O normalnych się nie boję ale tu nie chodzi o to, żeby uprzykrzać komukolwiek życie tylko ale o poprawę bezpieczeństwa.
Wg mnie obecna infrastruktura nie odpowiada natężeniu ruchu, który rośnie z roku na rok i warto byłoby już teraz rozważyć następujące rozwiązania:
1)Budowa parkingu naprzeciwko szkoły (była planowane na 2017 ale jakoś temat „ucichł”). Uporządkowałoby to przynajmniej częściowo ruch w tym rejonie. To normalne, że rodzice odwożą dzieci ale obecnie często nie ma gdzie zaparkować stąd dużo aut staje na chodnikach choć teoretycznie nie powinny bo są wąskie a po zaparkowaniu auta zgodnie z przepisami powinno zostać 1,5 m tak aby nie utrudniać przejścia matkom z dziećmi w wózkach lub inwalidom.
2)Budowa dodatkowych miejsc postojowych po drugiej stronie drogi naprzeciwko Lewiatana. Nie wiem czyj to teren ale jest tam dużo miejsca i często stoją tam auta choć teoretycznie również nie powinny tam parkować bo to trawnik. Co prawda do terenu zielonego daleko ale nigdy nie wyrośnie tam trawa skoro jest rozjeżdżany przez auta.
3)Budowa normalnych przejść dla pieszych (pasy, znaki) na kluczowych skrzyżowaniach tj. Jaśminowy Stok / Azaliowa, Kalinowa / Azaliowa oraz Azaliowa / Inżynierska oraz wprowadzenie znaków „Ustąp pierwszeństwa przejazdu” lub „Droga z pierwszeństwem”
4)Zwężenie Azaliowej na odcinku od Jaśminowego Stoku do Inżynierskiej. Obecnie to pas startowy i często kierowcy przekraczają dozwoloną prędkość a czasami wyprzedzają poboczem. Dzięki temu można by było ewentualnie wygospodarować też dodatkowe miejsca postojowe bez szkody dla pieszych (nie wiem dlaczego ale parkujące tu auta wjeżdżają na chodnik choć de facto mogłyby z powodzeniem stać na drodze).
5)Oznaczenie dróg tranzytowych tj. Kalinowa, Azaliowa, Lubczykowa, Jaśminowy Stok, Szafranowa, Św. Brata Alberta dodatkowymi znakami ”Ograniczenie prędkości do 30”. Co prawda na wjeździe na dzielnicę jest znak Strefa 30 ale w praktyce nie wiadomo gdzie się ona kończy.
Howgh!
PS. Można hejtować :-)
5
3