Boks/sztuki walki

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć gdzie w Gdańsku najlepiej trenować boks lub jakieś sztuki walki? Mam 23 lata, nie wiem czy nie jestem za stary na tego typu sporty. Co byście polecili? Co najlepiej przyda się w samoobronie?

Jestem zupełnym laikiem, zależy mi na ciężkiej pracy od podstaw, na cierpliwym trenerze.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Boks/sztuki walki

Pierwsza sprawa to do jakich dzielnic Gdańska jesteś skłonny dojeżdżać na treningi.
Druga sprawa to jaki chcesz osiągnąć efekt, masz ambicje bardziej sportowe czy ma to być samoobrona.
Musisz się też zdecydować boks czy SW

Boks jest chyba najprostszą sztuką walki, którą można stosunkowo szybko opanować ale w czasie ćwiczeń dużo obrywasz po głowie co powoduje mikro urazy mózgu. W sporcie amatorskim ich liczba jest na tyle mała że nie stanowi to problemu ale jednak trzeba zdawać sobie z tego sprawę. Do tego W walce realnej gdy przeciwnik zastosuje kopnięcia będzie problem.

Tak naprawdę efekt treningu zależy od tego ile czasu w tygodniu sam poświęcisz na trening. Na doskonalenie tego co trener pokazał na zajęciach. I tu przeważnie jest problem z czasem.

Odpowiedz na 3 pierwsze pytania.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Najbliżej mam na Oliwa/Żabianka/Przymorze, ale mogę dojeżdżać tam gdzie komunikacja miejska sięga, choć wiadomo, że najlepiej blisko domu.

Bardziej chyba zależy mi na samoobronie, nie wiem czy dałbym radę rozwijać się w kierunku bardziej sportowym z racji wieku i charakteru. Nigdy nie miałem styczności z walkami. Myślę, że jeśli trafię na dobrego trenera, który zacznie mnie uczyć wszystkiego od podstaw to oddam się treningowi na tyle ile potrafię. Chcę trenować, chcę wyciskać z siebie ile mogę, czuję, że potrzebuje tego.
Czas jaki mogę poświęcić na trening to od godziny 17:00 do nocy oraz weekendy.

A czy podczas innych treningów niż boks nie obrywa się po głowie?