Trasa rowerowa na Armii Krajowej. Którędy?

3 czerwca 2020, 9:00
Michał Brancewicz

DRMG poszukuje wykonawcy, który opracuje analizę możliwości budowy trasy rowerowej z centrum GdańskaMapka na ChełmMapka. Pod uwagę brane są dwie opcje: trasa przebiegać będzie w ciągu al. Armii Krajowej lub obok jezdni. Dokumentacja obejmie również dwa warianty połączenia rowerowego ul. 3 Maja z Pohulanką.



Pomysł utworzenia trasy rowerowej wzdłuż al. Armii Krajowej pojawił się już kilka lat temu w projektach składanych do Budżetu Obywatelskiego. Ostatecznie w edycji 2020 trasa rowerowa Śródmieście - Chełm zdobyła ponad 2,4 tys. głosów i trafiła do realizacji.

Jednak zanim to nastąpi, muszą zostać przeanalizowane różne warianty przebiegu trasy.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poszukuje firmy, która opracuje analizę możliwości wykonania trasy rowerowej o długości ok. 2 km od ul. 3 MajaMapka do al. SikorskiegoMapka w dwóch opcjach:

  1. na istniejącej jezdni al. Armii Krajowej
  2. poza istniejącą jezdnią al. Armii Krajowej

Pierwsze rozwiązanie wiązałoby się z zajęciem jednego pasa Armii Krajowej. Trasa byłaby odseparowana od jezdni, po której poruszają się pojazdy.

Drugie rozwiązanie zakłada powstanie trasy rowerowej w rezerwie zieleni oraz częściowo na miniestakadzie nadwieszonej na lekkiej konstrukcji nad skarpą drogową na długości ok. 350 m na wysokości ul. Rogaczewskiego i PohulankiMapka.

Czytaj też: Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Analiza ma zostać wykonana w ciągu sześciu tygodni od podpisania umowy.

Wybrany wykonawca będzie musiał opracować również projekt koncepcyjny dla ok. 400-metrowego odcinka trasy drogowej łączącego ul. 3 Maja z ul. Pohulanki w dwóch wariantach:

  1. trasa wzdłuż al. Armii Krajowej
  2. trasa przez ul. Górka

Koncepcja ma powstać w przeciągu 10 tygodni od podpisania umowy.

Dla wybranego wariantu powstanie projekt budowlany i wykonawczy. Ma on zostać opracowany w ciągu pięciu miesięcy. Zwycięska firma będzie odpowiadała także za nadzór autorski.

Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium jest cena.
Która opcja tasy rowerowej wzdłuż Armii Krajowej powinna być realizowana?
15%

na pasie jezdni

85%

poza jezdnią

zakończona

łącznie głosów: 1487