Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną

Opinie do artykułu: Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną.
Artykuł na temat: Elektryfikacja linii kolejowych na Kaszuby

Skorzysta na nim port w Gdyni, a także pasażerowie PKM i pociągów regionalnych - dzięki budowie trzeciego toru pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną, na tę trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów: zarówno towarowych, jak i osobowych.

Firma PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., czyli właściciel znakomitej większości torów kolejowych w Polsce (wyjątkiem są m.in. linia PKM oraz linia, po której jeżdżą pociągi SKM z Gdańska do Gdyni) podpisała umowę z firmami inżynierskimi Egis Poland ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przy okazji niech zrobią łagodne przejście pod torami na Podolskiej!

Do kompletu z naziemnym przejście Miasta Wspólnego na Śląskiej. A Gdynia mogłaby zaczać dokładać się do pkm. kartuzy już zaczęły i mają dodatkowy nocny kurs. Gdyby nie akcja społeczników, to pewnie byśmy wciąż mieli raz na godzinę te kursy z nowych przystanków
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 11

Łagodne, czyli co? Mniej papryki?

Zapłacisz, to dostaniesz wszystko.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 7

przebudować schody w tunelu między Podolską a Żwirki

Obecnie są dla alpinistów, na chybcika za Gomułki zrobione. A będąc politycznie poprawnym, może dałoby się to przejście dostosować do niepełnosprawnych? Bariera architektoniczna jak się patrzy... Znacznie lepszy temat niż, "pożalsięboże", przejścia naziemne...
Tylko bez ściemy, że przystanek Gdynia Śródmieście to załatwi.
Ten przystanek to bardzo głupi pomysł, z cyklu stępowych fantasmagorii. W stylu radzieckiego zmieniania biegu rzek...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czyli firmie budowlanej zaoferowac kartke z napisem "polityczna poprawnosc"? a oni to przekaza swoim pracownikom i podwykonawcom. Normalnie juz leca. Niepelnosprawni nie maja szmalu. Wiec nie ma problemu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

szmal niepełnosprawni mają...

bo ma ładnie wyglądać, jak w Unii.
Tylko trzeba umieć ten szmal znaleźć i wziąć
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Radziłbym zastanowić się nad kwestią następującą: jaki interes miałaby mieć Gdynia w dokładaniu do PKM? Że Kartuzy mają -duża ilość mieszkańców gminy i miasta dojeżdża do pracy w Gdyni , w Trójmieście- czy odwrotny ruch jest przewidziany?Gdynia nie może poradzić sobie z własnym transportem czy to przez brak kasy czy innych a Ty radzisz żeby dokładali do innych.Czy Kartuzy dokładają się do np autobusów na Obłuże, Pogórze?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

#Gdynia Wielki Kack #Wakacje #Pociąg Piętrowy #Plecak ze stelażem #Brezentowy namiot # Kartonowy bilet z dziurką #Smak wina #Ruska gitara #Bory Tucholskie
popieram tę opinię 95 nie zgadzam się z tą opinią 8

Pamiętaj żeby wysiąść na olpuch Wdzydze a nie Bąk
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

Będzie powód do zmniejszenia częstotliwości kursowania pociągów przez Osowę z 60 minut do 90 minut
popieram tę opinię 39 nie zgadzam się z tą opinią 6

Nic dodać, nic ująć
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

I tam, od razu zawiesimy na czas robót w ogóle!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wystarczyło nie likwidować kilkanaście lat temu linii kolejowych przez Kaszuby gdzie w razie coś pociągi mogły jechać objazdem. Wszystko zrujnowano, tory pokradziono, stacje zdewastowano a teraz za grube miliony jak nie miliardy będą budować na nowo
popieram tę opinię 128 nie zgadzam się z tą opinią 7

Nigdy nie przeboleję rozbiórki kolejowej 229 Pruszcz-Łeba

W dzisiejszych czasach mogła by jednocześnie: po wpięciu odcinka Pruszcz-Żukowo i dalej do PKM mogła by obsługiwać ruch "codzienny" dla mieszkańców Straszyna i gminy Kolbudy, mogła by robić za swego rodzaju towarową obwodnicę kolejową Trójmiasta, a także stanowiła by fajną opcję wypadu na Kaszuby dla mieszkańców miasta. Kilkanaście kilometrów torów, a tyle możliwości... No ale widać nikt nie jest zainteresowany.
popieram tę opinię 46 nie zgadzam się z tą opinią 4

zainteresowanie linią jest

brak zainteresowania finansowaniem. Od 1989 roku cała akcyza od paliw silnikowych zużywanych przez PKP "szła" na drogi. W efekcie brakło siana na bieżące utrzymanie.
popieram tę opinię 23 nie zgadzam się z tą opinią 4

W Straszynie

Przy okazji remontu drogi nie zalali torów asfaltem, tylko zrobili nowy przejazd i nawet nowy fragment toru. Więc powrót pociągów nie jest tam wykluczony.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

Linię 229 powinno się odtworzyć i wznowić ruch pasażerski oraz towarowy.

Włączyć do sieci PKM, odciążyłoby to zakodowane drogi.
Dodatkowo dodatkowe tory dla SKM z Gdańska przez Pruszcz Gdański w stronę Tczewa.
Ale cóż, nikt nie słucha potrzeb ludzi
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

podziekuj różowym nowoczesnym z duzego miasta

lubia lody to je krecili
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 10

Obecnie na linii Skórcz także rozbiórka

Cały rozwój PKP po 1989 roku to rozbiórki torów i sprzedaż dworców ...
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 2

Niestety

to planowane grabienie Polski i Polakow..smutne, ze tak dalismy sie pozbawic przemyslu i infrastruktury wypracowanej po wojnie.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

Jak to daliśmy się pozbawić przemysłu? A kto to niby miał utrzymywać? Byli jacyś chętni? I teraz tym co widzę nie jest najlepiej. Gdynie nie ma pieniędzy... i wszyscy narzekają, że drogo i się nie opłaca...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

żeby było "weselej", to ci sami ludzie robią

Ci sami "optymalizatorzy", którym się nie opłacalo utrzymywać nierentownych linii.
Teraz są rentowne?
Nie!
Unia nas zmusza do odtwarzania kolei celowymi dotacjami.
Z obrzydzeniem ale biorą... A po skończeniu "trwałości" projektu...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

samochod

powod likwidacji tych lini jest raczej znany; tj. masowe odejscie ludzi od koleii na rzecz transportu samochodowego bo tak im wygodniej. pociagi nie powinny jezdzic puste
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Powiem Ci jak było na prawdę.

Jeździłem tym pociągiem który kursował między Kartuzami, a Lęborkiem. W ostatnich latach funkcjonowania pociągu rozkład jazdy był tak układany, żeby zniechęcić ludzi do podróżowania. Na przykład obcinano kursy, którymi ludzie wracali z pracy i szkoły do domów. W rezultacie przesiadali się do autobusów lub samochodów.

To był klasyczny przypadek wygaszania popytu.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

:)

Super :)
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 5

Mikołaj Sobczak zamiast się udzielać społeczniaku Pełowy

Pomóż lepiej swojemu Pełowemu prezydentowi mieszkania liczyć...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

Może w końcu dodać by tor SKM

Z Gdańska przez Pruszcz do Tczewa.
popieram tę opinię 53 nie zgadzam się z tą opinią 8

Może od razu do Warszawy?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 7

Lepiej do Tczewa niz do Wejherowa
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jest opracowywana kncepcja tego

pod ewentualna realizacje w następnej perspektywie unijnej.
Co im wyjdzie z tego opracowania to dopiero zobaczymy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

po co SKM do Tczewa skoro to jest teren niezabudowany? Tam zresztą już jest jeden tor który w zupełności wystarczy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wtedy, kiedy właściciel linii pkp plk się na to zdecyduje.

Linia nie jest własnością miasta. Tyle już było o tym atrykułów, a ciągle zgłaszają się niedoinformowani.
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 20

Od Wojciecha Najlepszego nic nie zależy. Poza możliwością trwonienia pieniędzy Gdynian na idiotyzmy.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 6

jest na schemacie info 2025 ale tylko pogorze i obluze
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wielkie dokonanie włodarzy !

Ale się napracowali !
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 4

Macie już drogę na palach.

Możecie sobie ją co roku remontować.

My będziemy robić 3 tor do Osowy !! I będą regularne kursy - co godzinę :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jeszcze czego rower sobie kup.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To na Gdynię północ może jeden tor PKM chociaż zrobią

Gdańsk ma 3 tory, a żeby Gdynia nie miała żadnego, normalnie 3 świat...
popieram tę opinię 28 nie zgadzam się z tą opinią 2

Brakuje lini 229 (Pruszcz Gd. - Kolbudy - Żukowo - Glincz)

Jak i wielu innych linii kolejowych.

Przedłużenie LK 250 do Tczewa czy LK 227/249 do Zaspy Towarowej.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

Po co tam dodatkowy tor?

A co tam ruch jak na dworcu?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 11

Nowo wybudowane perony Gdynia Stadion i Karwiny trzeba będzie wyburzyć.

Dalej w kierunku Kościerzyny Rębiechowo i Pępowo też.
Bezmózgowcy projektują.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 4

Nie trzeba. Kto powiedział, że za wszelką cenę trzeci tor, przeznaczony wyłącznie dla towarowych musi być kilka centymetrów

Może przebiegać bokiem. Bez wpływu na pasażerów. Kto tu jest bezmózgowcem?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 7

A jak pociagniesz tam trzeci tor

OBOK peronow?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Nawet dziesiatki metrow w lewo lub w prawo od peronow. Nie bylyby towarowe nawet dobrze widoczne z nich. Miej wyobraznie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

brakuje ścieżki rowerowej Osowa-Karwiny

może wzdłuż linii kolejowej od razu dobudować?
popieram tę opinię 23 nie zgadzam się z tą opinią 9

Mi by się przydała ścieżka pod obwodnica między Wlk kackiem a Osowa żeby można przejechać do lasów sopockich i dalej do reja
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Brakuje - i to bardzo

W lesie jest droga piaszczysta z fragmentami z resztkami kamienia - pewnie jeszcze sprzed wojny.
Jeśli ktoś chce dojeżdżać codziennie do pracy rowerem to słaba sprawa...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pitolicie Hipolicie

Po tej linii i tak prawie nic nie jezdzi. Liczba kursow PKM i towarowych nie wykorzystuje potencjalu tej linii nawet w polowie.
Popatrzcie na linie dalekobiezna na odcinku Gdansk-Gdynia. Tez tylko dwa tory, a ile pociagow po niej jezdzi. o skm nie wspomne. Mimo wszelkich wad i problemow kolejki kursuja co 7-8 minut w szczycie i co 10 minut poza szczytem.
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 4

Wyngiel będą bardziej wozić

W sumie dla pasażerów nieodczuwalna zmiana, za to współczuję okolicznym mieszkańcom.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 1

Szalony postęp!

Za komuny pociąg z parowozem z Gdyni do Kościerzyny jechał 1godz15min. Teraz jedzie się prawie 2 godz! :))
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ciekawe...

Na trasie Osowa - Gdynia jest 16 wiaduktów.
Najważniejsze to Kielnieńska, pod Obwodnicą, 2 x Wielkopolska, Stryjska, Stadion i nad Drogą Różową. Obecnie żaden z nich nie jest dostosowany do 3 torów.
Rozumiem że zostaną przebudowane?
Osowa - Gdynia to najtrudniejszy odcinek z całej trasy.
Czy wąwóz na Karwinach zostanie poszerzony? A istniejące perony na Karwinach i Stadionie cudownie od siebie osunięte? Bo przecież teraz się tam kolejny tor nie zmieści.
Znowu miliony poszły w błoto?
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 3

Trzeci tor ma być dla pociągów towarowych. Nie muszą jechać pod tymi wiaduktami. Mogą bokiem.

Nawet być niewidoczne z peronów. Część z nich obsługuje gdyński port. Ciut za dużo jeździ przez Sopot. Więcej będzie mogło tędy, bez wpływu na pasażerskie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 7

Większej bzury chyba nie da się napisać...

Bokiem, czyli w poprzek? Czy będą przenikać przez filary wiaduktu i przyczółki?
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

Rozwiązaniem jest teleportacja, w ppnt w Gdańsku i Gdyni już nad tym pracują wszystkie start upy na zlecenie samorządu województwa i wszystkich lokalnych folwarków.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Lopatologicznie. Trzeci tor przylega do dotychczasowych. Zbliza sie do dowolnego wiaduktu lub stacji pkm. Odsuwa sie w bok by nie przekroczyc ich wcale. Tylko nowym tunelem nawet dziesiatki metrow w lewo lub w prawo. Miej wyobraznie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

A rozumiesz to, że teren dziesiątki metrów w lewo lub w prawo

to już nie jest teren PLK? Są to albo tereny prywatne, miasta lub należą do LP.
Że należałoby najpierw wywłaszczyć, wylesić, wyburzyć a potem wykonywać prace ziemne i budować nowe wiadukty i tunele obok istniejących?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Odpowiedź brzmi: splot torowy

W skrócie "tor w torze". Perony zaprojektowano zawczasu z uwzględnieniem tej potrzeby - znajdziesz nawet artykuły na tej stronie. Dorzucenie kolejnego toru pośrodku wiaduktu też nie powinno być zbytnio kłopotliwe.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

Splot torowy nie zwiekszy tzw przepustowosci

A w zasadzie ja zmniejszy bo pociag jadacy tym trzecim "wplecionym" torem blokuje dwa sasiednie.
Splot torowy umozliwia jedynie przejazd przez stacje i inne krytyczne miejsca pociagow szerszych niz skrajnia peronu.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sobie* oczywiście
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak tylko go wyczarterujesz na własne potrzeby, ale to wyjdzie taniej taksówką.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nigdy.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nigdy. Niestety mamy związane ręce a system się dociera..
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ciekawostka...

Ciekawe jak zmieszczą trzeci tor między stacją Gdynia Stadion, gdzie ledwo zmieścił się splot torowy.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

Będą ścieśniać jak w krzyżówkach panoramicznych.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

To nie jedyne wąskie gardło

Wąwozu na Karwinach nie da się poszerzyc poniewaz z jednej strony stoja bloki mieszkalne a z drugiej jest ul. Strzelców. Mozna oczywiscie zrobic mury oporowe i na nowo budowac stacje Karwiny. Na Malym Kacku linia jest wcieta w strome zbocze. Kolejny tor to kilometry szescienne zwiru i nowe umocnienia. Nasyp po zach. stronie obwodnicy podobnie. No i cala infrastrukura czyli przebudowa wiaduktów, ponowne rozkopywanie i kladzenie instalacji. A było to juz robione 2 razy. Pierwszy raz podczas remontu trasy 201 a potem ponowne rycie bylo przy okazji PKM.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

za 1% mogę podać rozwiązanie

Znajdźcie 1mld pln na zbudowanie tego odcinka od nowa...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ja bym budował tory pietrowo

Jak w garażach wielopoziomowych, to wtedy odpada budowa dodatkowego toru i nie trzeba będzie się mijać na trzeciego. Jak nie wypali ten pomysł to trudno, zburzy się i... Polacy nic się nie stało.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Czemu pociąg z Kartuz tylko do Sierakowic, a nie do Lemborga?

18 lat temu pociąg jeździł po całej trasie. Kartuzy - Prokowo - Garcz - Reskowo - Miechucino - Mojusz - Sierakowice - Kamienica Królewska - Niepoczołowice - Linia Zakrzewo - Kętrzyno - Nawcz - Rozłazino - Lębork

https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_229
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Do luksemburka
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dlatego że PGR- owcy rozkradli tory. Na Kaszubach wszystko zostało, na Ziemiach Odzyskanych nic. Dla złodziejstwa linii kolejowej odbudować nie ma sensu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

pamiętam tam pociągi lata 90

Potencjał krajobrazowy tej linii jest niesamowity ,wiele podróżowałem w tych okolicach za dzieciaka. Można by tą linię reaktywować a mają to robić ale w całości do Lęborka i do Łeby( odcinek Lębork-Łeba jest chyba aktywny) i pociąg z Gdańska do Łeby przez Kaszuby. W sezonie ta linia miałaby branie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na youtube jest film nagrany kamerą VHS.

"Pociągi na linii Somonino-Kartuzy-Lębork"
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html

"Istniały dwie możliwości. Jedną z nich był przejazd przez Trójmiasto - Gdańsk, Sopot, Gdynię i Wejherowo. Drugą, atrakcyjniejszą stanowiła dłuższa trasa przez Kartuzy i Sierakowice. Przesiadka w Pruszczu Gdańskim przynosiła same nowości. Pociąg złożony z dwóch, może trzech wagonów, prowadzony przez zieloną lokomotywę spalinową, z charakterystyczną, pomarańczową literą „V”. Przejazd przez Kolbudy, otoczony lasem most w Rutkach, oraz niewielkie kaszubskie miejscowości położone wśród pagórków i jezior. Za Kartuzami coraz częściej pasażerowie używali ciekawego, nieco innego języka, który mógłby wskazywać, na chwilowo znaleźliśmy się w innej rzeczywistości. Miechucino, Sierakowice, Linia Zakrzewo… Po kilku godzinach spędzonych w oknie wagonu, kończyła się dłuższa niż zwykle podróż."

rail.phototrans.eu/14,24719,0,FabLok_101D_SP42_161.html

http://rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Może PiS wygra wybory samorządowe to wtedy od razu powstanie Centralny Port PeKaEmKoWy, wywłaszczą nas i umorzą Gdynię, nie będzie openera, sea towers, daru pomorza, stref wifi, smartfonów, gimbazy, barów mlecznych, kebabów na świętojańskie, nic nie będzie, tylko tory wszędzie, nawet pod wodą i w powietrzu, zamiast smogu.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Bzdura

Wyrzucanie kasy. Pociagniesz towarowe moga jezdzic w nocy, jak 20lat temu, gdy pociagi osobowe jezdzily 2x czesciej niz teraz wozac pracownikow do stoczni..
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak w kilku miejscach na swojej trasie towarowe

maja jechać tylko w nocy to podróż po Polsce trwa kilka dni. To nie jest transport w obecnym rozumieniu, a wycieczki krajoznawcze dla towarów.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

"A ten Mis po co jest?"

..zburzy sie, co nabudowane pare lat wczesniej ..i tak w kolo - praca nigdy sie nie skonczy
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

jak trzeci tor wciśniesz na dopiero co remontowane/budowane obiekty?

Na dodatek jest chęć budować następne (Karwiny)
Nie moja sprawa?
Nie jestem fachowcem?
Moje pieniądze i nie trzeba być fachowcem do spraw widocznych gołym okiem.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

W nocy można puszczać towarowe ścieżkami trójmiejskiego parku krajobrazowego, leśne trakty dobrze wygłuszą hałas, odrodzi się partyzantka, znowu będzie dziki zachód, lucky luke i bracia dalton.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tymczasem Gryzoń lansuje się w Trójce

Nic Ci to sierściuchu nie da. Twoje dni są policzone
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno (Gdańsk Nowy Port)

A ja kolejny raz proponuję rewitalizację odcinka kolejowego Gdańsk Główny - Gdańsk Stocznia / Gdańsk Młode Miasto - Gdańsk Nowe Szkoty - Gdańsk Kolonia - Gdańsk Letnica - Gdańsk Brzeźno - (Gdańsk Nowy Port). Dzielnice na trasie tej kolei się rozbudowują, powstają nowe osiedla, zwiększy się ilość mieszkańców, pasażerów w pobliżu tej linii. Uważam to za dobry pomysł.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

Były już artykuły na ten temat

Nikomu nie zależy na reaktywacji linii, Miastu Gdańsk, pkp, skm, nikomu, ludzie z przyzwyczajenia i wygody (więcej przystanków i bliżej centrów dzielnic) wybiorą i tak tramwaj
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

tyle tylko że do tramwaju mają spory kawałek i do tego częstotliwość nie powala. Jadąc SKM byliby szybciej w centrum.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

To chyba tylko problem tego nowego Robyga.

Serio dla tego jednego "osiedla" mamy reaktywować linie?
Pieniądze nie rosną na drzewach
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

jakoś dla imprez sportowych warto było wyremontować linie kolejową i obsługiwaną niemal za darmo. Tym samym lepiej jest by mieszkańcy Nowego Portu mogliby szybciej dostać się do Centrum tak jak i mieszkańcy Letniewa
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Każda inwestycja w infrastrukturę Gdańska jest cenna i nie należy jej hejtować. Pamiętaj, że żyjemy w mieście portowym i turystycznym zarazem. A każda nowa linia komunikacji miejskiej przyda sie nam w przyszłości.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ekologicznie modnie i w dobrym tonie jest przemieszczanie się komunikacją miejską. Aby zadanie to było dla nas, mieszkańców, łatwe, potrzebujemy dużo nowych rozwiązań.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Serio, jednego osiedla? Letnica to jedna z bardziej rozwojowych lokalizacji w mieście
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Na takiej linii wsztscy skorzystają, nie tylko mieszkańcy Robyga. Pociąg nie stoi w korkach, nie emituje tyle spalin, jest bezpieczniejszy dla pozostałych uczestników ruchu drogowego i nie niszczy dróg. Więc same korzyści
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

jestem za takim rozwojem

zważywszy ze powstają tutaj nowe osiedla i zamieszkają nowi mieszkańcy. Taka rewitalizacj odcinka kolejowego, z Letnica, powinnna w tych czasach nastąpić. Byłbyto duży okłon w stronę mieszkańców.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

i co z tego jak nie ma pieniędzy na nic, na nowe pociągi, kursy, przystanki itd

Marszałek się nawet nie dogadał do dziś z PKP w sprawie oddzielnego, wydzielonego peronu i torów we Wrzeszczu, co jakimś tam byłoby rozwiązaniem (tymczasowym) jak wszystkie prawie kursy się kończą tam, a nie w Gdańsku Głównym, gdzie dwa perony SKM świecą pustkami od paru lat, szkoda pisać, jedni warci drugich...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

dlaczego nic z Pruszcza?

To dobre połączenie do obsługi południowego Gdańska.
No i początek klimatycznej linii do Sierakowic i Lęborka.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

dlaczego nie planuje się przesiadek?

I skomunikowanych wahadeł?
To znacznie ułatwia planowanie i utrzymanie taktu pomiędzy główną linią i bocznymi. Ile pociągów można puścić z Tczewa do Gdyni przez Osową?
Ile osób będzie wysiadać z pociągu z Gdańska zbaczającego na Pogórze? Najszybsza komunikacja z Pogórzem jest z pominięciem Chylonii - wzdłuż Wiśniewskiego. Wariant przez Chylonię wymaga wiaduktów na Hutniczej i Puckiej aby zachować sensowny rozkład i nie ingerować w ruch drogowy.

W odróżnieniu od autobusów, przesiadki (sensowne) pomiędzy pociągami mają uzasadnienie...

Więc ładny malunek tras ale wiele w nim bezsensów i chciejstw. Pan Świlski nadal niewiele rozumie... No ale idą wybory...

A, i jeszcze... Do kogo będzie należał trzeci tor?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

I odbudowa linii Pruszcz - Stara Piła padła...

Na mapce tej linii już nie ma.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

budowa linii 201 trwała 10 lat

od wstępnych planów w 1920 do otwarcia w 1930.
Zobaczymy ile będzie trwał remont...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jest tylko mały problem

W większości te pociągi jeżdżą puste.
Marnotrawstwo pieniędzy i miejsca.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5

pociągi osobowe czasem tak

towarowe nie.
A to jest trasa (201) towarowa.
Mrzonki samorządu o rozwoju sieci kolejowej, choć słuszne co do zasady, są nietrafione i należy je traktować jedynie jako przedwyborczą sciemę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

koniecznie odbudowa linii Do Skarszew

Gdyby przywrócono węzeł w Skarszewach to miasto by zyskało na znaczeniu. Dodatkowo mieszkańcy zamiast tłuc się w autach by mieli dogodne połączenie ze Starogardem a może nawet z Trójmiastem
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

przecierz ludzie wola samochod. stad smierc wielu lini kolejowych
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Polska skrajną niegospodarność i brak planowania!

System sieci kolejowej w Polsce był od lat dewastowany za przyzwoleniem kolejnych ministrów odpowiedzialnych za kolej. W roku 1989 mieliśmy ok. 26 tys. km linii kolejowych zarządzanych przez pkp. obecnie sieć kolejowa Polski zarządzana przez pkp plk liczy ok. 18 tys. km.

8 tysięcy kilometrów linii bezpowrotnie przestało istnieć, a kolejnych 2 tysięcy właściwie już nie ma!

Brawo PKP Polskie Linie Kolejowe SA! Zniszczyliście więcej niż Sowieci w 1945 roku!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

poprawić sytuację to może jedynie myślenie - a tego brak

PKM powinna jeździć częściej na odcinku GDY/GDA - bo po to powstała, tymczasem ciągle ogranicza się kursowanie na tej linii

na Kaszuby powinny jeździć pociągi z Osowej, bo po to jest tam taki układ torów/peronów

to pozwoliłoby zwiększyć bezkosztowo częstotliwość na obydwu trasach oraz udogodniłoby dojazd z Kaszub zarówno do Gdyni jak i do Gdańska

PKM powinna także mieć raz na godzinę kurs nocny - no ale teraz w dzień praktycznie jeździ raz na godzinę (z Gdyni)

gdyby pociągi towarowe były puszczane w nocy (po to są tory w porcie, by formować składy), to pewnie nie potrzeba by było nawet wywalać kasy na 3 tor
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Eh Redaktory.....

SKM zarządza linia kolejowa od stacji Rumia do Gdańsk Śródmieście A nie od Gdańska do Gdyni. Nim się coś napisze - warto sprawdzić.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wlasciciel znakomitej większości torów

A ktoś wam sprawdza teksty przed publikacja
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

w mpzp dla Chwarzna Wiczlina jest rezerwa pod "lekki trasport szynowy"

Nie Obłuże a Chwarzno Wiczlino wyrasta na potęgę korków. Czy władze miasta myślą o budowie lekkiego trasportu szynowego na serio? Jest teren po bocznicy polifarbu, gdyby linię przedłużyć do Wiczlina w okolice potroku wiczlińskiego do Niemotowa mielibyśmy sukces taki sam jak przy połączeniach do Kartuz. Sensowną możliwością byłaby budowa kolei wąskotorowej z Wiczlina śladem potoku Wiczlińskiego, dalej pod obwodnicą do lk 201, dalej wzdłuż torów LK201 (stary historyczny nasyp dawnego przebiegu linii 201) przez Wzgórze, Gdynię Główną i najkrótszą drogą na Obłuże. Jedną inwestycją można rozwiązać problemy korków zarówno na Wiczlinie i Witmonie jak i Obłużku/Oksywiu. Czemu kolej wąskotorowa? Bo pozwala na stosowania mniejszych łuków, jest lżejsza (lżejsze tańsze szyny itd) więc koszt wykupu gruntów, wycinek oraz samej budowy będzie wielokrotnie mniejszy. W Europie istneije wiele rozwiązań aglomeracyjnych opartych o wąski tor, to modne rozwiązanie. Naprawdę nie trzeba łączyć takiej kolei z istniejacym systemem - nikt nie będzie tam gagarinem woził węgla. Przykładowo TEZ (kolej po słowackiej stronie tatr), Mariazellbahn w Austrii itd. Taka kolej świetnie spisuje się w warunkach miejskich lub górskich, gdzie niezbędne są ciasne łuki (alternatywą dla kolei normalnotorowej są gigantyczne prace ziemne, tunele, wiadukty). Taką kolej można by zaprojektować pod 70 km/h. Co z tego, że PKM projektowana pod 120 km/h jak to prędkość nierealne przy tym zagęszczeniu przystanków oraz dla zakupionych składów? A ile tańsza byłaby budowa gdyby od razu założyć powiedzmy 80 km/h?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

A moze pociag na jednej szynie?

Na poduszce magnetycznej? Potrzeba jeszcze mniej miejsca
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0