- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (137 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
- 3 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (320 opinii)
- 4 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (23 opinie)
- 5 Studenci o styku Starego i Młodego Miasta (32 opinie)
- 6 Kompost ze śmieci rozdają za złotówkę (148 opinii)
CH Familia w Oliwie ma nowego właściciela
Centrum Handlowe Familia przy al. Grunwaldzkiej 471 ma nowego właściciela. Nie oznacza to jednak, że w najbliższym czasie obiekt zostanie zamknięty.
Nowy właściciel nie zdradził portalowi swoich planów dotyczących tej nieruchomości, z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły, a centrum handlowe nadal będzie funkcjonowało tak jak do tej pory. Potwierdzają to najemcy z którymi rozmawialiśmy. Otrzymali oni co prawda zawiadomienie o zmianie właściciela obiektu, ale nie otrzymali wypowiedzeń ani zmiany warunków umowy.
Co mówi plan zagospodarowania przestrzennego?
Plan uchwalony został w styczniu 2002 roku. W tym miejscu przewidziana jest zabudowa produkcyjno-usługowo-składowa. Zabudowa jaka mogłaby tu powstać, zgodnie z zapisami tego dokumentu, może mieć 16 metrów wysokości (a pomiędzy CH Familia, a ulicą Kołobrzeską zaledwie 8 metrów). Tylko przy samym zbiegu ul. Kołobrzeskiej i al. Grunwaldzkiej mógłby powstać wyższy, będący akcentem, budynek wysokości 40 - 50 metrów.
Plan narzuca także, by powstające budynki cechowała architektura o wysokich walorach estetycznych i wysokim standardzie wykończenia.
Czy plan miejscowy, który ma 16 lat ma szansę być w przyszłości zrealizowany? Przez te lata wiele się zmieniło w otoczeniu Centrum Handlowego Familia - powstały Olivia Business Centre i Alchemia, czyli zabudowa znacznie wyższa. Można tylko spekulować czy w przyszłości właściciel działki będzie dążył do zmiany istniejących planów, póki co takich działań nie podjął.
Miejsca
Opinie (106) 1 zablokowana
-
2018-01-29 08:33
o będzie nowy (10)
biurowiec
- 208 4
-
2018-01-29 10:51
(7)
Byle nie niżej niż 120m
- 30 2
-
2018-01-29 11:28
zgadzam się - zmniejszenie dominacji olivia star (3)
- 12 1
-
2018-01-29 13:34
to ten Grabski z PiSu?
- 5 1
-
2018-01-29 13:39
ktoś POwstrzyma ten obłęd? (1)
Grunwaldzka to nie Grunwald
- 6 18
-
2018-01-29 17:45
Jest Banditenstrasse, Bankenstrasse (Grunwaldzka - Wrzeszcz),
może być i Szklakstrasse (Glasstrasse) :-)))))
taka polska la-ma-sa-kra...- 3 0
-
2018-01-29 13:01
jeszcze bimet zaraz kupią (1)
- 11 0
-
2018-01-29 18:03
Oby
- 3 1
-
2018-01-29 13:35
a czy oni widzieli Kołobrzeska w szczycie?
80000 samochodów na dobę...ja p...
- 13 3
-
2018-01-29 13:49
I dobrze. Widzę już tu polski Wall Street Mordor.
Nawet Wa-wa będzie nam zazdrościć.
- 19 1
-
2018-10-12 13:52
i będą ze 3 mieszkanka
- 0 0
-
2018-01-29 08:34
Oj tam, nie takie plany byly zmieniane (4)
Jak siedobrze posmaruje to i szescian potoczy sie jak kula
- 164 9
-
2018-01-29 10:42
Nie trzeba nic zmieniać. Plan pozwala na budowę biurowców w tym miejscu
- 11 1
-
2018-01-29 13:36
(1)
Takie cuda tylko w Gdańsku. Zaraz będzie zmiana planów i powstana 100 metrowe wieżowce
- 10 7
-
2018-01-29 18:04
Tam nie ma ograniczenia wysokości.
Mogą i 700m budować- 3 0
-
2018-01-29 14:47
tekst o sześcianie przepiękny - muszę zapamiętać
- 16 1
-
2018-01-29 08:43
(1)
zabudowa produkcyjno-usługowo-składowa z akcentem, budynek wysokości 40 - 50 metrów. Moze elewator zbozowy? O wysokim standardzie oczywiscie
- 127 5
-
2018-01-29 09:10
Proponuję silos na atomówkę
Może zaczną się z nami liczyć. Oczywiście jak w silosie będzie stosowny wkład.
- 7 0
-
2018-01-29 08:49
przebuduje i doda parking nad ch
- 26 3
-
2018-01-29 08:52
Niech Grabski wybuduje tam parking wielopoziomowy (16)
To najlepsze co mógłby zrobić w tym zagłębiu biurowcó
w bez miejsc postojowych- 125 47
-
2018-01-29 08:56
I tak cebulaki nie będą tam parkować (2)
- 38 5
-
2018-01-29 18:22
(1)
Jeśli ceny będą sporo niższe niż OBC to czemu nie?
- 3 6
-
2018-01-30 08:29
bo na obc jest tanio. za zlotowke nie zaparkujejsz nigdzie, janusz
- 2 1
-
2018-01-29 09:05
(9)
Przecież miejsca parkingowe już obecnie są wolne - tylko są płatne. Budowa parkingu wielopoziomowego (darmowego) sprawi tylko że zdecydowanie więcej osób będzie wjezdzac do miasta samochodem co zwiększy ruch i korki szczególnie na grunwaldzkiej czyli...jest decyzja absurdalna z punktu widzenia miasta. Stąd obecne działania (płatne parkowanie) mają zachęcić do jazdy komunikacja i mieszkania bardziej w mieście a nie Kowale, Banino itp - dokładnie tak samo robi się w Berlinie, Kopenhadze czy Londynie (tu najwyższy biurowiec w UE ma 26 miejsc parkingowych).
- 38 16
-
2018-01-29 10:02
To że "sie robi" w Berlinie mnie nie przekonuje (8)
Tam jest to podyktowane względami ideologicznymi, które też u nas w zupełnie innej rzeczywistości się chce zaszczepić....No i S bahn i U bahn tam często jeżdżą a klimat jest łagodniejszy.
W B mieszka dużo osób o lewicujących pogladach, co jest równoznaczne z utopijnymi pomysłami forsowanymi na siłę. No i teraz jest też dużo mahometan - ciekawa mieszanka swoją drogą...
Jak arabowie i turcy się wzbogacą to nakupią oczywiście samochodów bo ich mężczyźni są na poziomie umysłowym naszych szybkich i wścieklych w passerati, metrem mogą jeździć kobiety (zasłonięte) z dziećmi.- 21 28
-
2018-01-29 10:29
Haha dobre, ale prawda
- 9 5
-
2018-01-29 10:35
(5)
To czemu w Seulu (wyznawcow islamu nie ma, a jedno z najbogatzych miast swiata) zasypano autostrade w centrum, czemu tak robi sie teraz takze w USA? bo nagle okazalo sie ze jak masz autostrade po 6 pasów w centrum miasta + olbrzymie parking wielopoziomowe to:
a) nadal masz korki I to ogromne
b) nie masz juz zycia w centrum bo tam tylko autostrada I parking
Wiec czasem jednak korzystajmy z wiedzy znanej od 30 lat, a nie wydawajmy olbrzymie pieniadze na bezsensowne inwestycje- 28 6
-
2018-01-29 11:19
(4)
Ty USA tu nawet nie przytaczaj, bo takie Trójmiasto to jakieś wypiździewo w porównaniu z miastami w USA i jakoś nie widziałem, żeby zasypywali autostrady, wręcz przeciwnie - budowali nowe.
- 10 15
-
2018-01-29 11:36
(3)
to konkretnie gdzie I kiedy budowali nowe? bo ostatnio wiekszosc miast (z ostatnich: Clevland, NYC...) zaczyna przywracac tramwaje I likwidowac szerokie drogi w centrum
- 12 6
-
2018-01-29 13:54
Dajesz tu przykład USA. Zapomniałeś dodać (2)
że tam prawo stanowe jest różne. Na tym podlega piękno tego kraju- są stany dla konserwatystów, lewaków i umiarkowane. Nie pasuje to jedziesz do innego stanu. A tu nagle robią ci zmianę przepisów i gdzie wyjedziesz?
- 4 7
-
2018-01-29 17:39
Nie podoba sie gdansk to wypad na wioche wiesniaku . Masz jak w USA lol
- 4 6
-
2018-01-29 22:12
ty tak na poważnie
Od razu widać, że nie masz pojęcia o tym co się dzieje w USA.
Mieszając wyniki federalne z wynikami stanowymi to wręcz się pogrążasz.
Sposób rozwoju i zabudowy miast jest tam mocno i to w każdym miejscu nastawiony na zmuszenie ludzi do korzystania z KM. Co śmieszniejsze większość ludzi w Centrum porusza się pieszo lub komunikacją miejską. A korki tworzą się głównie poza centrum, gdzie właśnie kończy się zasięg KM i ludzie przesiadają się na auta.
Tam miasta są rozlane na wielkie połacie stąd tak duży nacisk na korzystanie w centrum z KM. Nie ma tu różnicy czy akurat są u władzy Republikanie czy Demokraci, bo jeżeli chodzi o gospodarkę miast mają bardzo podobne podejście.- 3 0
-
2018-01-29 13:42
Kocham Berlin. Jeżdżę tam zawsze komunikacją miejską. W Gdańsku nie ma komunikacji. Są szroty i brak kasy mimo wydłużania linii.
- 9 6
-
2018-01-29 12:58
czerwony most
lepiej (i pewnie taniej) przywrócić plany budowy węzła przesiadkowego czerwony most - to miał być duży park and ride plus skmka co 5 minut i byłoby w miarę nowocześnie, bez masy nowych samochodów w centrum
- 2 2
-
2018-01-29 13:36
parking?
Nie kalkuluje się
- 5 0
-
2018-01-29 20:01
raczej najgorsze co mógłby zrobić
to prosta recepta na zabetonowanie korkami całego 3miasta.
- 4 1
-
2018-01-29 09:08
Parking taki jak na Jana z Kolna (6)
z możliwością wykupienia abonamentu miesięcznego za rozsądną cenę, gwarantuję że wtedy chętnych będzie mnóstwo
- 54 26
-
2018-01-29 10:38
(2)
a) a co to jest rozsądna cena? koszt budowy jednego miejsca tam to było ok 60 tys zł - czyli cena ponizej 450 zł miesiecznie jest abstrakcja biznesowa
b) a komu ma zalezec na pełnych parkingach? gdzie te samochody maja sie zmiescic na ulicach? to błedne koło - w stanach doszli do 6 pasow autostrady w centrum w jedna strone, olbrzymich parkingow wielopoziomowych I...dalej sa korki. Tylko absolutnie nie ma zycia juz w takim centrum (patrz St Louis, Dallas...) I teraz nagle burzą parkingi, autstrady probuja zamieniac na parki - nie popelniajmy ich bledów- 19 7
-
2018-01-29 12:23
jak będzie nam się powodzic jak im w USA to możemy ograniczac transport (1)
do tego czasu trzeba się rozwijać
- 4 15
-
2018-01-29 13:38
chyba ty się chcesz rozwijać
- 1 1
-
2018-01-29 13:50
Te parkingi są puste. Nikt nie chce wydać 300
- 9 1
-
2018-01-29 13:50
Te parkingi są puste. Nikt nie chce wydać 300
- 5 1
-
2018-01-29 15:55
Parkingi tak drogie, że pracownikom opłacało się iść na studia zaocznie, by mieć miejsce na parkingu dla studentów UG, cały artykuł o tym był w zeszłym roku. Więc o czym mówić? Parkingi są, ale nikt nie będzie wydawać połowy pensji (tak, takie koszty, a takie mierne pensje) na parking!
- 4 0
-
2018-01-29 09:09
No to będzie nowy biurowiec (3)
Chyba nikt się nie łudzi, że będzie inaczej :)
- 99 3
-
2018-01-29 10:46
(1)
Oby
- 13 3
-
2018-01-29 13:26
oby ,bo pozostałe nie mają pracy dla mnie z moim wykrztałceniem
- 8 2
-
2018-10-12 13:48
2 biurowce
i 2 mieszkanka :-)
- 0 0
-
2018-01-29 09:10
postawić biurowiec! (3)
- 40 18
-
2018-01-29 13:24
ja chcę biurowiec - będzie praca za 2k brutto (2)
- 5 9
-
2018-01-29 13:46
(1)
Przecież tu nawet panie sprzątające zarabiają więcej niż 2k brutto, więc nie ośmieszaj się nieznajomością tematu.
- 7 2
-
2018-01-29 17:21
2 literki K brutto... Kelly Bundy czy jak ? :D w sumie ten od Noli poziomem pasuje :)
- 1 1
-
2018-01-29 09:19
To tylko kwestia czasu
- 32 1
-
2018-01-29 09:53
fajnie (2)
potrzebna nam kolejna szklano stalowa kobyła o wysokiej (znaczy na metry chyba, jak ta wieża saurona) estetyce
- 48 6
-
2018-01-29 16:53
(1)
Patrzac od strony przymorza wyglada to jak meskie przyrodzenie, jeszcze z tymi dwuema mniejszymi przybudowkami. I to bez napletka (zeby tylko czasem nie bylo ze jestem niepoprawny politycznie).
Albo jak taki wielki fak wystawiony w kierunku starej oliwy przez wladze miasta. Prawda taka ze obecosci tego 150 m kloca w tym akurat miejscu przyklaskuja tylko sloiki albo osoby z krotkim stazem pobytu w gdansku. Starzy gdanszczanie, lokalni patrioci nie moga patrzec jak dewastowana jest ta czesc miasta. To nie swiadczy o nowoczesnosci. Stawianie chaotyczne wysokosciowcow tam gdzie sobie zazyczy deweloper to raczej domena miescin z kompleksami. Miasta z tradycjami jak monachium, mediolan czy inne metropolie o walorach historycznych nie pozwalaja na takie rzeczy. Sa scisle zasady, wyznaczona dzielnica wyzszych budynkow lub w ogole rezygnuje sie z nich. Ten kloc akurat w oliwie bedzie sie tak w przyszlosci podziwiac jak teraz falowce na przymorzu. Kiedys duma wladz i symbol nowoczesnosci, teraz fawele i z politowaniem patrzy sie na nie jak na symbol poprzedniej epoki.- 11 3
-
2018-02-14 08:53
Dobrze mówi. Polac mu
Jestem Gdanszczaninem i nie moge na to patrzeć. Won stad korposzczury. Zburzyc te biurowce. Zeszpecily strasznie wyglad Starej Oliwy. A w godzinach szczytu jeszcze wieksze korki w okolicy Hali Oliwa.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.