Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witajcie.Potrzebuję pilnie opinii.Wydzwania o mnie ENERGA z propozycją gwarancji stałej ceny przez 4 lata! Przyjąć?Macie coś takiego podpisanego we wcześniejszych latach? Uważacie,że warto??
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 75

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Gdzie Pani wysylala ta skarge?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Podaje e-mail tyrley@wp.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

A gdzie to trzeba odstapic tylko w punkcie?Mi na domiar zlego pani konsultantka przez tel obiecywala calkiem inne ceny za 1kw a calkiem inne mam na fakturze.Z miesiaca na miesiac moje rachunki sa coraz wyzsze.Mam juz dosc tych oszustow.Prosze o jakis wzor skargi albo porade.Pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

..., a kto Was straszy? Podpisaliście jakieś dziwne umowy i sami jesteście sobie winni. Pierw się czyta co się podpisuje. Skoro jesteście tacy nie zadowoleni sami udajcie się do dobrego psychologa bo to z wami jest coś nie tak, a nie z firmą Energa. Zresztą proszę używać całej jej nazwy, a nie tylko i wyłącznie ograniczać się do jej pierwszego członu.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 63

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam serdecznie poproszę o treść oświadczenia o odstąpieniu od umowy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

ja także dałam się wrobić w opłatę handlową a koszty mi wzrosły o 45% a nie mam umowy inie wiem jak się z tego wycofać
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Umowa niepotwierdzona na piśmie przez konsumenta jest nieważna zgodnie z aktualną ustawa. Proszę to zgłosić do Rzecznika Praw Konsumenta. U mnie poskutkowało, a na moje reklamacje Energa odpowiadała bzdury.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Energa i dział gwarancji stałej ceny to zwykli oszuści i naciągacze dzwoniący do klientów nakłaniając do zmiany umowy nie informując oczywiście o tym że co miesiąc będzie naliczana dodatkowo opłata handlowa,umowa nie jest na rok tylko od razu na cztery lata żeby maksymalnie wykorzystać fakt że dało się kogoś oszukać. Nie ma żadnej możliwości dodzwonienia się do tego działu,kilkakrotnie dzwoniłem na infolinię z prośbą o podanie numeru telefonu do tego działu ale za każdym razem pracownicy infolinii tłumaczyli że nie mogą podać numeru,napisałem dwie reklamacje to zagrozili mi że w przypadku zerwania umowy będę musiał zapłacić 50zł kary za każdy miesiąc.NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Można odstąpić od tej opłaty 15zł w punkcie obsługi klienta np.Gdynia ,Pani która zwolniła mnie z opłaty powiedziała iż za dużo szumu się robi wokoło tej sprawy i odstąpienie od opłaty to już nie problem.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Nie podpisujcie !!!! to zlodzieje !!! wlaśnie z nimi walcze!!!
mam 2 liczniki do każdego licznika doliczają mi 2 x 13 zł neto , ponieważ rozliczenie jest co 2 m-ce więc opłata miesięczna 13 zł razy 4 bo 2 liczniki czyli 4 x13zł co 2 miesiące = 52 zł do każdej faktury , chciałem z tego zrezygnować to powiedziano mi że przez okres całej umowy , czyli 4 -lata , będą mi naliczć karę w kwocie 50 zł., a nie zostałem o takich kwotach poinformowany podczas telefonicznego podpisywania aneksu ;-(
Mam nadzieje że byłem pomocny.....
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Jeśli zadzwoni do kogoś osoba z ofertą stałej ceny nie dajcie się naciągnąć ponieważ później przez cztery lata będą co miesiąc naliczać Wam 16 zł opłaty handlowej i potem nie ma nawet żadnej możliwości kontaktu z kimś z tego działu, dzwonią ,naciągają na zmianę umowy i giną bez śladu. Czekam tylko aż ktoś z tego dział zadzwoni ponownie...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Wysłałam do Energa taką prośbę to mi odmówiono i postraszono karami
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam ,jestem kolejnym oszukanym przez ENERGE,również wcisneli mi nowa umowę z opłata handlową 13zł.na m-c.Pisze z nimi już parę ładnych miesięcy i bez efektu.Twierdzą że przez tel.poinformowali mnie trzy krotnie o opłacie handlowej lecz nagrania nie mogę się doprosić ,mało tego dostałem umowę poczta lecz ani ja ani moja żona jej nie podpisywała przy odbiorze .Moje pytanie -czy taka umowa jest ważna?z góry dziękuje i pozdrawiam..
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Zostałem tak samo wciągnięty w tą umowę proszę o przesłanie kopie skargi do Urzędu Regulacji Energetyki mój e -mail maciekkos74@wp.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Ja za 1 razem też dostałem taką odpowiedź. Ja o swojej sprawie powiadomiłem URE i to ono przyznało mi rację, w mailu odpisali mi dokładnie to co @Basia oszukana przez Energa. Napisałem do nich 2 raz cytując w większości to co wyżej napisane i po tyg dostałem odpowiedź, że reklamacja uznana i będzie korekta faktur. Emaila wysłałem na ebok@energa.pl
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Wysłałam reklamację w której wnoszę o skorygowanie 2 faktur i zaprzestanie dalszego naliczania opłaty handlowego, powołałam się na przepisy podawane przez forumowiczów.
Dziś otrzymałam z energii odpowiedź:
Szanowna Pani,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi informuję, że odstąpienie od Gwarancji Stałej Ceny jest zasadne w ciągu 14 dni od zawarcia umowy oraz jeżeli nie otrzymała Pani niezbędnych dokumentów.

Zachęcam do skorzystania z oferty Prąd bez ryzyka, która polega na rozliczeniach przedpłatowych. Usługa ta umożliwia zakup dowolnej ilości energii z dowolną częstotliwością. Szczegóły oferty dostępne są na stronie: http://www.energa.pl/dla-domu/rozliczenia-pre-paid/opis-oferty.

W celu podnoszenia jakości naszej obsługi prosimy o jej ocenę https://nps.energa.pl/Konsultant/NPS/AnkietaKliencka/8f33b663-a0d7-4853-a5a9-1ffbdd8a498e

Z poważaniem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Wysłałem to do energii i uznali reklamacje, mają wystawić faktury korygujące.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam, Czy mogę prosić jeżeli to możliwe o treść pisma skierowanego do URE.Byłabym bardzo wdzięczna.
Mój mail poleck-nauta@wp.pl
Z góry dziękuję
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Jeśli nie podpisywaliście umowy, lub nie odsyłaliście zaakceptowanej drogą elektroniczną możecie sprawę wygrać. Prosiłam na Facebook'u o opinię mojej sprawy Federację Konsumentów. Oto odpowiedź:
Z treści Pani wiadomości wynika, że pozostaje Pani w sporze z przedsiębiorstwem energetycznym co do kwestii możliwości aneksowania umowy sprzedaży energii elektrycznej przez telefon.
Odnosząc się do wiadomości uprzejmie informuję, że w chwili obecnej kwestie związane z zawieraniem umów na odległość reguluje ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta(Dz.U. 2014 poz. 827).
Zgodnie z treścią art. 20 ust. 2 ustawy, Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy.
Oznacza to, że w przypadku wyrażenia zgody przez telefon przedsiębiorca musi dodatkowo potwierdzić treść zawartej umowy przekazując ją do spokojnego zapoznania się lub odtworzenia na papierze lub np. pocztą elektroniczną. Dopiero w tym momencie podejmuje Pani decyzję czy chce się związać umową i następnie komunikuje ją przedsiębiorstwu. W obecnym stanie prawnym samo wyrażenie zgody przez telefon jest niewystarczające dla skuteczności zawarcia umowy. Nawet, jeżeli przedsiębiorstwo przesłało dokumenty umowy, jej wejście w życie zależy od wyraźnego potwierdzenia tego faktu. Stosowanie praktyki, w której brak odpowiedzi uważa się za zgodę nie znajduje podstawy prawnej.
Wydaje się, zatem, że jak na razie w ogóle nie aneksowała Pani umowy z przedsiębiorstwem. Zapewne jednak druga strona będzie traktować umowę, jako zawartą, co może powodować określone niedogodności po Pani stronie.
Najwłaściwszym rozwiązaniem będzie skierowanie pisma(nie maila) do przedsiębiorstwa, w którym powołując się na przywołane przeze mnie przepisy zwróci Pani uwagę, że w Pani przypadku nie doszło w ogóle do aneksowania umowy i zażąda skorygowania wystawionych faktur. W żadnym wypadku proszę nie wypowiadać umowy kompleksowej.
W przypadku braku odpowiedzi ze strony przedsiębiorstwa lub odpowiedzi niesatysfakcjonującej należy skontaktować się z Miejskim/Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów lub oddziałem Federacji Konsumentów. Zarówno rzecznik konsumentów, jak i przedstawiciel Federacji Konsumentów, poza udzieleniem porady może także wystosować pismo interwencyjne do przedsiębiorcy w sprawie w celu zakończenia sporu i zamknięcia sprawy lub udzielić wsparcia na drodze postępowania sądowego.
Dane teleadresowe można ustalić poprzez wyszukiwarkę na stronach: http://www.mapaporadnictwa.org lub http://www.uokik.gov.pl .
Szanowna Pani, sugerowałbym wystąpienie pisemne zamiast maila. Pozdrawiamy. Federacja Konsumentów.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Guzik prawda. Zresztą biura obsługi klienta w większości zlikwidowano. Może w dużych miastach jeszcze są, nie wiem. U mnie nie ma
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Inne tematy z forum

Twarda woda z kranu (27 odpowiedzi)

Jak radzicie sobie z twardą wodą w naszym mieście? Wiem z jednej strony, że twarda woda to...

koszta utrzymania domu (8 odpowiedzi)

Przymierzam się do zakupu domu w Baninie, ale ciekawa jestem ile wynoszą opłaty m.in gaz, prąd,...

Ile może kosztować budowa domu (8 odpowiedzi)

Witam, pisze z pytaniem o dom 120 metrów. Chodzi mi o taki orientacyjny koszt do stanu...