1. Gdynia nie ma problemu z przytuleniem Bojana ale otwarcie przyznaje, że ma napięty budżet i np. inwestycja w połączenie przez Majora Bojana / Małkowskiego to perspektywa 7-10 lat po przyłączeniu, natomiast większe szanse ma powstanie łącznika przez Kruszyńskiego.
2. Szemud traktuje Bojano jak teren Gdyni, stąd brak rozmów nt. rozwoju połączeń drogowych / kolejowych / komunikacji publicznej z Gdynią oraz akceptacja dla nieco gęstszej zabudowy w Bojanie.
3. Gdynia nie traktuje Bojana jako swojego terenu - stąd brak rozmów w wyżej wymienionych sprawach czy np. plany przesunięcia linii kolejowej do Wiczlina pomijające interesy Bojana.
4. Na forum jest osobny wątek dotyczący przyłączenia Bojana do Gdyni - ponad 70% obecnie jest na tak:
https://forum.trojmiasto.pl/Przylaczenie-Bojana-do-Gdyni-t1138468,4,16.html
5. Rozmowy o przyłączeniu są wstrzymane do czasu wyborów i podwyżek (w tym roku będzie nowy przetarg na wywóz odpadów, Łężyce z początkiem roku wprowadziły podwyżki 100-300% w zależności od rodzaju odpadów)