Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witajcie.Potrzebuję pilnie opinii.Wydzwania o mnie ENERGA z propozycją gwarancji stałej ceny przez 4 lata! Przyjąć?Macie coś takiego podpisanego we wcześniejszych latach? Uważacie,że warto??
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 75

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Hej.
wszyscy zalatwiają rzeczy telefonicznie ....Nie robi sie takich rzeczy przez telefon ... !!!
a jeśli już, to trzeba nagrywać rozmowy tak, jak ja.
jeszcze nie przegrałem ani jednej sprawy w sądzie, a trochę ich było.
ps. Ostrzegam wszystkich, którzy chcą energę !!
to jest patologia, a nie firma ... Ciągłe prpblemy z prądem, przerwy, awarie itp. Blisko mojego domu jest dosyć ruchliwe skrzyżowanie i w skutek dzisiejszych nagłych przerw w dostawie prądu, nie działają sygnalizacja świetlna i lampy uliczne, a to prawie doprowadzilo do 3 wypadków samochodowych.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam, też dałem się złapać...
Nowa promocja na którą dałem się złapać nazywa się teraz oferta Office z energią. Różnica pomiędzy standardowa umową a tą promocyjną: droższa stawka za kW, dodatkowa opłata handlowa 15,99 zł/mies, kod do aktywacji pakietu Office. Nie wiem ile kosztuje Office, ale na samej opłacie handlowej Energa zarabia już 570 zł.

Zaczęło się od tego że zadzwonił konsultant. Ponieważ nie miałem czasu rozmawiać i słuchać opowieści, podałem maila i kazałem przesłać informacji o tej promocji mailem. Na maila dostałem, owszem, ale umowę. Aż z krzesła spadłem.
Dziś pojechałem do punktu Energii w Galerii Przymorze. Złożyłem wypowiedzenie. Na szczęście nie minęło jeszcze 14 dni.
Okazuje się, że wśród znajomych też są osoby które dały się złapać... Schemat jest prosty - konsultant dzwoni, odczytuje jakąś regułkę (nie ma to wspólnego z zawieraniem umowy). Opowiada, że chce przesłać na maila informacje o nowej promocji, a tak naprawdę od razu wysyła nową umowę. No i kto ogarnięty ten zdąży wypowiedzieć umowę, a kto gapa ten będzie płacić przez 3 lata... i c h.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Zadzwoniła do męż i mu tak szybko gadała że będzie jedna opłata i będzie taniej nie wiem czy się zgodził po 5 dniach na meila dostał umowe którą podpisł i zaczeliśmy czytać i okazuje się że będziemy placić więcej o co najmniej60-70zł,więcej to kpiny będziemy próbować sie wycofać ale nie wiem czy się uda proszę o treść skargi jeżeli poskutkowała na meil agate1234@buziaczek.pl dzieki wielkie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Poczytaj cały wątek, to znajdziesz odpowiedź.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam.Tez dalem sie w to wrobic.Podpisalem osobiscie nie doczytujac sie oplaty handlowej.Zapytalem tylko czy mnie obejmie ta oplata handlowa,powiedziala ze nie.Zawierzylem. 21-01-2016r.j dostalem fakture i co? jest w rubryce oplata handlowa.Umowe podpisalem w listopadzie 2015r. na dwa lata.Ta oferta obowiazuje do 31-03-2016r.Czy jest mozliwosc zeby pozbyc sie tej oplaty handlowej,albo wogole zrezygnowac z oferty?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

wpisz: energa Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Kompleksowej zawartej na odległość i bedzie w internecie, ja tez jutro wysylam poczta tradycyjna,
liczy sie od dnia rozmowy telef.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

witam mam pytanie odnosnie od kiedy liczy sie czas kiedy moge zrezygnowac z tej umowy od czasu zawartej jej przez telefon czy od czasu kiedy dostane pismo kiedy mija te 14 dni zawarlem ja niby 11.01 ale do dzisaj nic na emaila nie przyszlo ani zaden list a odeslal bym juz do nich rezygnacje bo czas sie konczy :) jak by krtos mial taki wzor to bardzo prosze zyga1987@wp.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Zacofany jesteś :) Trzeba się dokształcić...

Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Toczę z nimi boje od początku stycznia 2016 i ręce opadają (już wysłałem 4 reklamacje):

Mój przypadek jest taki:
1. Zadzwonił konsultant z ofertą
2. Poprosiłem o przesłanie umowy na email celem szczegółowego zapoznania się z umową.
3. Otrzymałem email z ofertą, ale nie przeczytałem email, nie potwierdziłem odczytania, nie odpowiedziałem w żadnej formie na wiadomość.
4. Energa automatycznie przypisała moje 2 nieruchomości do oferty
5. Na jakiej zawarto umowę podstawie!?

Perełki z ich odpowiedzi:
"Istnieje możliwość wypowiedzenia umowy, jednak zgodnie wiąże się to z karą umowną w wysokości 50 zł od każdego niewykorzystanego miesiąca trwania umowy"

"W odpowiedzi informuję, że odstąpienie od oferty było możliwe w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Pana, na wskazany adres e-mail, dokumentów zawierających informacje o ofercie"

"powołując się na artykuł 26 ustawy o ochronie danych osobowych, w którym mowa o poprawnym zabezpieczeniu danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, nie możemy udostępnić nagrania rozmowy, ponieważ zobowiązani jesteśmy chronić interesy osób, których te nagrania dotyczą"

"Proszę zatem o podanie szczegółowych danych m.in:
- data i w miarę możliwości godzina rozmowy
- imię i nazwisko konsultanta, z którym rozmowa była przeprowadzona"

Chyba trafiam na kretynów bo za każdym razem odpowiadają mi różne osoby (już 3, w tym pełnomocnik Energa).

Nic sobie nie robią z tego, że łamią ustawę Pozycja 827 Ustawa z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta art. 20 pkt 2 i nie posiadają:
1. Mojej zgody wyrażonej słownie w trakcie rozmowy z konsultantem.
2. Podpisanej przeze mnie umowy (w żadnej formie).
3. Potwierdzenia z serwera, że ich email z ofertą w ogóle doszedł do moje skrzynki pocztowej.
4. Potwierdzenia odczytania przez właściciela konta email przesłanej oferty.

Kieruję sprawę do:
1.Północny Odział Terenowy Urzędu Regulacji Energetyki w Gdańsku, ul. Okopowa 7, 80-819 Gdańsk.
2.Federacja Konsumentów, ul. Obrońców Westerplatte 12, 80-317 Gdańsk.

Jestem tak zdeterminowany, że na pewno zgłoszę sprawę na Policję i do gazety.
Bezprawnie wcisnęli mi coś czego nie chciałem i dodatkowo ukradną mi z mojego konta 1600 zł w ciągu 4 lat.

Zachęcam wszystkich do działania bo nie można tego tak zostawić.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: STOP oszustom z Energii

ja też poprosze o wzór - zostałam wkręcona, e-mail- ewae@onet.eu
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

"Niezadowoleni" pisze się łącznie. A umowy faktycznie warto czytać i badać temat ZANIM się je podpisze, a nie po wszelkich możliwych przewidzianych prawem terminach, bo cwaniaków nie brakuje.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Głównymi dystrybutorami jest:
energa
tauron
pge
rwe
enea
a sprzedawcami
energa
tauron
pge
rwe
enea
i wiele wiele innych firm !
nie zmienny jest tylko dystrybutor !
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

ja napisałem pismo do energi zapożyczone z innego forum

dane odbiorcy
adres

Nr Pesel
Nr klienta :

Wnoszę o anulowanie umowy Gwarancja Stałej Ceny i korekty do faktury nr xxxxxxxxxxxxxxxx z naliczona oplata handlowa, gdyż do dnia 12.01.2016r. nie otrzymałem potwierdzenia zawarcia umowy.
Zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta nie zawarłem żadnej umowy, informuje że do dnia 12.01.2016r nie otrzymałem ani też nie potwierdzałem żadnej umowy zatem nie zastały spełnione wszystkie warunki zawierania umowy przez telefon.
"Art. 20.
1. Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje.

2. Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy."

Umowa jest NIE ZAWARTA, dlatego ze niedopełniony został zapis ustępu 2-go artykułu 20-go. Nie otrzymałem ani nie potwierdziłem warunków umowy na papierze bądź innym nośniku trwałym - nie ma umowy.

Więc wnoszę o korektę faktury i naliczania opłat zgodnych z obowiązująca umową PODPISANĄ własnoręcznym podpisem kilka lat temu.

Z poważaniem
podpis

wydrukowałem podpisałem zrobiłem zdjęcie telefonem i wysłałem przez formularz kontaktowy energa i następnego dnia było rozpatrzone pozytywnie
umowa zawarta telefonicznie umowa wysłana na emaila nie potwierdzałem otrzymania umowy wiec napisałem iz nie dostałem umowy

dostałem wiadomość ze umowa anulowana i sprawdziłem stan konta jest nadpłata wiec mysle ze sie udało

zycze powodzenia
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Napisać skargę do URE i UOKIK .Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Żenada, że konsultanci z enega nie czują wstydu. Oszukujecie państwo biednych, starszych ludzi, którzy są zbyt kulturalni, żeby powiedzieć "nie", "nie potrzebuję", "nie chcę", lub po prostu żeby odłożyć słuchawkę. Czegoś nie dosłyszą, wyślecie im umowę, której nie są w stanie odczytać (drobny maczek i mnóstwo niezrozumiałych formuł). Taktyki telemarketingu niskich lotów. Szkoda, że nie widzicie tych ludzi jak się przejmują, gdy dostają rachunek - wcale nie mniejszy, tylko o kilkanaście/kilkadziesiąt złotych droższy. Przy emeryturze 800 zł kilkanaście/ kilkadziesiąt złotych robi różnice. Państwo konsultanci z energa! Kiedyś też was dopadnie starość! Mam nadzieję, że nikt nie wykorzysta waszej niedołężności, albo że wy będziecie do końca sprawni fizycznie i umysłowo. Powodzenia.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

a jak wygrałeś ,możesz napisać co trzeba zrobić ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Niestety czekałam dwa miesiące dalej jest opłata naliczana ,czyli co i jak mi obiecała Pani w okienku znowu kłamstwo ....Nie rozumiem brak mi słów !Panienka tak pięknie mówiła i zrobiła zmianę i dalej nic ,o co chodzi po co kłamać i obiecywać ,lepiej mogła powiedzieć nic się nie da zrobić !
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Dzisiaj otrzymałam odpowiedz:

Szanowna Pani,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi informuję, że Pani reklamacja została uznana.
Umowa związana z ofertą promocyjną zostanie anulowana w możliwie najszybszym terminie.
Na Pani koncie zostanie również dokonana korekta rozliczenia, którą otrzyma Pani w osobnej korespondencji.

W celu podnoszenia jakości naszej obsługi prosimy o jej ocenę https://nps.energa.pl/Konsultant/NPS/AnkietaKliencka/

Zobaczymy, czekam na korektę faktur.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Ja wygrałem boje z Energą w sprawie opłaty handlowej i życie zaczyna się od nowa .
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

jest sposób na odstąpienie od umowy :) i ja z niego skorzystałem. Mianowicie trzeba zabrać współmałżonka/kę do biura Energi i poprosić o przepisanie licznika na drugą osobę (spisać protokół zdawczo-odbiorczy) i wtedy współmałżonek/ka otrzymuje nową ofertę już bez gwarancji stałej ceny :) . A tak poza wszystkim można zareklamować tą usługę i wtedy da się przywrócić stare zasady rozliczenia prądu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Aplikacja mobilna do zarządzania pracami budowlanymi - co o tym myślicie? (4 odpowiedzi)

Witam. Jestem właścicielem firmy remontowo-budowlanej. Zatrudniam obecnie kilkunastu pracowników....

wymiana drzwi (14 odpowiedzi)

Będę potrzebowała wymienić drzwi do swojego mieszkania w bloku. Jakie drzwi polecacie? Chciałabym...

ile może kosztować taki projekt wnętrz? (8 odpowiedzi)

zastanawiam się nad częściowym remontem w domu (poziom parteru ok 55 m2) na którym jest kuchnia,...