- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (142 opinie)
- 3 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (34 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (330 opinii)
- 5 Studenci o styku Starego i Młodego Miasta (35 opinii)
- 6 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
Port Gdynia utrzymał wzrost przeładunków
Od stycznia do końca kwietnia w Porcie Gdynia przeładowano ponad 8,26 mln ton, co daje dynamikę wzrostu na poziomie 2,3 procent rok do roku. Jest więcej zboża i towarów masowych, mniej węgla, koksu i drobnicy. Jak pokazują wyniki, kryzys związany z pandemią jak na razie ominął Gdynię.
Ponad 8,26 mln ton przeładowano w Porcie Gdynia. Grupy towarowe o największym wzroście to ładunki masowe. Do końca kwietnia w Porcie Gdynia przeładowano 2,13 mln ton zbóż, co daje wzrost o wartości ponad 222 procent rok do roku. Również w grupie "inne masowe" wzrost wyniósł 37,6 procent. W ładunkach masowych w tym roku spadki widoczne są tylko w przeładunkach węgla i koksu. W pierwszych czterech miesiącach udało się w Gdyni utrzymać przeładunki paliw płynnych na poziomie 98 proc. Niewielkie spadki widoczne są również w przeładunkach drobnicy (94,7 proc.) i kontenerów (91 proc.).
Port Gdańsk. Więcej zboża, mniej ro-ro i paliw
- Wpływ kryzysu gospodarczego jest coraz bardziej widoczny w największych portach regionu. Port Gdańsk broni się przed kryzysem wzrostami w przeładunkach towarów masowych, jednak w I kwartale odnotował spadek przeładunków o 8,3 procent w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Również w Porcie Hamburg przeładunki w pierwszym kwartale 2020 wyniosły 31,9 mln ton (-7,9 procent). Obroty kontenerowe osiągnęły poziom 2,2 mln TEU (-6,6 procent). W Hamburgu najmniej dotknięty spadkiem był wolumen ładunków w relacji z zapleczem lądowym - poinformował Port Gdynia w komunikacie.
Czy uda się gdyńskiemu portowi utrzymać trend wzrostowy pomimo kryzysu? Roku 2019 był kolejnym z rzędu, w którym odnotowano rekord w przeładunkach. Łączna ilość przeładowanych towarów przekroczyła 24 mln ton. Również w I kwartale 2020 Port Gdynia jako jedyny polski port utrzymał wzrostowy trend.
Gospodarka morska w Trójmieście
Na terenie Gdyńskiego Portu realizowanych jest kilka kluczowych inwestycji, takich jak: budowa Publicznego Terminalu Promowego, przebudowa nabrzeży i pogłębienie akwenów portowych czy poszerzenie wejścia do portu do 140 m metrów. Obecnie na terenie portu przebudowywanych jest aż 115 km torów w ramach gigantycznej inwestycji PKP PLK. Kontrakt "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" opiewa na wartość przekraczającą 1,8 mld złotych.
Miejsca
Opinie (30)
-
2020-05-20 09:59
Tylko dlatego, że mieli to ... (8)
zakontraktowane w umowach (zazwyczaj 90 lub 120 dni). Kolejne miesiące/kwartały już takie nie będą dobre.
- 15 7
-
2020-05-20 10:26
Szkoda, że wykres nie jest wyskalowany od 0 (1)
Eh, marketingowcy...
- 8 2
-
2020-05-20 10:29
bo wtedy wyszedłby im prawie taki sam jak poprzedni rok,
i nie dałoby się ogłosić sukcesu w gdyńskiej enklawie dobrobytu
- 7 8
-
2020-05-20 14:23
Ale trolle... (4)
.. mówią że ten port z Gdańskiem nie ma szans... Kto kłamie trolle czy liczby?
- 4 0
-
2020-05-20 15:30
tyle, że to właśnie liczby pokazują jak dużą przewagę ma port w Gdańsku nad Gdynią (3)
- 2 4
-
2020-05-20 15:35
To czemu ma spadek?:)P (2)
Przecież Gdańsk ma spadek o 8,3% a Gdynia wzrost 4,9 % w I kwartale w stosunku do 2019
- 2 0
-
2020-05-20 22:45
(1)
A tam czepiasz się. Przecież dla niego i tak -8% jest lepiej niż +4% portu Gdynia. Jak skłamie sto razy to ludzie mu uwierzą
- 2 0
-
2020-05-21 14:21
spadek spadkiem ale wynik i tak wciąż jest wyższy
I to właśnie ten wynik pokazuje, że port w Gdańsku na przewagę.
- 0 2
-
2020-05-20 16:09
Tylko dlatego...... że musisz coś i**otycznego powiedzieć.
A oczywiście tobie - prawdziwemu Polakowi - to strasznie przeszkadza i nie możesz darować że coś , kmuś jednak się udaje. Nic dziwnego że mamy to co mamy .
- 1 0
-
2020-05-20 12:05
(1)
Wszystko fajnie, ale koniecznie trzeba dopiąć rozbudowę dojścia pociągów do portu, co zresztą ostatnio wszczęto przez koleje! Przeładowane Tiry i ich wzmożony ruch to po pierwsze: zagrożenie dla pozostałych członków ruchu i pieszych, po drugie: niszczone drogi. Typowa firma spedycyjna to januszex dla którego liczy się zysk a nie człowiek i bezpieczeństwo. Trzeba regularnie kontrolować wagę tirów opuszczających port. Karać mandatami przewoźników cwaniaczków których pojazdy opuszczają port przeładowane. A nie śmieszne 5000zł dla kierowcy. Januszexy zmotywują tylko wysokie kary za stwarzanie wysokiego niebezpieczeństwa i niszczenie dróg.
- 22 2
-
2020-05-20 12:29
Nie do końca tak jest...
Kierowca nic nie może. Chyba że rzucić kluczykami. Z portów trudno jest wyjechać przeładowanym. O wiele większy problem to masy pojazdów które przyjeżdżają. Załadowca żąda, spedycja nie odmawia, przewoźnik jedzie albo stoi. Myślę że kierowcy nie powinno się karać a wręcz nagradzać za zgłoszenie służbom próby zmuszenia do wykonania przewozu o za wysokiej wadze. Kara gruba dla załadowcy i spedycji. A kierowca musi wiedzieć że mandat to najmniejszy problem. Jak coś, odpukać, się stanie to idzie siedzieć. Żadnego załadowcy ani spedytora jeszcze nikt nie posadził....
- 6 0
-
2020-05-20 12:34
(1)
zboża będzie mniej, bo się paliło :(
- 2 6
-
2020-05-20 21:38
Jak mniej zboża...?
Czytaj uważniej, przecież zboża przeładowano rekordoeą ilość, zarowno w Gdyni jak i Gdańsku...
- 0 0
-
2020-05-20 13:12
off shore (1)
Jak Port Gdynia kupilby wystawione tereny Stoczni Wojennej to z pprzeładunkufarm wiatrowych byłyby kolejne bańki. Ale tam przykuli sie do stołków Prezesiki i grzeją ciepłe posadki
- 14 3
-
2020-05-20 17:08
I powiększyłoby się terminal kontenerowy. W tym są pieniądze...
- 3 1
-
2020-05-20 14:18
(1)
Jak zwykle rekordy, napiszcie choć raz czy za takie przeładunki pracownicy którzy to robią dostają jakąkolwiek premię? Z tego co mi wiadomo śmietankę spija góra, nagrody, premię itp, niektórzy z nich nawet ładowni statku na oczy nie widzieli, ale premię owszem.
- 10 1
-
2020-05-20 14:22
Dostają
- 1 2
-
2020-05-20 14:28
Jackowski przepowiada wojnę na przełomie czerwca i lipca więc lipa będzie....
Tak tak wiem... Ale tez przepowiedział wielka awanturę Prezydenta Duty na początku czerwca... poczekamy zobaczymy :-)
- 2 4
-
2020-05-20 14:54
Szczególnie dużo węgla od ruskich idzie :) Jakbyśmy własnego nie mieli :)
A obiecywali przed wyborami że eksportu węgla nie będzie :)
- 6 4
-
2020-05-20 15:26
to Niemcy się nie cieszą co teraz zfrobi Tusk (2)
- 6 6
-
2020-05-20 17:00
Z Wikipedii... (1)
Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (ang. obsessive-compulsive disorder, OCD) zaburzenie psychiczne, w którym osoba odczuwa potrzebę wielokrotnego wykonywania pewnych czynności (zwanych kompulsjami) lub ma pewne powtarzające się myśli (zwane obsesjami).
- 5 2
-
2020-05-21 12:48
Nic się nie stało...
Czy ten ptak gniazdo kala, co je kala?
Czy ten, który o tym mówić nie pozwala?- 0 0
-
2020-05-20 18:48
I co dalej?
Tak źle jak jest obecnie nawet w latach poprzednich nie było.
- 0 4
-
2020-05-20 19:15
Należy nakreślić nowy plan rozwoju po koronowirusie - skoro wyniki Portu Gdynia są dobre (3)
Byliśmy i jesteśmy mocno zapóźnieni w rozwoju. Dzisiejsze wskaźniki z sektora logistyki pokazują jasno: mocno odstajemy od średniej europejskiej. "Dopiero dwa lata temu statystyczny Polak leciał raz samolotem, gdy Niemiec lub Francuz - przeszło trzy razy, a Norweg - ponad sześć razy. Na głowę mieszkańca w Niemczech przypada blisko 0,4 przeładowanego w portach kontenera 20-stopowego (TEU), w Chinach - 0,3, w Polsce - 0,08"
Więc nie ma nas na mapach, abyśmy na nich byli należy wybudować Port Zewnętrzny, dobrze zintegrować Port z transportem drogowym, kolejowym,...
Zdynamizować i znacznie rozszerzyć projekt - realizowany w porozumieniu między Gdynią a spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - tak aby Port znacznie powiększył i przyczynił się m.in. do przeniesienia części transportu towarowego na tory i poprawił infrastrukturę dróg w kierunku północnych dzielnic (m.in. Lotnisko, Oksywie, Kosakowo) celem przyspieszenia koncepcji Doliny Logistycznej.
Dogadanie się z samorządowcami celem przeprowadzenia korekt własnościowych i zakończenie rozmów z Ministerstwem Obrony Narodowej, po to, aby włączyć cześć terenów przy-lotniskowych i cz. lotniska w D.L., oby wreszcie ten teren zaczął działać i przynosić pożytki. Naciskać na rząd, aby usprawnił wywóz/przywóz towarów przeładunkowych poprzez wybudowanie Drogi Czerwonej i OPAT- 3 2
-
2020-05-20 21:56
po co? (2)
jak się postawi osiedle albo i dwa, to trzy pokolenia samorządowców do przodu są ustawione.
- 1 1
-
2020-05-20 22:12
No tak, (1)
ale od 2002 r np. mówi się o budowie morskich farm wiatrowych i co?, mówi się ...:)) A co się robi w tym względzie ? To samo będzie z terenami po Naucie i innych.
Gdynia widać jest na cenzurowanym i jeśli się nie postawi osiedla to teren zostanie zdegradowany- 0 0
-
2020-05-21 09:38
no właśnie, mówi się...
bo to modne i "na czasie"...
Ale tym mówiącym to tylko na mówieniu zależy, bo z tego żyją...
A są tacy, co żyją ze stawiania farm, budowania statków, przeładunków, przewozów i całego tego trudnego morskiego biznesu?
No, niespecjalnie...
Szczególnie w czasach desantu samorządów na porty, każdy patrzał, gdzie by tu co wyszarpać... A zarządy, byle do emerytury...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.