- 1 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (36 opinii)
- 2 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (45 opinii)
- 3 Tulipanowe pole już otwarte (103 opinie)
- 4 Morska Park. Osiedle będzie dokończone (184 opinie)
- 5 Opryski w ogrodzie. Jak ochronić rośliny? (6 opinii)
- 6 Barometr Cen Nieruchomości. Lokale użytkowe na sprzedaż (42 opinie)
Remontowa Shipbuilding przekazała Planetę I
Wielozadaniowy statek Zodiak II trafił do służby we wrześniu, teraz czas na Planetę I. Remontowa Shipbuidling przekazała kolejną jednostkę Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.
W piątek, 30 października odbył się odbiór końcowy i przekazanie nowego statku wielozadaniowego Planeta I budowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Jednostka powstała według projektu wykonanego przez należące do grupy kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
Planeta I to drugi z serii dwóch bliźniaczych statków wielozadaniowych budowanych w ramach projektu "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności.
Nowe jednostki zastąpią wysłużone, 38-letnie statki eksploatowane dotąd przez Urząd Morski w Szczecinie i Urząd Morski w Gdyni. Pierwszy z dwóch tego typu statków - Zodiak II - został już formalnie przekazany Urzędowi Morskiemu w Gdyni i pełni swoją służbę na podległych mu akwenach. Chrzest i uroczyste podniesienie bandery odbyło się 25 września. Uroczyste podniesienie bandery na statku Planeta I odbędzie się 14 listopada br.
Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding.
Oba statki, o długości 60 m, szerokości prawie 13 m i zanurzeniu 3,5 m, będą osiągać prędkość 13 węzłów. Przeznaczone są m.in. do transportu, obsługi, wymiany i kontroli pław morskich, wykonywania pomiarów hydrograficznych, prac holowniczych, zwalczania rozlewów olejowych i łamania lodów na akwenach. Dodatkowo będą mogły służyć jako jednostki wspierające inne służby w ratownictwie morskim i gaszeniu pożarów.
Pomimo pandemii Remontowej Shipbuilding udaje się realizować zadania. W tym roku stocznia przekazała zamawiającemu, czyli polskiej Marynarce Wojennej trzy holowniki (Bolko, Gniewko i Mieszko), oddano też norweskiemu armatorowi dwa promy dwustronne - Festoya i Solavagen. Aktualnie trwają próby morskie trzeciego z serii promu (Mannheller) oraz czwartego z serii holownika (Semko).
Miejsca
Opinie (69) 1 zablokowana
-
2020-10-30 15:42
O jak cudownie, wielozadaniowy statek jaki piękny, Gdańsk jest szczodry (3)
brawo gratulacje stop hejt
- 27 12
-
2020-11-01 12:10
sama strocznia wymaga remontu (1)
a to co robi obecnie to kpina. pudrowanie starego soldka pomnika komunizmu.
- 0 6
-
2020-11-03 15:09
Sam się przypudruj
I nie odzywaj, nikt nie pozna, żeś kretyn
- 1 0
-
2020-11-06 15:42
Stop propagandzie pseudosukcesu
Jak Gdańsk jest szczodry ? Za darmo wybudowali ? To podatnicy z całej Polski są szczodrzy że dali im takie przepłacone zlecenie . Mogli przecież, jak to zrobiła Straż Graniczna, zamówić sobie za granicą 2 razy tańszy i 3 razy lepszy. Mogli tez stocznie potraktować jak kumple Mobutu czyli jak szmatę tzn. zakontraktować za 50 % wartości, a potem zrezygnować i jak Mobutu będzie miał nóż na gardle z brakiem pieniędzy na wypłatę, wykupić jeszcze o 50 % niżej. Dulkiewicz to powinna ukłonić się w pas podatnikom i im podziękować, bo gdyby nie oni już by na bezrobociu kuroniówka kilku tysiącom się kończyła. A ilu podwykonawców by się wychuśtało ? Nie wierzcie fałszywym prorokom. Mobutu kapitalizmu stoczniowego i jego spadkobiercom zapisującym jego "złote myśli" w czerwonej książeczce. Ja to rozumiem. Ciężko jest Murzynowi w Kongo tak jak Koreańczykowi z KRLD w tej całej propagandzie uwierzyć że Kim ciął w , a jak wierzy to nigdy ze strachu tego nie wypowie. Ważne żeby jego następcy przestali czytać te jego książeczki. Nie stosujcie dumpingu jak Wasz Mobutu, bo kiedyś podatnicy i MON naprawdę się wkurzą i to źle się dla Was skończy. Czas kończyć z tym Kongo !
- 1 0
-
2020-10-30 16:17
RSB (17)
Brawo. Trzymaj się Remontowo!
- 48 6
-
2020-10-30 16:18
Można? (5)
Można? Można! Gratulacje Krzysiek za świętną robotę. Pozdrowienia dla całej ekipy.
- 26 6
-
2020-10-30 18:27
Dobrze że nie świętą :)
- 3 0
-
2020-10-30 19:43
Tak akurat Krzysiek (3)
Może jeszcze Krzysiek Żmuda,
- 1 3
-
2020-10-30 20:27
Artur a ty dalej na l4? (2)
- 4 1
-
2020-10-30 20:41
:)
- 2 1
-
2020-10-30 22:03
Jeszcze
Jeszcze
- 2 1
-
2020-10-30 16:21
(2)
Kolejny statek przekazany. Dwa następne w kolejne. Niezła końcówka roku, szalonego roku. Oby kolejny był też łaskawy. 75-lecia hucznego nie będzie, ale to bardzo ładny prezent dla solenizanta ;)
- 24 5
-
2020-10-30 21:05
(1)
Brak kolejnych zamówień,niestety niema z czego się cieszyć
- 7 3
-
2020-10-30 21:10
Pokaz mi stocznie ktora ma zamowienia w Polsce. Robota jest jeszcze i bedzie kolejna.
- 2 7
-
2020-10-30 18:07
Dawać (1)
W tych trudnych czasach, zdawanie statków to nie lada wyczyn. Przy podejściu armatora olewającego przepisy, jest jeszcze ciekawiej
- 11 6
-
2020-10-30 18:21
Najlepsi sa Norwedzy. Krytykuja ale jak na nich wypadnie to udaja Greka ;)
- 3 0
-
2020-10-30 18:22
Jeszcze 2 (1)
Teraz b619/3 i b860/4 i spokoj na ten rok
A i wodowanie 258/3 ;)- 11 2
-
2020-10-30 19:38
Pora jeszcze zwodowac 860/6
- 6 0
-
2020-10-30 18:28
Gratki
- 5 0
-
2020-10-30 18:41
Gratulacje chłopaki.
Nie dajcie się tej epidemii i polityce.
- 15 2
-
2020-10-30 21:03
(1)
Jeszcze dwa promy ,trzy holowniki dla wojska, dwa niszczyciele min i lodołamacze (te co miał robić Szczecim) i można zamknąć Północną
- 8 5
-
2020-10-30 21:05
Nie martw sie. Polnocna bedzie jak nas juz nie bedzie.
- 4 6
-
2020-10-30 16:36
Stop dłużnikom!
Może w końcu zapłacą za wykonane prace na tym statku.
- 34 4
-
2020-10-30 16:47
No i (5)
pięknie tylko, że kończą się kontrakty jeden za drugim a długi i straty zostają.
Brak widoków na na nowe zlecenia a to oznacza, ze kolejny rok może być ostatnim.
Czyli panowie prezesie nie duma i samo zachwyt tylko do roboty szukać wyjścia z problemów i nowych kontraktów. Pan Piotr patrzy z góry i siłą już nic nie popchnie.- 35 1
-
2020-10-30 18:06
(3)
są widoki na nowe kontrakty - trwa zacięta walka o nie
- 9 3
-
2020-10-30 18:19
(2)
Walcza o wydluzenie serii na Norleda, jest temat dokonczenia jednej jednostki, i pare innych. Konkurencja jest duza ale jest spora szansa
- 4 5
-
2020-10-30 21:08
(1)
Od podpisanoa do wodowania bardzo długa droga , a z czegoś trzeba płacić
- 4 2
-
2020-10-30 21:11
Północna już 5 lat próbuje do grobu wsadzić a ona cały czas z niego wychodzi
- 7 0
-
2020-10-31 00:08
Kooperanci dobrze że komentujesz na Trójmiasto.pl, zarząd przeczyta i odniesie się
- 4 2
-
2020-10-30 19:10
Model statku z lat 2000 (1)
Można było zbudować statek,bardziej nowocześniejszy,chodzi o kadłub.Zobaczcie statki offshorowe budowane w Norwegii.Ale to i tak sukces.
- 17 9
-
2020-10-30 19:16
ale to była wizja klienta, ciężko się kłócić :) poza tym jak przejdą z poloneza do mercedesa to by powariowali
- 10 1
-
2020-10-30 21:13
stepka promu ze szczecina (2)
to moze Remontowa machnie od razu ten prom co go od dwoch lat buduje pinokio w szczecinie. Stepka zarysowana jego nosem od dwoch lat rdzewieje i czeka na spelnienie obietnic.
- 23 2
-
2020-10-30 22:15
stępka
nie od 2 lat tylko od pięciu
- 3 1
-
2020-11-01 11:55
statek
Zawsze znajdzie się malkontent , który tylko narzeka ale sam niczym nie może się pochwalić ,żadnym osiągnięciem.
- 0 4
-
2020-10-31 10:15
Taka prawda (5)
W sprawozdaniu finansowym 180 mln długu. Nie tylko nie zapłacony CIT i podwykonawcy ale i państwo musiało pomóc. Gdyby nie Kormorany to już byłyby bramy zamknięte.
- 3 11
-
2020-10-31 10:33
(4)
Jasne. CIT zaplacony inne podatki tez. Panstwo nie dalo zadnej zlotowki. Strata wynika z rozliczenia zerwanych kontraktow. Z kooperantami i dostawcami podpisane porozumienia ktore sa realizowane
- 5 2
-
2020-10-31 11:24
(3)
Po co płacili CIT jak mieli straty ? Zysk 0 * 19 = 0. Nie musieli tego robić. Zgłupieli ? A porozumienia z podwykonawcami bez przyszłego dochodu to kolejna ściema. Trzeba iść na kolanach do Mateusza dziękować za przerabiane Kormorany he he
- 1 4
-
2020-10-31 11:34
Kruk (2)
Puknij sie w czolo. Jak czytam frustratow ktorzy chcieliby zamknac Stocznie to mi rynce opadaja ... jest robota zle nie ma roboty zle. Remontowa da rade, robi projekty na warunkach rynkowych a nie ze trzeba ukryc straty. Firma jest prywatna i inwestuje prywatne srodki.
- 6 1
-
2020-10-31 12:06
(1)
Sam się puknij. Nikt nie chce zamykać stoczni tylko ona z powodu braku roboty będzie musiała zamknąć się sama. Żadne zaklęcia nie zmienią też tego smutnego wyniku finansowego i ilości długów. Więcej realizmu mniej fałszywego PR-u.
- 4 7
-
2020-10-31 12:52
Stocznia się nie zamknie tylko dostosuje sie do rynku i wymagań klientów.
- 4 1
-
2020-10-31 13:46
Pracuję w tej Stoczni
To piękny statek. Wielokrotnie pisałem, że jestem niezmiernie dumny, że od wielu lat pracuję w tej stoczni. Stocznia ma swoje dobre i złe chwile ale jako jedyna w Polsce wciąż buduje. Kłopoty były są i będą. To taki biznes.
Pozdrawiam koleżanki i kolegów i życzmy sobie aby było coraz lepiej.- 30 4
-
2020-10-31 16:21
No to może zaczną płacić
Firmom na wykonaną robotę...
- 14 3
-
2020-10-31 21:08
Znów złodzieje? (19)
Czy zarząd shipbilding,znowu nie umie logicznie zarządzać kapitałem firmy. Zamiast zarabiać i mieć na wypłaty dla pracowników jak i firmą zewnętrznym za wykonanie prac na jednostce. To traci i napych sobie kieszenie???
- 8 8
-
2020-11-01 08:42
Złodzieje i napychanie kiszeni (18)
To już było, dziś jest ogromna walka o przetrwanie. Stocznia kilka lat temu została z czterema statkami a to był cios niesamowity. Od marca mamy pandemię ale stocznia normalnie funkcjonuje a dowodem jest przekazywanie kolejnych jednostek armatorom, do zdania, w tym roku, jeszcze dwie i trzy wodowania. Pokaż inną Polską a nawet europejską stocznię, która w tym roku ma taką sprzedaż. Nowe kontrakty na całym świecie, oprócz Chin i Korei , praktycznie nie są zawierane a nasz Zarząd czyni wiele starań aby zapewnić pracę i podpisać nowe kontrakty. Jak jesteś pracownikiem to przypomnę tylko przypowieść - żaden ptak nie kala swojego gniazda. Więcej optymizmu i wiary, że wyjdziemy z tej jakże trudnej sytuacji.
- 8 6
-
2020-11-01 15:05
Fajnie tylko!!!
Fajnie czytać o sukcesach firmy tylko szkoda że praca odbywa się za talerz ryżu.
Pozdrawiam i gratuluję wszystkim pracownikom .- 3 4
-
2020-11-01 15:06
Jest robota (16)
Wszystkie stocznie w Europie są zawalone robotą. Problem jest w tym że nikt normalny nie zamówi Ślązaka czy Kormorana czy statku badawczego w Polsce. I jeszcze długo długo nie.
- 2 6
-
2020-11-01 15:29
(6)
Proszę o wskazanie konkretnie jakie i jakie mają zlecenia, chętnie się dokształcę, bo mam inne dane
- 5 2
-
2020-11-01 17:15
(5)
Portal to nie szkoła, żeby się dokształcać publicznie na takie rzeczy. Wszyscy żyją i mają się dobrze i śmieją się z "sukcesów" Polskich stoczni. Covid to nie jest przecież przyczyna ich problemów. Normalnie pracowały, narażając życie pracowników i podwykonawców oraz ich rodzin. Armatorzy z powodu Covida nie zrezygnowali im z kontraktów przez siłę wyższą. Muszę więc wziąć Covida w obronę, bo jest traktowany jak chłopiec do bicia, a to "porządny" wirus jest na którego można zwalić własne nieudactwa i dzięki któremu wyrwać od Państwa zlecenie na przepłacony statek czy okręt, który do niczego nie będzie się nadawał. Co by to było jak by nie było Covida ? Strach pomyśleć.
- 2 4
-
2020-11-01 17:50
Ktoś zapytał o coś merytorycznego ...
... szybko trzeba coś wymyślę . .. może błędy językowe ... nie ... słabe ... wiem! - "Portal to nie szkoła, żeby się dokształcać publicznie na takie rzeczy: - zaorane :) punkt dla mnie :)
- 6 1
-
2020-11-01 17:58
To ja odpowiem koledze jak się niechce lub nie wie (2)
Kleven Verft
Vard
Damen (3 stocznie zamknięte, Mangalia w Rumunii na pół gwizdka) + dotacja od Państwa - inaczej byliby bankrutem
Royal IHC - dotacja od Państwa - inaczej byliby bankrutem
Meyer Turku - 1/4 załogi zwolniona
MV Werften i Flensburger - szkoda gadać
i to są największe ....- 8 0
-
2020-11-03 15:26
Jeszcze do kretyna (1)
i uzupełnienie MIC
Stocznia Royal IHC - 500 milionów euro dotacji od państwa
Stocznia Damen - 460 milionów euro dotacji
Stocznie w Niemczech i Francji - zlecenia od tych państw budowy okrętów, żeby przetrwały trudne czasy i utrzymały najwyższe kompetencje i rozwój technologii, bo za takie uznawane są budowy okrętów- 1 0
-
2020-11-04 21:55
Dotacje na technologię ???
I taki mądry ten Wasz Lenin kapitalizmu był, tak mądrze zarzadzał i rynki wszystkie znał, wszystkie rozumy pozjadał, że teraz byście chcieli wydoić budżet na dotację na nowoczesne technologie montowania zagranicznych urządzeń i materiałów za darmo dla jego kumpli. Nie ma !. Podatnik nie będzie dokładał do prywatnych firm rodziny waszego Lenina. Zróbcie to z własnej albo jego kieszeni albo poszukajcie sobie klienta zagranicą na Kormorana za miliard hehe. Dotacje byście dostali to zaraz Mauzoleum byłoby wybudowane. Otrzeźwienie przez pusty żołądek dobrze Wam zrobi.
- 0 0
-
2020-11-03 15:20
po prostu
Pan kretyn jesteś
- 0 0
-
2020-11-01 16:48
Wszystkie pracują ????? (1)
Myślę, że informacja Pracodawców Europejskiego Sektora Okrętowego pozwoli na pewne przemyślenia cyt. ,, Pandemia COVID-19 miała straszny wpływ na europejski sektor technologii morskiej, z zamknięciami stoczni (np. MV Werften w Wismar i Flensburger Schiffbau-Gesellschaft) i zwolnieniami (np. 450 zwolnień i 900 tymczasowych zwolnień w Meyer Turku) " . To chyba wystarczy, a co u innych to też można sprawdzić u źródeł zanim się bzdury napisze.
- 5 1
-
2020-11-02 11:36
Akurat FSG to zaczęło bankrutować grubo przed nadejściem covida.
- 2 0
-
2020-11-01 17:55
Jest robota ????????? (6)
Jak twierdzisz że jest robota to poczytaj co o tym piszą fachowcy zajmujący się badaniem rynku stoczniowego w Europie i na Świecie. cyt. ,, Do tej pory na całym świecie zamówiono zaledwie 356 sztuk o łącznej wartości 5,3 mln CGT, o 44% mniej niż w tym samym okresie w 2019 r. Według Clarksons, wolumen zamówień w pierwszej połowie 2020 r. był rekordowo niski od 25 lat . Produkcja stoczniowa w okresie styczeń-czerwiec 2020 r. spadła na świecie o 19% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ryzyko poślizgu pozostaje znaczące przez resztę roku, ponieważ światowe dostawy stoczni będą prawdopodobnie nadal opóźniane z powodu zamykania stoczni, niedoborów sprzętu, zakłóceń w podróży i napięć finansowych po stronie klientów. Clarksons prognozuje, że wielkość dostaw w pozostałej części 2020 r. będzie o 16% niższa niż pierwotnie oczekiwano na początku tego roku. Należy zauważyć, że europejska produkcja stoczniowa w okresie 2010-2019 spadła już średnio o prawie 50% w porównaniu z okresem 2000-2010. Zamówienia w europejskich stoczniach były w ubiegłym roku bardzo ograniczone - zamówiono jedynie 58 sztuk ( 0,6 mln CGT ), co oznacza spadek o 63% w porównaniu z zeszłym rokiem w CGT ".
- 7 2
-
2020-11-02 10:43
(5)
Nie ma co czytać opłacanych analiz Clarksona. Powinna być uwaga jak na paczkach papierosów. Czytanie analiz Clarksona szkodzi życiu i zdrowiu. Jak ogłosili że Holding Remontowa to jedna z najlepszych stoczni na świecie, to na drugi dzień jeden gościu, aż sobie w łeb palnął z wrażenia. Także spokojnie z tymi Clarksonami i podobnymi PR-ami za kasę. Nie podniecać się i nie powoływać. Lepiej zastanowić się jak wejść w Zachodni, cenowy rynek klientów, żeby na przyszły rok długi pospłacać niż tłumaczyć się Covidem i Clarksonem.
- 2 2
-
2020-11-03 15:30
Człowieku (2)
A raczej baranie! Zrozum - obecnie zachodni cenowy rynek klientów nie istnieje - oni poza budową okrętów niw mają żadnych zleceń!
- 1 0
-
2020-11-03 22:18
Osły !
Cały czas, latami nie korzystaliście z zachodniego rynku cenowego tylko kontraktowano za połowę. Nie chodzi tylko o okres od marca tego roku. Kontrakty podpisywano przed Covidem. W Covidzie tylko pracowano. Teraz chcecie żeby Państwo zamawiało wasze fest c..we Kormorany 10 razy przepłacone, co się do niczego innego nie nadają, jak bezużyteczne stanie latami przy keji. I każdy następny to też prototyp, żeby więcej kasy wyciągnąć. Nie ma tak. Kupimy sobie fajne wypasione korwety w Zachodnich stoczniach za połowę tego co u Was, a reszta pójdzie na walkę z Covidem. A Wam jak kiszki z głodu marsza zagrają to się nauczycie marketingu. Czas skończyć z tym cwaniactwem. Nie będziemy z budżetu spłacać firmowych długów prywatnych osób i ich rodzin spowodowanych powyższymi praktykami. O państwowych firmach już nie wspomnę bo szkoda się denerwować.
- 0 0
-
2020-11-03 22:48
Ośle !
Zrozum że 180 mln długu to jest rezultat kontraktów podpisanych przed Covidem. Jeszcze raz. Odpi.cie się od Covida i przestańcie na niego zwalać swoje nieudactwo, czyli to że zapłacili Wam tyle ile im zbywało. Jak w dżungli He he. Tak sobie wynegocjonowaliście dla swojej firmy. A teraz podatnik ma przepłacać Kormorana ?
- 0 1
-
2020-11-03 15:33
Sam jesteś opłacanym trolem (1)
- 0 0
-
2020-11-03 22:54
Zapewniam że nikt mi za to nie płaci. Obywatelski obowiązek odgłupiania społeczeństwa. Ta propaganda pseudosukcesu niszczy umysł szybciej niż Alzheimer. W szczególności u młodej gawiedzi. Później zdziwieni skąd kilkaset milionów długu , choć wszyscy ostro zape.. ją.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.