Przygotowania do budowy osiedla na pasie startowym

23 stycznia 2019 (artykuł sprzed 3 lat)
Ewa Budnik

Na pasie startowym na Zaspie pracę zaczęła pierwsza koparka. Stare płyty betonowe będą sukcesywnie usuwane, a ziemia pod nimi wymieniana. Bliżej ulicy Hynka zobacz na mapie Gdańska wkrótce rozpocznie się zapowiadana od dawna budowa pierwszych dwóch, wysokich na 17 pięter, budynków.



Od czasu pierwszej prezentacji projektu zabudowy, którą deweloper Budimex Nieruchomości chciałby zrealizować na dawnym pasie startowym pomiędzy al. Rzeczpospolitej, a ulicą Hynka zobacz na mapie Gdańska, minęły ponad trzy lata.

Teraz, za ogrodzoną częścią terenu pasa, rozpoczęły się pierwsze prace. Usuwana jest betonowa nawierzchnia. Właściciel terenu deklaruje, że chce odsłonić ziemię, by woda deszczowa mogła w nią wsiąkać, zamiast zalewać okoliczne ulice.

- Po każdych większych opadach na ulicach i chodnikach wzdłuż pasa tworzyły się olbrzymie kałuże, bo ten rejon dzielnicy nie posiada odpowiedniego odwodnienia dróg. Woda spływająca z pokrytej betonem nawierzchni pogarszała ten stan - wyjaśnia Andrzej Miś, rzecznik prasowy Budimex Nieruchomości. - Po skuciu betonowej warstwy woda będzie w końcu wsiąkać w ziemię.
Demontaż płyt odbywał się będzie w pierwszym kwartale roku. Dalsze prace zaplanowano na maj i czerwiec.

- Jesteśmy w kontakcie z radą dzielnicy, omawiamy harmonogram naszych robót, by pozostawić możliwość przejścia przez pas i dojazdu do budynków. Kolejnym etapem prac będzie wymiana gruntu znajdującego się pod pasem. Działania prowadzone są zgodnie z ustawą Prawo ochrony środowiska oraz decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku - podkreśla Andrzej Miś. - Przeprowadziliśmy szczegółowe badania, które wykazały, że nie ma tam poważnych zanieczyszczeń. W niektórych miejscach, na głębokości do 25 centymetrów, występują zanieczyszczenia spowodowane wyciekami z parkujących przez lata samochodów.

Będzie budowa i odnowione drogi



Przedstawiciel dewelopera przypomina, że ten rejon Zaspy wymaga znaczących inwestycji w infrastrukturę - nie tylko w same drogi, ale też instalacje pod ziemią. Budimex Nieruchomości pieniądze na te zmiany musiał znaleźć, bo pozwolenie na budowę dwóch pierwszych wysokich budynków od strony Hynka stało się ostatecznie prawomocne i niebawem rozpocznie się tu budowa. W związku z planowaną inwestycją deweloper zobligowany został do wykonania szeregu prac. Ich zakres został wyszczególniony na poniższej grafice.

Inwestor został zobligowany do wykonania: ok. 825 m kanalizacji deszczowej, ok. 670 m chodnika, ok 135 m ścieżek rowerowych i ok. 725 m jezdni, zamontowania ok. 80 latarni na odcinku 1300 m, oraz budowy przejść dla pieszych i modernizacji przystanków. Więcej zdjęć (6)

Inwestor został zobligowany do wykonania: ok. 825 m kanalizacji deszczowej, ok. 670 m chodnika, ok 135 m ścieżek rowerowych i ok. 725 m jezdni, zamontowania ok. 80 latarni na odcinku 1300 m, oraz budowy przejść dla pieszych i modernizacji przystanków.

grafika Budumex Nieruchomości

Inwestor został zobligowany do wykonania: ok. 825 m kanalizacji deszczowej, ok. 670 m chodnika, ok 135 m ścieżek rowerowych i ok. 725 m jezdni, zamontowania ok. 80 latarni na odcinku 1300 m, oraz budowy przejść dla pieszych i modernizacji przystanków.

grafika Budumex Nieruchomości

- W budżecie Budimexu Nieruchomości zarezerwowano na te cele aż 16 milionów złotych. Stosowna umowa została już podpisana z miastem. Prace ruszą po rozpoczęciu budowy osiedla. Oprócz tego, co będzie widoczne na powierzchni, zakres prac obejmie również infrastrukturę podziemną, między innymi kanalizację burzową, odwodnienie, media - informuje Andrzej Miś. - Zgodnie z umową drogową wykonamy gruntowną modernizację ulicy Hynka poprzez rozbudowę skrzyżowań i wprowadzenie sygnalizacji świetlnej, wybudujemy nowy odcinek ulicy Dywizjonu 303, zmodernizujemy w zakresie bezpieczeństwa aleję Jana Pawła II wraz z odwodnieniem i oświetleniem.

Plan miejscowy dla drugiej części w opracowaniu



Budowa dwóch pierwszych wież bliżej ulicy Hynka zobacz na mapie Gdańska, od strony osiedla Impuls, prowadzona będzie na terenie objętym planem zagospodarowania przestrzennego. Mowa w nim o powstaniu budynków mieszkalnych do wysokości 55 metrów (17 pięter) oraz niższej zabudowy wysokości do 15 metrów (cztery piętra).

W przypadku drugiej części terenu należącego do Budimexu Nieruchomości o budowie na razie nie ma mowy, bo zmieniany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Ten obowiązujący teraz narzuca, by powstało tu dzielnicowe centrum handlowo-usługowe, czyli hipermarket lub galeria handlowa. Nie ma to obecnie uzasadnienia, bo taki obiekt nie jest w tym miejscu potrzebny.

Koncepcyjna, konkursowa wizja budynków, które jako pierwsze powstaną na części pasa startowego należącej do Budimex Nieruchomości. Niebawem deweloper przestawi ostateczne wizualizacje. Więcej zdjęć (6)

Koncepcyjna, konkursowa wizja budynków, które jako pierwsze powstaną na części pasa startowego należącej do Budimex Nieruchomości. Niebawem deweloper przestawi ostateczne wizualizacje.

wiz. Studio Kwadrat i Wolski Architekci

Koncepcyjna, konkursowa wizja budynków, które jako pierwsze powstaną na części pasa startowego należącej do Budimex Nieruchomości. Niebawem deweloper przestawi ostateczne wizualizacje.

wiz. Studio Kwadrat i Wolski Architekci

We wrześniu ubiegłego roku miasto, uchwałą radnych, przystąpiło do opracowania nowego planu dla pasa startowego.

- Zmiana planu miejscowego wynika między innymi z uchwalenia studium, które dla tego obszaru wskazuje funkcje mieszkaniową i mieszkaniowo-usługową, co jest zgodne z polityką rozwoju miasta do wewnątrz - wyjaśniała podczas sesji Rady Miasta Gdańska, na której przystąpiono do planu Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Procedura uchwalania planu będzie trwała co najmniej kilkanaście miesięcy. W prace zaangażować się w nią może także lokalna społeczność, która po przedstawieniu pomysłów urzędników będzie mogła z nimi dyskutować, a także zgłaszać w wyznaczonych terminach poprawki.

Teoretycznie, w przypadku drugiej części zabudowy, Budimex Nieruchomości mógłby skorzystać z zapisów ustawy Lex deweloper - działka spełnia wymagania dla zabudowy mieszkaniowej na tym terenie. Do tej pory taki wniosek do Biura Rozwoju Gdańska nie wpłynął.

Budimex budowę planuje od kilku lat



Przypomnijmy historię tej inwestycji.

Budimex Nieruchomości działkę na pasie startowym, przy al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska kupił w 2015 r. 5,1 ha gruntu kosztowało 11 milionów euro. Kilka miesięcy później deweloper zorganizował zamknięty konkurs architektoniczny na zagospodarowanie tego terenu. Wzięło w nim udział sześć pracowni z Trójmiasta, a wygrała koncepcja zaproponowana przez współpracujące ze sobą w tym przypadku pracownie Kwadrat i Wolski Architekci. Według niej na pasie startowym mają powstać budynki mieszkalne z usługami na parterach.

Zamysł powstania na tej części pasa startowego znacznie bardziej gęstej zabudowy niż w innych częściach Zaspy wzbudził sprzeciw mieszkańców dzielnicy. Na jednym ze spotkań dewelopera, architektów, przedstawicieli miasta z mieszkańcami dzielnicy wrzało od argumentów o przeludnieniu tej części miasta i wpływie planowanej zabudowy na środowisko. Procedurze przyglądał się Komitet Obrony Zaspy. Pojawiły się kontrowersje wokół przygotowania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko - najpierw Prezydent Miasta Gdańska uznał, że nie jest to konieczne. Ostatecznie Budimex Nieruchomości uzyskał pozwolenie na budowę, ale do Wojewody Pomorskiego wpłynęło odwołanie od niego. Wojewoda pozwolenie na budowę pierwszego etapu utrzymał w mocy i teraz jest ono ostatecznie prawomocne.

- Liczymy, że budowa rozpocznie się w pierwszym kwartale tego roku - mówi Andrzej Miś. - W dwóch budynkach powstanie tu 288 mieszkań.
Chciał(a)byś zamieszkać na osiedlu na pasie startowym?
41%

tak, to dobre miejsce do zamieszkania

25%

trudno powiedzieć, zależy jak to będzie wyglądało po realizacji

34%

nie, to kompletnie nie moje rejony miasta

zakończona

łącznie głosów: 2601

Opinie (760) ponad 50 zablokowanych

  • (83)

    I nareszcie coś się zacznie dziać. Bardzo dobrze

    • 271 179

    • Oj zacznie. (39)

      Sprzedaży deweloperom i betonowania ciąg dalszy.

      • 41 34

      • Tam są żyły wodne (27)

        Dlatego Niemcy nie budowali tam mieszkań . Współczuję

        • 36 30

        • Niemcy tam nie budowali z innego powodu było tam lotnisko więc jak nie wiesz to się nie wymądrzaj. (10)

          a co do nowego osiedla - bardzo dobrze że w końcu dostali to pozwolenie. Inaczej znuśnielibyśmy na tej Zaspie. A tak - będzie dobrze

          • 41 24

          • "...jak nie wiesz to się nie wymądrzaj. " (5)

            Na niemieckich mapach teren ten był oznaczony jako nie nadający się do zamieszkania, i właśnie dla tego zbudowali tam lotnisko.

            • 34 13

            • Szpital na Zaspie też nie powinien tam stać (4)

              Ludzie czują się gorzej po pobycie

              • 16 7

              • Dalej chcecie na nią głosować? (1)

                • 13 16

              • na kujonkę?

                chybas z dzika spadl.
                Ja wybrali juz deweloperzy. Umie o nich ladnie mowic jednoczesnie robic mieszkancom Sajgon z dzielnic dotad spokojnych i dobrze skomunikowanych.

                • 14 12

              • Pracuję w tym szpitalu i powiem, (1)

                że też się gorzej czuję. Wolałbym, żeby z niego startowały cepeliny.

                • 9 2

              • Cepeliny, Cepeliady, grunt nie coś co przypomina Hona Kong lat 80tych.

                • 5 1

          • Zwlaszcza bedzie dobrze jak bedziesz stal godzine w korku zeby do chaty dojechac.

            • 35 10

          • Brawo Dul (1)

            Jest kontynuacja!

            • 10 6

            • No to Dul Dul Dul ...

              • 5 9

          • Tam nigdy nikt nie budował prze Niemcami bo to laguna była powoli zasypana a rzeczki stworzyły podziemne żyły.

            • 6 3

        • Mity wiecznie żywe. Cały historyczny Gdańsk jest wybudowany na bagnach i piaskach. Jeżeli pofatygujesz się do archiwum miejskiego i zapoznasz się z przedwojennymi planami zabudowy miasta to znajdziesz tam wiele zaskakujących Cię rozwiązań.

          • 30 3

        • nie gadaj głupstw. (9)

          a żyły wodne nie przeszkodziły w budowie lotniska? działo one jeszcze długo po wojnie

          • 12 7

          • A wiesz co to żyła wodna? (7)

            Wyborca PO?

            • 8 24

            • Jemu to żyła pęknie z nienawiści do PiSu (1)

              • 11 14

              • pisowcy w mózgach mają żyły wodne

                • 9 8

            • Czy teoria o zylach wodnych jest spojna z teoria o plaskiej ziemi?

              Bo nie chce sobie ponownie wywracac swiatopogladu.

              • 19 3

            • Pewnie nie wie (3)

              Tylko pisiurki wierzą w żyły wodne, płaską ziemię i szczepionki z abortowanych dzieci poczętych...

              • 16 8

              • A później rak ... (2)

                • 8 3

              • Ale jak to?!

                To od pi*enia bzdur dostaje się raka?! Mózgu zapewne...

                • 12 4

              • albo krewetki albo inny homar

                • 4 1

          • Żyła to nie strumyk Pawianie

            • 6 1

        • To było 100 lat temu! Budzimy się.

          • 4 3

        • Żurawie opuścić do polowy

          • 5 2

        • Może Prezydent blokował ? (1)

          Robił to dla mieszkańców !

          • 4 3

          • W tym miejscu 17pieter to idiotyzm, dlatego mieszkancy walczyli.o miejsza zabudowe i blokowali, dziwne jak szy ko zabrali sie do rozbiurki odraxu po pogrzebie, i to tak pstryk....to bedzie jeden wielki kociol, komus budimex dal szybko teraz w lapke

            • 5 4

        • żylyyyy

          coś w tym jest....dużo ludzi połamanych tu chodzi...

          • 0 0

      • Demontaż Gdańska postępuje (1)

        Gdańszczanie zdali egzamin

        • 15 26

        • Jaki demontaż.

          Zaatanow się co tam jest i było do okoła dziesiątki a nawet setki lat temu.

          • 13 8

      • przecież nie żyjemy na wsi (2)

        a terenów zielonych mamy sporo, taki park regana jest naszą perełką, i to całkiem blisko. o zatoce nie wspominając, zresztą coś czuje, że z okiem tych budynków będzie widać morze.

        • 25 15

        • (1)

          Park Reagana - ten który jest już częściowo zabudowany? Może park JP2 - ten który - jak wyżej - też już częściowo zabudowali? Zatoka - ta w której pływają g..wna po zeszłorocznym zrzucie ścieków do Motławy i nie wyczyszczona po wojnie? A może zabudowane kanały Raduni w głównym i Strzyży we Wrzeszczu? A może...

          • 23 20

          • Sam fakt, że oba Parki w ogóle SĄ jest wartością samą w sobie.
            Zawsze możesz spróbować szczęścia w Krakowie - zamienić g.wna na smog!

            • 18 3

      • Straszliwa perspektywa!

        Zabetonują Las!!!
        A nie, wróć...

        • 19 5

      • Dul zapowiedziała że będzie kontynuować dzieło króla (2)

        Dalej chcecie na nią głosować?

        • 14 17

        • będą bo nie znają innych alternatyw (1)

          popisowski konflikt personalny

          • 7 4

          • raczej uklad finansowo - personalnych uzaleznienien

            tym bedzie prezydentura tej panny z dzieckiem. Tymczasem rolnik szuka zony.

            • 6 9

      • Czyżby Paweł blokował?

        No no ...

        • 1 3

      • https://m.trojmiasto.pl/raport/Budowa-miedzy-dywizjonu-303-a-aleja-Jana-Pawla-II-rt120512.html a taka informacja wisi na klatkach robią z ludzi idiotów

        • 2 0

    • (2)

      W końcu! Mam nadzieję że w końcu tą dzielnicę spotka szczęście, odmłodnieje i jakaś modernizacja się przyda. Z tego co pamiętam troche ma tu się zmienić. UWażam że najwyższy czas by ten teren przestał się marnować. Witamy nowych sąsiadów!

      • 31 40

      • Taką opinię można wyrażać o dzielnicy, której się kompletnie nie zna. Tak intensywna zabudowa pasa startowego zabije to osiedle.

        • 17 12

      • a oni powitaja cie z nozem. nowi sasiedzi juz sie dorabiaja i rozrabiaja czasem tez.

        Uwazam, ze im wiecej zabudowy tym bedzie bardziej anonimowo i odhumanizowane odruchy na porzadku dziennym. Wiecej morderstw, wieksza znieczulica w pakiecie do tego.
        Ale co chceliscie to wybraliscie. Budynia i teraz Dulszczyzne. Tylko szczury beda chialy kupowac tu mieszkania teraz.

        • 6 17

    • (2)

      Liczę na milych, nowych sąsiadów. Budujmy, w końcu mieszkamy w jednym z największych i najpiękniejszych miast w Europie!

      • 21 36

      • Będziesz mieć rozjechane trawniki, bo miejsc parkingowych będzie oczywiście za mało. Rany jak Wy się wszyscy zdziwicie jak to powstanie i dopiero będziecie płakać.

        • 17 7

      • poczórwny, jednostajny blokhauz to RPA

        • 7 3

    • Nie jestem za zabudową (26)

      Ale to miejsce aż się o to prosi. To, co było tam dotychczas, to szpetota i marnotrawstwo.

      Mam nadzieję, że pomyślano o wymogu odpowiedniej ilości miejsc parkingowych!

      • 29 9

      • Po co parking? Z jednej strony pasa tramwaj (2)

        Z drugiej kolejka. Komunikacja bardzo dobra

        • 19 20

        • Januszu

          wyp. na swoje Szadółki.

          • 12 11

        • > SKM
          > Komunikacja bardzo dobra

          Wybierz jedno...

          • 13 3

      • (22)

        Przecież tam jest dostęp do SKM we Wrzeszczu i na Zaspie, do przystanków tramwajowych na Wojska Polskiego, Grunwaldzkiej i Rzeczypospolitej oraz autobusów na Hynka, Jana Pawła II i Rzeczypospolitej. Do każdego najwyżej kilkaset metrów. Parkingi - tak, ale podziemne i płatne. Pozdrawiam.

        • 23 13

        • Słusznie, ale... (21)

          Sorry, bądźmy realistami. Naprawdę wierzysz w masową rezygnację z własnego auta (czy raczej aut, bo tak to już wygląda) na rzecz komunikacji miejskiej?

          A parkingi - podziemne + miejsca dla gości, bo ci zastawią wszystko, co się jeszcze da.

          • 19 8

          • Jak ekokomuniści zakarzą

            To tak będzie

            • 8 8

          • (19)

            Miejsca parkingowe dla mieszkańców i gości tak - płatne. Żadnych płotów ani szlabanów. Tylko ekonomia zachęci do korzystania z komunikacji miejskiej.

            • 14 8

            • (18)

              Wytłumacz mi dlaczego miejsca mają być płatne (pomijam te kupowane w hali garażowej). Pytam tak serio.
              Jeśli ktoś kupi tam mieszkanie to z automatu zostaje współwłaścicielem działki na którym będzie stać blok - więc co ci do tego jak sobie wspólnota/spółdzielnia ustawi kwestię parkowania?

              • 17 7

              • To populista

                Nie zrozumie tego pytania. Ciekawe, czy sam lub jego znajomi parkuje za darmo?

                • 9 4

              • (16)

                Jeżeli miejsce należy do wszystkich współwłaścicieli to miejsce parkingowe dla mieszkańca z samochodem będzie również na terenie mieszkańca bez samochodu. Aby to zrekompensować należy takie miejsce opodatkować na rzecz całej wspólnoty.

                • 8 9

              • (11)

                Uuu widzę, że robi się ciekawiej :) już nie płatne parkowanie a podatek...Podatek to się płaci do urzędu za cały teren (podatek od gruntu, podzielony na ilość współwłaścicieli i pobierany w czynszu/rocznie), a to o czym

                Uuu widzę, że robi się ciekawiej :) już nie płatne parkowanie a podatek...Podatek to się płaci do urzędu za cały teren (podatek od gruntu, podzielony na ilość współwłaścicieli i pobierany w czynszu/rocznie), a to o czym ty piszesz to są wewnętrzne sprawy wspólnoty/spółdzielni i rozliczenia między lokatorami.

                Także po raz kolejny pytam - jeśli to także mój (współwłaściciela) teren, to jak chcesz wymusić Mirku płatne parkowanie? Skoro współwłaściciel bez samochodu nie korzysta z miejsca, bo po prostu nie ma takiej potrzeby ale ma taką możliwość, to dlaczego ktoś kto ma samochód ma to robić odpłatnie?

                • 9 6

              • (4)

                Zbyt wąsko rozumiesz słowo podatek, którego kontekst dość jasno przedstawiłem. Jeżeli ja nie korzystam z części mojego mieszkania to nie znaczy, że Ty masz prawo z tego skorzystać, ale jeżeli zdecyduję się je odpłatnie wynajmować to ...

                • 5 7

              • Ogarnij najpierw co to jest "część wspólna nieruchomości". Wtedy pogadamy. (3)

                No to zapłaci więcej w czynszu ale ty z tego i tak nic nie dostaniesz :)
                Zrozum człowieku, że to jest teren PRY_WAT_NY a nie miejski! I tu nie ustalisz sobie strefy płatnego parkowania przez odgórną decyzję - jak na gruncie miejskim, bez zgody całej wspólnoty i wszystkich współwłaścicieli (lub większości).

                • 7 2

              • (2)

                Widzę, że współwłasność rozumiesz tak jak jeden z bohaterów "W pustyni i puszczy" czyli co jest nasze to moje, co jest moje to nie rusz.

                • 8 5

              • Nie. Ja to rozumiem tak, że każdy z takiego miejsca może korzystać. Będziesz pierwszy na parkingu - proszę, nie ma problemu, (1)

                ja znajdę inne miejsce. Takie podejście definiuje część wspólną.

                Natomiast Ty rozumiesz współwłasność jako "to moje - nie ruszaj".

                To co proponujesz (nazywając to płatnym parkowaniem) to

                ja znajdę inne miejsce. Takie podejście definiuje część wspólną.

                Natomiast Ty rozumiesz współwłasność jako "to moje - nie ruszaj".

                To co proponujesz (nazywając to płatnym parkowaniem) to konkretnie przypisane miejsca do danego mieszkania a nie część wspólna. Rozumiem, że jakbym mieszkał w klatce i Ciebie miał za sąsiada to też byś mi kazał płacić za przechodzenie i korzystanie ze schodów obok Twojego mieszkania bo ta część wspólna korytarza jest moja?

                • 6 8

              • Nadal mnie nie rozumiesz lub nie chcesz zrozumieć. Ilość miejsc parkingowych zawsze będą ograniczone. Zarówno przed Twoim domem jak i w całym mieście. W tej chwili jest deficyt tych miejsc. Nic nie reguluje lepiej rzeczy

                Nadal mnie nie rozumiesz lub nie chcesz zrozumieć. Ilość miejsc parkingowych zawsze będą ograniczone. Zarówno przed Twoim domem jak i w całym mieście. W tej chwili jest deficyt tych miejsc. Nic nie reguluje lepiej rzeczy deficytowych jak ekonomia. Jestem przeciwnikiem płotów i szlabanów w miastach. Chciałbym aby moi znajomi, którzy zdecydują się mnie odwiedzić mogli zaparkować w mojej okolicy i uiścić opłatę za czas postoju. To samo dotyczy mieszkańców. Jest cały wachlarz rozwiązań począwszy od abonamentu a skończywszy na płatności za godziny. Jeżeli wszystkie miejsca w mieście będą płatne na rzecz gminy lub wspólnoty mieszkaniowej to szybko znajdą się inwestorzy do budowania parkingów podziemnych, które są kosztowne. Koszty utrzymania w mieście samochodów staną się adekwatne do uciążliwości jakie powodują w mieście. Tak widzę w przyszłości moje miasto.

                • 9 8

              • Odpowiedzial Ci sensownie. (5)

                Ale slowo podatek Ci przeszkodzilo w zauwazeniu tego faktu. Pytasz dlaczego? Zeby bylo sprawiedliwie. To, ze ja mam na koncie milion, ktorego nie uzywam, nie znaczy bynajmniej, iz mozesz go sobie wziac. Tylko sie slowek jakichs nie zacznij czepiac, bo znowu stolec zrozumiesz.

                • 6 5

              • Guano to ty rozumiesz, (4)

                To że ty masz milion, to sobie miej. Nawet dwa. Nie zazdroszczę i cieszę się, że tyle masz!

                Ale jego podejście jest takie, że skoro ty masz milion w jakimś banku to ja już z tego banku nie mogę skorzystać bo to twój bank i ty masz w nim swój milion.

                • 6 5

              • Ty jesteś jednak niepowazny. (3)

                Na części wspólnej powinno być coś, co w równym stopniu będzie służyć wszystkim. Nie parkingi z drogami dojazdowymi, bo korzystać z nich będzie tylko cześć wspolwlascicieli. Czyli najuczciwiej zrobić tereny zielone, bo

                Na części wspólnej powinno być coś, co w równym stopniu będzie służyć wszystkim. Nie parkingi z drogami dojazdowymi, bo korzystać z nich będzie tylko cześć wspolwlascicieli. Czyli najuczciwiej zrobić tereny zielone, bo nawet jak ktoś nie lubi siedzieć pod grusza, to na zdrowie mu wyjdzie oddychanie ciut czystszym powietrzem.P.S. nie mam miliona, to miało pomoc Ci zrozumieć moje guano, nie udało się niestety.

                • 3 7

              • Czyżby? (2)

                Mam to rozumieć tak, że chcesz budować osiedla mieszkaniowe bez żadnych parkingów i dróg wewnątrz oraz zmuszać nabywców nowych mieszkań ekonomią żeby nie mieli samochodów? Tylko po to, żeby było sprawiedliwie względem

                Mam to rozumieć tak, że chcesz budować osiedla mieszkaniowe bez żadnych parkingów i dróg wewnątrz oraz zmuszać nabywców nowych mieszkań ekonomią żeby nie mieli samochodów? Tylko po to, żeby było sprawiedliwie względem tych, którzy pojazdów nie posiadają?

                Jeśli tak, to przyjmuję Twój punkt widzenia ale...
                takie podejście zalatuje utopią albo komuną - wszytkim po równo. Wszystkim g..wno.

                Poza tym, ktoś kto chce kupić mieszkanie w jakiejś lokalizacji przeważnie ma możliwość zobaczenia wcześniej wizualizacji. Jeśli nie pasują mu parkingi i drogi dojazdowe i woli klepiska zawsze może zrezygnować z zakupu od tego konkretnego dewelopera. Nie ma przymusu i ma wybór.

                • 4 5

              • Masz to rozumieć jako wyjaśnienie Twoich watpliwosci (1)

                Które powyżej zgłaszałeś. To nie jest mój postulat, tylko już któraś odpowiedz na Teoja prośbę o wytłumaczenie, dlaczego miejsca, których jesteś współwłaścicielem, miałyby być płatne. Udzielę Ci tez rady, o która nie

                Które powyżej zgłaszałeś. To nie jest mój postulat, tylko już któraś odpowiedz na Teoja prośbę o wytłumaczenie, dlaczego miejsca, których jesteś współwłaścicielem, miałyby być płatne. Udzielę Ci tez rady, o która nie prosiłeś. Jeśli nie potrafisz właściwie zinterpretować dosłownej treści jakiegoś przekazu, to nie bierz się za próby interpretacji czyichś intencji, które przyświecały powstaniu tego przekazu. Krok po kroku, najpierw sens dosłowny, potem czytanie między wierszami, w którym nawet najtęższe umysły potrafią się koszmarnie pomylić.

                • 1 6

              • Siostro!

                Pacjent majaczy.

                • 0 1

              • (2)

                Jednak ciężki idiota...

                • 7 5

              • (1)

                Kto? Pan Mirek czy ja?

                • 2 2

              • Pan Mirek ofc.

                • 4 5

              • Mieszkaniec bez samochodu

                Kupując mieszkanie widzi jakie jest projektowane zagospodarowanie terenu wokół. Więc albo się z nim zgadza, albo może uprzejmie pospi*rdalać.

                • 8 3

    • Już się zaczęło (2)

      Stefan buduje?

      • 1 6

      • Nie. (1)

        Pani budyniowa. Kontunuatorka polityki miejskiej.

        • 8 9

        • ona miala z nim cos wiecej?

          zawsze nam wmawiano, ze budyniowa to ta przyjezdna w okularach co teraz jako swieza wdowa bryluje w tvn w programach.

          • 6 6

    • hi hi hi i hi (1)

      a pamiętam jak tam jeszcze samoloty lądowały .... i pamiętam te szumne zapowiedzi ... "o nowoczesnym osiedlu ... w którym to zastępy robotniczo-chłopskie ... nowoczesna infrastruktura ... parki ...sklepy ...place zabaw .... szkoły, przedszkola, żłobki" ........... a co zostało spełnione z tamtych obietnic? z tamtych wizji? zero null nic :))))))

      • 4 1

      • Na przymorzu mają sklepy, galeriie, real itp

        ... a tutaj "niemożliwe" to jest. Za to straszenie jakimiś magazynami i na zmiane opowiadanie bajek jaki to będzie genialny postęp w architekturze gdańska.
        Prawa jest taka, że nikt tam sobie tego mieszkania

        ... a tutaj "niemożliwe" to jest. Za to straszenie jakimiś magazynami i na zmiane opowiadanie bajek jaki to będzie genialny postęp w architekturze gdańska.
        Prawa jest taka, że nikt tam sobie tego mieszkania normalny nie kupi...
        Szkola, basen żłobki przedszkola, bieżnie, boiska, korty tenisowe, świeże powietrze... wszystko jest oprócz tego co komuna nie miała, a teraz jest - handel ! i dobrze ze nie budowali, bo teraz jest czas na zbudowanie małej galerii przy skm... ale konkurencja dla wrzeszcza będzie i tuuuuu boli

        • 0 1

    • Udusimy się na tej Zaspie :/ Smog i brak cyrkulacji powietrza! Zbudujcie Park!

      • 3 3

    • Pierwsze wpisy to zamowione trole

      Ciekawe czy czasem nie jest w tym umoczone jakoś trojmiasto.pl np znajomi itp co za kilka zl za wpis coś wpisują promujacego temat, tak jak to bylo w innej znanej gazecie.

      • 1 2

    • dopiero smierc deweloperow poruszyla adamowicza tzn.. odwrotnie.

      smierc adamowicza poruszyla deweloperow.

      • 3 0

    • "coś". Francja jest piękna, zawsze przynosi pozytywne zmiany.

      "coś ... dziać" - zmiana władzy może się zacznie dziać. Na cokolwiek, co przeczyści układy.

      • 1 0

    • Rączka w góre

      Ile kosztuje rączka w góre razy 100?

      • 0 2

  • I super (11)

    A nie trawniki do wyprowadzania psów w środku miasta

    • 124 190

    • Kury przestaną się nieść (1)

      • 15 3

      • Wody im zabraknie...

        • 10 3

    • kiedy zaoraną działki wzdłuż torów? (1)

      czas zaorać tą rezerwę pod drogę i zbudować tam coś, a nie pomidorki w środku miasta, a osiedla na obrzeżach

      • 11 15

      • a potem będzie płacz bo ani drogi, ani torów

        • 5 4

    • a co Ci pies przeszkadza?

      Pies mniej szkodzi temu miastu i robi mniej smrodu niz TY.

      • 15 13

    • psy propouję zjeść

      natomiast nasze nowe pupilki z Bastionu Wałowa vel Bastionu Zaspa wyprowadzimy na tereny spółdzielców. nasr*my, nastawiamy aut, pookupujemy ławki, zablokujemy istniejącą infrastrukturę, a na koniec nazwiemy spółdzielców

      natomiast nasze nowe pupilki z Bastionu Wałowa vel Bastionu Zaspa wyprowadzimy na tereny spółdzielców. nasr*my, nastawiamy aut, pookupujemy ławki, zablokujemy istniejącą infrastrukturę, a na koniec nazwiemy spółdzielców wieśniakami, biedakami, trollami i starymi, komunistycznymi kruwami.

      U nas zostanie wprowadzony konsjerż, płot, tuje i całodobowe biuro obsługi AirBnB / Booking.com

      • 23 5

    • Pierwsze wpisy to zamowione trole

      Pamiętacie słynną gazetę jak tam pod artykułem wpisywali się dziennikarze? Ciekawe czy tu nie jest podobnie. Za kilka zł za wpis to nie dużo do wydania dla sponsora, a efekt nie do powtórzenia w inny sposób. Mam nadzieję że trójmiasto.pl nie jest jakoś w to wplatane. Np znajomi

      • 6 1

    • Ja lubie jeże, szkoda ich

      Mowa nienawisci do zwierzat! Może jeszcze strzelaj do zwierząt, psow i kotow?

      • 3 0

    • (2)

      dobre wizualizacje, budować jak najszybciej

      • 1 2

      • (1)

        i jak najwyżej

        • 0 0

        • i jak najszerzej

          • 0 0

  • (28)

    Skuwają beton. Bardzo dobrze. Zapowiada się na wiosne powódź. To wszytsko wsiąknie. FAjnie że tene teren przestanie w końcu szpecić okolicę. Mam nadzieję na miłych sąsiadów

    • 145 88

    • (15)

      Widoki z górnych pięter będą na pewno super!

      • 68 14

      • dla miłośników kolei na pewno (11)

        • 28 5

        • (8)

          Dla miłośników dużych miast. Pozostali chyba mieszkają w miasteczkach i na wsi. Nie słyszałem o przymusie mieszkania w mieście.

          • 19 8

          • Gdańsk to nie jest duze miasto. Jest to srednie miasto (4)

            Duze to jest Monachium, Wrocław, Paryż czy Londyn. Gdansk w ogole żadna stolica nie jest i nie byl nigdy.

            Zauwaz ze jest partnerskim miastem takich srednio duzych miasta jak Brema. np

            Nie robmy wbrew naturze bo zgniemy w tym miejscie ostatecznie.

            • 10 12

            • Coś mi tu nie gra...

              Monachium 1,5 miliona
              Paryż 2,2 miliona (aglomeracja ponad 10)
              Londyn 8 milionów (aglomeracja 14)

              I w tym towarzystwie wymieniasz
              Wrocław 640 tys.

              jako kontrę do
              Gdansk

              Monachium 1,5 miliona
              Paryż 2,2 miliona (aglomeracja ponad 10)
              Londyn 8 milionów (aglomeracja 14)

              I w tym towarzystwie wymieniasz
              Wrocław 640 tys.

              jako kontrę do
              Gdansk 460 tys.

              A miast partnerskich nie dobiera się wg ich wielkości czy liczby ludności.
              W polskiej skali Trójmiasto jest ogromna aglomeracja.

              • 12 1

            • Powierzchnia: (1)

              Gdańsk - 261,96 km2
              Wrocław - 292,8 km2
              Poznań - 261,8 km2

              Taka ciekawostka.

              Jakby do Gdańska dodać powierzchnię miasta Sopot i miasta Pruszcz - wtedy będzie taki sam powierzchniowo jak Wrocław. Podaję to dla skali różnicy pomiędzy średnim i dużym miastem - według Ciebie.

              • 2 0

              • bzdura. zobacz realne granice miasta

                z lat 90-tych.. ta powierzchnia nijak sie ma do podanej przez ciebie.

                • 0 1

            • gdy gdańsk był stolicą księstwa pomorskiego to po warszawie biegały żubry

              • 2 1

          • milosnicy duzych miast niech jada do duzych i wielkich miast (2)

            Warszawa czeka. Londyn wzywa. Berlin zaprasza.

            • 5 9

            • Sam sobie jedź. Gdańsk jest nad morzem i tu się urodziłem i mam prawo tu (1)

              mieć Barcelonę.

              • 7 2

              • Żebyś ty jeszcze wiedział jak bardzo mieszkańcy Barcelony żałują że to miasto nie jest dla mieszkańców

                • 8 0

        • (1)

          z tej strony o której piszesz będzie widać nasz park trójmiejski park krajobrazowy. jak dla mnie czad

          • 6 3

          • No...czad będzie widać na pewno, jak zakorkują na amen tą dzielnicę.

            • 12 7

      • Akurat tam to nieszczególnie - dookoła okropne budynki Zaspa Młyniec (2)

        • 8 13

        • tylko na Zaspie są takie bloki? (1)

          Wolę już te budynki, niż smród z szadólek i dojazd do domu dwugodzinny.

          • 18 6

          • Jeśli to apropo Np Lawendowego...

            Smród z szadolek 6 razy w roku i dojazd 40 minutowy...więc nie kłam. Do tego jeszcze cię pupa ściska z żalu że w ciągu roku te mieszkania podrożały o ok 800-1000 za metr i zostało ci do wyboru widok na cmentarz lub piękne mieszkania nad jeziorkami...Jasień lub poligonowym.

            • 1 1

    • (1)

      A ja na sąsiadki. Tak blisko do okien będzie. ;-)

      • 20 3

      • Róbta co chceta

        • 11 8

    • nic ci nie wsiąknię (5)

      dalej będzie potok przez JPII i tak od lat

      • 11 5

      • To oczywiste kłamstwo. (4)

        Bez betonowego opakowania musi wsiąknąć więcej, nie ma innej możliwości.

        • 5 3

        • teraz płynę płynę (3)

          poczekaj do wiosennych roztopów, przejedź się JP II i wróć z powrotem

          • 4 3

          • Chcesz twierdzic, ze w beton wsiąka woda, Twoja sprawa. (2)

            Każdy ma prawo być idiota, co mnie do tego?

            • 5 0

            • o czym ty piszesz chłopie

              potok płynie przez jezdnie JPII i nie ma żadnego odpływu - tak jest całe lata zarówno przed remontem bodajże ok. 2010 roku aż do teraz

              • 7 2

            • Betonowa gąbka

              Żebyś wiedział, w beton wsiąka woda. Wszystko zależy od betonu.

              • 2 0

    • Będziesz miał za sąsiadów słoiki z Mazur zostawiające buty na korytarzu. Bloki będą ogrodzone płotem byś tam nie wjeżdżał samochodem i tego nie widział.

      • 13 6

    • zwlaszcza w skm gdzie strach juz teraz wejsc.

      Pomysl, ze indianie tez byli tacy otwarci jak widali przodkow Trumpa. Trzeba byc otwartym ale dla gosci i traktowac wylacznie jako gosci w naszym miescie. Goscie powinni uszanowac dorobek gospodarzy. Nie na odwrot.

      • 6 4

    • Jesteś z innej czesci miasta trolu

      Jak byś tu mieszkał chciałbyś czyste powietrze. Pas który wydmuchuje twoj pm10, pylki czy pyl z klockow hamulcowych...

      • 2 0

    • jaki swiat. Gdansk upada.

      Uwazam, ze im wiecej zabudowy tym bedzie bardziej anonimowo i odhumanizowane odruchy na porzadku dziennym. Wiecej morderstw, wieksza znieczulica w pakiecie do tego.
      Ale co chcieliscie to wybraliscie. Budynia i teraz Dulszczyzne. Tylko szczury beda chcialy kupowac tu mieszkania teraz.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.