Citroen Xsara Picasso

Picasso konstrukcyjnie wywodzi się z modelu Xsara, choć z wyglądu zupełnie go nie przypomina. Wg. Donato Coco, głównego projektanta, rozpoczyna on nową linię Citroenów, które mają łączyć sztukę i wzornictwo z technologią. Pięciodrzwiowe nadwozie ma bardzo opływową, jajowato-owalną sylwetkę. Wąskie słupki i duże przeszklone powierzchnie sprawiają, że widoczność z auta jest bardzo dobra. Jedynym ...
więcej
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie ma lepszego samochodu RODZINNEGO!

Uwielbiam swój samochód! Xsara Picasso jest dużym rodzinnym samochodem do którego można zabrać wszystko co potrzebne rodzinie z dzieckiem. Jest pakowna, ma dużo miejsca w środku, zapewnia komfort jazdy. Jeżdżę tym autem drugi rok i nie zamieniłabym go na żaden inny samochód! W mieście pali około 9l/100km a na trasie około 7,8l/100. Na gwarancji mieliśmy troszkę przygód co skończyło się wymiana prawie połowy silnika ale za to teraz samochód jest niezawodny. Serdecznie polecam wszystkim niezdecydowanym. I ośmielę się zauważyć, że jest to auto rodzinne a nie bolid sportowy. To dla wszystkich narzekających na powolność, mułowatość itp. A i jeszcze jedno w moim samochodzie nic nie skrzypi...
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

akumulator

czy ktoś rozszyfruje oznaczenia na aku w moim pikusiu : Tudor 12v 300A L2 ( nie bardzo wiem co to L2 ) a nie ma oznaczenia ile ma Ah! (pewnie "zaszyfrowane" jest w tym L2) Mam XP z 2000 r 1.6benzyna 90 KM ; muszę kupić nowy - tylko jaki ? poradźcie!
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2

brak opodświetlenia

W jaki sposób można naprawić podświetlenie które oświetla jaka jest nastawiona temperatura w samochodzie i jaki jet włączona szybkość nawiewu powietrza
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 1

To wkoncu zdecydojcie sie ile pali xsara z silnikiem 2.0 HDI bo co drogoi to ma takie rozwojenie jazni ze ...?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Mam csarę pikasso 2litry na automacie i na gaz.Przejechałem 120 tys w 5,5 roku.Skrzynia od początku jest nie najlepsza.Trzy razy wymieniany uszczelniacz na lewej półosi-ciągły wyciek oleju.po okresie gwarancyjnym,kolejna wymiana.Dopiero wymaiana dyfra ustał wyciek.Dwa razy naprawa sterownika po gwarancji.Naprawy dość kosztowne ok 4000 PLN.Wymieniałem lewy wachacz.Wskazania stanu paliwa są zafałszowane z uwagi przy jeżdzie na gaz-2 razy mi zabrakło.Komfort we wnętrzu super.Kipskie oświetlenie deski przy słońcu i brak polskich napisów w komputerze.Teraz wysiada mi fotel kierowcy-skrzypi.Pali ok 10-12 gazu.Silnik idzie ostro tylko ta skrzynia.Przez 11 lat przy fordzie-automacie tylko raz naprawiałem skrzynię-1200PLN.Ogólniesamochód dobry tylko ja kiepsko trafiłem
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

XARA PICASSO

żeczywićsie spalanie na trasie silnik 2,0 HDI przy 110
4,9-5,2 po mieście 6,0-6,7
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Xsara Picasso 2,0 HDi

Witam! Jeżdżę "anglikiem" od pół roku, zrobiłem 60 tys km i zdanie mam jak najbardziej pozytywne. Amory z tyłu Bilstein, więc na zakrętach się nie przechyla. Spalanie na początku niskie (średnio 5,5 - 6,0), ale później powoli wzrastało do 7,5. Jak we wszystkich francuzach - trzeba wymienić filtr powietrza i po kłopocie (spalanie wróciło do 5,5-6). Komfort bardzo dobry, nic nie skrzypi (elastyczne podkładki na bocznych krańcach deski, przy przednich bocznych szybkach).Klima - manulana, więc bezproblemowa. Jednak po wyłączeniu klimy, wentylacji nie ma wcale, szyby natychmiast parują (wymienię filtry powietrza pod szybą i zobaczymy). Hamulce - igła, ale podatne na faddig (mniejsza skuteczność po przegrzaniu). Silnik niesamowicie elastyczny, choć mógłby być mocniejszy. Kabina słabo wyciszona, ale sam sobie wygłuszyłem i to skutecznie (zarazem niechcący- zrobiłem to przy okazji wymiany głośników na Helix`y - bo oryginalne to sieczka, nie szło słuchać - wystarczy zdemontować boczki drzwi i włożyć materiał wygłuszający - u mnie gruba mata filcowa). Wadą jest odbijanie się deski w szybie, a przy padaniu światła na wyswietlacz, nic na nim nie widać. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

2.0 HDI

A moja pali w mieście ok 8,9 (jazda ekonomiczna) na trasie nie całe 6l/100km
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

kolego masz problem z łożyskiem oporowym u góry na mc personie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

jeśli wymieniłeś same amortyzatory, to może problem jest ze sprężynami, może któraś pękła.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

xsara picasso 1.8 rok 2000

mam problem wymieniłem amortyzatory z przodu i mam skrzypienie i dziwne odgłosy głównie przy skrecie w prawo . POMOCY
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Xsara Picasoo 1.8 16V

rocznik 2000, kupiłem jako czteroletni (75 000km) po przejsciach (nie wnikałem jakich), pali sporo na mieście - 10,5 przy 27 km/h- krótkie jazdy po ok. 4km radio klima (no, ale miejski samochodzik to nie jest), na trasie (zwykła polska droga, 3/4 pełnego obciążenia) przy średniej 76km/h - 6,0. Przy 80 000 wymieniłem przednie klocki, przy 140 000 wymieniłem tarcze i klocki, przy 110 000 - tylne szczęki. Wahacze z przodu przy 140 000, pasek rozrządu przy 86 000, łożyska w tylnej belce przy 80 000. Z braniem oleju jest różnie, leję syntetyk i bierze ok. litra na 5000, ale raz zdarzyło mi się kupić dedykowanego Totala i faktycznie prawie wogóle nie brał. Szybko zużywają się łączniki stabilizatora z przodu. Klimatronik bez zarzutu, duży promień skrętu, koszmarnie trudno i drogo wymienić obudowę do pilota, zaczynają sie problemy z ogranicznikami otwarcia drzwi - też drogie i nie ma zamienników, poza tym auto wygodne, pojemne i sympatyczne.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Witam. Czy przerobienie Pana xsary na taksówke wymagało jakichś dodatkowych zabiegów. Mi powiedziano że jest problem z czujnikiem prędkości do taksometru. Potrzeba dokupic jakąś drogą przelotke. A jak u Pana. Pozdrawiam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

XP HDi 1,6 92 KM

To mój 7 samochód, a 4 kupiony w salonie. Po 18000km zapowiada się super na razie nic złego się nie dzieje jak miałem Golfa IV to po tym samym przebiegu 2x musiałem zawitać do serwisu (raz na 3 dni). Wracając do XP zastanawia mnie skąd ta przestrzeń w przeszłości miałem kombi o 45 cm dłuższe i jakoś bakowalo miejsca zwłaszcza na nogi. Nadwozie ma tylko minus - gdy wzrasta wilgotność piszczą uszcelki w drzwiach. Silnik nie pozdwala na bicie rekordów, ale dla dodzinki 2 2 na drogach północy wystarcza. Ciekawe jak poradzi sobie w górach? Co do głóśności to średnio miałem głośniejsze diesle (CR), a okazjonalnie siedziałem w cichszych tyle, że dwukrotnie droższych :) Zaletą tego motoru jest spalanie w 35%(poranne i popołudniowe korki 3miasta)/65%(dojazd do 3miasta) 5,4-6, w trasie przy 90-110 schodzi do 4,5 - 4,7 (liczone przy dystrybutorze bo komp zaniża od 0,2-0,5) więc dla mnie rewelka! Ogólnie oby tak dalej!
Odezwę się za 100000 km :)
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Xsara Picasso 1.8 16V

dodam jeszcze że spalanie przy włączone klimie i predkości ok 110km/h w trasie 7,6 litra a w mieście w korkach 8,4 jeszcze nigdy nei rpzekroczyłem 9,5 litra ,anwet jak ostro jechałem ;)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Xsara Picasso 1.8 16V

Przesiadłem sie do picasso ze zwykłej xsary, pierwsze co zrobiłem (kupiłem auto z 2000 roku) to sprzątnałem je nic poza tym, auto brało ok 1litra oleju na 3000km poprzedni właściciel lał półsyntetyk, ja zalałem zalecany przez Citroena Total 5W-40(pełen syntetyk)teraz autko nie bierze w ogóle oleju. Tylnie amorki mam wymienione na bleisteina auto nie ma żadnych przechyłów, miejsca pod dostatkiem, wszytsko sprawne, i w 8 letnim aucie nic nie trzeszczy, wielki dla picasso, na pewno nastepny będzie Citroen :)
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

Picasso 1.8 16v rok 2001

Komputer pokazuje średnie spalanie (50%miasto/50%trasa) - 7,5 litra/100 km (jeżdżę spokojnie). Sądzę, że wysokie spalanie u niektórych kierowców wynika z "ciężkiej nogi". Mam zawieszenie w idealnym stanie jednak rzeczywiście jest dosyć głośne na naszych dziurawych drogach. Przyspieszenie na trasie dobre, ale na wyższych obrotach. Klimatronik działa idealnie. Coroczne dokładne przeglądy i wymiany zużytych części spowodowały, że mój 7 letni Pikuś działa jak nowy :D. W mieście, boczne słupki zasłaniają pieszych, a deska z przodu odbija się w szybie. Szybko zużywa się skórzany mieszek przy dźwigni zmiany biegów. Poza tym, jak dla mnie to najlepsze autko jakie miałem. Miałem kiedyś Hondę Civic 1.4 16v, od nowości z salonu i nie byłem tak zadowolony jak z Pikusia.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ocena Picasso po dwóch latach

Po dwóch latach troszkę mogę powiedzieć o tym aucie. Przedewzystkim komfort z jazdy nie jest najlepszy.......tzn. zawieszenie głośno pracuje, podłokietniki bezużyteczne (bo nie da się zmieniać biegów), plastiki trzeszczą na wybojach.
Autko mam 8 letnie i zaczyna rdzewieć tylna klapa od dołu. Silnik 1.8 benzyna jest niestety tragiczny a 116 koni absolutnie nie czuć. Zero przyspieszenia.
Myślę, że już czas na niego.
Pozdrawiam wszystkich Picassowiczów.....
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 11

mam problem

na desce rozdzielczej po srodku pojawilo sie; sksla od 5km-27km co to jest?
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 0

1.8 16V Gorlice

Powiem tylko tyle, Xsara Picasoo spala benzyny jak smok, potwierdzam opinie że w trasie tylko raz mi sie zdarzyło spalanie na poziomie 8,0 litrów, w miescie 12,0 l.
Poprostu porażka. Wiele drobnych usterek, czasem kosztownych. Ogólnie fajne autko i dobrze sie jeżdzi, ale to spalanie,....
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3