Trójmiasto w Budowie. Nowe oblicze Marynarki Polskiej w Gdańsku

28 sierpnia 2021, 15:00
Ewa Budnik

Przy Marynarki Polskiej powstają wyłącznie biurowce. W ten sposób powstaje kolejny typowo biznesowy obszar w Trójmieście.

W cyklu Trójmiasto w Budowie odwiedzamy zakątki miasta, które dzięki powstającej aktualnie zabudowie zyskują nową tożsamość. Tym razem zwiedziliśmy budowę kompleksu biurowego Palio, którego już drugi budynek powstaje przy ul. Marynarki PolskiejMapka w Gdańsku. Obecne plany inwestorów wskazują, że ta część terenów postoczniowych wyrasta na biznesową część Młodego Miasta.



Zmiany wzdłuż ulicy Marynarki Polskiej stają się coraz bardziej widoczne. Budowa pierwszego budynku kompleksu biurowego Palio została zakończona, część powierzchni biurowych jest w nim jeszcze wykańczana, na części pięter wre codzienna praca.

Samochodem do tej części zabudowy dojechać można od strony ulicy MalarzyMapka, która przebiega równolegle do ul. Marynarki Polskiej. W przyszłości będzie to nowa oś komunikacyjna w tej części terenów postoczniowych.

Za sprawą dwóch deweloperów powstają tu tysiące metrów kwadratowych nowych powierzchni biurowych. Śmiało można więc powiedzieć, że chociaż plany zagospodarowania terenów postoczniowych przewidują realizację wielofunkcyjnej zabudowy, to ten obszar będzie miał wyraźnie biznesowy charakter.

Biurowce kompleksu Palio Office Park realizowane przez dewelopera Cavatina wypełnią pas pomiędzy ul. Malarzy, a Marynarki Polskiej. Ostatni z nich sąsiadował będzie z wiaduktem w ciągu ulicy Popiełuszki. Mapka

Dalej w stronę ulicy Klinicznej znajdą się biurowce realizowane przez Inopę. Wyremontowany i nabudowany C200 Office działa już od kilku lat. Budowa C300 zatrzymana została na etapie stanu surowego otwartego w związku z wybuchem pandemii, ale od września będzie kontynuowana i budynek ma zostać ukończony w III kwartale 2022 roku. W dalszej kolejności deweloper zbuduje tu jeszcze dwa duże biurowce: C250 oraz - sąsiadujący z Palio - C400. Razem kompleks będzie miał 91 tys. m kw.

Osiem biurowców wzdłuż torów tramwajowych



Projekt kompleksu powstaje etapami, po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.

Docelowo w ośmiu budynkach powstanie tu niemal 90 tys. m kw. Najwyższe budynki (w tym istniejący i będący w budowie) mają osiem kondygnacji nadziemnych. Najniższe będą miały zaledwie dwa piętra - to budowle, które znajdą się przed Halą Trasernia. Obniżenie zabudowy w tym miejscu ma na celu zachowanie widoku na halę będącą jednym z najbardziej rozpoznawalnych obiektów na terenie stoczni.

Fasady realizowanych obecnie budynków pokrywać będą aluminiowe płyty kompozytowe, które swoją fakturą i kolorystyką nawiązują do stoczniowego otoczenia, a jednocześnie gwarantują dobrą kondycję elewacji na wiele lat.

Szybkie tempo budowy



- Budowa drugiego budynku kompleksu rozpoczęła się w kwietniu tego roku, a jej zakończenie planowane jest na koniec roku, co oznacza że ośmiokondygnacyjny biurowiec o powierzchni blisko 8 tys. tys. m kw. powstaje w osiem miesięcy - opowiada Mateusz Strzelczyk, kierownik budowy inwestycji Palio Office w Gdańsku. - Samo zalewanie betonem stropu jednej kondygnacji trwa dwa tygodnie, a dobra organizacja pracy pozwala skrócić proces budowy do minimum. Jeszcze nie powstały ostatecznie wszystkie kondygnacje, a na niższych piętrach już montowane jest szklenie.
Zobacz także: Stare Przedmieście - koszary Wiebego zyskują nowy wygląd

Cavatina deklaruje, że jeszcze jesienią tego roku rozpocznie się budowa kolejnego budynku w ciągu wzdłuż torów tramwajowych. Deweloper dysponuje prawomocnym pozwoleniem na budowę. Prace rozpoczną się od zaleconych przez konserwatora zabytków prac archeologicznych.

W pierwszym budynku kompleksu, który ma ponad 16 tys. m kw., podpisano dotąd umowy z ośmioma najemcami. Skomercjalizowane jest także ponad 15 proc. budynku znajdującego się w budowie. Całe piętro zajmą tu pracownicy PZU Zdrowie. Budynek ma 7700 m kw.

Projekt budynków biurowych kompleksu Palio powstał w pracowni projektowej Cavatiny.
Wzdłuż Marynarki Polskiej powinny powstawać budynki:
38%

bardzo wysokie

9%

do 55 metrów

20%

liczące 6-8 kondygnacji

13%

maksymalnie czteropiętrowe

4%

niskie na jedno piętro

16%

w ogóle nie powinny powstawać, żeby nie przesłaniać widoków na stocznię

zakończona

łącznie głosów: 1706

Opinie wybrane


wszystkie opinie (236)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.