• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaka powinna być przestrzeń między ECS-em i Muzeum II Wojny Światowej?

Krzysztof Koprowski
19 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Muzeum II Wojny Światowej, którego otwarcie zaplanowano na przyszły rok, wraz z Europejskim Centrum Solidarności mogą stworzyć ciekawą ofertę edukacyjną. Problemem pozostaje brak ciekawego połączenia przestrzenią publiczną między tymi obiektami. Muzeum II Wojny Światowej, którego otwarcie zaplanowano na przyszły rok, wraz z Europejskim Centrum Solidarności mogą stworzyć ciekawą ofertę edukacyjną. Problemem pozostaje brak ciekawego połączenia przestrzenią publiczną między tymi obiektami.

Jak powinna wyglądać przestrzeń między Europejskim Centrum Solidarności zobacz na mapie Gdańska a powstającym Muzeum II Wojny Światowej zobacz na mapie Gdańska? Nad tym zagadnieniem będą zastanawiali się gdańscy oraz europejscy eksperci planowania przestrzennego w najbliższych dniach.



Czy ECS i MIIWŚ będą cieszyły się podobną popularnością?

"Water in-between museums" - taką nazwę będą nosiły międzynarodowe warsztaty urbanistyczne, które w dniach 20-22 września odbędą się w Biurze Rozwoju Gdańska. Wezmą w nich udział urbaniści i architekci z Gdańska oraz innych krajów europejskich.

- Tematem przewodnim tegorocznych warsztatów będzie przestrzeń w kluczowym miejscu Młodego Miasta między dwoma muzeami: Muzeum II Wojny Światowej i Europejskim Centrum Solidarności. Celem warsztatów jest próba wykreowania atrakcyjnej przestrzeni miejskiej łączącej oba obiekty z wykorzystaniem sąsiedztwa wody w oparciu o międzynarodowe doświadczenie ekspertów prowadzących warsztaty - mówi Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Efekty wspólnej pracy będą w przyszłości wykorzystane w dalszych pracach planistycznych w zakresie organizowania przestrzeni publicznych. Ponadto wymiana doświadczeń ma zaowocować lepszymi planami zagospodarowania dla tego obszaru miasta.

Wrześniowe warsztaty będą kolejnym wydarzeniem tego typu w Gdańsku. W ubiegłym roku w międzynarodowym gronie pracowano nad możliwymi przekształceniami kampusu Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska wraz z jego najbliższym otoczeniem. Wypracowane wówczas rekomendacje mają szansę przełożyć się na lepszy dobór funkcji oraz formy zagospodarowania i sytuowania nowych obiektów.

Miejsca

Opinie (32) 2 zablokowane

  • (7)

    A co wspólnego ma Solidarność z II Wojną?

    • 14 16

    • (1)

      ten od minusa może podzieli się ze swoją wiedzą

      • 1 7

      • nie chce

        • 1 2

    • A gdzie jest napisane, że coś ma? (1)

      Warsztaty dotyczą zagospodarowania przestrzeni między dwoma budynkami. Jeden z nich to ECS.

      • 1 1

      • ależ ma. Wolność. W II wojnie ją utraciliśmy. Dzięki Solidarności - odzyskaliśmy.

        • 6 1

    • A może to że...

      dopiero dzięki Solidarności w naszej części Europy zakończyła się II ws...

      • 5 1

    • A kiedy tak naprawdę dla nas II wojna się skończyła? A przykład powstania warszawskiego nie uczył, że kolejnego powstania zbrojnego nie można urządzać?

      • 2 0

    • a musi mieć? przestrzeń chcą połączyć nie muzea.

      • 0 0

  • to już nie można tego nazwać po polsku??? (3)

    "Water in-between museums"

    po co tyle hałasu o kawałek przestrzeni robić i zawracać głowę warsztatami czy nas na to stać??? kto za to zapłaci???

    "W ubiegłym roku w międzynarodowym gronie pracowano nad możliwymi przekształceniami kampusu Uniwersytetu Gdańskiego" - w zeszłym toku debatowali nad przestrzenią??? kiedy już zakończono budowę większości nowych budynków ???

    • 14 6

    • Impreza jest międzynarodowa. W innych krajach też takie wydarzenia nazywa się po angielsku. (2)

      Nie ma co bić piany. Chyba żeś z PiSu.

      • 4 6

      • głupi lemingu to nie ma nic wspólnego z PIS-em a wy wszędzie widzicie Jarka-idźcie (1)

        się leczyć. nie warto nawet dyskutować z psycholami

        • 2 2

        • Niepotrzebne bicie piany jest objawem członkostwa w PiS.

          • 0 2

  • ciekawe czy w dyskusji wezmą udział osoby decyzyjne z BRMG i UM i czy te osoby uwzględnią jakiekolwiek uwagi? (2)

    ciekawe czy w dyskusji wezmą udział osoby decyzyjne z BRMG i UM oraz czy te osoby uwzględnią jakiekolwiek uwagi? Bo bez ich czynnego udziału dyskusja nie ma sensu.

    • 8 0

    • wezma i powiedza, ze sie nie da

      bo samochody jezdzilyby za wolno :(

      • 2 0

    • Uwag żadnych nie przyjmują. Mniemam że tylko oni wiedzą wszystko najlepiej. Żadnych wniosków i uwag nie przyjmują. Nie potrafią dyskutować a już do błędu przyznać się im nie wypada. Gdyby rozmawiali z mieszkańcami miasto rozwijało się zgodnie z życzeniem mieszkańców.

      • 0 0

  • Przy muzeum 2 wojny światowej powinni ucywilizować nabrzeże przy kanale Raduni. Strasznie zawiedziony jestem że NIKT o tym wcześniej nie pomyslał. Teraz tam jest biedna trawa i wentylatory (NAD SAMYM BRZEGIEM)

    • 5 2

  • Zacznijcie od tego co szykuje pkp przed dworcem głównym w Gdańsku!

    • 8 0

  • Ulica Popiełuszki łączy te dwa muzea, wystarczy zrobić z ulicy woonerf (3)

    Planowaną ulicę Nowa Wałowa (Popiełuszki) schować pod ziemię cztery pasy, u góry zrobić przestrzeń publiczną - deptaki, pasy zieleni z wolno jadącym tramwajem i autobusem po tym samym pasie jezdni z torowiskiem. Może BRG czegoś się nauczy? Jeszcze powinni być obowiązkowo ludzie z DRMG i ZDiZ oraz BPBK na tych warsztatach. Powinni dostać polecenie służbowe od prezydentów - iść i uczyć się. To oni blokują wszystkie inicjatywy.

    • 9 3

    • tylko po co robic jakies tranzytowe tunele w miescie? (1)

      czy pod Rynkiem w Krakowie jest jakis tunel dla samochodow? Albo pod wieza Eiffle'a?

      Czy wszyscy tu rozumieja, jak wielkim kosztem jest budowa i UTRZYMANIE tunelu. Zachecam do spojrzenia na tunel pod Martwa Wisla. Ciekawe, czy jakby zamiast obarczac tym kosztem budzetu miasta, ale kazac kierowcom placic za przejazd, np. 5 zl (tak, aby zwracal sie koszt utrzymania), to czy ktokolwiek chcialby jezdzic?

      Jak to jest, ze darmowe drogi to norma, ale darmowa komunikacja to komunizm i zlo?

      Przypominam - podatki z paliwa nie trafiaja do budzetu miasta.

      • 1 2

      • Wykop sobie ziemiankę

        Jak chcesz żyć tanio, to zbuduj szałas albo wykop ziemiankę, powieś lampę oliwną i grzej się przy ognisku.
        Po co nam ładny Gdańsk (przecież utrzymanie kosztuje) zrobić jak najtaniej a wszyscy uciekną w inne okolice i tam będą mieszkać.
        Chcesz mieć taniej, to nie budujmy czteropasmówki w centrum Gdańska w ogóle. I będzie ładniej przy okazji.

        • 1 0

    • On

      Chyba dla nich na naukę za późno.

      • 0 0

  • (1)

    Dwa największe gnioty architektury. Bardziej już się chyba nie da zepsuć krajobrazu Gdańska.

    • 12 10

    • poki co niepokoja mnie doniesienia o wykonaniu chocby fontanny przy ECS

      Takze kwestia zagospodarowania i koszty (tak budowy, jak utrzymania) nie przypadaja mi do gustu.

      Co do jednak wygladu - pozytywnie zaskoczylem sie ECS. Oczekiwalem duzo gorszego bunkru, a okazal sie bardzo przyjemny budynek. Nie wiem, czy przedmowca byl kiedykolwiek w srodku?

      Co do MIIWS to poki co mozna oceniac bardziej koncepcje i ta podoba mi sie niezwykle. Mam jednak wielka nadzieje, ze nie bedzie zadnych "upsow" technicznych i koszty eksloatacji nie okaza sie kosmiczne.

      Architektonicznie oba na plus. Zbudowane sa w takich miejscach, gdzie mozna bylo odwazyc sie na cos innego, nowego.

      A przypomne, ze jeszcze po I Wojnie Swiatowej elity Paryza chcialy rozebrac wieze Eiffle'a...

      • 2 0

  • Warsztaty w BRMG --- populistyczna farsa (1)

    "Warsztaty urbanistyczne,.......odbędą się w Biurze Rozwoju Gdańska".
    I tyle w temacie. BRMG to samo powinno udać się na warsztaty, a nie brać się za organizowanie dla polepszenia wizerunku. Miejscy planiści to skamieniałe relikty przeszłości.
    A po za tym liczy się tylko to czego oczekują inwestorzy. Gniot goni gniot.

    • 8 1

    • Odp.o

      Nie dbają o mieszkańców tylko o dobro deweloperów. Decydenci nie idą z duchem czasu a z naszego pięknego miasta czy dzielnicy robią betonowe pustynie.

      • 0 0

  • Proponuję aby było więcej darmowych toalet.

    I trochę więcej ławek, by móc podziwiać tą przestrzeń publiczną a nie tylko obok niej przechodzić.

    • 3 0

  • proponuje podziemny pasaż handlowy z ofertą gastronomiczną jak przy dworcu (1)

    na powierzchni ulice przelotową po 3 pasy w każdą stronę.

    Każdy wolny skrawek przeznaczyć na miejsce parkingowe (dodadzą uroku i za miasta ludzie będą mieli blisko do muzeum)

    • 4 0

    • "Podziemny pasaż handlowy z ofertą gastronomiczną" - i z gaciami, dresami, kapciami.

      1. "Ulice przelotową po 3 pasy w każdą stronę" - tak, tak, tak. Dla pieszych wyłącznie przejścia podziemne; najlepiej skąpo oświetlone i z wadliwie zaprojektowanymi odwodnieniami - niech mają atrakcje w postaci skakania przez kałuże po ad hoc ułożonych płytkach, koszach na śmieci itp.
      2. "Każdy wolny skrawek przeznaczyć na miejsce parkingowe" - tu się nie zgodzę - wolałbym pójść na żywioł, tzn. dopuścić drobny handelek (stołeczki, łóżka polowe, a nawet budki zbudowane ze znalezionych w okolicy materiałów - teraz to trendy, bo eko, a i gustowne niewąsko).
      3. W skali makro - posiłkując się zasadami zrównoważonego rozwoju, przemieszałbym funkcje w obrębie rozważanego obszaru: stworzyłbym konglomerat usługowo-komunikacyjno-mieszkalno-rekreacyjny; dopuściłbym wieszanie wszędzie reklam wszelkich typów, rozmiarów i treści - niech wygra najlepszy.
      4. Kwestie własnościowe rozwiązałbym w sposób nawiązujący do doskonałych wzorców postulujących dostępność sprzedawanych działek praktycznie dla każdego, tj. rozdrobniłbym maksymalnie ich powierzchnie (powiększając tym samym liczbę), tak, aby przeciętny "Kowalski" mógł je nabyć i realizować na nich swe sny o pięknym siedlisku dla swego stadła.
      5. Nie krępowałbym inwestorów żadnymi zapisami dotyczącymi maksymalnej wysokości, stylu, kolorystyki stawianych domków, składów, bloków, baraków, sklepów, kamienic, fabryczek itd. Są dorośli i najlepiej wiedzą czego chcą.
      6. Schemat sieci komunikacji, zarówno kołowej, jak i pieszej, powinien wyłaniać się stopniowo - pozostając w harmonii z etapem rozwoju dzielnicy.
      7. W celu zintegrowania mieszkańców w obrębie jednostki, zniechęciłbym do jej opuszczania poprzez nieinwestowanie w połączenia drogowe z otaczającymi terenami. Zapewne, ku mojemu niepokojowi, wytworzyłyby się one spontanicznie, lecz ich niska jakość (brak nawierzchni utwardzonej - błoto i kałuże) skutecznie zachęcałaby do nieopuszczania dzielnicy i realizowania swych potrzeb wyłącznie w obrębie lokalnej społeczności.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane