznie. Wszyscy starają się robić to samo, stąd pewnie już klasyczne szare dzianiny w niemal każdej kolekcji młodych projektantów. Rozpoczęliśmy od eksperymentowania z popularną dzisiaj pianką albo wycinanym PCV - zauważył Bartek Michalec.

Obecnie duet Zuo Corp jest na etapie redefiniowania wizerunku marki. Pojawiła się marka Zuo Corp+ oraz nowy logotyp z martwym krukiem.

- Rozpoczęliśmy współpracę z internetowymi butikami multibrandowymi, ale chcielibyśmy być także obecni w innych miastach Polski. Bardzo interesuje nas trójmiejski rynek - zaznaczył Łukasz Laskowski.

Projekty Zuo Corp od samego początku były stosunkowo przystępne cenowo, bo w przedziale od 100 do 1000 złotych. To się nie zmieni, także dzięki wprowadzeniu aż trzech linii obejmujących m.in. dodatki dla domu, biżuterię czy obuwie. Czarna ma być przeznaczona dla klientów zainteresowanych nowoczesnym wzornictwem i poszukujących odważnych rozwiązań. Biała będzie najbardziej przystępna cenowo i adresowana do młodszych wielbicieli marki, natomiast różowa - przeznaczona wyłącznie dla kobiet i obejmująca buty, biżuterię czy torebki.

Spotkania mają odbywać się cyklicznie, a większość z nich będzie otwarta dla publiczności. Kolejne mają dotyczyć m.in. fotografii, biznes planów i PR-u. Najbliższe - już w styczniu.

Wydarzenia

Moda - jak odnaleźć się w branży?

spotkanie

Miejsca

Opinie (9) 4 zablokowane

  • (1)

    Myślałem, że z tego duetu, pan w nakryciu głowy to jakiś podwykonawca z Azji :)

    • 42 1

    • Ja pomyślałam od razu o Irańczyku albo kimś z tamtego rejonu:)

      • 1 1

  • Zło

    ;) Hehe fajna nazwa Zło Korp.

    • 11 3

  • Ja trzymam się dobrze w branży mody. (1)

    Zawsze coś ciekawego znajdę w ciuchlandzie i to za 2 czy 5 złotych a nie 100 czy 1000.
    Wyluzujcie z tym cudowaniem to tylko ubrania.

    • 15 2

    • a ja szyję sobie i te ubrania nosza się świetnie

      • 6 0

  • Prawa autorskie

    Najlepiej realizować własne pomysły nie cudze.

    • 2 1

  • Ok
    Jestem dżentelmenem więc ne skomentuję zdjęcia.

    • 15 1

  • Niestety spotkanie bardzo słabe. Panowie nie mieli do powiedzenia zbyt wielu rzeczy, które mogłyby przydać się trójmiejskim twórcom na początkowym etapie pracy. Już w pierwszej godzinie wyszło na to, że bez "znajomości" i poza Warszawą nie da się nic osiągnąć w modowym biznesie. Całość spotkania to po prostu historia marki i kilka anegdot, niestety nic więcej.

    • 8 0

  • ZUZA to fajna 30stka.

    ZUZA dla arbuza! Swiateczne buziaki!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja