Citroen Xsara Picasso

Picasso konstrukcyjnie wywodzi się z modelu Xsara, choć z wyglądu zupełnie go nie przypomina. Wg. Donato Coco, głównego projektanta, rozpoczyna on nową linię Citroenów, które mają łączyć sztukę i wzornictwo z technologią. Pięciodrzwiowe nadwozie ma bardzo opływową, jajowato-owalną sylwetkę. Wąskie słupki i duże przeszklone powierzchnie sprawiają, że widoczność z auta jest bardzo dobra. Jedynym ...
więcej
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

kontrolka check engine

informuje, że komputer silnika otrzymał sygnały nie mieszczące się w zakresach. I nic więcej nie da się powiedzieć bez podłączenia lexii. Przyczyn może być mnóstwo i wszystkie spowodują zapalenie się tego samego symbolu. Np elektrozawór sterujący pracą turbiny nie ograniczył ciśnienia powietrza bo się uszkodził, lub nie otrzymał polecenia ( np uszkodziła się wtyczka ), lub zabrakło podciśnienia ( ułamała się rureczka od akumulatora podciśnienia i podciśnienia produkowanego przez pompę starcza jedynie na jeden elektrozawór a gdy muszą zadziałać dwa lub trzy jednocześnie to brak akumulatora uniemożliwia im to) albo uszkodził się zawór bypassu, albo wszystko jest sprawne, lecz czujnik się popsuł i wskazuje wyższe ciśnienie niż jest w istocie, albo ..... Otóż to - po to wymyślono lexię :-)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Moja żona ma to samo :-)

To spróbuję tu odpowiedzieć i może jak przeczyta to wreszcie do Niej dotrze ?!? Naturalnie to nie Łada z lat 80tych i na Syberię projektowany nie był, ale też grzać potrafi. Problem wynika z błędnego zrozumienia działania elektronicznie sterowanego ogrzewania kabiny. Jeśli na dworze mamy - 15 stC a żądaną temperaturę kabiny ustawimy na 25 stC to poczekamy dłuuugo zanim poczujemy napływ ciepłego powietrza. Zwyczajnie elektronika nie widzi sensu wpychania powietrza rozgrzanego zaledwie do np 16stC ( zimny silnik nie potrafi mocniej ogrzać )i dlatego dmucha leciutko tak długo aż silnik się rozgrzeje i powietrze nabierze odpowiednio wysokiej temperatury. A przecież te 16 st w początkowym okresie to byłoby coś !!! Jeśli chcemy mieć szybko ciepłe powietrze w środku to ustawmy nie 25, lecz 15 st C !! Szybko zacznie dmuchać i zrobi się nam ciepło. Gdy zauważymy, że dmuchanie słabnie - to wtedy podnieśmy do 18 st a potem do 20 i tak dalej. On dmuchał będzie mocno tylko wtedy gdy temperatura w kabinie będzie się różniła od nastawionej a powietrze wdmuchiwane będzie odpowiednio cieplejsze od tego co nastawiliśmy !! Muszą być spełnione oba te warunki !! Czy samochód nie mógłby sam sobie tego ustawiać ? I dmuchać najpierw 16 a potem 18, 20, 22 itd ? MÓGŁBY !!! Ale dzięki autorowi programu dla klimatyzacji nie potrafi :-( Musimy sami go przechytrzyć.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mam ten sam problem xsara picasso 1,8 16V
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

picasso 2.0 hdi 90 km

witam ,mam xp od 2 miesiecy ,ni byłem przekonany do tego autka ale musiałem kupić auto rodzinne za max 15 kola ,pojechałem do niemiec osobiscie i kupiłem od osoby prywatnej z ogłoszenia lekko rozbite (tył)po opłatach, naprawie wyniosło mnie 14 kola spalanie miasto
mipokazuje 7,5 -8l trasa 6,5-7 do 150 km/h konfort ok dynamika troche słaba ale nie ma dramatu jak sie zdenerwuje to zrobie chipa ....pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

picasso 2003r 2HDI

zarąbiste silniki mało pali ostatnio byłem na urlopie zrobiłem 1600km bylem ful załadowany spalanie 5.7litra na 100km polecam jest bardzo wygodne
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

kierownica

czy ktos orientuje sie czy kierownica od ds3 bedzie pasowac do xsary picasso po lifcie?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

pompa paliwa

1. wyczyść zbiornik paliwa. 2. kup orginalną pompe paliwa koszt duży bo około 450zł i po problemie,podróbki kosztują między 100 a 150zl ale właśnie wytrzymują średnio 2 do 5 miesięcy.Mi padło 2szt w 3 miesiące orginałem zrobiłem już 35.000--2.0HDI
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

mam mały problem

dziendobry posiadam cytrynke i mam problem z pompom paliwowq już 3 raz w tym roku ją wymieniam koszty
niesą małe, żaden ,,specjalista'' niewie co jest nie tak, jestę otwarta na jakiekolwiek informacje i propozycje, za każdą informację z góry dziękuję
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

a co to jest lima???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

BOB

Mam pytanie. czy ktoś wie jak dostać się pod pokrętła od limy? Wogóle się nie podświetla a w nocy jest to uciążliwe
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

xsara picasso 2001, 2,0 hdi

chyba że może jest jakieś inne rozwiązanie tam nie dopisałam że w ogóle nie widać na desce rozdzielczej kontrolki akumulatora
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

xsara picass 2001, 2,0 hdi

ja mam to autko od roku i to jakaś masakra jest wymieniłam już w nim sprzęgło i to 2 razy koszty duże, hamulce łączniki stabilizatora i inne naprawy niby niewielkie ale kosztowały mnie po ok 200 zł a teraz jechałam , stanęłam koło domu pózniej chciałam odpalić a tu nic kręci tylko i nie widać akumulatora okazało się że wyskoczyły jakieś błędy i podobno mam jechać do serwisu citroena tylko niewiem czy zakodować go czy co zrobić wiem tylko tyle że koszt to podobno 3000 masakra
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

xp 2001 r 2.0 hdi 6 miesięcy użytkowania

hmm kupiona przez przypadek. bo szwagier zadzwonił że jest fajne autko do wzięcia za małą kasę. 2.0 hdi, 90 kucy. na początek żeby wsiąść do auta po poprzednim właścicielu zafundowałem pikusiowi kompletne pranie środka od podsufitki do podłogi (200 pln), potem już było bardziej z górki. na dzień dobry wszystkie płyny itp, wymiana całego przedniego zawieszenia bo szybciej niż 70 km/h nie dało się jeździć taki był meksykański wóz. jak już grzebałem to poszły przy okazji tarcze, klocki, półosie. oczywiście syfiarz klimę tak zapuścił że nie było nawet 1/4 ilości wymaganego czynnika chłodniczego i lekko przytkany osuszacz. chłopaki w serwisie 4 razy opróżniali i napełniali ale pomogło. od tego czasu na blacie przybyło coś koło 15 tys km czyli jest prawie 250 tys na blacie. poza szalejącym od czasu do czasu wyświetlaczem wielofunkcyjnym, późno włączającym się ogrzewaniem / klimą, opadnięciem osłony tłumika nic się dziwnego nie dzieje. pali toto jak ktoś umie jeździć do maksymalnie 6 litrów. jak ktoś nie umie to 7 pożera. na wakacjach na baku zrobiłem 1200 km i jeszcze komp ponad 100 pokazywał do przejechania. czyli poniżej 5 też da się zejść. największy jak dla mnie ból to brak tempomatu. wygoda bo na 2 tygodnie wakacji spakowaliśmy się w 3 osoby (1 facet + 2 kobiety) i jedyne co z nami jechało w kabinie to lodówka turystyczna i nie dlatego że nie dało się jej upchnąć w bagażniku tylko dlatego że tak nam było wygodnie. nie jest toto demonem prędkości w zakrętach też się nie da poszaleć ale wygoda wygoda i jeszcze raz wygoda. jak ktoś potrzebuje autka rodzinnego i ekonomicznego to polecam w całej rozciągłości. bo w końcu 8 tys z naprawami to żadne pieniądze. pewnie za pół roku napiszę co dalej
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

oznacz termin do przeglądu serwisowego,lub jego przekroczenie,nie ma wpływu na nic.Można samemu zdekodować ale jest potrzebna instrukcja obsługi.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

1.6 16V 110 KM benzyna

Mam 1.6 16V benzyna 110 KM,2008 rok,przebieg 48.000 tyś.Niezawodny,bezawaryjny,komfortowy,wielofunkcyjny.Osiągi takie sobie,bez szaleństw chociaż peru gościom z wyższych klas dałem radę,prędkość jak w opisach 180 km/h,ale gdzie tu pojezdzić przecież nie jesteśmy w Niemczech.średnie spalanie w cyklu mieszanym uczciwie ok 8.5 litra.Co ważne ,nie posiada jak diesel filtra cząstek stałych,pompo wtrysków czułych na czystość paliwa,które padają a to już są koszty.Ogólnie polecam autko,warto je kupić.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

spalanie

mam picaso 2,0 HDI po miescie nie schodze po nizej 6,5 w trasie 5,5
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Citroen Xsara Picasso 1.8 16V

Witam, jestem użytkownikiem Citroena XS i spalanie w cyklu mieszanym wyszło mi nieco powyżej 7 litrów na 100 km z klimatyzacją !!! Autko mam z 2005 roku, aktualny przebieg 41356 km !!!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Moja 2.0 HDI miasto 7.2 trasa 4.3
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

rada

W komoże silnika masz wejście na kable
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mam dwa

Mam picasso 20 hdi - jest b. awaryjny dużo pali i kosztowny w utrzymaniu.
BMW 525 dokładnie j/w. tylko jeszcze drożej.
NIE POLECAM.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0