Bezpłatne badania dla dzieci z zaburzeniami
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnych badaniach funkcjonowania poznawczego, społecznego i komunikacyjnego dla dzieci korzystających z zajęć w Państwa placówce. Bezpłatne badanie Walidacja ADOS-2 skierowane jest do dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i języka, niepełnosprawnością intelektualną do stopnia umiarkowanego, opóźnieniem rozwoju psychoruchowego, zaburzeniami genetycznymi oraz do dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zaproszenie na badanie Walidacja ADOS-2 skierowane jest zarówno do rodziców dzieci z autyzmem i CZR, jak też dzieci, z innymi trudnościami rozwojowymi opisanymi powyżej, które mogłyby stanowić grupę porównawczą dla badanych dzieci ze spektrum autyzmu. Badania te prowadzone są w ramach walidacji polskiej wersji narzędzia do oceny funkcjonowania społecznego i komunikacyjnego ADOS-2. ADOS-2 to protokół obserwacji służący do oceny nieprawidłowości w tym zakresie dlatego uznawany jest w krajach zachodnich za główny element ,,złotego standardu" diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu (w których deficyt komunikacji i umiejętności społecznych jest głównym objawem).
Centrum Terapii Autyzmu SOTIS jest jednym z partnerów walidacji polskiej wersji ADOS-2, prowadzonej na Uniwersytecie Warszawskim pod kierunkiem prof. Ewy Pisuli i dr Izabeli Chojnickiej. Badanie protokołem ADOS-2 umożliwi obserwację aktualnego poziomu funkcjonowania Państwa dziecka w obszarach komunikacji werbalnej i niewerbalnej, kompetencji społecznych oraz zachowań. Wyniki tych obserwacji zostaną ustnie przekazane Państwu po badaniu. Dodatkowo badaniu towarzyszy ocena rozwoju intelektu. Wzięcie udziału w badaniu może dostarczyć wielu informacji o Państwa dziecku (w tym o jego rozwoju poznawczym oraz sferach, w których rozwija się najlepiej) oraz przyczynić się do pomocy wielu rodzinom dzieci z autyzmem, których diagnoza, dzięki polskiej wersji narzędzia, stanie się krótsza i pewniejsza.
Osoby uczestniczące w badaniu w ramach projektu otrzymają:
- badanie intelektu (ok. 50 minut) wraz z pisemną opinią przeprowadzone przez psychologa dziecięcego podczas zajęć opartych na zabawie;
- obserwację funkcjonowania społecznego i komunikacyjnego dziecka, zebraną podczas spotkania opartego na atrakcyjnych zabawach z psychologiem dziecięcym (ok. 50 min) wraz z ustną informacją po spotkaniu.
Podczas obu spotkań z dzieckiem zawsze obecny jest rodzic. Rodzice będą proszeni o wypełnienie dwóch ankiet metryczki i krótkiej ankiety nt. zachowań dziecka.
Do udziału w badaniu zapraszamy dzieci znajdujące się obecnie na następujących etapach rozwoju:
1.Chłopcy lub dziewczynki w wieku do 30 m-cy, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, całościowe zaburzenia rozwoju, autyzm atypowy) zdiagnozowanymi przez lekarza psychiatrę. Rozwój mowy u dzieci może być na dowolnym poziomie.
2.Chłopcy w wieku od roku do 5 lat, z zaburzeniami rozwoju mowy i języka, lub niepełnosprawnością intelektualną (w stopniu lekkim lub umiarkowanym), lub zaburzeniami genetycznymi, lub opóźnieniem rozwoju psychoruchowego. Wymienione wyżej trudności rozwojowe mogą być zdiagnozowane przez lekarza lub innego specjalistę (np. psychologa, logopedę). W tej grupie badania mogą uczestniczyć dzieci z opóźnieniem rozwoju mowy tak, aby dziecko nie potrafiło jeszcze opowiedzieć treści książeczki (może posługiwać się słowami i prostymi zdaniami).
3.Chłopcy lub dziewczynki w wieku od 31 m-cy do 6 lat, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, całościowe zaburzenia rozwoju, autyzm atypowy) zdiagnozowanymi przez lekarza psychiatrę. W tej grupie badania mogą uczestniczyć dzieci z posługujące się stale mową zdaniową tak, aby dziecko potrafiło opowiedzieć treść książeczki.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc zainteresowane osoby prosimy o możliwie szybkie zgłaszanie chęci uczestnictwa decyduje kolejność zgłoszeń.
Wszystkie badania odbywają się w ośrodku diagnostycznym SOTIS na ul. Gomółki 11/13 80-279 Gdańsk.
W przypadku pytań nt. procesu badania lub chęci zapisu prosimy o kontakt mailowy na adres: gdansk@sotis.pl.
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnych badaniach funkcjonowania poznawczego, społecznego i komunikacyjnego dla dzieci korzystających z zajęć w Państwa placówce. Bezpłatne badanie Walidacja ADOS-2 skierowane jest do dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i języka, niepełnosprawnością intelektualną do stopnia umiarkowanego, opóźnieniem rozwoju psychoruchowego, zaburzeniami genetycznymi oraz do dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zaproszenie na badanie Walidacja ADOS-2 skierowane jest zarówno do rodziców dzieci z autyzmem i CZR, jak też dzieci, z innymi trudnościami rozwojowymi opisanymi powyżej, które mogłyby stanowić grupę porównawczą dla badanych dzieci ze spektrum autyzmu. Badania te prowadzone są w ramach walidacji polskiej wersji narzędzia do oceny funkcjonowania społecznego i komunikacyjnego ADOS-2. ADOS-2 to protokół obserwacji służący do oceny nieprawidłowości w tym zakresie dlatego uznawany jest w krajach zachodnich za główny element ,,złotego standardu" diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu (w których deficyt komunikacji i umiejętności społecznych jest głównym objawem).
Centrum Terapii Autyzmu SOTIS jest jednym z partnerów walidacji polskiej wersji ADOS-2, prowadzonej na Uniwersytecie Warszawskim pod kierunkiem prof. Ewy Pisuli i dr Izabeli Chojnickiej. Badanie protokołem ADOS-2 umożliwi obserwację aktualnego poziomu funkcjonowania Państwa dziecka w obszarach komunikacji werbalnej i niewerbalnej, kompetencji społecznych oraz zachowań. Wyniki tych obserwacji zostaną ustnie przekazane Państwu po badaniu. Dodatkowo badaniu towarzyszy ocena rozwoju intelektu. Wzięcie udziału w badaniu może dostarczyć wielu informacji o Państwa dziecku (w tym o jego rozwoju poznawczym oraz sferach, w których rozwija się najlepiej) oraz przyczynić się do pomocy wielu rodzinom dzieci z autyzmem, których diagnoza, dzięki polskiej wersji narzędzia, stanie się krótsza i pewniejsza.
Osoby uczestniczące w badaniu w ramach projektu otrzymają:
- badanie intelektu (ok. 50 minut) wraz z pisemną opinią przeprowadzone przez psychologa dziecięcego podczas zajęć opartych na zabawie;
- obserwację funkcjonowania społecznego i komunikacyjnego dziecka, zebraną podczas spotkania opartego na atrakcyjnych zabawach z psychologiem dziecięcym (ok. 50 min) wraz z ustną informacją po spotkaniu.
Podczas obu spotkań z dzieckiem zawsze obecny jest rodzic. Rodzice będą proszeni o wypełnienie dwóch ankiet metryczki i krótkiej ankiety nt. zachowań dziecka.
Do udziału w badaniu zapraszamy dzieci znajdujące się obecnie na następujących etapach rozwoju:
1.Chłopcy lub dziewczynki w wieku do 30 m-cy, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, całościowe zaburzenia rozwoju, autyzm atypowy) zdiagnozowanymi przez lekarza psychiatrę. Rozwój mowy u dzieci może być na dowolnym poziomie.
2.Chłopcy w wieku od roku do 5 lat, z zaburzeniami rozwoju mowy i języka, lub niepełnosprawnością intelektualną (w stopniu lekkim lub umiarkowanym), lub zaburzeniami genetycznymi, lub opóźnieniem rozwoju psychoruchowego. Wymienione wyżej trudności rozwojowe mogą być zdiagnozowane przez lekarza lub innego specjalistę (np. psychologa, logopedę). W tej grupie badania mogą uczestniczyć dzieci z opóźnieniem rozwoju mowy tak, aby dziecko nie potrafiło jeszcze opowiedzieć treści książeczki (może posługiwać się słowami i prostymi zdaniami).
3.Chłopcy lub dziewczynki w wieku od 31 m-cy do 6 lat, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, całościowe zaburzenia rozwoju, autyzm atypowy) zdiagnozowanymi przez lekarza psychiatrę. W tej grupie badania mogą uczestniczyć dzieci z posługujące się stale mową zdaniową tak, aby dziecko potrafiło opowiedzieć treść książeczki.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc zainteresowane osoby prosimy o możliwie szybkie zgłaszanie chęci uczestnictwa decyduje kolejność zgłoszeń.
Wszystkie badania odbywają się w ośrodku diagnostycznym SOTIS na ul. Gomółki 11/13 80-279 Gdańsk.
W przypadku pytań nt. procesu badania lub chęci zapisu prosimy o kontakt mailowy na adres: gdansk@sotis.pl.